1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede post MacDennis, is wel iets om over na te denken idd :)

    Ik persoonlijk ben er ook nog niet helemaal achter welke koers Sony wil gaan varen. Zelf heb ik ook een PS1, een PS2 gekocht bij de launch en zal ik ook een PS3 bij de launch kopen. Uiteindelijk draait het bij mij maar om 1 ding en dat zijn de games....de rest is bijzaak. Een snellere Cell processor is wel mooi, maar zo'n Blu-Ray brander vind ik dan weer overbodiger....

    Hoe dan ook koop ik een PS3 bij de launch en heb ik in die zin het vertouwen in Sony dat ze de mensen die vanaf dag 1 een PS3 in huis halen niet bewust gaan lopen naaien. Tuurlijk zit er altijd een risico aan vast als je ergens de eerste mee wilt zijn, maar dat geldt niet alleen voor de PS3 maar voor ieder nieuw high-tech apparaat.

    We zullen zien hoe het gaat lopen, als ik maar vanaf de launchdag vette games op m'n PS3 kan spelen dan ben ik al heel tevreden :cool:
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    @ MacDennis: Hier vind je het vertaalde interview met Ken Katuragi. Hierin zegt hij dat de PS3 en pc is (niet letterlijk, maar je kunt het er uit op maken).

    Dit vind ik ook minder. Als ik een console koop wil ik er niet aan liggen sleutelen, daarvoor heb ik mijn pc al. Ook wordt de PS3 hierdoor nog duurder dan hij als is wat nog een negatief punt is.

    Moest ik kiezen tussen een PS3 of een pc die dubbel zoveel kan? Geef mij dan maar de pc want hij kan namelijk ook dubbel zoveel.
    en je kunt je kosten beperken door wat illegale activteiten te doen :x
    Dus naast de 360 als concurrent, wil Sony de pc ook nog eens als concurrent... .
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Maarja, die kost ook dubbel zoveel :+

    Maargoed, die upgrades maken mij niet zo veel uit. Zoals Z3R0 al zegt, het gaat om de games. Ik heb echt geen BRD-brander nodig, en al helemaal niet in mijn spelcomputer.
     
  4. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    dat hebben ze niet gezegt en want je hebt eerst een ding wat slechter is maar dat maakt niets uit van ps3 graficks en snelheid. Dit hadden ze ook al bij de ps2 gehad en daar is toch ook geen probleem mee gekomen;)
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bij de PS2 deden ze het zelf en ging de prijs ook niet naar boven. Bij de PS3 zal je het zelf moeten doen en dus ook zelf kopen.

    Maar zoals hier eerder is gezegd, het draait om de games. En zolang je niets moet upgraden om games te spelen is het goed :).
     

  6. Beetje consequent zijn JP. Als er iets over de 360 wordt verteld betreffende mogelijke upgrades dan wordt je helemaal woest, omdat we dan genaaid zouden zijn aan het begin en MS een console op de markt heeft gebracht die niet af is...

    Als het over de PS3 wordt verteld dan maken die mogelijke upgrades je ineens niet uit?? Beetje vreemd vind je niet??... (of ben je soms een fanboy?)

    Maargoed, dit is de 'PS3 tis altijd mooi weer thread' en mag dus blijkbaar niks slechts over de mythe verteld worden??.. Beetje jammer:'-(
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2006
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag gerust :) Maar laat vergelijkingen met een andere console, in dit geval de X360, buiten beschouwing. Daar hebben we een andere thread voor, of was dat nog steeds niet duidelijk ? Daar komt bij dat ik jou alleen maar negatief hoor praten over de PS3, ik vraag me nog steeds af of je geen betere tijdsbesteding hebt maar goed....

    En als je met JP in discussie wilt gaan over die vergelijking met de X360, stuur dan een PM om dat te bespreken....of stuur een uitnodiging om samen te gaan babbelen in de vs. thread.

    Maar zullen we nu weer on-topic gaan en blijven ?
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb op Plasticman gereageerd in de vs. thread.
    Ik heb boven die post vermeld dat de qoute van deze thread afkomsig is. Als we dit nu eens vaker doen...
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi, houdt de discussie idd maar gewoon daar....dan hebben de mensen die er niet in geinteresseerd zijn wie de "beste" is (zoals ik) er hier geen last van en kan er hier hopelijk ook wat gezelliger gebabbeld worden zonder om de zoveel posts geflame. Als de andere betrokkenen van de console-wars discussie daar gewoon ff lekker aan meewerken, dan komt dat vanzelf goed :+

    Ik zeg overigens niet dat je hier geen kritiek mag leveren op Sony, maar als je dat toch doet doe dat dan met onderbouwde argumenten zoals bijvoorbeeld MacDennis doet. Vindt je Sony gewoon bij voorbaat al kut, dan heeft het geen nut om hier een klaagbetoog te gaan houden. Vindt je de X360 of welke console dan ook beter en wil je dat vertellen, idem.

    Moet niet zo moeilijk zijn toch ? 8)
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Vertaling interview Kutaragi...

    Ik lees veel ophef over dat upgradeble gedoe met ps3,...
    Vandaar deze vertaling...

    Dit is mijn mening over het interview: Kk geeft aan, dat de mensen die ps3 kopen niet verplicht zijn in uitbreidingen(met meer en meer uitbreidingen wordt je ps3 eigelijk een homecomputer. Bijvoorbeeld, als hij in je living staat, kan je tv opnemen, muziek downloaden, afspelen, games spelen, timeshift en stuff zal er ook wel mee te pas komen,anuwel dat speculatie is...), en ps3 standaard altijd hetzelfde blijft. Het veranderd totaal niets aan graphics(games) of weet ik veel wat. Als jij later tv in HD(binnen een paar jaar wordt alles HD uitgezonden) wil opnemen, kan je voor een uitbreiding qua blu-ray recorder voor je ps3 gaan. Zo kan je ook je HDD uitbreiden,... Maar hoef je dit allemaal niet, laat je het gewoon zijn, je hebt zelf de keus. Hij weet wel over wat hij praat denk ik. Maarja, dat is mijn mening natuurlijk. In ieder geval, mij lijkt het interressant, omdat ik van plan was binnen zoveel jaar een blu-ray of hd-dvd recorder te kopen met HDD om tv op te nemen,... en daar komt die uitbreidingen zeer goed mee te pas voor ps3, voor mij dan :).

    Maar langs de andere kant, kan het idd goedkope praat zijn, inverband met de belastingen, kijk maar eens wat op www.ownage.nl stond:

    Tja, dan begin je te denken, maar allé, in het interview staan toch goede zaken, staan toch logische dingen(voor mij dan), maar dat bericht van ownage is ook wel heel logisch vind ik zo...

    Edit: Maar nogmaals, op gebied van gamen veranderen die uitbreidingen niets, zoals velen vermoeden :).
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het ookwel iets wat Nintendo heeft gedaan. Je zelf niet als een concurrent van een ander bedrijf profileren.

    Nintendo heeft namelijk hun console vooral gepromoot als een "leuk" apparaat, met vernieuwende gameplay voor een zacht prijsje.

    Microsoft promoot hun console vooral met het Live-gedeelte als een gamesconsole die voledig met het online-gedeelte is geïntegreerd en waarmee je makkelijk en snel met je vrienden kunt gamen.

    En nu misschien dat Sony hun console wilt gaan promoten als een hyper moderne super console/computer, waarmee je kunt gamen, maar óók heel veel andere dingen zoals webbrowsen, en Blue Ray speler en nog meer van die dingen.

    Ik weet, het klinkt misschien een beetje vergezocht, maar als je gaat nadenken zou het best kunnen. Dat op dit moment alle 3 de consoles voor een ander publiek gaan, en misschien de concurrentie slag misschien een beetje uit de weg gaan, en ze het aan de consument laten om te kiezen welke console het beste bij hij/zij past.

    It's just a thought... :)

    EDIT: Verkeerde draadje |:- (Ik laat de post wel ff staan voor het geval de Sony-jongens hier er mee kunnen discusseren, het namelijk volgens mij geen fanboy-achtige post)
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks fanboy-achtigs aan hoor Meneer Stefan :) Het zijn inhoudelijk goede dingen die je zegt en die zijn hier gewoon welkom ;)

    Ben benieuwd hoor, ben persoonlijk wel blij dat Sony ons de keuze geeft of we de PS3 willen uitbreiden ja/nee en dat het in zoverre in ieder geval geen invloed heeft op de games....want daar gaat het mij en de meeste mensen uiteindelijk toch om denk ik. Maar wat boss zegt over die Blu-Ray brander, tja dat zou later een uitkomst kunnen zijn wil je HDTV uitzendingen opnemen. Alleen vraag ik me af of dat uberhaupt gaat kunnen, want via HDMI heb je sowieso de HDCP (ofzoiets :+) beveiliging of niet ?
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat hele configureren / uitbreiden verhaal is een beetje een wazig iets. Tot op heden is bekend dat je alleen de HDD zelf kan vervangen. Over het vervangen van andere componenten is niks bekend, het lijkt mij heel sterk als je straks zelfs de BD drive kan vervangen.

    De verschillende configuraties waarover men spreekt zijn configuraties die Sony ZELF samenstelt, verschillende smaken die *mogelijk* op de markt kunnen verschijnen.

    Persoonlijke uitbreidingen zijn natuurlijk mogelijk, dat kan bij elke moderne console die een USB aansluiting ondersteunt. In de volksmond ook wel 'accessoire' genoemd, niets bijzonders eigenlijk. Maar ja, het is een computer dus de term 'uitbreidingen' is logischer.

    Een Blu Ray brander is heel leuk tegen die tijd maar dan moet je a. een nieuwe PS3 aanschaffen of b. dus een externe brander voor de PS3 aanschaffen. Beetje hetzelfde principe als Microsoft met de externe HD-DVD.

    Het hele PVR / HDTV opneem verhaal is natuurlijk ook heel leuk, ware het niet dat de PS3 geen video ingang kent en al helemaal geen HDTV tuner. Daarvoor dient dan ook een USB 'accessoire' voor op de markt te verschijnen. Men vergeet echter dat voor de ontvangt van digitale tv een speciale decoder inclusief smartcard benodigd is. Die hardware is vaak nog eens specifiek en gebonden aan een bepaalde tv kabel maatschappij. Andere hardware om digitale tv mee te bekijken is lang niet altijd mogelijk. Momenteel is het aansluiten van een digitale decoder aan een video recorder / PVR al een grote ellende om dat die niet met elkaar kunnen 'praten'. Je kan wel opnemen maar de manier waarop dat dient te gebeuren is allesbehalve gebruiksvriendelijk. Een 'accessoire' voor de PS3 wat betreft het opnemen van een HDTV signaal verwacht ik dan ook niet zo snel. HCDP / DRM en dat soort geintjes kunnen sowieso roet in het eten gooien wat betreft het opnemen van een signaal in 720p, je tv kabel maatschappij bepaalt wat de mogelijkheden zijn.

    Heerlijk die digitale 'revolutie' .. :emo:
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe het met die beveiliging zit, weet ik eigelijk niet. Maarja, komt wel goed denk ik.
    En @ Meneer Stefan: Je zit wel in de goede tread hoor;), je zegt wat je denkt dat Sony wil bedoelen in het interview,... En zou best wel kunnen wat je zegt. Want Sony wil de ps3 als homecomputer in de living integreren. Anuwel ik denk dat de meeste hem als gameconsole koopt :).
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja zoals ik al eerder zei, het gaat mij puur en alleen om de games. De rest is bijzaak....dus hoe het nou allemaal uit gaat pakken met die uitbreidingen e.d. zie ik tegen die tijd wel :)
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    En daarom vind ik het jammer, dat Sony de PS3 zou duur maakt, mede omdat er zoveel PC-achtige functies opzitten. Want zoals je zelf zegt kopen veel mensen 'em dus alleen maar voor het gamen, en de console had daarom dus goedkoper kunnen zijn...

    En natuurlijk zijn er ook mensen die 'em wel voor de PC-functies willen aanschaffen, maar in principe heeft 98% (schatting) ál een PC in huis staan, die op z'n beurt meer kan op PC-gebied, dan dat de PS3 dat kan, dus ik zie persoonlijk het nut er niet van in, om als Sony die kant op te gaan.

    IMO hadden ze beter gewoon een briljante gamesconsole kunnen produceren, en het een directe concurrent van Microsoft kunnen maken, maarja, dat is mijn mening. :)

    EDIT: Was ook een poll, ergens op een site, waarop je kon stemmen welke 2 consoles je het liefste had. Veruit de meeste mensen kozen voor een PS3 + Wii, of een 360 + Wii. Bijna niemand koos voor een PS3 + 360, en als Sony dus hun console wil promoten, dat 'ie anders is dan de 360 of Wii, dan zou ik dat dom vinden.

    Don't get me wrong, ik hoop dat de PS3 een goed apparaat wordt (ik ga er waarschijnlijk ook spelen bij een vriend), maar er is dus veel kritiek op de prijs, en ik denk juist dat die lager had kunnen liggen, door puur te richten op de games, en niet op vele PC-functies.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2006

  17. Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze dit pas allemaal vertellen na de E3.

    Zijn de plannen bij Sony weer eens verandert? of hebben ze nogal wat kritiek gehad over de prijs en gaan ze hem daarom nu zeggen dat het tevens een 'supercomputer' is, enkel om de prijs te rechtvaardigen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2006
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,maar zo echt bekijken als pc-functies is het nu ook weer niet. Het is meer home entertainment. Maar idd, er zijn veel mensen die de ps3 alleen kopen om te gamen. Maarja, ps3 games staan nu eenmaal op blu-ray, dus blu-ray speler zit er zowizo in, en idd, die moet je meer betalen. Of je dat nu goed vind of niet. Ook die HDD is standaard, wat ik persoonlijk het geld waard vind. Maar, niet iedereen is daar mee eens misschien. Maarja, kijk naar ps2 in de tijd, die kostte in de tijd ook iets van een goede 550 euro(met de launch). En nu met ps3 is het 600 euro, maar ga maar eens na hoeveel een HDD kost van 60 gig, ga maar eens na hoeveel de blu-ray spelers kosten(1000 euro). Maar zoals ik al zei, niet iedereen is daar blij mee, sommige willen gewoon gamen.
    Maar dat "ps3=pc" gedoe moet je niet al te serieus nemen. Ps3 is geen pc, meer een "home-entertainment device" in mijn ogen dan. Op ownage stond dat ze het zelfde met ps2 gedaan hadden om de belastingen te ontduiken. Weet niet of dat waar is, maar daar zit ook wel ergens logica in vind ik...
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kwam zojuist een geruchtje tegen.

     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Bron van gerucht?

    En in het bericht zelf staan al fouten, ze hadden 3.2 beloofd.
    Maarja, met xbox 360 waren in het begin veel negetieve geruchten, hetzelfde zal voor ps3 gelden...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina