1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Op online gebied moet xbox 360 gewoon beter blijven. Dat is de sector van Microsoft. Maar op de andere vlakken denk ik dat ps3 gewoon op alles een stuk voor gaat zijn dan xbox 360. Maar het is gewoon afwachten geblazen hoe het allemaal zit. Sony heeft nog een hoop werk, dus... Maarja, als Sony met online mogelijkheden komt, met friendslist, rankings, puntensysteem, ook dat je muziek en films kan downloaden in HD en op je harde schijf kan zetten. Tja, dan heeft Sony ook wel een hoop troeven op online gebied en dan vraag! ik me af of ik me nog wel kan focussen op de xbox 360 als ik een ps3 koop. Maarja, voorlopig is dat allemaal speculatie, ik zie dan wel hoe ik het aanpak he...
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien wordt de ps3 het betere multimedia apparaat, echter als de ps3 geen interne harde schijf heeft (wat ik verwacht) is de 360 met zijn mediacenter toch de betere, verder vind ik niet dat de ps3 kwa specs ruleert, de specs tussen de 2 verschillen amper en het is dan ook de prefererende factor naar wat een devoleper beter vind, tools/kracht.

    De ps3 en x360 ruleren dus gewoon allebei op de bovengenoemde punten, echter MS is online koning, en son is super om meteen een blu ray speler te installeren, beide erg sterke punten.

    En btw, nintendo heeft naar mijn inziens de grootste troef, naamsbekendheid, number 1 op handheld gebied, inovatieve gameplay, toegankelijk voor de mainstream.

    Al met al, alle 3 hebben ze wel wat, het spreekt mij allemaal wel aan, maar ik vind zeker niet dat de ps3 aan alle kanten ruleert, eigenlijk is het gewoon een soort x360 1.5 met blu ray intergratie, maar das mijn mening, en Boss, als je net een ps3 koopt ga je je amper meer verdiepen in je x360, nieuw=gaaf(tot je ook hierop weer uitgekeken bent en een rev gaat kopen, wat een ware revolutie ontekenen zal ;) )
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, ja we zullen zien he. Maarja, ik ben toch benieuwd naar de launchgames van de ps3(in Amerika en Europa dan). Als die er al enorm mooi uitzien, hoe gaan ze er dan achteraf uitzien? Logisch zou zijn als de ps3 hier uit komt ,dat de xbox 360 op dat moment(rond die periode) met games komt die mooier zijn dan ps3 launchgames, niet?(ahja, want ze hebben meer tijd gehad, console is al een heeeel stuk langer uit dan,... Als ps3 dan games (game)heeft die mooier zijn dan éénder welk xbox 360 spel op dat moment, dan weet ik al dat ps3 zowizo grafisch de mooiste titels gaat hebben,maar dit kan niet bij launch, daar hebben ze gewoon niet genoeg tijd voor... maar we zien wel, ik hoop dat Sony voor E3 nog zaken laat zien(zou toch moeten) )
     
  4. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
  5. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeker mooi, maar vergeet niet dat het niet altijd grafix zijn voor succes, ooit van world of warcraft gehoord, een feitelijk super lelijk spel, daarbij weten we niet of het pre-rendered is of ingame, en ik geloof het pas als ik met een emo waarbij ikzelf speel dezelfde dingen uit de ps3 pers :)
     
  6. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ging er mij niet om of het spel goed is of niet, enkel om het grafische aspect. En ja, die screen is in-engine, het stond uitdrukkelijk in het begin van de trailer waar die screen van komt: The following footage is made entirely of ingame footage.
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, maar zei Sony ook niet dat het E3 filmpje van Killzone II volledig ingame was?
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Sony heeft dat nooit gezegd, Sony zei letterlijk dat het game op de specs van de ps3 draaide:+ . Maarja, dat is natuurlijk wel bullshit, Killzone was gewoon niet ingame(Maarja, ze hadden we dik de show gestolen op de vorige E3}:] ). Zo simpel is het ,daar heb je gelijk in,maar er zijn ondertussen al behoorlijk veel ingame filmpjes geweest,alleen hebben we nog niemand die controller zien vasthouden terwijl die op de ps3 speelt, en daar zitten we op te wachten natuurlijk.:)
     
  9. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Spijker, kop, etc.
     
  10. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als we jou redenering moeten volgen zal elk filmpje voor PS3 prerendered zijn en er eigenlijk nooit echte games op verschijnen? :+
     
  11. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony: Launch PS3 voorjaar 2006.

    Het blijft nog altijd de grote vraag, wanneer is de launch van de Playstation 3? Verschillende bronnen melden dat het in het najaar is, sommige komen zelfs met het bericht van begin 2007.

    Sony heeft hier nog een keer een reactie op gegeven en ze zeggen weer hetzelfde als de reactie van een aantal weken geleden, dat de Playstation3 nog gewoon in het voorjaar van 2006 op de markt komt. Waarschijnlijk zal dit dan wel gaan over de release in Japan.

    Het is dus echt waar.
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mm, wat is je bron eigelijk? Want op ps3focus.nl staat het wel,maar ze posten er gewoon geen bron bij. Als ze hun aan hun afspraak willen houden moeten ze wel voor 21 juni launchen. Maar ik vind het raar dat ik niets meer hoor van die playstation voorstelling in Japan die normaal plaats vind deze maand! Tenzij ze na de E3 willen launchen en geen informatie meer vrijgeven,maarja, ik vind dat ze toch nog voor E3 een paar dingetjes mogen tonen...
     
  13. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ja vind ik ook maar de meeste devolepers hebben een zwijg plicht
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar raak je wel een goed punt.... Een paar weken geleden zag je overal wel de positieve berichten op verschillende fora: "wacht maar tot februari, dan gaan ze al veel onthullen in aanloop naar de E3...." En meer van dat soort uitspraken...

    Nu het februari is hoor je er eigenlijk niets meer over....











    Stilte voor de storm of.....................................
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, het is heel raar! Maar als ze na E3 willen launchen niet natuurlijk, dan komen ze met één en al verrassing(ahja,alles wat ze laten zien) uit de hoek. Ze willen misschien als een kernbom afgaan op de E3:p,maar toch heb ik er rare gevoelens mee, E3 is in Amerika, ze zouden in Japan nog een voorstelling moeten geven(voor E3 natuurlijk!!!),en ik had toch altijd gedacht dat ze voor E3 in Japan gingen launchen. Maarja, het kan erna natuurlijk ook he...
     
  16. Volgens mij is die PS3 nog lang niet klaar en is het nog maar de vraag of het allemaal wel gaat werken met de Cell processor..
    Het zou mij niks verbazen als Sony er keihard is ingeluisd door nVidia en IBM.
    2 Amerikaanse bedrijven die het Japanse Sony wel even zullen helpen}:]

    Wie trok er de dag na de E-3 al gelijk aan de bel om te vertellen dat de filmpjes op de PS3 allemaal nep waren??

    Dat was nVidia:{ .. Leuke 'partner' hoor Sony..8)

    IBM was enkele jaren geleden al op zoek naar bedrijven die mee wilden investeren in de 'Cell'
    Ze hebben ondertussen al 1 miljard van Sony afgetroggeld en het zal hun waarschijnlijk worst wezen als dat ding uiteindelijk niet helemaal geschikt blijkt voor in een console..


    Ik heb ook het vermoeden dat de uiteindelijke PS3 op de avond dat de Xbox360 aangekondigd is, bedacht werd door sony.. Ms had 3.2Ghz dus moest Sony dat natuurlijk ook minimaal hebben. Als Sony dat vanaf het begin al van plan was, waarom kwamen er dan steeds nieuwe defkits die telkens ietsje sneller waren en nu pas op 3,2 ghz draaien?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2006
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Euh dude, je moet Microsoft niet verwarren met Sony he. Microsoft heeft altijd zitten roepen(ja ook in interviews en shit, ze waren er niet beschaamd voor) dat als de ps3 zoveel gigahertz heeft de xbox 360 ook heeft of meer, als ps3 dat heeft, heeft xbox 360 dat ook of meer ,zo hebben ze constant zitten babbelen! Algemeen bekend! Vanaf toen is Sony beginnen te zwijgen(want iedereen weet dat ze al heel lang aan het werken zijn aan de "cell", RSX,...) Dus dat was heel slim van Sony dat ze stil waren, want nu kon Microsoft niet weten hoeveel ze gingen hebben met dit en dat... Op E3 werd uiteindelijk de specs bekend gemaakt. En daar blaasde ps3 de xbox 360 een beetje weg, gewoon door de uitspraak van Microsoft, xbox 360 zal de sterkste next gen console zijn, terwijl ps3 krachtiger is:D(de processor is in ieder geval toch bijna 2x zo krachtig, op andere vlakken zijn ze gelijk, of evenaardig). Tja, best wel grappig voor Sony. Toen kon Microsoft niets meer veranderen aan hun console, je moet niet denken dat je op 1,2,3 een console nog wat krachtiger kunt maken hoor...Sony hun specs stonden al lang vast toen!
    Dude?? Dus jij beweert dat ze eerst sterkere defkits hadden en achteraf(de definitieve) dat die minder sterk zijn ahahahahah, man die devkits werden alleen maar beter en beter! Hoe kan je nu voor de definitieve devkits al sterkere devkits hebben? Dat is toch totaal onlogisch! Dat kan gewoon niet! Men zit daar zo hard aan te werken om de definitieve krachtige defkit te hebben...
    De definitieve defkits zijn al verzonden, dat is tegen je slikker he man! Dus dat wil zeggen dat de Cell,...al lang af is:). En ja plasticman, 2 Amerikaanse bedrijven gaan Sony erin luizen, ja hoor, de top van Marketing gaan ze er in luizen, want je zegt het zelf, Sony is Japans, en heeft in de rest van de wereld niets, niets bedrijven, niets fabrieken, niets winkels, niets... hahahaah, je bent soms toch hilarisch hoor, ik zou je diploma maar eens nakijken...
    En voor de mods: Ik heb nu niet gescholden ofzo, gewoon normaal gereageerd, hier moest ik wel op reageren,want komt hier effe in mijn tread bullshit verkopen...
     
  18. Ja, of ze hebben hem even wat betere specs bedacht nadat MS de 360 had aangekondigt om niet achter te blijven. ;)
    De xbox360 had 1 Tflop, en jawel, sony had er 2 de volgende dag. En alles was zogenaamd een stuk beter..

    Ik zeg toch ook dat ze steeds sneller werden|:-


    Dat de cell misschien af is wil nog niet zeggen dat hij goed gaat werken in een console... Dat moet nog maar gaan blijken he..

    Als MS de gamesmarkt nu overneemt van Sony levert ze dat in de komende decenia honderden miljarden op..
    Genoeg reden voor ze om ervoor te proberen te zorgen dat Sony nieteens aan de start zou kunnen verschijnen met een fantsoenlijk apparaat}:]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2006
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Xbox was ook later uit dan ps2, en toch had ps2 meer Tflops...:{ ,alleen was ps2 echt niet goed qua textures,...en er waren ook niet genoeg(goede) tools om te ontwikkelen,...
    Ow sorry, verkeerd begrepen, maarja, nu snap ik je nog niet hoor:D. Het is toch zeeeeeeeer logisch dat de eerste devkits bijlange niet zo sterk zijn als de definitieve(dat bedoelde ik dus)...
    Daar heb je een goed punt, het geheel moet nog in de console passen en goed werken, want die dev kits, tja, die zijn ervoor gemaakt natuurlijk. Daarom dat men de ps3 misschien nog niet speelbaar toont omdat het nog niet goed gaat met het geheel in de ps3,maar daar is altijd veel werk aan...
    En denk je dat Microsoft de gamemarkt nu gaat overnemen met 2 miljoen xbox 360's? Of hoeveel hebben ze er? Want veel xbox 360's zijn er op het moment niet. Trouwens we zullen wel zien of ps3 zo slecht gaat verkopen}:] .
     
  20. Das misschien waar, maar ik ben er wel van overtuigd dat wanneer MS zou hebben gezegd dat de 360 een processor zou hebben gehad met 3 kernen van bijv. 2,4Ghz. Sony het ook had gehouden bij een Cell van 2,4Ghz.
    De defkit met 3,2ghz cell heeft namelijk meer als een half jaar op zich laten wachten nadat Sony de specs van de PS3 al bekend had gemaakt, terwijl MS gelijk de uiteindelijke defkits uit begon te delen nadat op de 'E3' de Specs bij iedereen bekend waren.



    Die defkits van Sony zijn ook zowat een kubieke meter, ik denk dat dat o.a. komt omdat ze grote problemen ondervinden om de koeling van de cell in orde te krijgen. Die dingen worden namelijk gloeiend heet en dit was 1 van de voornaamste redenen waarom veel bedrijven niks zagen in de cell.
    (Naast het feit dat niemand ervoor kon programeren.)

    Ik denk dat MS een hele goede kans heeft om marktleider te worden.
    Ze hebben er nu misschien nog maar rond de 2 miljoen verkocht, maar als ze in juni de 5 miljoen halen liggen ze op schema om de snelst verkopende console ooit te worden.
    En laten we wel wezen. als ze er bij de launch in de VS 5 miljoen hadden gehad, waren ze die waarschijnlijk ook allemaal al wel kwijt geraakt.
    De vraag is geen probleem, het aanbod komt alleen een beetje moeizaam op gang.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina