1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Highlander

    Highlander Hete bliksem

    Berichten:
    250
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik sla zulke topics normaliter gewoon hard over! maar verveel me @ stage dus ja ;)
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat vind ik heel spijtig, dat je deze topics overslaat. Want ik doe echt mijn best om de beginpost,... te updaten en jullie informatie te geven. Maarja, het is een xboxsite, en velen kijken er ook niet in, of denken dat het pure fanboytopics zijn. Daarom dat ik de gamessectie van ps3 niet meer ge-updated heb, aangezien het weinig zin heeft. Maarja, kan wel begrijpen dat je dit topic overslaat, aangezien er de laatste x-aantal tijd veel discussies,...heeft ingestaan...
     
  3. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn er veel die dit topic bekijken hoor, maar die posten meestal gewoon niets (zoals mij :9 ) en die game sectie mag je wel update kvint altijd wel vet als er van die nieuwe plaatjes zijn van ps3 games in ontwikkeling :)
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    bron:gamefront
    Om maar een te bewijzen dat het niet altijd "mooi weer moet zijn hier":{ , geef ik een beetje kritiek. In mijn ogen lijkt het wel een beetje dat Sony een klein beetje zich terugtrekt inverband met de kosten van de ps3 onlinedienst. Ze laten in ieder geval toch niet alles weten, meer later:)...
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Als eerste, voor een ieder die mijn posts niet begrijpt, niet wil begrijpen of er oververhit door raakt: zet me in je negeerlijst. Dit is al eens eerder voorgesteld. Het is al warm genoeg.

    Ik ben nog altijd benieuwd naar meer inhoudelijke reacties op het HDD verhaal, tot dusver heb ik welgeteld 1 goed onderbouwde en inhoudelijke reactie geteld. Wie biedt meer? :+

    Over de on-line plannen en de mogelijke centjes heb ik op pagina 43 al een reactie gegeven. Hierover heeft Sony zich al vaker over uitgelaten.

    "Dat is heel nobel ware het niet dat afzonderlijke uitgevers vrij zijn om een bedrag te vragen voor de online service. Denk aan MMO's en dergelijke. Dus voor die ene toffe online game zou je wellicht gewoon kunnen dokken. Een goed voorbeeld is World of Warcraft, dan betaal je gewoon abonnementskosten. Wat ik hier vervelend aan vind is dat er dan een situatie kan ontstaan dat je voor meerdere van dit soort spellen abonnementjes hebt lopen. Stel een abonnementje kost 5 euro per maand. Een klein bedrag maar dat maakt zo'n game al meteen duurder dan de hele online service van 'die ander'."

    Zie verder: http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1897905&postcount=640

    Ik krijg steeds meer het idee dat het hele 'computer' verhaal in combinatie met zaken als Linux puur bedoeld is om allerlei heffingen / belastingen te ontduiken. Een supersnelle google leert dat ik blijkbaar niet de enige ben:
    http://www.kotaku.com/gaming/why-the-ps3-is-a-computer-sony-dodges-euro-tax-men-179245.php

    Hoe denken jullie hierover? Wekt men hiermee niet de verkeerde verwachting bij de consument? Barst los! *zoekt snel dekking* .. :emo:
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit slaat werkelijk alles, sarcastisch doen t.o.v mij, en dan hetgeen zeggen,WAT IK ZOVEEL PAGINA'S TERUG GEZEGD HEB, namelijk: misschien bedoeld is om belastingen te ontduiken... Ik heb er zelfs toen al een bron bijgezet, dat was namelijk ownage.nl... En een pagina terug nam je alles zooo letterlijk op van Sony, en nu zeg je dit(wat ik(nogmaals) al eens gezegd heb, en ik heb ook gezegd dat ik er pas wil over discussiëren als er meer te weten over is. En jij wil er maar dolgraag over discussiëren met mensen terwijl het nog wat vaag is allemaal... Wat moet men dan nog meer zeggen voor jou...
    Ik kan u echt niet meer volgen,maarja, idd, zal die negeerfunctie maar eens gebruiken, anuwel dat volledig tegen mijn principe maar swat...
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony roept de laatste tijd meer en meer dat de PS3 een 'computer' is. Er wordt verondersteld dat dit wordt gedaan om uiteindelijk heffingen / belastingen te ontduiken.

    Het grappige is, bij de PS2 deed men dat ook, met succes. Toeval of niet, het Engelse rechtshof heeft onlangs bepaald dat de PS2 niet meer als zijnde een computer geclassificeerd mag worden.

    http://www.bailii.org/ew/cases/EWCA/Civ/2006/772.html

    Het rechtshof maakt tevens nogal een flinke sneer richting Sony ..

    *ouch*

    In Engeland en Europa mag de de PS2 nu dus niet meer aangemerkt worden als een computer. Zou men bij de PS3 weer hetzelfde geintje willen uithalen? Het lijkt er wel op. Eigenlijk wordt je dus als consument een beetje in de maling genomen, uiteindelijk gaat het gewoon om belasting ontduiking. Maar dat zeggen ze er niet bij. :emo:
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je doelde op mijn reactie dan heeft het geen zin voor mij om m'n verhaal nog een keer te herhalen :+
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat we er ook een beetje baat bij hebben/hadden. Moest de PS2 niet als "computer" op de markt zijn gebracht, had de prijs waarschijnijk iets hoger gelegen. Datzelfde probeert Sony nu waarschijnlijk ook met de PS3 te doen (om hun verlies toch een klein beetje te compenseren).
     
  10. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhu precies, of het nou een computer of een console word genoemd, het apparaat is en blijft hetzelfde, alleen de prijs zal lager liggen en dat is alleen maar positief toch?

    Mag trouwens ookwel, de prijs iets lager. :cool:
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens hoor! :) Deze uitspraak kan tot gevolg hebben dat hetzelfde trucje bij de PS3 niet meer lukt. Steekt Sony dan de hand in eigen boezem? Afwachten, let's hope so! Toeval of niet, in Engeland zal men sowieso meer moeten neerleggen als bij ons, 425 pond om precies te zijn, omgerekend zo'n kleine 800 dollar ..

    *update*
    Blijkbaar zijn de belasting maatregelen voor video game consoles in Europa in 2004 afgeschaft. Deze uitspraak zal dus niet zo'n grote gevolgen hebben voor de PS3. Ik heb geen idee hoe het met andere regio's zit. Blijft in ieder geval vreemd dat ze in Engeland meer mogen betalen. Ach ja, zolang dat hier maar niet zal gebeuren. :)
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2006


  12. Ik ben ook benieuwd of ze de prijs nu nog verder omhoog gaan schroeven. Toen ze die 500 en 600 noemden gingen ze er vast nog vanuit dat ze de belasting konden belazeren}:]
     
  13. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol ruik ik fanboy? Ik weet niet hoor maar jij zegt let's hope so! als of je een soort jaloers bent ofzo op de ps3 O-) maar ik weet eigenlijk niet waarom je zou moeten jaloers worden. en waarom je zulke uitspraken doet dat weet ik wel je kijkt alleen naar de negative dingen(dat vind je geweldig),en als er iets is dat sony beter doet dan microsoft dan kraak je sony af omdat je dan een soort van jaloers bent:{
    En jij doet precies het zelfde_0/

    ________________________________________________________________________________
    ik begrijp eigenlijk wel waarom die ene gozer uit dit topicje weg is omdat het vol zit met fanboy's
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En jij moet ook leren lezen. Ik kraak niks af. Ik doe niet negatief over de PS3. Mijn berichtgeving heeft een kritisch kantje, ik stel dingen aan de kaak, dat jij dat negatief opvat is niet mijn probleem. Ik doe potverdikkie nog aan bronvermelding ook! :confused: Maar je mag mij best een fanboy vinden hoor. Ik ben heel benieuwd naar de launch en voornamelijk hoe Sony het als bedrijf het er deze ronde vanaf zal brengen. Die ander is al gelaunched en daar is alles al over gezegd, boring! :+ En als ik sommige screenshots tot op heden zie en die fijne prijs, dan heb ik echt niks om jaloers op te zijn hoor. _0/

    Er is nou eenmaal niet echt bijzonder veel tof en baanbrekend nieuws te melden over de PS3 in het algemeen en de hardware. :emo:

    Het wordt tijd dat Sony eens wat meer duidelijkheid gaat geven in plaats van al dat vage en arrogante geneuzel.
     
  15. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    emm mij kan niks boeie of sony wint want ik heb géén console :lol:
    en wat heeft microsoft wat sony niet heeft, ok het enigste is dat ze 2x nu met een console verlies draaien;)
    En tja je moet ook niet zeggen xbox live want ps3 krijgt dat ook:) en nog iets de controller is niet gestolen als je dat ook gaat zeggen, En kijk naar microsoft (webcam??, controller??) dus zeg jij maar is waarom je de xbox360 niet saai vind. Want ps3 heeft toch iets meer dan xbox360:{
     


  16. Ik denk zelf dat dat geneuzel helaas nog wel een heel tijdje door zal gaan.
    Waarschijnlijk totdat ie op het laatste moment uitgesteld wordt..
    Ik zie hem zelf helaas nog niet in november verschijnen. Ze doen al een hele tijd alsof hij af is, maar elk bewijs ontbreekt tot op heden.:confused:
    En er veranderen ook nog teveel dingen/plannen, waardoor het lijkt alsof ze het zelf nog niet eens helemaal weten en nog in de brainstormfaseO-) zitten..
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeggen dit, zeggen dat. Bla bla bla. Ik heb die dingen niet gezegd en zal ze ook niet zeggen dus deze discussie ga ik verder niet met jou aan als je toch niet normaal en inhoudelijk kan reageren. _0/

    Ik ben het deels met Plasticman eens. Als je kijkt naar deze E3 games lijst: http://ps3.ign.com/articles/707/707540p1.html vallen gewoon een paar dingen op.

    - Op dit late stadium zijn voornamelijk alle games in 720p.
    - Aardig wat games liepen alleen op een xbox 360.
    - Verschillende tech-demo's aanwezig, geen gameplay dus.
    - Zelfs 60fps in 720p wordt nu nog niet door elke game gehaald?

    Voor een super krachtige machine als de PS3 vind ik deze zaken op een dusdanig laat stadium van het ontwikkelingstraject simpel gezegd nogal eigenaardig. En dit bedoel ik niet negatief, het verbaast mij. Als je Sony moet geloven zou 1080p en 60fps kinderspel moeten zijn. En nee, zoveel tijd heeft men niet meer, zo'n 4 maanden maar ..
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Je wist toch zelf ook wel dat niet alle games 1080p gingen draaien? Ik heb zelfs nog gedacht dat niet alle games op Blu-Ray zouden verschijnen, maar (vooral in het begin) gewoon op een DVD. Maar ik vind wel dat het minimale 720p @ 60fps moet zijn. Ik was ook erg verbaasd/teleurgesteld toen Bizarre vlak voor de release van PGR3 vertelde dat ze druk bezig waren om de framerate van 30 naar 60 te brengen. Ik dacht: "30 :eek: dat is toch geen Next-Gen?!" Ik weet trouwens niet hoe de game nu uiteindelijk draait, maar als je ziet hoe soepel GT4 loopt in vergelijking met sommige 360 games... Maargoed, het hangt natuurlijk ook heel erg af van de developer. Zo kon je al een jaar geleden ruiken dat Polyphony er alles aan zou doen om die resolutie te halen, maar is dat bij de wat mindere defs nog steeds onzeker.
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel hoor, maar dat er niet 1 launch game blijkbaar in 1080p zal verschijnen verbaast mij. Het was immers Sony die aangaf dat het echte HD tijdperk pas bij 1080p ging beginnen, blijkbaar moeten we nog even geduld hebben. Niet dat we er NU iets aan hebben ofzo maar dat terzijde.

    Sony is als de dood voor piraterij. Blu-Ray is hiervoor een goede oplossing.

    Mee eens, 60fps speelt gewoon veel lekkerder.

    Zal ik je vertellen. Ik vind het super vloeiend en snel overkomen. Voor mijn gevoel is het 60fps. Wat echter wel zo is, stiekem is het niet 720p maar 1024x600. ;)

    Nu verwacht ik natuurlijk reacties als: "zie je wel, die 360 games haalden ook niet alles uit de kast!". Dat mag wel zo wezen, maar we zijn immers weer een jaar verder en vorderingen op technologisch gebied staan nu eenmaal niet stil.

    http://www.hdbeat.com/2005/11/20/pgr3-720p-or-not-confirmation/

    GT3 / GT4 lopen inderdaad lekker vloeiend! Dit is erg afhankelijk van de developer. Niet elke developer heeft even goede ontwikkelaars in huis met boven alles, de gewenste ervaring met een console om alles uit de kast te kunnen halen. Al doende leert men zeg maar. :)
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, kan je 2 (HD)TV's op de Ps3 aansluiten :) ?!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina