1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb jij hem trouwens al gereserveerd Boss?

    Ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten om die 'geweldige' machine eindelijk aan te mogen schaffen:lol: ..
     
  2. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening is de PS3 ook wel een geweldige machine waar men niet op zal kunnen wachten om hem aan te schaffen.
    Alleen ik zet ik er persoonlijk een aantal vraagtekens bij...zal hem waarschijnlijk uiteindelijk toch wel kopen do...
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2006


  3. In gedachte is het inderdaad een hele mooie en geweldige machine....:)
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Eerst en vooral, tuurlijk is het 'geweldig' machine, kijk naar de specs, kicks de 360 zijn ass man!:lol: Anyways, jij weet net zo goed als mij dat ik hem niet met launch koop. Dus nee, ik heb hem nog niet gereserveerd. Ik wacht eventjes voor ik hem koop. Trouwens, op dat moment komt xbox 360 pas op gang met games als gears of war, too human, forza motorsport, ... dus kan ik zowizo nog wat wachten...
     


  5. wat heeft dat andere apparaat er hier mee te maken??
    Als je daar over wilt babbelen kom je maar gezellig naar de VS thead.


    Valt me verder een beetje tegen dat nadat je de PS3 hier al zolang de hemel in probeert te praten, je er nieteens het vertrouwen hebt om hem gelijk bij de launch te halen..:emo:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2006
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    @Plasticman NL, iets minder fanboy mag ook wel.
    Verder snap ik ook niet wat je er aan hebt om Boss constant te provoceren, doe het in het vervolg dus ook maar niet meer.
     
  7. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan hier een heel betoog aan schrijven, doe ik niet, de ps3 is technisch zeker niet superieur aan de x360, de hardware verschillen zijn amper verschillend, het licht aan de architectuur van beide consoles die het groots verschilt, qua hardware kan je weinig verschil ontdekken. Dat de ps3 krachtiger is, ok, veel?, nee, minimaal, de cell is zeker niet het wondermiddel waar sonyop gehoopt had, intel en pentium hebben al sterkere versies in de testfase die zeker binnen enkele maanden het productieproces zullen zien.

    Daarbij is de techniek te complex om meteen voordeel uit te halen. Jaren geleden voerde ik op dit forum ook een discussie met iemand over de emotion engine, die 'feitelijk' gewoon sterker is als de xbox 1, terwijl het toch niet beter is. Verwacht een dergelijk iets voor de playstation3, kracthiger ja, binnen 3 jaar zichtbaar?, nee.

    tip: houdt het gewoon bij je pc en upgrade die elk jaar :)
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    *zucht...
    Man, denk je nu echt dat ik dat meende dat ps3, xbox 360 zijn ass volledig kickt qua specs... pfff...
    Lees eerst plasticman's post goed, en dan mijne...
     
  9. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok hahaha srry, ik wordt moe van alle x360 en ps3 fanboy's, de x360 is gewoon iets minder krachtig, maar de cell is geen wondermiddel (kan het wel zijn mits men de tijd krijgt de cell te onderzoeken als bij de emotion engine).

    My fault :b:
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dit gaat mijn eerste console worden die ik niet met de launch ga halen. Heeft niets te maken met een gebrek aan vertrouwen, ik weet zeker dat de PS3 het geweldig gaat doen. Alleen heb ik voorlopig zat aan mijn Xbox360, er komen nog zoveel games rond die tijd die ik gewoon wil hebben dat ik mijn geld liever aan die games besteed dan aan alweer een nieuwe console.

    De PS3 heeft zeker de specs om een geweldige console te worden, maar ik geloof niet dat dat met de eerste lading games al bewezen gaat worden. Ik wil alles spelen en alles hebben,maar dit keer wacht ik even op de topgames van de PS3 alvorens tot kopen over te gaan.
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, idd :). Zo denk ik ook wel. En ja, de eerste lading games zullen wel niet geweldig gaan zijn. Anuwel Assassin's creed al vroeg komt,... Ook games als stranglehold heb je met de launch,... Maar heb je een xbox 360, kan je die voorlopig ook daar op kopen. Voor mij gaat het pas met heavenly sword(beeld je in dat, dat een launchspel is, dat zou wel enorm zijn), mgs4, gt5, devil may cry 4, naughty dog's game,... aan de gang komen. Dus voorlopig is xbox 360 op en top ja :).
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Bron:tweakers.net van vorige donderdag

    Zoals gezegd, al week oud bericht van tweakers maar vandaag pas op gamesites als gamez.nl.

    Toch blijf ik het vreemd vinden dat er maar 7 van de 8 werkende cores nodig zijn voor de cell, in mijn optiek houdt dit dus gewoon in dat je een cell krijgt die geen 100% is, dan zijn die extra cores dus niet optimaal. De ingewikkelde structuur van de cell wordt echt een probleem, voor makers van games en voor makers van van de cell.

    Probleem zal in de loop van de maanden en jaren wel verbeteren denk ik, maar toch weer een tegenslag voor de cell, wat toch geld gaat kosten. Vraag me af of ze niet beter een simpeler alternatief hadden kunnen kiezen als de x360 of wii, goedkoper en kwaliteit heeft zich al bewezen.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  13. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Bron: tweakers.net

    Goed nieuws, hopelijk blijven ze op schema :)
     
  14. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    bron: http://ozymandias.com
    (a blog written by Andre Vrignaud of the Xbox team about the video game industry, technology, and games)
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2006
  15. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit echt te twijfelen of ik de PS3 of de Wii ga halen..

    Wat gaan jullie doen?
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
  17. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    W8 gewoon tot 3 maanden na de launch van beide consoles (dus begin 2007) en kijk dan welke spellen je het meeste aanspreken die al zijn uitgekomen, en beslis daarmee.

    Spellen zijn de enige reden voor aanschaf van een console, vind je geen van de spellen naar jou smaak kan ik je wel helpen tot het creeeren van een monster pc :)
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    3 maanden na de launch...:{ Dan zou ik nooit xbox 360 gekocht hebben, aangezien die pas vanaf september echt op gang begint te komen. Want je moet niet verwachten dat 3 maanden na de launch games als mgs, gt, killzone 2,... al op de ps3 zijn. Games als heavenly sword zullen dat wel stilletjes beginnen te komen...
     
  19. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem maar gereserveerd vandaag.. denk toch dat ik hem 17 november wel ga halen :p

    Maybe later de Wii nog..
     
  20. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, oblivion was d8 ik een paar maanden na de launch? (weet niet precies hoeveel). Als een console na 3 maanden nog geeneen topper heeft mag het met recht een slechte launch heten, Wii heeft sowieso een zelda en ik denk dat motorstorm nog gaat verassen (hoop ik). Daarbij de x360 had toch ook redelijk snel GRAW.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina