1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij het bovenste plaatje de vierkante schijf gewoon een blu ray speler, en de 2e plaatje is een vergelijking van de grootte van de ps2 en ps3 denk ik.

    Harde schijf in de ps3, no way m8, dan gaan de kosten weer 50 euri's omhoog :p
     
  2. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Hoeveel dubbel posts heb jij wel nou niet gemaakt.

    Trouwens er stata nogal een aantal Fanboy dingetjes in..

    bijv 300 tot 400 euro of 400 tot 500..

    Die Blu-ray speler alleen is al duurder als ze voor die prijs zouden verkopen zou die divisie van Sony compleet failliet gaan dude...
     
  3. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft zelf bevestigt dat het tussen de 300 en 400euro zit, of 400tot500 en sony heeft wel wat meer producten hoor. En hun omzet zit tussen de 9miljard per kwartaal ongeveer
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2006

  4. SOny heeft nog helemaal geen prijzen gemeld.

    En alleen de omzet zegt ook niks, al hebben ze een omzet van 10 miljard kunnen ze uiteindelijk alsnog een verlies hebben van honderden miljoenen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2006
  5. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    niet van 1 product
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ps3 verkoopt zoals ps2, verdienen ze uiteindelijk miljarden!
     
  7. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Kan natuurlijk veel gelul tussen staan maar zou wel leuk zijn als ze dit allemaal waar maken:)
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, er komen meer en meer goede geruchten over ps3. Maarja, toch nog altijd eerst zien en dan geloven. Wat Sony wel al echt heeft bevestigd is dat ps3 niet alleen een gameconsole gaat zijn. Ps3 zal nog enorme grote andere functies hebben. Ik ben heel benieuwd naar deze zaken, wie weet kan je wel tv opnemen met je ps3,maar dat denk ik wel niet. Ook heb ik ooit gelezen dat als je met de psp als controller speelt(sommige spellen ondersteunen dit), dat op het schermpje(LCD scherm van psp) de graphics van het ps3 spel getoond worden. Het wordt rechtstreeks "gestreamd" zeg maar naar het psp schermpjer(dus de power van de psp heeft er eigelijk niets mee te maken). Maar dit waren maar geruchten. Zou wel enorm cool zijn als het echt zou kunnen...
     
  9. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Relaese PS3 op schema

    Volgens Reuters, een van de grootste persbureau's ter wereld heeft het persbureau van Sony hun laten weten dat de release van de PS3 zoals geplant gewoon doorgaat.




    De PS3 wordt gereleased in Japan in de lente. Over de rest van de wereld werden geen mededelingen gedaan maar een wereldwijde release nog dit jaar wordt wel erg waarschijnlijk. Precieze data werden vooralsnog niet meegedeeld.

    Dit komt wel overeen met mijn eerdere melding uit de PSM die ook voor de herfst een release van de PS3 bekend maakte.


    Nieuwe info over de PS3

    De PSM, een onafhankelijk Playstation magazine in de USA heeft nieuwe info over de PS3 in een artikel geplaatst.
    De info komt ook van ontwikkelaars die anoniem willen blijven, zij hebben zich immers aan de NDA te houden, maar zeiden het volgende:

    - In de USA zijn meer games voor de PS3 in ontwikkeling als tot nu toe aangenomen werdt.

    - Een Amerikaanse ontwikkelaar melde dat hij begin Januari de einddevkit in huis had gekregen en dat deze een stuk krachtiger en sneller was dan hij had gedacht.

    - De PS3 zal een 'Digital Video Recorder' (DVR) functie bezitten.Dat wil zeggen dat je HD films en muziek kunt downloaden op de manier hoe dat nu ongeveer bij de Ipod gaat. (Heeft die 1000base ethernetpoort hier dan toch mee te maken?)

    - De PS3 gaat de multimediafuncties van de xbox360 overtreffen. Alle gebruikelijke Video en Audioformaten kun je over een thuisnetwerk streamen waar je ze wilt hebben.

    - Een 'Location Free' weergave voor de PSP is geplant, daarmee kun je video's foto's muziek DVD's en nog meer via je thuisnetwerk over het internet wereldwijd versturen.

    - De PSP kan data naar de PS3 versturen zo kun je tijdens je vakantie de foto's van je digitale camera memorystick in je PSP proppen en zo de foto's rechtstreeks naar je PS3 thuis verzenden via het internet, zodat diegene die thuis moesten blijven gelijk je foto's kunnen bekijken.

    - De PS3 ondersteunt TiVo
    Dat betekent dus dat je TV uitzendingen kunt opnemen waarbij de reclame automatisch niet wordt opgenomen.

    - Zoals nu regelmatig firmware updates op de PSP kunnen worden gedownload zal dat bij de PS3 ook mogelijk zijn.

    - De Blu Ray functie van de PS3 is beter als die van een normale Blu Ray speler omdat de Cell processor en de RSX GPU veel taken kunnen uitvoeren die een normale Blu Ray speler niet kan.

    - De PS3 zal verschijnen in de herfst in de USA en zoals het nu uitziet is de onlinefunctie vanaf de start beschikbaar.


    Gaat Sony dan toch met de PS3 brokken maken?
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar wat ik me afvraag, zou de ps3 voor of na de E3 gereleasd worden? Want als ze vlak na de E3 de ps3 in Japan releasen,waarom zouden ze dan al in february beelden laten zien? Dan wachten ze misschien op de E3(om zoveel mogelijk footage te hebben). Maarja, we zien wel he...
     
  11. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een graphics artist bij sony ontslagen omdat hij concludeerde na gesprekken met mensen die werken met de 360 hardware dat de XBOX360 beter was. En ik ben bang dat de graphics zullen tegenvallen want waarom hebben ze nog geen ingame beelden laten zien. Ik weet wel dat MGS real time was maar het was dan wel een cutscene en zelf vind ik dan de cutscenes van Gears of War mooier.
     
  12. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Prijs valt me nog redelijk mee. Had verwacht dat het duurder zou worden. Zal hier wel rond de 70 euro komen te liggen per game. Nog vrij pittig alleen niet zo hoog als ik in eerste instantie dacht. Maar vooralsnog het zijn geruchten dus is nog niet officieel bevestigd.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  13. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Een bericht van gamevillage.nl


    __________________

    2 versies is de doodt van de ps3, aangezien de games dan net zoals de 360 dan ook op dvd uit zullen komen, het lijkt me hierdoor ook onwaarschijnlijk dat er 2 versies uit zullen komen, als ze dit doen laten ze dus naar de buitenwereld merken blu ray niet volledig te steunen en zichzelf dus niet serieus te nemen (leuk voor een beurs genoteerd bedrijf), daarbij heeft ken dan zoveel onzin uitgepraat dat ik gewoon echt betwijfel, ik weet best dat de beste Ken soms een leugentjuh uitfloept, maar ik weet wel dat hij heeft gezegd dat de ps3 met blu ray voor games essentieel is, als dit werkelijk zo is dan weet ik niet hoeveel meer leugens we hebben gehoord.

    (Ja ik weet dat er staat dat zowel de goedkope als expensive blu ray kunnen afspelen echter, een blu ray speler is een manier van lezen, als de goedkope versie een blu ray speler heeft en blu ray kan lezen, is het onwaarschijnlijk dat hij dan geen films af kan spelen, tenzij ze gaan coderen maar dat is wel heeel erg ver gezocht. Er zijn dan ook 2 conclusies te trekken uit dit verhaal: 1= Er komt gewoon 1 versie en degene die dit verzonnen heeft is een lul die niets anders te doen heeft gehad om de ps3 af te kraken 2= er komen 2 versies, 1 zonder blu ray en 1 met, dat verklaart ook het prijsverschil van 300 euri, een die ook films af kan spelen is gewoon totaal nutteloos, omdat de cheap versie feitelijk ook films af zou moeten kunnen spelen, dus die 300 euro gaan puur om de blu ray speler zelf, en die zit dus alleen in de duurste versie wat als probleem opleverd dat de games ook niet op blu ray worden gezet)

    Even voor de duidelijkheid, de kans dat dit waar is is dus extreem klein, het is te onwaarschijnlijk

    (wat ik wel geloof is dat de hardeschijf om de productiekosten enigsinds te verlichten is geschrapt)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ps3 gaat echt abnormaal worden...?

    Nieuwe details PlayStation 3 duiken op:
    bron: www.insidegamer.nl
    Als ik dit zo allemaal lees, dan kan ik alleen maar enorm fel juichen voor Sony!!! Dit is gewoon abnormaal allemaal. Je kan zelfs tv opnemen met je ps3, later als alles HD uitgezonden wordt, dan gaat deze functie helemaal de bomb zijn...! Ook qua online mogelijkheden lijkt ps3 enorm goed te gaan worden. Ik heb het altijd al gezegd dat Sony vlak na ps2 online begonnen was met ps3 online! Maarja, niemand geloofde mij(buiten een paar, trouwens, dit was al heeeeel lang bekend voor de mensen die ps3, Sony,...volgen). Ik weet niet hoor,maar begin echt meer en meer aan die ps3 te denken, echt niet normaal. Het enige probleem lijkt er zo een beetje op, en dat is de release. Als ze voor 21 juni releasen in Japan hebben ze zich aan hun woord gehouden. Maarja, is het zo niet, tja heel spijtig dat ze het beloofd hebben, en dan opeens niet waar is. Maar als ze al deze dingen in de ps3 stoppen,... maakt het mij niet uit dat hij later gereleast word_O_ .
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Jeetje _O_

    Op welke fronten gaat de 360 nou nog beter zijn dan?
     
  16. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Op online gebied, zeer zeker, laat ze eerst maar een hun daden zien voordat we als een grote gek achter de [raatjes aanhollen, al die geruchten tegenwoordig, je wordt gek, zelfs als ze pas net 1 maand begonnen zijn met de onlinemogelijkheden voor de ps3 zouden ze nog zeggen dat het ps3 online netwerk gaat ruleren als een gek, tja marketing is iets vreemds
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Sony en beloftes, ik moet het nog zien. Op de introductie avond van ps2 online werd ook gezegd dat je video's en muziek zou kunnen streamen, en zelfs tv zou kunnen kijken. Ik heb het niet gezien.
     
  18. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klinkt allemaal heel erg mooi :)

    Nu nog waarmaken I guess? :{
     
  19. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    ach der wordt zoveel beloofd, we merken wel of 't allemaal uitkomt;) vette kans van niet, dus laat 't ze maar bewijzen. Lukt 't ze, dan verdienen ze alle lof. Als..;)
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Op het front van aanwezig zijn met een fysiek product ipv van mooie praatjes......

    Als dingen te mooi klinken om waar te zijn dan............. Zijn ze 9 van de 10 dingen ook te mooi om waar te zijn.....

    De quote van Boss is wel een mooi voorbeeld. Hoe kan die chip nu functies van de BlueRay speler overnemen waardoor de kosten van de BR speler laag blijven...... |:- ?

    Edit: Ik vind net een artikel van CNN (een aantal jaar oud.....) Zie hoe "feiten" nu nog steeds geen werkelijkheid zijn.... De PR/Marketing machine van Sony zit al zolang vol met bullshit.... Lees het om te zien wat ik bedoel.....

    "Kutaragi said that he sees the PS2 as a new distribution system for music and movies. Sony Music Entertainment Japan's CEO Shigeo Maruyama told IDG News Service that his company is readying Internet music services for the PS2"

    http://www.cnn.com/TECH/computing/9....idg/index.html...

    ----

    "Kazuo Hirai, the president and chief executive officer of Sony Computer Entertainment America, introduced the system and explained that, far beyond gaming, he saw the device as an access device for electronic distribution of digital content. Initially this will include PlayStation 2 games but could also be expanded to, "music, motion pictures and new forms of entertainment not yet developed." ...

    ...PlayStation 2 blurred the boundary between gaming, home entertainment and network access devices, Sony's big task now is to educate the general public that the device is much more than just a game console. Success here could drive the device into homes in the same way the original PlayStation vastly expanded the market for game machines beyond the traditional buyers."

    http://www.cnn.com/TECH/computing/9....idg/index.html
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina