1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, is de consolewar al begonnen ofzo? upthere
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Macdennis: Ik dacht dat het dikke bullshit was, omdat er zoveel weken terug op tweakers stond dat de ps3 in productie gegaan was. En tweakers vind ik heel betrouwbaar. Ik had het nog niet gezien op gamespot gisteren. En nu is het een beetje vaag, sommige zeggen dat ze wel begonnen zijn, sommige niet, men weet het eigelijk niet, omdat Hiraz nogal raar doet vantijd...
    Anyways, moet je altijd zo grote ophef maken over iets, jeezes man!
     
  3. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    kzat vandaag mijn kamer op te ruimen en kwam nog boekjes tegen van opm.
    kzeg tegen mijzelf laat ik daar nog eens in bladeren.
    om een lang verhaal kort te maken.
    sony beloofde bij de ps2 ook voor 2miljoen exemplaren en het waren er ook veel minder. ook zeiden ze toen dat ze elke maand veel ps2 zouden leveren, maar dit was ook niet het geval.

    dus ik waarschuw jullie nu al, als je nu nog moet bestellen vrees ik ervoor dat je geen hebt tegen januarie
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10

    Het kan aan mij liggen, maar ik noem Kaz Hirai en Gamespot toch een redelijk betrouwbare bron.
    Aangezien de baas van Sony America zegt dat men nog niet begonnen is met productie, dan zal het misschien wel eens zo kunnen zijn.
    Normaal zweer je trouwens altijd bij betrouwbare bronnen, beetje vreemd dat jij nu de baas van Sony America als raar en eigenlijk dus als niet heel betrouwbaar bestempeld, zelfde geld voor Gamespot. Heb je er zo weinig vertrouwen in?
    MacDennis probeert geen ophef te maken, maar geeft je een aantal bronnen die zijn uitspraak bevestigd.
    Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hier alleen maar positief spul gepost mag worden.
     
  5. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht het niet! Dat de PS2 eerst tekorten had kan wel, maar wat er met de Xbox 360 was, was het niet! En ik denk niet dat PS3 DEZELFDE manier tekorten krijgt als de Xbox 360. (al kreeg ik mijn xbox 360 heel makkelijk, zonder te bestellen of winkels te zoeken ofzo)
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    maja ik denk dat je moeilijker aan een ps3 gaat geraken dan een xbox360, want in mijn ogen is ps nog altijd veel populairder
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat me trouwens wel opvalt is dat Sony al maanden loopt te roepen dat er genoeg consoles bij de launch zullen zijn, maar als het goed is, is er nog geen één PS3 klaar. Mogen ze wel gaan opschieten.
    Daarnaast had de PS2 wel zeker heftige launchproblemen. Er waren er in Nederland rond de 5000 stuks.
    In totaal waren er echt wel meer dan 5000 360's aanwezig bij de launch.
     
  8. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Zover ik weet zal de PS3 in twee fabrieken geproduceerd(Lees:voldoende personeel) worden dus dat is wel een grote voordeel in tegenstelling tot de 360.Ik heb wel de vertrouwen in dat het goed gaat komen.
     
  9. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    hopelijk is het personeel ook wat wakkerder dan bij de 360.
    want ik heb nog nooid zoveel defecte consoles gezien zoals bij de 360
     
  10. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Tsja bij de 360 kon je duidelijk zien dat MS de console te vroeg op de markt heeft gebracht(lees:gerushed).Nou kampte iedereen met grote problemen zoals vele vastlopers, hitteproblemen en de enorme kabaal die de 360 produceerde :emo:
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met je eens dat het tegenstrijdig is met eerder berichtgeving. Die berichtgeving van een paar weken geleden (waaronder Tweakers) baseerden zich allemaal op 1 berichtje in 1 krant, de Chinese krant Commercial Times.

    Dus wie moeten we momenteel geloven? De grote baas van Sony Amerika van een paar dagen geleden of een berichtje in een of ander krantje van 1 maand geleden zonder enige bronvermelding?

    Asus was trouwens helemaal niet blij met die berichtgeving in die krant aangezien het om 'gelekte' informatie zou gaan ..
    http://www.ps3land.com/article-502.php

    Ophef? Het is wereldnieuws man! Geen 4 miljoen PS3 consoles eind dit jaar echter maar 2 miljoen. Het Gamespot artikel heeft al +600 reacties gehad, en dan zeggen dat ik ergens ophef over maak .. :lol:

    http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=3660&Itemid=2

    http://www.joystiq.com/2006/08/19/catching-up-with-kaz-and-the-ps3/

    http://www.kotaku.com/gaming/psp/sony-prez-well-win-next-gen-ps-ps3s-not-in-production-195351.php

    Kan je iets vertellen over de grootte en capaciteit van de verschillende productie lijnen en hoeveel werknemers er daadwerkelijk werkzaam zijn? En wat het verschil is tussen de lijnen van de PS3 en die toendertijd van de 360? Blijkbaar weet je dat namelijk exact.

    /Mod Voortaan even de edit-knop gebruiken ipv dubbel te posten -/- Kameo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2006
  12. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Joh begin niet zo te happen.Het enige wat ik mij nog goed kan herinneren is dat de PS3 in twee fabrieken geproduceerd zal worden, meer niet :{
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vertrouw gamespot op de eerste plaats man! Doe toch eens normaal...:{
    Ik zei dat ik het bericht op gamespot nog niet gelezen had. En daarom wist ik het gisteren nog niet(jeezes, sorry hoor...). En vandaag zijn verscheidene sites vaag erover, maar ja, gamespot zal wel gelijk hebben... Damn, alles van mij wordt hier slecht opgenomen...
    @ Macdennis: met die grote ophef bedoelde ik, de manier waarop je altijd reageerd, je doet altijd tegen mij alsof het einde van de wereld naderd...
    Tuurlijk is het groot nieuws...
    Man man...
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle quotes in mijn eerste bericht kwamen rechtstreeks van gamespot. Ik vermeldde zelfs de bron. Dat jij mijn bericht niet goed leest en meteen begint te reageren, daar kan ik ook niets aan doen.

    Omdat je eerst begint te schreeuwen zonder eerst even een bijgesloten bron te bekijken. En het is niet gamespot die gelijk heeft, nee gamespot citeert alleen een interview wat ze hadden met de man achter Sony Amerika.

    "Owja, heb juist gelezen dat het bericht achtergehouden is!!! Ps3 is dus wel degelijk in productie gegaan zoveel weken terug! Snap echt niet dat mensen(fanboys) zich er mee bezig houden om berichten achter houden en dan nu te posten, man man..."

    Ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag waar je had gelezen dat het bericht achtergehouden zou zijn... :confused:

    Tegen jou? Mijn eerste bericht was neutraal en tegen niemand gericht. Jij komt toch met het verhaal dat het bericht achtergehouden zou zijn zonder enige bronvermelding? En ja, daar reageer ik op, met feiten voor de volledigheid.

    Ik begrijp echt niet waar jij je nou zo druk over maakt. Kameo reageerde trouwens rustig en normaal.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Macdennis: Whatever man... Ik had me gisteren vergist, wat maakt het uit...
    Trouwens, jullie nemen zaken heel anders op, dat bedoel ik maar... En ik ga mijn tijd niet verder verkwisten hier, get a live zou ik zeggen...
     
  16. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe vreemd dit ook klinkt, als de directeur gelijk heeft en sony niet de opgegeven hoeveelheden bij de launch kan garanderen wordt de ps3 uitgesteld tot maart 2007, zeer onwaarschijnlijk in mijn ogen, en alleen mogelijk als dit bericht waar zou zijn. De ps3 is in productie, anders zijn het wel heel erg vreemde marketingstrategien die sony eind dit jaar wilt gaan toepassen |:-
     
  17. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ATI, het Canadeese bedrijf dat de grafische chip van de 360 vervaardigd heeft, maakte vandaag bekend dat de Xbox 360 compatibel zal zijn met de nieuwste versie van Direct X, Direct X 10.

    Microsoft moet nog bepalen wanneer, maar Xbox 360 gamers zullen via de Xbox live service DX10 binnen kunnen halen. Direct X 10 zorgt voor betere grafische prestaties en komt met een heleboel nieuwe grafische features.

    De eerste game die gebruik zal maken van Direct X 10 zal Crysis zijn. Deze PC topper zou dus toch perfect naar de Xbox 360 kunnen komen. Hoogstwaarschijnlijk zal bij die games ook de nieuwe versie van Direct X bijgeleverd worden zodat men niet verplicht is om het te downloaden.

    Dit is zeer goed nieuws voor de Xbox gamers en het bewijst dat de 360 zeer toekomstgericht gebouwd is. Nieuwe technieken zullen dus steeds in het systeem geïmplementeerd kunnen worden.


    Hieronder alvast een voorsmaakje van wat DX10 ons zal brengen.
    Screen afkomstig van de game Crysis


    nu zit ik met een vraagje: kan de ps3 nu ook DX10 aan? ik hoopt het want het is een iemens verschil tussen 9 en 10.

    http://www.gunk.be/sitev2/?module=nieuws&bericht=10397
    ga ook eens naar deze site, daar zie je een foto van crysis. dus zo zal het er nu ook kunnen uitzien oop de xbox360. eerlijk gezegd, dan zijn de ps3 gfx er niks tegen
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zoals in de VS thread al gezegd is: nee. Waarom niet? Omdat Direct X een bibliotheek van effecten is gemaakt door Microsoft. Maar dat wil niet zeggen dat de PS3 zo'n effecten niet kan weergeven. Voor de PS3 bestaat er waarschijnilijk ook een effecten bibliotheek.

    Oh ja, graphics hangen af van de GPU en zoals je weet schillen de GPU's van de PS3 en 360 helemaal niet zoveel van elkaar kwa prestatie. Direct X e.d. dienen gewoon om het programeren van games te vereenvoudigen.
     
  19. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Nog een filmpje van de interface

    http://www.ownage.nl/news/15295/
    De mannen van ign hebben de kans gekregen om de interface te checken.
    Zij zijn er enorm positief over. Het is zeer simpel, zeer modern,... Het is heel anders dan xbox 360, die is voor mij ook perfect, maar deze ziet er ook wel perfect uit op een andere manier, lijkt enorm op die van de psp he...
    ps: Voor de achtergrond moet je geen schrik hebben he(zeggen die mannen van ign op het laatste ook), daar kan je je achtergrond aanpassen,...:)

    edit: Ow crap, ik zie juist dat Oliver het al gepost had :). Sorry dan...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina