PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het bericht klopt dan vind ik het zeker een hele goede zaak :) En dan vind ik het nog minder erg om 600 euro's neer te tellen voor de PS3 :+

2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds wanneer is dat?

Voor zover ik weet wordt de CPU die in de PSX zat in de PS2 gebruikt als I/O controller / geluidschip en aangezien het praktisch dezelfde chip betreft dus ook voor de backwards compatibility ..

3. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    En heb je daar gans het internet voor afgezocht? Ik weet in ieder geval nog dat de ps2 in het begin duurder was voor Sony vanwege de hardware inverband met de backward compatible. Maar maakt niet uit, wat een feit is, is dat de backward compatible goed zit met Sony, of je het nu onder ogen wil zien of niet...

4. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik ben aardig bekend met de werking van zowel PSX als PS2. Quote is aangehaald als voorbeeld.

Met andere woorden, het software emulatie verhaal bij de PS2 klopt dus niet? Wat betreft de PS3, een hardware oplossing kan een goede oplossing zijn maar lijkt mij best riskant om dat nog op zo'n laat stadium op die wijze te implementeren.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het juist goed dat Sony heeft besloten om de PS2 hardware te integreren voor goede backwards compatibility. Bij de Xbox 360 vind ik het maar een zootje met bc. Het is leuk dat ze hebben besloten om vanaf het begin meteen met de emulatiesoftware aan de slag te gaan, maar het is gewoon nog niet af.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @ Macdennis:Zo'n laat stadium?. Wil niet zeggen omdat het nu bekend is, dat men er nu pas mee bezig is hoor. Ter informatie, Sony is al heel lang bezig met de backward compatible.
    ps: die chip die met de launch van ps2 er in zat, was duurder dan die vanachter af. En dit was ook vanwille de backward compatible...
    Maar ik ga er mee ophouden, ik word ziek van mensen al jou. Jij bent zo'n typisch mannetje dat echt de discussies wilt uitlokken. Ga gewoon naar het ps3 vs 360 topic, leef je daar uit...

7. JeePee

JeePee Guest

Uhhm, ja, dit is een PSX. Voor zover ik weet nooit in Nederland gereleased. Ik neem aan dat je deze PS bedoelt... de PS1 dus.

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    :+

Maar goed, zoals Boss al zegt, zo'n beslissing wordt niet zo maar even genomen. Ze kunnen moeilijk nog even het ontwerp aanpassen omdat er nog een printplaat in moet voor de backwards compatibility. Ze hebben daar al ruim van te voren rekening mee gehouden. Sony heeft nooit veel feitjes zoals deze vrijgegeven omtrent de Playstation 3. Beetje bij beetje komen we nu meer te weten over deze console....

Vind het ook fijn dat de voeding is ingebouwd, en dat ie qua geluidproductie net zo stil is als de slimline PS2 :b:.

Edit/

Bron.

Laatst bewerkt: 7 jun 2006
  9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou weleens heel goed de reden kunnen zijn van het verder uitstel. Het huidige uitstel zou komen door o.a. de DRM perikelen maar het is helemaal geen gek idee dat de BC ook voor uitstel zorgt.

Normale gang van zaken dat een CPU naar gelang der tijd lagere produktie kosten zal gaan kennen. Verder heeft men de Emotion Engine en de Graphics Synthesizer samen laten smelten in 1 chip wat natuurlijk voor daling in kosten en ook ruimte besparing zorgt. Dan wordt de produktie van een slim-line PS2 ook eenvoudiger. Die afzonderlijke chips waren sowieso best groot.

Ik ben verder ook heel benieuwd waarom men moet terugvallen op een hardware oplossing. Die Cell processor moet dusdanig krachtig zijn, die zou in feite de PS1 (of de PSX in de volksmond) en de PS2 met twee vingers in zijn neus software matig moeten kunnen emuleren. Zeker nu na het extra uitstel.

Ik reageer en corrigeer waar ik wil, dus ook in 'jouw' topic. Ik heb het nu over de PS3 hardware in het algemeen dus deze thread is de juiste. Tegenwoordig trapt men helaas al snel tegen heilige huisjes als je ook maar iets van kritiek uit.

Trouwens, en nu even in het algemeen, zou men nu wellicht dingen weglaten juist omdat zo'n BC chip in de PS3 niet was voorzien? Zou zomaar kunnen, gezonde gedachte is dat je dan ergens op moet gaan besparen. Dan laat je simpelweg de 'nice to haves' weg. Food for thought! :)

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    "We gaan het lastig krijgen": Sony

www.ownage.nl
    Tja, dat het een hele uitdaging is, is een feit. We zullen zien hé :)

Gerucht: PlayStation3 met alles er op voor $499?
    www.ownage.nl

De prijs zal gewoon 499, 599 zijn... En ownage.nl interpreteerd het verkeerd, hij zegt gewoon dat de 500 euro prijs een goede deal is, maar swat, normaal dat hij dat zegt :D.

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Die uitstel heeft alleen maar met blu-ray en HDMI te maken, dit is algemeen bekend...:{

Tja, van dat samensmelten is idd waar, tja, je zegt het zelf al, dat hebben ze mooi gedaan. Niemand heeft hier last van, dus...

Dan met wat voor jou zo raar is inverband met de Cell:
    Jij denkt van, ooooh die Cell is zoo krachtig, dan moet die toch gewoon de ps1 en ps2 games software-matig kunnen emuleren. Man, er komt wel wat meer mee kijken hoor...:{ . Trouwens, zoals Sony het nu oplost, is heel goed, meer kan ik daar eigelijk niet over zeggen.

Dan met dat "ik corrigeer en...":
    Tja, als je hier alleen de xbox fanboy komt uithangen, alleen negatieve shit komt verkopen, en alles wat Sony doet in het negatieve trekt, tja, dan hoeft het voor mij niet meer...

En dat laatste:
    Edit: ****
    Nogmaals, dit is niet op het laatste voorzien, daar had Sony al lang rekening mee gehouden, die zijn daar niet zo achterlijk als jou.
    ...

12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch maar even snel je post aangepast met je wel zeer grove taalgebruik? Ik zag je originele post wel hoor, best sneu ..

Maar dat terzijde, nu ter zake ..

Eind vorig jaar verschenen er berichten over de problemen met de BC, ik stuit nu op het volgende interessante artikel ..

http://www.digitalworldtokyo.com/2005/10/compatibility_issues_to_dog_ps.php

Pardon? Ja, dat laatste is ook voor mij nieuws. Lijkt mij erg sterk maar goed, meer food for though. :)

Eind april van dit jaar viel weer te lezen dat de software emulatie voorspoedig verliep.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=16310

'Algemeen bekend' dus dat het via software zou gaan verlopen, hier is men er nog vrij positief over.

Maar nu, enkele maanden later verschijnen er berichten dat men toch na alle inspanningen voor een hardware oplossing kiest. Inderdaad, een goede oplossing voor de gamers! Maar gaat dit ten koste van iets anders? Is dit mede de oorzaak van de vertraing (naast blu ray/drm) ? We zullen het wellicht nooit weten .. ;)

13. Geloof je het zelf??

Tis een iets te makkelijke smoes voor Sony he.... Als ze toe hadden gegeven dat de cell niet af was wisten ze wel dat ze hard uitgelachen werden en het vertrouwen bij iedereen grotendeels weg zou zijn|:-

14. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Sony: De ''Power Cell'' is nog niet af.
    Rest: HAHHAHAHAAHHAHA!

Kan het niet laten :)

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Jullie 3(Leze, plasticman, Macdennis) zijn toch wel echt de dikste loozers die ik ken hoor... tja, sorry, ik kan het niet laten(@ Leze die achterlijk is, want Cell, RSX is al lang af,maarja, bij die kerel discussiër ik niet)
    Macdennis: Continu zaken zitten zoeken om Sony te dissen, continu negatief doen over wat Sony doet(edit: Trouwens, je zoekt jezelf te pletter en je komt met crappy shit bronnen af, hahahaha, de massproduction van ps3 consoles is nog niet begonnen, eind deze maand, RSX's, Cell's, daarentegen al lang in massproductie,... pffff), en de indruk geven dat Microsoft het allemaal goed doet, ik word er ziek van, hoe fanboyistisch kan je zijn.
    Oh, ik had mijn text ge-edit voor wat respect te tonen voor de mods, maar dit stond er dus:
    man fuck off
    en op laatste nog wat van dat, tja, ik vind u een loozer,...
    Plasticman: Hoe grappig het ook klinkt, van deze 3 vind ik hem nog het beste, gewoon omdat hij zo komisch is...

/Mod Jullie hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar ga niet lopen schelden. Als jullie je aan elkaar storen en elke discussie tussen jullie allemaal op een flame uitdraaid, zet elkaar dan op de negeerlijst. -Kameo

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2006
  16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het gezeik hier ook een beetje beu als ik heel eerlijk moet zijn. Ik zou geen specifieke namen willen/kunnen noemen om 1 iemand als de schuldige aan te wijzen want ik vind dat we ons allemaal wel wat respectvoller kunnen opstellen naar elkaar toe....maar er vallen me wel een aantal zaken op, en dat komt omdat ik de hele gang van zaken hier al een tijdje volg. Zo is die laatste post van LeZe enkel en alleen bedoeld om te stoken, is niks inhoudelijks in te vinden wat ook maar iets met het onderwerp van de thread te maken heeft. Plasticman NL jij bent zo anti-Sony als het maar zijn kan, wat doe je uberhaupt hier ? We weten nu inmiddels wel dat je Sony het licht in de ogen niet gunt, zet het in je signature ofzo en ga lekker Sony lopen bashen (je hebt er weliswaar niks mee zeg je, maar als ik dan zie hoeveel tijd en moeite je erin steekt om duidelijk te maken dat ze kut zijn vind ik dat toch wel een opmerkelijke manier om je tijd in te vullen) in de vs. thread in plaats van hier. Net zo min als dat het voor PS liefhebbers iets uithaalt om jou de positieve aspecten van de PS3 te willen laten zien, heeft het voor jou geen enkel nut om PS liefhebbers duidelijk te maken dat ze geen PS3 moeten kopen want dat doen ze toch wel. Verder praat ik het soms wat agressieve postgedrag van boss niet goed, maar je hoeft geen psychologie gestudeerd te hebben om tot de conclusie te komen dat het gewoon een reactie is op het feit dat zodra er hier een nieuwtje omtrent PS3 gepost wordt (vaak door hem zelf en daar ben ik hem dankbaar voor want ik vind het goede, informatieve posts), er altijd mensen moeten volgen die iets te zeiken hebben en vaak zijn dat dan ook dezelfden. En dan is er ook nog een verschil tussen zeiken met inhoudelijke argumenten, of zeiken puur en alleen omdat je Sony kut vindt....en vooral dat laatste irriteer ik me mateloos aan.

Mijn suggestie is om hier gewoon wat objectiever te kunnen discussieren over zaken omtrent de PS3, tuurlijk mag je je mening geven, maar als het gaat om vergelijkingen met andere consoles en discussies over wie de "betere" is dan is er nog altijd de X360 vs. PS3 vs. Wii Thread....ik neem aan dat ik niemand meer hoef te vertellen waar die te vinden is ?

Waar ik me voornamelijk aan stoor is dat hier om de een of twee nieuwsberichten gelijk een flame-discussie gestart wordt....ik ben van mening dat het respect voor anderen hier ver te zoeken is. Het gevolg hiervan is wel dat het er voor mensen zoals ik (en ik ben vast niet de enige) niet leuker op wordt om uberhaupt nog in deze thread te komen kijken....

Niet dat ik hier de baas ben hoor, ik heb net zo min iets te zeggen wat dat betreft, maar kan er niet wat meer op toegezien worden dat hier gewoon op een leuke, normale en vooral gezellige manier over de PS3 gekletst wordt, ookal weten we allemaal dat we ons op een Xbox forum begeven ? Zou het feit dat dit een Xbox forum is, waar altijd fanboys te vinden zijn want die heb je overal, uberhaupt iets uit moeten maken ?

En als mensen het toch niet kunnen laten om te discussieren en te vergelijken, doe dat dan gewoon in de thread die ik daarstraks noemde. Als je niks met de PS3 hebt, prima, maar moet dat zonodig aan de grote klok gehangen worden vraag ik me dan af ? Kan hier niet gewoon op een gezellige manier, door PS liefhebbers, met elkaar gepraat worden over Sony's nieuwe console zonder dat deze sfeer iedere keer weer uit moet draaien op geflame ?

Ik volg de discussie in de X360 vs. PS3 vs. Wii thread ook allang niet meer, keer op keer als ik er een kijkje nam ergerde ik me aan hoe veel mensen vaak op de meest idiote manieren duidelijk proberen te maken welke console in hun ogen de "betere" is. Als dat op een inhoudelijke manier gebeurt is dat nog tot daar aan toe, maar ik erger me mateloos aan mensen die een andere console koste wat kost de grond in moeten boren alleen omdat ie niet tot hun favoriet behoort. Mark my words, er is geen betere....vind je van wel en wil je dat duidelijk maken met goede argumenten, doe dat dan in die thread maar niet hier. Laat de mensen die wel open staan voor de PS3 hier ook gewoon een leuke babbel maken, andersom kan dat ook als het gaat om Xbox. Hou het een beetje gezellig en denk ook eens een keer aan een ander dan alleen jezelf alsjeblieft....

Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  17. JeePee

JeePee Guest

Mooie post Zero :)

Maar wat ik niet snap is wat mensen zoals LeZe en Plasticman hier doen. Met name die laatste. Hij heeft zelf al aangegeven niks met de PS3 te hebben, en in zijn posts wordt ook nog eens duidelijk dat hij voor geen goud een PS3 zou willen. Dan kijk je bij het postaccount van deze thread, en dan zie je dat Plasticman hier gewoon 22 keer gepost heeft. Ik denk dan: What the hell doe je hier. Ik kijk toch ook niet in bepaalde threads van games wanneer ik er niet in geinterresserd ben, laat staan dat ik er in post. Misschien dat ik zeg van: 'Tja, het ziet er goed uit, maar het is niks voor mij.", Dat is voor iedereen een stuk prettiger om te lezen, en dan komt er ook nog eens bij dat het leven in de thread gewoon door kan gaan, ipv dat er steeds een mod tussen moet komen om de discussie te stillen zoals hier. En opzich vind ik MacDennis hier nog wel meevallen. Hij weet waar hij over praat, en hij onderbouwd zijn meningen, iets wat ik bij de twee eerder genoemde personen mis. Het is wel te merken dat hij meer van de 360 houdt, maar dat is niet zo gek op een Xbox forum, maar hij gaat tenminste niet offtopic (ook iets wat ik bij de twee andere mis) Maar Leze en Plasticman, is het nou zo veel gevraagd om gewoon deze discussie te voeren in het welbekende Xbox vs. Wii vs. PS3 thread? Jullie komen hier alleen maar om de 360 te pronken, of om negative berichten van de PS3 te plaatsen. Doe dat lekker daar.

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mooie post zero paradox. Ik kan het niet beter zeggen. En idd, ik reageer al scheldend(de laatste post),maar dat is idd psychologisch. Dat is gewoon een opstapeling van 100 posts waarbij ik moet toezien wat voor zever er soms verteld word om Sony onder uit te halen. Bij sommige mensen is het idd volledig niets inhoudelijks wat ze posten. En bij sommige mensen worden er van die vage dingen gezegd, die gewoon nergens op slaan. Tja, dan vraag ik me af of daar nergens regels voor gemaakt zijn. Want als ik zo het reglement doorlees, dan kan ik daar toch ook zien dat je niets moet posten wat geen nuttige informatie doorbrengt of onnodig is...(zoals Plasticman en Leze doen). En dan geeft Kameo mij een waarschuwing, dat vind ik komisch. Tja, vanwege mijn schelding in de laatste post, tja, het zij zo.
    Ik moet bij deze wel zeggen, dat ik me niet meer de teveel ga focussen op ps3 op deze site(het is een xbox site he, maarja, dat had ik ook altijd al door,maar dat er zo weinig respect getoond wordt, vind ik toch erg...). Ik zal nog wel wat nieuws posten hier(voor de heel weinigen die er iets aan hebben). Maar voor de rest, mijn tijd er insteken om de beginposts nog te updaten, no way, voor zo weinig respect, dat zal wel zijn...
    Het is een xbox site, dus ga ik me ook focussen op de xbox op deze site en mijn andere gedachtes laat ik hier niet meer weten dan. Dan zijn we er allemaal vanaf, en zijn de meeste mensen heel blij.

Paradox: Nogmaals bedankt voor de mooie post ;)

Greetz

Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  19. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    amen :)

20. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0-P4R4DOX: heel wijs geschreven en helemaal mee eens ..

Terug naar de orde van de dag. Er verschijnen nu verhalen dat men met het idee speelt om de PS3 op een later stadium mogelijk ook in verschillende hardware configurarties op de markt te brengen. Snellere Cell processor, wellicht een interne Blu Ray brander of uitbreidingen op multi-media gebied. Beetje het idee van de PSX zeg maar. De basis eigenschappen wat betreft de games blijven dan gelijk.

Ik ben benieuwd hoe de 'early adopters' van zo'n nieuwtje vinden. Is het een reden om op zo'n configuratie te wachten? Ik zou het een kwalijke zaak vinden als men op deze manier de levensduur van een console zal gaan rekken. Ja een HDD valt te vervangen maar een Blu Ray speler of CPU weer niet. Kan je natuurlijk wel je PS3 verkopen en nieuwe configuratie kopen maar ja, niet iedereen juicht zoiets toe lijkt me.

Dan kan je natuurlijk zeggen: 'Zeur niet, koop dan die versie van 500,- euri'. Waar natuurlijk een kern van waarheid in zit. Het zou tof zijn als het alsnog een modulair apparaat zou worden wat in de toekomst relatief eenvoudig te upgraden valt.

Ik heb zowel een PS1 als PS2 (en dat ding met die X), bij de PS3 mis ik een beetje de koers die men wil varen. Spelcomputer? PC? Multi media apparaat? Technologische veranderingen gaan razendsnel, een beetje PC is na zo'n 3 jaar weer verouderd en een grafische kaart gaat nog korter mee tegenwoordig. Men zet echter wel de PS3 neer op de markt alsmede een PC. Wil men simpelweg niet te veel van het goede?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina