1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De games zullen vrijwel identiek identiek zijn. Alleen heb je op de 360 extra downloadable episodes + dat een Xbox 360 een stuk goedkoper is dan een PS3.
    Met andere woorden, GTA4 op de 360 is aantrekkelijker.

De enige PS3 games die mij aantrekken zijn MGS4 en FFXIII. Verder trekken de games mij niet aan. Voor 2 games ga ik geen console kopen, zeker geen console van 600 euro. PS3 = zowat Xbox Live. Weet dus genoeg.

Hangt er niet vanaf, 600 euro voor een console is gewoon een hoop geld. Xbox 360 is goedkoper.
    Ik moet nog maar zien of Blu-Ray de winner word.

Het neigt nu meer naar een PS3 vs Xbox 360 discussie. Laten we daar maar mee verder gaan in het PS3 vs X360 vs Wii topic i.p.v. hier.

Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Interview met Kaz Hirai over PS3

www.ownage.nl

3. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Originele uitspraak ..

Natuurlijk is voor een apparaat dat 10 (!) jaar mee moet gaan DVD geen logische optie. Ik ben er echter van overtuigd dat men over een x-aantal jaar (extra) content simpelweg via het internet gedistribueerd zal worden. Kijk bijvoorbeeld naar Steam van Valve. Ook zie ik geen directe reden waarom games over een paar jaar opeens een factor 5 groter zullen zijn. Dat is de afgelopen jaren ook niet het geval geweest. Redenen heb ik o.a. in het x360 vs ps3 topic gepost.

4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Kameo heeft al gezegd dat je voor discussie en stuff in het ps3 vs 360 topic moet zijn...(ik postte gewoon een quote van ownage...)

5. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zullen we het modereren aan een moderator overlaten? Mijn opmerking heeft betrekking op het nut en waarom van een Blu Ray speler in de PS3.

Naast de grootte van de schijft acht men trouwens DRM en piraterij ook belangrijke zaken. Een standaard DVD schijfje is te makelijk te kopieren. Blu Ray is een nieuwe manier om dit tegen te gaan.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Gratis PS2 bij je PS3?

Dat is backward compatible zeg ik. Beetje hetzelfde principe als met ps2. Toen hadden ze in het begin ook nog hardware van de ps1 er inzitten, totdat de software volledig in orde was. Dus eigelijk als je een ps3 met launch koopt, heb je een duurdere versie dan als je hem een halfjaar later koopt? Maarja, dit vind ik persoonlijk wel mooi gedaan van Sony.

7. JeePee

JeePee Guest

Idd! Daar kan Microsoft nog wat van leren.

8. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Valt niet veel te leren, als je je een beetje had verdiept in de technische verschillen tussen de xbox / xbox360 had je geweten dat dit nou eenmaal een lastige opgave is.

En aangezien dit een PS3 topic is, bij deze nog een quote waaruit blijkt dat Sony blijkbaar genoeg leert van Microsoft. :+

En hoe kan iemand het nou goed vinden van Sony dat ze nu nog aan het klooien zijn met die BC en extra hardware moeten toevoegen op dit tijdstip? Het zal de zaken voor Sony alleen maar gecompliceerder maken en het zal de produktie kosten ook niet ten goede komen. Problemen bij Sony wat betreft de BC waren vorig jaar al bekend en blijkbaar moeten ze nu als tijdelijke oplossing extra hardware inzetten. Echt heel goed! NOT.

9. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Macdennis, we weten ondertussen wel dat je Sony haat...

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Maar toch blijft de PS2 de beste backward compatible hebben. Daar kon je ieder PSX spel opspelen met iets verbeterde graphics (dit door middel van software en de PSX hardware in de PS2).

Bij de PS3 zal je ieder PS2 en PSX game kunnen spelen, maar dan zonder één of andere verbetering bij de graphics. Misschien dat dit nog zal veranderen in de toekomst als Sony toch besluit de PS2 hardware er toch te laten inzitten en ook er software op zet (welk dan ook downloadbaar moet zijn op of cd moet staat voor de gebruikers met een oudere PS3 ).

Bij de 360 kan je een groot aan Xbox games spelen met soms een iets betere graphics.

Op dit moment hebben de PS3 en de 360 dus beiden hun voor- en nadelen bij de backwards compatible-functie, maar de PS3 heeft dus duidelijk het grootste voordeel.

(Toch wel zeer moeilijk om over 1 console te praten de andere erbij te betrekken :p.)

11. De 360 is af. Daar kan Sony nog heel wat van leren..;)

12. JeePee

JeePee Guest

Owja, bij de PS2 en PS3 zijn de verschillen zo klein, just een easy job _0/

Heel simpel. Sony probeert ten minste iets voor de fans te doen, ookal kost het hun extra productiekosten. Microsoft's instelling zijn: "Ach, de BC werkt bout, schijt, laten we gewoon die 360 releasen, en dan brengen we wel wat BC updates uit, een stuk of 3, misschien wel 4, en owja, die zijn dan ook nog te spelen met een formidabele framerate" (sorry als deze post fanboyistisch klinkt, had ik ff zin in :+)

13. JeePee

JeePee Guest

Idd ja! Zorgen dat ze niet zoals microsoft een bug console op de markt brengen. Sony kan idd wat van microsoft leren ja, vooral wat NIET te doen :b: (sorry, ik hou nu echt op :+)

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Sony kan wat van MS leren en MS wat van Sony. Ze kunnen allebij ook wat leren van Nintendo en Nintendo wat van allebij. Misschien dat je het nog niet duidelijk is: maar alle 3 de giganten hebben hun voor- en nadelen.

15. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je misschien nog flauwer reageren? Je zou ook je best kunnen doen om eens inhoudelijk te reageren zodat het er tenminste een interessante discussie ontstaat. Maar nee, dat is blijkbaar te hoog gegrepen voor sommigen.

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Eventjes wannebee-mod spelen:

Hebben jullie nog niet door dat deze discussie een te groot PS3 vs 360 (vs Wii) gehalte aan het krijgen is? Ga daarom ff naar het daarvoor juiste topic en begin daar een discussie over de bw.

Het gaat hier over de PS3 en atm wat ze doen om hun console een goede bw te geven. Het is zeer begrijpelijk dat je dat gaat vergelijken met die van de 360, maar dit daarvoor moet je die van de 360 nog niet gaan bashen. Daarvoor is dit het verkeerde topic.

Gedaan met spelen :+.

Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  17. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Yup hier wordt telkens aangehaald wat Microsoft's reactie is op Sony en vica versa.
    Terwijl dit een pure PS3 hardware topic moet zijn met simpelweg posts over de specs en features

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zoals Pegas al zei en zoals ik al heb gezegd, laten we de discussie PS3 vs Xbox 360 in het daarvoor bestemde verder zetten.

Daarnaast zou ik een aantal mensen willen verzoeken om het fanboy gehalte van sommige posts wat naar beneden te brengen.

19. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
  20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed om te zien dat er nog mensen zijn die het wel snappen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina