1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    ? Hoe bedoel je?
     
  2. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo te zien zie ik het verkeerd, maar ik zie een apparaat waar Sony op staat maar het zie er echt niet als een PS3 uit. Maar mijn vraag is kan de PS3 van 500,- euro wel online want ik heb gehoord dat die geen wifi heeft en dat die daarom niet online kan, omdat ik wel een PS3 wil gaan halen en dat ik niet perse die van 600,- euro nodig heb.
     
  3. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    natuurlijk kun je daar mee online gaan, via een ethernet kabel.
    en volgens mij heeft de 500 euro ook wifi hoor
     
  4. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Duh, natuurlijk kan die online, Wi-Fi dient enkel om draadloos online te kunnen, op €500 versie moet je gewoon online met een "gewone" internetaansluiting met kabels. De €500 versie heeft geen ingebouwde Wi-Fi.

    En dat "apparaat" ziet er anders uit omdat het een dev kit is, niet de winkelversie.
     
  5. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    rustig heb niet gekilt hoor. -_-
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2006
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    GameSpot interview with Sony Computer Entertainment American president Kaz Hirai

    http://uk.gamespot.com/news/6156046.html

    Interessant artikel, een paar quotes die mij opvielen ..

    Hmmmm .. ik dacht dat er op 17 november 2 miljoen consoles beschikbaar zouden zijn?

    http://money.cnn.com/2006/05/08/technology/ps3_pricing/index.htm
    CNN: "The company plans to ship 2 million PlayStation 3s at launch and plans to ship another 2 million before the end of 2006."

    Er staat toch echt einde van het jaar .. Mis ik nu iets of verwacht men helemaal geen 4 miljoen PS3's te kunnen verschepen in dit jaar? Hoe gaat men dan de feestdagen opvangen?

    Best logisch dat er dan geen speelbare versie op de GC2006 aanwezig is. En dan is het opeens niet zo verwonderlijk dat er tijdens de launch geen 2 miljoen exemplaren beschikbaar zijn.

    Launch titels staan blijkbaar nog niet vast.

    Waarom niet? Wachten op TGS 2006 dan maar?
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2006
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Veelal wordt er gebruik gemaakt van 3-2 pulldown reversal in de tv. Zo kan men een 1080i signaal deinterlacen, en er weer 1080p van maken.

    @MacDennis,

    Dat zijn inderdaad een aantal merkwaardige uitspraken...
     
  8. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    We haven't started manufacturing yet. Some of our ops guys were actually just in China, and also in Japan just reviewing the [production] lines and everything else. But they are, again, preparing as we speak to get the manufacturing going. We've not announced and we haven't set really a specific date to say, "As of this day we're going to start manufacturing."



    mmmm ik heb zo'n slecht voorgevoel dat we de launchdatum van 17 november niet gaan halen.

    als je ziet heb je nog september en oktober, mmmm al komt hij uit, ik vrees voor veel tekorten
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja, blijft afwachten :)
    Je kan er geen hoogte van krijgen, aangezien ze elkaar allemaal tegenspreken!
     
  10. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Ja maar zover ik weet zal de PS3 in twee fabrieken geproduceerd worden en heeft Sony ook meer personeel in bezit dan dat bij de 360 het geval was.Ik blijf de vertrouwen erin hebben :)
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja, meer consoles dan Microsoft zullen ze toch zowizo hebben met de launch denk ik... Ze kunnen elk moment beginnen met de productie... Maarja, we zien wel:).

    Owja, met de einddevkit zit het volgens IGN ook zeer goed :). Zal even wat erover vertellen:
    Ze zeggen dat het totaal niet heet wordt, en dat het geluid te verwaarlozen is.
    De Devkits hebben ook een zeer flexibele cobewerking, wat toch zeer goed is en zijn dus makkelijk om voor te programmeren(niet zoals sommige geruchten zeiden dat het extreem moeilijk is, dan ken je er gewoon niets van(qua ontwikkelaar). Dan staat er ook dat Sega op 1 dag, wireless support had geprogrammeerd. De controllers, die een stuk lichter aanvoelen zonder de rumble functie, voelden heel gedegen aan en reageerden accuraat op de gegeven commando's. Het waren nog niet de definitieve controllers, maar voelden nu al veel beter aan dan die van E3. En wisselen tussen draadloos gamen en met draad gamen gebeurt enorm eenvoudig.
    Het menu(interface) heeft veel weg van de psp. En is daarbij doorzichtig en heel duidelijk...
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2006
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Vreemd dat de productie nog niet is begonnen, dat stond wel in mijn agenda wegens verschillende redenen, ach ze zullen hem toch wel launchen bij de feestdagen, toch? ;)

    Ik denk dat dit gewoon een oud bericht is en de productie al lang begonnen is, anders haal je geen 4 miljoen units en ook geen 2 miljoen units, de productie van de x360 was volgens mij geheugen ook allang begonnen rond deze tijd dus dat zal nu ook wel het geval zijn. Over het programmeren, ik hoop dat je gelijk hebt want het is en blijft een totaal nieuw product waar niemand ervaring mee heeft. Als de code iets makkelijker is dan de emotion engine hoor je mij al niet meer klagen :)
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik vind het bericht ook wel raar. Meen gelezen te hebben dat de productie al lang bezig was(een tijdje terug)... Maarja, komt wel goed denk ik, we zien wel :).

    Edit: Owja, heb juist gelezen dat het bericht achtergehouden is!!! Ps3 is dus wel degelijk in productie gegaan zoveel weken terug! Snap echt niet dat mensen(fanboys) zich er mee bezig houden om berichten achter houden en dan nu te posten, man man...
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2006
  14. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu echt het gevoel als Sony een product maakt dat het bijna altijd goed zit, en dat geld ook voor Apple. In plaats als Microsoft over de Xbox 360 (te weinig bij de launch, geen externe HD-DVD en dat ze zo snel en zoveel kapot gaan) en toen ze Vista gingen testen. (mijn mening in iedergeval)

    Wat ik ook 'HEB GEHOORD' dat China de slechtste kwaliteit maken en dat Japan de beste kwaliteit maakt. Opeens ik keek naar mijn Xbox 360 en daar stond 'made in china' opeens ik keek naar iemands Playstation 1 en daar stond 'made in japan'.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2006
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord :eek:.

    Het maakt geen drol uit waar ze geassembleerd worden. Microsoft, Sony en Nintendo stellen zelf de kwaliteit van het eindproduct vast. Enige verschil tussen deze twee landen, is dat de arbeid in Japan duurder is dan in China.
     
  16. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zeiden eerst dat de PS3 tot 7 spelers konden spelen, maar het zijn er maar 4, omdat er boven die controller maar 4 lichtjes zijn. En dat heeft de Xbox 360 controller ook maar om de guide button.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2006
  17. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of dit al gepost is?

    In de afgelopen weken en maanden hebben veel markteresearchbedrijven hun zegje gedaan over de zogenaamde next-gen-console-oorlog. De algemene consensus is dat de PS3, door zijn hoge kost en late instap, flink wat zal moeten inboeten aan populariteit. Sommigen denken zelfs dat de X360 evenveel succes zal kennen!

    Kaz Hirai heeft in een reactie aan de Amerikaanse site Gamespot even de puntjes op de i gezet en gezegd dat de PS3 helemaal niet aan succes zal inboeten. Sterker nog, de PS3 zal het marktaandeel van Sony zelfs doen groeien!

    Different people have different opinions, and at this point in time they're all forecasts. And people make forecasts based on the information they have at hand--their experience with what the companies in this space have done in the past, et cetera.

    Hij gelooft dus niet in voorspellingen, maar hij gaat er wel voor zorgen dat de PS3 minstens het aandeel van zijn voorgangers gaat blijven houden, en meer als dat mogelijk is. De rest van het (erg interessante) interview kan je lezen op Gamespot...


    http://www.gunk.be/sitev2/?module=nieuws&bericht=10382

    het volledige artikel: http://www.gamespot.com/news/6156046.html?tag=latestnews;title;0
     
  18. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik tot nu toe echt niet weet is, hoe moet je nou die cd's in de PS3 stoppen. Komt er een disctray eruit? of stop je het als een muntje erin?
    Ze zeiden eerst dat de PS3 tot 7 spelers konden spelen, maar het zijn er maar 4, omdat er boven die controller maar 4 lichtjes zijn. En dat heeft de Xbox 360 controller ook maar om de guide button.
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je moet het schijfje er inderdaad een stukje inschuiven en dan slikt de drive hem vanzelf in :).
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Achtergehouden? Toon eens een bron voor de verandering? Fanboys? Gamespot is een fanboy?

    Diverse componenten / onderdelen zijn kort geleden in productie gegaan door verschillende bedrijven, o.a. Asus houdt zich hier mee bezig. Echter, een onderdeel is iets heel anders dan een compleet functionerende console. Het bericht van Gamespot betreft de uiteindelijke console, niet de onderdelen.

    Feit 1: 16 augustus komt de Yankee Group met een nieuwsbericht dat de PS3 pas in 2011 marktleider zal worden.
    Bron: http://www.yankeegroup.com/public/news_releases/news_release_detail.jsp?ID=PressReleases/news_Videogameconsoles_8_16_06.htm

    Feit 2: 18 augustus komt Gamespot met een artikel NAAR AANLEIDING VAN bovenstaande nieuwsbericht.
    Bron: http://uk.gamespot.com/news/6156046.html

    Feit 3: bovenstaande bericht van Gamespot bevat grotendeels een interview met Kaz Hirai naar aanleiding dus van het bericht van het Yankee Group bericht van 16 augustus. In dit interview wat dus NA 16 augutus is gehouden vermeldt de beste man dat de productie van de uiteindelijke PS3 consoles nog niet is begonnen.

    En dan beweer jij dat het bericht 'achtergehouden' is en dat de PS3 wel degelijk in productie is gegaan? Spreek jij nu niet Gamespot en Kaz Hirai een beetje tegen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina