1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ze zeggen niet echt veel slechte dingen hoor. Ze zeggen wel van dat killzone2 van op E3,...niet mogelijk is voorlopig(dat wisten we al). Ze zeggen dat pixar film graphics niet mogelijk zijn. Ze zeggen dat ps3 iets groter gaat zijn als gepland. Maar swat, ze zeggen ook dat ps3 meer zaken op hetzelfde moment op het beeld kan toveren dan xbox 360. Ze zeggen ook dat de graphics soms zo goed waren als ze beloofd hadden,... Maarja, ik neem deze hele shit niet serieus, met een grote korrel zout... Dus nogmaals we wachten rustig af he:cool:

2. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee boss dat is geen bullshit, in amerika zijn HD tv al zeer in trek ja, maar de term high definition staat niet voor 1080p tv's, het staat eigenlijk vooral voor 720p, dat is namelijk een hogere resolutie dan de huidige tv's, de 720p versies van de HD tv's zijn in trek bij het amerikaanse en enigsinds Japanse markt, maar de nieuwe en betere variant de 1080 variant is op dit moment te duur en vormt ongeveer 5% van alle hd tv's, dus dan snap je waar ik het over heb, en omdat de 720 versie nu net is doorgebroken in de US en aankomend wk ook in europa, is het onwaarschijnlijk dat de betere versie binnen 2 jaar oppeens een prikkie kost ;)

Daarbij, waarom zou je programeren voor een resolutie die 90% niet kan en gaat gebruiken, nutteloos en kost teveel tijd, en al ben je nog zo goed, je kan tijd als maker altijd wel ergens beter aan besteden, zoals het op tijd klaar laten komen van GT, wat ik zeer betwijfel

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Sony heeft op de E3 alleen het formaat 1080p genoemd. En dat het over de twee HDMI uitgangen 32:9 beeld uit kan voeren.

1080p zegt op zich niet zoveel, aangezien daar meerdere varianten van zijn, bijvoorbeeld 1080p @ 24fps (films/standaard tv uitzendingen) en 1080p @ 60fps (sport en waarschijnlijk games).

Het lijkt mij bijna vanzelfsprekend dat Sony graag 1080p @30fps en 1080p @60fps wilt gebruiken voor de PS3. Games op 24fps spelen lijkt mij niet zo heel fijn....

Vat de onbekende developers in dat artikeltje bedoelen, is dat de RSX het moeilijk zou hebben om een stabiele framerate van 60fps te draaien op een resolutie van 1920x1080p met alle effecten e.d. Op een resolutie van 1280x720p zou dat wel haalbaar zijn.

Maar goed, zolang er nog niets officieel is, blijft het bij speculatie, maar dat houdt het wel interessant :cool:. En (als het artikel waar zou zijn) de PS3 in het begin alleen 720p en 1080i stabiel aankan, wil dat niet zeggen dat 1080p @60fps niet haalbaar is. Ook de developers moeten de kracht van de RSX optimaal leren te benutten.

4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Wel, ik blijf erbij dat de 1080p tv's binnen 2 jaar betaalbaar zijn(dan koopt mijn broer er één,trouwens de prijzen van 720p tv's zijn op heel korte tijd heel fel gedaald, zo gaat dat ook met 1080p tv's zijn in de toekomst) Ik kan niet in een glazen bol kijken, ik verwacht dit echter maar, jij bent er zeker van...:{ Dan nog iets, waarschijnlijk zal elke High defintion film wel 1080p ondersteunen. En ik heb al een 1080p trailer gezien(van king kond en Ice age 2) en geloof me, als je een ps3 hebt dan wil je die HD films op 1080p afspelen! Op gebied van games heb je waarschijnlijk wel gelijk(720p)...

5. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jah de 1080p gaat enorm afprijzen.
    als je ziet hoe de 720p afgenomen zijn dan gaat binnen de 2 jaar de 1080 ook iets rond de 1000 - 1500 euro zijn je zult wel zien.

en boss die film ice age 2 heb ik ook op 1080p gezien ik kon het gewoon niet geloven zo een scherp beeld.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dat is pas scherp beeld,al die haartjes enzo_O_ . Maarja, ik ga me nooit een 1080p tv kopen(allé toch niet binnen de 8 jaar ofzo). Ik heb een hele goede Sony bravia 720p/1080i tv. Maarja, mijn broer wilt kost wat kost een 1080p tv, en ik vind het dus heel cool, dan kan ik soms meegenieten van 1080p als we HD films kijken,...:). Ook gaan we dan soms de 2 tv's functies gebruiken, ik op mijn HD tv en mijn broer op zijne, dan samen motorstorm of gt5,... spelen op 2 tv's, dat gaat nog mooi worden...:)

7. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Is er al een opvolger voor 1080p dan??? meestal is het zo dat een bepaalde techniek wordt afgeprijst omdat er alweer een nieuwe voor de deur staat. Maar zover ik weet zijn ze niet bezig met tv's met een nog hogere resolutie. Maar ja het zou kunnen al denk ik niet dat de prijs van deze tv's heel sterk gaat dalen als er nog geen opvolger is. Geloof dat de nieuwste lcd tv van Philips het wel kan... vanaf 37 of 42 inch ofzo. Maar ja dan ben je ook gelijk 5000 euro kwijt voor een tv.

8. JeePee

JeePee Guest

Ik schat de kans groter dat GT5 1080p ondersteund dan 1080i hoor. Jullie roepen allemaal wel dat er nu nog geen HDTV's zijn die dat ondersteunen, maar GT5 komt nu ook nog niet uit. Schat hem maar ergens eind 2007 of later. Dan zullen er aanzienlijk meer 1080p TV's zijn. En Polyphony zal idd zijn tijd beter ergens anders in steken, maar dan stellen ze de game gewoon uit. In hun ogen moet de game perfect zijn en alles uit de console kunnen halen. Ze hebben geen deadline, dus alle tijd van de wereld. GT4 draaide overigens al op 1080i.

9. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, in Amerika had gt4 ook al de 1080i functie(toen al!!! Dus een spel binnen een paar jaar op 1080p, waarom niet??(terwijl ze hier ander zaken beweren, fanboys!:p) Je kan toch ook spellen op pc op heel hoge resolutie afspelen, trouwens ps3 is krachtiger dan eender welke pc op het moment, xbox 360 ook natuurlijk). En dan zitten ze hier te roepen van 1080p, no way blabla. Wel als er 1 spel is dat volgens mij zeker 1080p gaat hebben is het gt5 wel. Maarja, zoals je zegt, de game zou wel een gerust eind2007 of begin 2008 zelfs kunnen uitkomen.

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Er is in iedergeval één FEIT in dit verhaal.....

Jullie DENKEN het te weten en HOPEN erop.

Feit is wel dat jullie nog een tijdje kunnen wachten voordat er ECHTE info komt....

11. Volgens mij heeft nVidia ookal gezegd dat de videokaart geeneens 1080P kan trekken.
    Ga er dus maar niet al teveel op hopen..

12. JeePee

JeePee Guest

@ Xwon
    Uhu, maar dat zeggen wij ook:

En ik snap ook niet dat zo vele zeggen dat wanneer een spel op 1080p draait, dat daar dan de framerate onder gaat leiden. Kijk maar naar dit:

1999: PlayStation 2.
    Resolutie en Framerate: 1080i @ 60fps
    Gran Turismo 4

2006: Playstation 3
    Resolutie en Framerate: 1080p @ ???
    Gran Turismo 5

En jullie weten allemaal wat voor een graphics GT4 op het beeld liet zien. Dus niks "Ja, dat kan de NES ook, 100fps met alleen maar een zwart beeld."

Het is toch niet meer dan logisch dat de PS3 dit aankan?
    Ik was echt verbaasd toen ze zeiden dat PGR3 op 30fps liep, en dat ze aan het werken waren om de framerate omhoog te helpen. Vlak voor de release nog. Ik dacht echt, hoezo geowned door GT4 :eek:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2006
  13. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    toevallig is er langer bekend dat men games in 1080p niet op 60 frames kan trekken alleen de simpele of 2d games.

14. JeePee

JeePee Guest

Hebben ook de aller beste developers dat gezegd?
    (Polyphony Digital, Konami, Guerrilla, Zipper Interactive, Sony Computer Entertainment, + alle platform developers, enz.)

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Man, kom eens met een bron!? Want er staat een dikke grote lul in je nek...

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Leer jij je nou eens in godsnaam gedragen.
    Er staat een dikke vette ban boven je hoofd.

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    GT4 ziet er zonder meer goed uit, maar of je zomaar even een vergelijking kan trekken tussen GT4 en PGR3....?

De PS3 gaat sowieso het 1080p formaat ondersteunen. Het is opgenomen in de whitepapers van het Blu-ray medium en in de specificaties van HDMI. Voor Blu-Ray is de genoemde framerate 24fps. HDMI heeft als secundair videoformaat o.a. 1080p op 60fps opgenomen.

Tv uitzendingen hoef je voorlopig niet te verwachten op 1080p, ook niet in Amerika. 1080p @ 24/30/60fps gebruikt in het uiterste geval de dubbele bandbreedte van wat 1080i gebruikt. En voor 1080i is al nauwelijks bandbreedte beschikbaar. Films worden (zijn) al opgenomen met 1080p/24 camera's. Alleen worden (zijn) deze gemastered naar 720p of 1080i omdat de huidige beeldschermen het niet kunnen weergeven.

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou kijk dit is weer een marketing punt, je moet je voorstellen dat de 720 variant in Amerika pas net is doorgebroken en in Europa gaat de 720 deze zomer tijdens het wk doorbreken. Een gros gedeelte van de de mensen gaat voor de 720 variant of heeft er al een, vanwege de prijs en kwaliteit verhouding en omdat er nog feitelijk geen dingen in 1080p zijn. Ik verwacht niet binnen 2 jaar een doorbraak van de 1080p versie terwijl de 720p versie net is doorgebroken, en als er weinig vraag is blijft de prijs duur. De 1080p versie wordt uiteindelijk een flop en zal gewoon overgeslagen worden, over 5 jaar komt de opvolger van de hd tv's en tot die tijd doet iedereen het wel met hd tv op de 720p versie.

Verwacht niet nu net de 720 variant is doorgebroken dat een geupgrade versie (720 en 1080p zijn allebei levens mooi in vergelijking, maar het verschil wordt zienderogen steeds kleiner) oppeens ook een succes wordt, de 1080 variant is alleen de variant om meer geld in het laatje te krijgen met de term hd, maar das mijn mening

19. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

De opvolger?? en welke mag dat dan wel zijn? De holografische tv? of de 3d tv.......beiden formaten zijn nog in ontwikkeling en denk je dat als die technologie net beschikbaar wordt voor de consument wat zo'n tvtje dan kost? kijk maar naar de eerste plasma schermen. 30000 gulden voor een 'goed' plasma scherm was geen uitzondering. IK denk voordat die tv's mainstream worden dat je wel verder dan 5 jaar bent.

20. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De techniek gaat snel, toen wij 5 jaar geleden een breedbeeld hadden was er eigenlijk niets beter mogelijk volgens onze ideeen, 5 jaar duurt lang, en belief me, dan zijn de opvolgers er echt wel, wat het is, tja zijn al verschillende ideen in ontwikkeling....

Feit blijft dat een gemiddelde tv bezitter niet om de 2 jaar een nieuwe tv koopt, en nu de massa eigenlijk al is gegaan voor de 720p versie is het onwaarschijnlijk dat de 1080p versie net zo'n succes wordt...

Laatst bewerkt: 14 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina