1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik dacht dat Kutagari in een vorig interview zei dat hij met Apple wou concuren?
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Sony heeft de officiele Playstation 3 website gelanceerd \o/.

    Url: Playstation 3
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er zeer schoon uit \o/. Alleen vind ik de games-lijst nog wat magertjes (zowel in kwaliteit als in kwantiteit).
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Had de site al een tijdje in mijn beginpost staan:). Maarja, veel games staan er niet op de site. Komt nog wel :)...
     
  5. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil eerst wel eens zien hoe de online servics word want bij de ps2 is het gratis maar ook zwaar klote.Het lagt als de tering
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    PS3 ondersteunt deep color?

    [​IMG]
    De HDMI 1.3 specificaties worden momenteel afgerond en wat gedacht werd een van de redenen voor de PS3's vertraging te zijn. Enkele voordelen wat HDMI 1.3 heeft is dat het de nieuwe audioformaten zoals Dolby DD+ en TrueHD op HD DVD en BD media rechtstreeks steunen zal. Dus geen converting naar PCM meer. Ook zal het het hoogst haalbare RGB of "deep color" bits ondersteunen.

    Ondanks er nog geen formele aankondigingen door Sony gedaan zijn zal de Playstation3 volgens HDMI president van licensing Leslie Chard "deep color" ondersteunen.

    [​IMG]
    Wat houd deep color precies in.
    De belangrijke toevoeging naar de nieuwe 1.3 specificatie is de steun voor 30-, 36- en 48-bit RGB of "deep color" geweest, een specifcatie die kleur diepte voorbij de capaciteit van het menselijke oog verlengt om hen waar te nemen.

    HDMI 1.3 zal dus kleur dieptes "bits" steunen die veel hoger zijn als 24bits. Momenteel kunnen de meeste computers op tot 24bit kleur steunen (8 bits elk voor rode, groene en blauwe). Dikwijls zie je een 32bit kleur dat vermeld wordt wat negen van de tien keer het zelfde als 24bits kleur is, maar dan met een toegevoegde 8bit alpha (transparency) kanaal wat ook RGBA genoemd word. Beide hebben dezelfde hoeveelheid kleuren (16.7 miljoen).

    Het probleem met 24bit (16.7 miljoen) kleur is dat het slechts niet genoeg is, en het menselijke oog kan dat onderscheiden. Dus bepaalde effecten en kleur overgangen kunnen we waarnemen. 24 bits zijn slechts niet genoeg om de vele kleuren op te lossen. Dat is waar HDMI 1.3 het overneemt en toe staat dat je 30-, 36- en 48-bit RGB of "deep color" kleur kunt vervoeren...
    Weet nu wel niet of dit zo hard te vertrouwen is...:
    bron www.extremetech.com
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Extreme Tech is over het algemeen een goede bron ;).

    De mannen van Sony zeiden toch al eerder dat de PS3 HDMI 1.3 zou ondersteunen, dus ik zie niet in waarom dit niet waar zou zijn.
     
  8. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe controrrer voor de praystration rie:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Rond de game developers conference van begin dit jaar gingen er al reeds verhalen de rondte dat Sony wilde wachten todat deze nieuwste HDMI specificatie gereed zou zijn. Dit nieuwtje is dan ook geheel logisch.

    En tegelijkertijd met dit nieuwtje stellen toevallig zowel Sony als Pioneer hun eerste Blu Ray spelers uit, op zich vrij logisch als men loopt te wachten op HDMI 1.3.

    http://ps3.ign.com/articles/712/712001p1.html

    Bijkomend 'voordeel' is dat developers dus meer tijd gekregen hebben om hun games op een niveau te krijgen wat PS3 waardig is. Want zeg nou zelf, ik heb PS3 screenshots gezien van begin dit jaar die er echt niet uit zagen.

    Persoonlijk vind ik dit een beetje vreemd strategie. Momenteel is er geen enkele tv beschikbaar die 1080p HDMI 1.3 kan ondersteunen. Zelfs tv's die 1080p ondersteunen bestaan niet of zijn onbetaalbaar. En toch vertraagt men de boel vanwege een video specificatie? In de tussentijd heeft de concurrentie alle vrijheid om marktaandeel weg te kapen. HD-DVD spelers zijn trouwens al op de markt, dat terzijde.

    HDMI 1.1, 1.2 en nu 1.3? Het wordt er allemaal niet duidelijker op in audio/video land. Confusion .. confusion .. De meesten kennen niet eens het verschil tussen een hd-ready en een niet-hd-ready lcd tv ..
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Sony wachtte op HDMI 1.3 om de levensduur van de PS3 te verlengen.

    De HD-DVD launch was niet zo goed als verwacht en dat kan ook een mogelijke reden zijn voor de vertraging van de BR-spelers.

    Hoe komt ik aan een dubbele post als ik maar een keer op "Antwoord verwerken" heb gedrukt :confused:.

    /Mod Vreemd, maar heb ze even voor je samengevoegd ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2006
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Maar zelfs de gemiddelde PC heeft zijn beste tijd toch wel gehad na 3 a 4 jaar?

    Sony wil op de allerbeste wijze ten strijde trekken.
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Macdennis: Er mogen dan wel HD-dvd spelers op de markt zijn, maar wie gaat die kopen, als er geen HD-dvd films zijn...

    Edit: ja, de films die Arjan hier onder me zegt...
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2006
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    We geraken eigenlijk weer een klein beetje off-topic, maar goed, voor deze ene keer dan 8).

    Er zijn tegelijk met de lancering van de HD DVD spelers ook films uitgebracht. Deze titels zijn tot nu toe te koop:

    • Apollo 13
    • The Bourne Supremacy
    • The Fugitive
    • Unforgiven
    • Goodfellas
    • U-571
    • Blazing Saddles
    • The Chronicles of Riddick
    • Assault on Precinct 13
    • Van Helsing
    • Serenity
    • Constatine
    • The Perfect Storm
    • Swordfish
    • Training Day
    • Full Metal Jacket
    • Doom
    • Cinderella Man
    • The Rundown
    • Happy Gilmore
    • Rumor has it
    • Jarhead
    • Million Dollar Baby
    • The Shawshank Redemption
    • Firewall
    • The Phantom of the Opera

    Bron: Amazon
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat hele HDMI 1.3 gebeuren en "True HD" zal me persoonlijk een worst wezen. Ik heb eind oktober een leuke HD-Ready LCD gekocht voor o.a. de X360 en natuurlijk straks ook de PS3....maar dit is uiteraard geen 1080p monster en hoewel hij wel een HDMI ingang heeft, biedt hij natuurlijk geen ondersteuning voor 1.3 en kan hij "maar" 720p en 1080i weergeven.

    In die zin moet ik het dus wel een beetje met MacDennis eens zijn....als je neemt dat 1080p TV's die HDMI 1.3 ondersteunen momenteel niet te krijgen zijn (in ieder geval niet hier in Nederland en dat zal voorlopig ook niet zo zijn denk ik), hoeveel mensen kunnen er dan straks daadwerkelijk van deze functies genieten ? Ja misschien de mensen die pas veel later aan een PS3 beginnen en/of in een veel later stadium een nieuwe TV kopen, maar de mensen die bij de launch een PS3 halen en nu al of op korte termijn een leuke (lees : enigzins betaalbare) HD-Ready TV hebben gekocht/gaan kopen, hebben hier vrij weinig aan....En ik neem aan dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik voor de PS3 en dat HDMI 1.3/1080p resolutie gebeuren niet speciaal weer een nieuwe LCD ga kopen :+ Dat zie ik dan over een jaar of 4/5 wel weer verder, dan zullen er al wel van die TV's zijn en misschien ook al enigzins betaalbaar ;) Maar tot die tijd, gewoon lekker op de PS3 gamen op mijn huidige LCD....is nog altijd beter dan helemaal geen HDTV natuurlijk en ik speel vanaf de launch op Sony's nieuwe console :)

    Allemaal leuk en aardig dus, ik snap best dat Sony met het beste van het beste wil komen en met de PS3 zo goed mogelijk op de toekomst voorbereid wil zijn om zodoende het apparaat ook lang mee te kunnen laten gaan....al vind ik ze met sommige dingen wel een beetje "over the edge" gaan zegmaar. Leuk voor de enkele persoon die er wat aan heeft, maar daar valt het merendeel dus niet onder als je het mij vraagt.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2006
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    http://games.telenet.be/specials.php?act=one&rid=493
    Hier staat wat uitleg van HDMI,...
    Je kan dus gewoon je ps3 op je HDMI aansluiting aansluiten. Maar ik heb net als Paradox, HDMI1.2, dus wordt 1.3 niet gebruikt. Tja, zolang ik hem maar op mijn HDMI kan aansluiten en in HD kan spelen is het goed. Nieuwe tv kopen doe ik niet...
     
  16. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar zit er nou echt zo veel vershil tussen HDMI en Component?
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Is subjectief en erg afhankelijk van al je apparatuur. Hier heb ik al eens eerder wat over geschreven.

    zie hier
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2006
  18. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus het maakt eigenlijks bijna tot niks uit.
    Alleen dat HDMI beveileging heeft tegen gekopieerde BR Films, toch?
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI is digitaal en Component analoog dus in theorie zou HDMI beter moeten zijn....maar ik denk dat je geen wereld van verschil zult zien hoor, ligt er ook idd maar net aan wat voor apparatuur je gebruikt.

    Verder beschikken HDMI ingangen over de zogenaamde HDCP beveiliging, welke ervoor zorgt dat je bijvoorbeeld geen HD films of ander HD materiaal van TV uitzendingen zomaar op kunt nemen als je HDMI gebruikt. Dit hebben ze gedaan om de filmindustrie te beschermen, want als iedereen straks zomaar HD content kan opnemen gaat niemand nog "gewone" films op DVD kopen....en kan er illegaal gehandeld worden met zelf opgenomen HD materiaal. Tis natuurlijk niet zo zwart/wit als ik het nu zeg, maar het komt er wel een beetje op neer :)
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Tussen VGA en DVI op de PC zie je ook geen reet verschil.
    Dus als die HDCP ook voor tegen gekopieerde games werkt doet Sony iets goed :) !
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina