1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, sorry hoor,maar ik kan er gewoon niet tegen als iemand bullshit zit te vertellen. Het is gewoon niet waar wat hij zei! Dus dat hij maar met een bron komt waar Nvidia dat heeft gezegd(ze hebben juist het omgekeerde gezegd:{ ),maarja ik zal me wel inhouden, plus het was niet zoo slecht bedoelt, het was meer op een komisch manier bedoelt
    (van die lul in je nek he)
    ,maarja, je mag hier tegenwoordig niet meer veel grapjes maken zo te zien. Trouwens ik en plasticman zijn aartsvijanden, we weten we ondertussen al van elkaar:+ :p ...
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb een tijdje terug tegen hem geraced met PGR3 :) (Ik zal de uitslag maar niet vertellen, anders is het ook zo lullig voor hem :+) Hij was met een maat aan het praten, en wat hij daar allemaal zei over de X360 was een stuk minder postief dan hij hier loopt te roepen.

    Dat komt waarschijnlijk omdat fanboyisme voortkomt uit de tegenbeweringen van andere mensen. Zo sta ik hier bekend als een PS3-fan, maar ben ik op het PS-forum de Xboxfanboy, gewoonweg omdat ik de belachelijke argumenten van waarom een PS3 beter is dan de 360 tegenspreek. (het is echt een zooitje daar, waarbij NIEMAND met onderbouwde meningen komt) Ik ben gewoon pro-PS, maar wanneer ik met een beter argument kom over de 360 ben ik een fanboy, en kan ik oprotten naar hier. Het fanboyisme op dit forum valt reuze mee, het lijkt alleen soms zo erg, omdat er een bepaald product verdedigd wordt. Ook kunnen bepaalde posts verkeerd opgevat worden wanneer iemand het met de verkeerde toon leest. Zo kan een bericht wat ik heel relaxed zei, overkomen als een bericht waarin veel agressie zit.

    Een persoon niet gaan bashen, (ja, sorry, ik doe het soms ook, maar ik ben ff wijs nu :+) want daar komen alleen maar bans uit, en de persoon waar je het tegen hebt luisterd er vaak toch niet naar.
     
  3. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Zei de wijze oude-man :cool:
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Cool gezegd en het is nog waar ook(natuurlijk):).
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Do I look like I care?

    Je hebt je te gedragen. Doe je dat niet, kun je op een ban rekenen.

    Comprende? Mooi.
     

  6. Doe inderdaad maar niet JP, anders durft niemand meer in m'n lobby's te komen 8)

    En zo negatief was ik nou ook weer niet over de 360.
    Ik zei alleen dat ik het minder vond dat de guide nog steeds weleens vast liep na de update.
     
  7. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Groot nieuws


    Team xbox over de PS3 en PS3 live.


    Ik doe dit normaal echt nooit, maar voor dit artikel van die gasten van Team Xbox heb ik echt diep respect. Geen gebash naar Sony gewoon eerlijk en objectief de 2 zaken bekijken. Xboxlive en het aankomende PS3-online netwerk.

    Hulde voor die gasten van Team xbox. Een goed en objectief artikel. (LET OP; het artikel beslaat 3 pagina's.)

    Deze regel in het artikel op pagina 2 spreekt boekdelen:
    Xbox fanboys, stop reading now, because we don’t have good news.

    Al zijn de Xboxfans in de commentaren onder het artikel er niet zo blij mee, maar dat ter zijde.

    Het artikel?
    http://editorials.teamxbox.com/xbox/1481/PlayStation-Network-An-Xbox-Live-Killer/p1/

    Geef maar jullie mening over het teamXbox-artikel.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessant artikel, heb het zojuist helemaal doorgelezen :)
    Tja wat kan ik erover zeggen, opzich kraamt de dude geen onzin uit....tenminste das mijn eerste ingeving. Sony heeft potentie, nu maar kijken wat er van wordt waargemaakt. Misschien dat ze me toch kunnen overtuigen online te gaan met m'n PS3, en als het zeer goed bevalt kan ik me ook het scenario voorstellen waarin ik m'n Xbox Live opzeg voor een Sony-only account 8)

    Zoals het in het artikel staat : als de online game ervaring ongeveer vergelijkbaar wordt met die van Xbox Live, zullen het de extra features zijn die gaan uitmaken welke van de 2 het populairst wordt....denk ik. Als ik mezelf na ga is het in ieder geval geen onlogische gedachte. Maar goed, conclusies kunnen we nog niet trekken dus ik blijf nog relatief nuchter. We zullen het allemaal gaan zien, is het laatste wat ik erover kan zeggen :)
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  9. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    sja voor mij zal sony voor het eerst een fatsoenlijke controller, en UI uit moeten brengen voor ik over zou stappen... En feit blijft in mijn geval dat ik PS games gewoon niks vind... nooit iets leuks tussen gevonden... en was er iets leuks was het ook op de andere consoles...

    Daarvoor vindt ik het genre van Nintendo gewoon beter. Al die extra's die sony hebben boven "hetzelfde" game netwerk trekken mij toch niet want die gebruik ik niet... gamen doe ik op een console, de rest op een pc, daar blijft de UI toch veel beter van...

    En die regel die je zo leuk vermeldde... sja, wat is goed of slecht nieuws als de console je gewoon niet aanspreekt...

    Opnemen en downloaden van films, nooit behoefte aan gehad en zal ik ook niet krijgen...

    Blijf erbij dat Nintendo met zijn gamegenre en downloadbare 64 en andere spellen veel sterker staat (voor mij dan)
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Het kan me niet schelen als ze me nu gaan uitmaken voor fanboy en weet ik veel wat nog allemaal, maar dit is gewoon bullshit. Playstation 1 en playstation 2 hadden de meeste variatie in games van hun generatie(xbox had meer shooters,...maar ik heb het over het algemeen over elk genre), FEIT. En jij gaat effe zeggen dat er totaal geen één game is op playstation dat je aanstaat(met feit bestempeld nog wel).
    (er zijn nog mensen op dit forum die dit al gezegd hebben,maar die kerels spelen nooit op een ps2, die kerel zijn geen hardcore gamers, want hardcore gamers spelen games als ICO uit, shadow of the collossus(ga ik vrijdag halen), god of war, mgs3, FFX, en ga zo maar door...allemaal games voor onder andere hardcore gamers maar sommige ook voor mainstream. En terwijl de meeste hier maar zeggen van Japanse nest, yeah right! De beste Japanse nest die er bestaat zou ik zo zeggen)
    Oftewel negeer je playstation volledig zodat je de toppers nog nooit op tv of in het echt, of... gezien hebt.
    Oftewel zeg je het gewoon als fanboy
    Oftewel ben je enorm pro xbox en heeft Sony naar jou mening echt niets:confused: ...
    Dus ik zeg maar, als deze games op xbox of gamecube zouden geweest zijn, waren ze niets voor jou?:
    Metal gear solid3
    God of war
    ICO
    shadow of the collossus
    Okami
    devil may cry
    jak1,2en3
    Ratchet1,2,3...
    Virtua fighter4
    Final fantasyX
    Dark cloud 2
    GT3 en 4
    Silent hill 3
    Onimusha serie
    Sly games
    Socom serie
    maximo
    eye toy games,...
    ps1:
    mgs1
    tekken games
    vagrant story
    final fantasy games
    chrono cross
    Resident evil games
    legend of kain,...
    ape escape games
    silent hill
    Tenchu games
    paraside eve 2(vond ik een hele coole horror game)
    ...

    Tja, als je nu zegt dat er totaal geen één game tussen zit dat je aanstaat dan ken je er gewoon niets van. Iedereen hier op deze site mag van mij de ps2 links laten liggen,maar kom aub niet af met onnozele zinnetjes als , playstation heeft gewoon geen één game dat me aanstaat(yeah right dude!)
    Nu kan je ook met een xbox lijstje komen,maar dat heeft geen nut, want er zijn veeeeel xbox games die ik heel cool vind...


    Ohja, mijn reactie op de link van zero paradox:
    Tja, ik weet niet of het allemaal echt waar is wat ze zeggen,... Het lijkt idd wel waar. Maar als het zo is(en alleen als het zo is, wat ik denk dat niet zo is) dan begin ik een beetje te denken dat ik binnen een jaar mijn xbox 360 ga verkopen, maar dat gaat denk ik niet zo zijn, want het kan toch niet dat Sony Microsoft verslaat op online gedeelte, ik bedoel, dat is Microsoft hun wereld!!, zou het zo echt zijn,tja, dan zou het wel de dikke asskick zijn in de gamesgeschiedenis...:confused:
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Boss, dat is die jongen zijn mening. Er zijn ook mensen die zich compleet niet voelen aangetrokken tot xbox of gamecube. Dat heb je gewoon.
    Lijkt me wel sterk dat hij geen een game leuk vind, aangezien ook enkele gelijksoortige games op de xbox zijn verschenen en er ook goede titels bij zitten.
    Zijn uitspraak is zeker iets te kort door de bocht, maar het kan dat hij zich niet aangetrokken voelt tot Playstation.

    Zelf deel ik de uitspraak van hem niet, anders had ik 95 PS2 games en ruim 120 Psonegames.
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk is het zijn mening, ik zeg toch ook: iedereen hier op het forum(xbox forum) mag de ps2 links laten liggen. Ik weet dat er mensen zijn die zich totaal niet interesseren in ps2,maar kom aub niet met een zin als er zijn totaal geen games op ps2 die me boeien, dat begrijp je toch van mij he, dat die zin gewoon niet klopt... Dan heb ik zoiets van, dude, hoe kan jij dat weten,heb je de games al gespeeld, ookal heb je ze niet gespeeld, sommige games(op telivisie, internet) laten ze zien,en dan heb ik iets van ,wooow!...Dus aub, zo'n zinnen moet ik niet!
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee, precies.
    Dat zeg ik ook. Kan me niet voorstellen dat er geen game is die hij leuk vind.
    Er zijn gewoon een aantal games die gewoon heel erg goed zijn.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  14. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat het Playstation netwerk een Xbox LIVE! killer wordt valt nog maar te betwijfelen. Heb niks tegen Sony en ze maken prima consoles alleen Sony belooft en beweerd altijd een hele hoop en het is altijd maar te bezien wat ervan terecht komt. Maar we zullen wel zien. Ben in iedergeval al blij dat ze een fatsoenlijk netwerk gaan opzetten. Als het dan ook nog eens tegen een normale prijs aangeboden wordt ben ik tevreden. Maar een xbox LIVE killer??? denk het niet.

    De toekomst zal het uitwijzen...
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Niet doen, Niet doen! 8)
    Wanneer je eenmaal een console bezit die nog niet verouderd is, moet je hem niet verkopen. Wanneer je dit wel doet zal je alleen de PS3 toppers kunnen spelen, en mis je games als Halo, PGR, Forza en noem maar op. Dus: NIET VERKOPEN :9
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is waar,maar op 2 consoles online gamen gaat toch echt niet he...Maarja, allemaal speculaties:),we zien wel wat de toekomst brengt:)...
     
  17. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen harde schijf PS3


    Er word veel gespeculeerd over de PS3 de laatste tijd en over de harde schijf, helaas slecht nieuws er zal geen harde schijf bij de PS3 geleverd worden.
    Op de officiële Playstation Global site staat in de specs van de PS3 dit: "Storage Media (Hdd, memory stick, SD memory Compact Flash) are sold seperatly".
    Dit staat bij de kleine letters helemaal onderaan de specs lijst.

    Hier is de link: http://playstation.com/products.html met de specs.

    Ik vind dat Sony dan beter een "core" of full edition op de markt kan brengen want voor de losse harde schijf zal je al gauw rond de 100 tot 200 moeten betalen net zoals bij de Xbox 360.


    The Cell arcitectuur openbaar gemaakt

    De technische details van de Cell zijn door Sony en IBM openbaar gemaakt en de documenten zijn te vinden op de volgende websites:



    De site van Sony: http://cell.scei.co.jp/pdf/CBE_Architecture_v10.pdf%20sitee/artikelen/bekijk.php?id=10 om 'm te bekijken

    Dan krijg je kan de pagina niet vinden, maar klik in die pagina op; cell.scei.co.jp en voilla, je bent er. Je hebt wel adobe reader nodig om het document te lezen..


    Let wel op dit is niks voor leken en het hele document bestaat uit 319!! pagina's, Ik ben begonnen met het doorploegen........

    Toshiba zal later ook de documentatie op hun website openbaar maken.




    Laat Sony wel vrij 3 party acessoires toe?
    Zoals bekend gaat bij Micro het slot op de third party "acessoiresdeur".
    Van iedere acessoire wat een third party developer levert moeten ze roaylties afdragen aan Microsoft. Daardoor zullen de third party acessoires van de xbox360 duurder worden en er zullen minder third party acessoires te krijgen zijn.

    Bij Sony gaat dat bij de PS3 dus niet gebeuren. Acessoiresmakers mogen dus zonder roaylties af te dragen, vrij acessoires blijven maken voor de PS3, net zoals nu bij de PS2.
    Nu is er volgens sommigen ook een minpunt aan, de kwaliteit van die acessoires zou slechter zijn. Ik spreek uit eigen ervaring en moet zeggen ik heb er nooit last van gehad met mijn third party acessoires.

    Het voordeel is wel dat de acessoires voor de PS3 minder duur zullen zijn, en er zullen meer third party acessoirers te krijgen zijn.


    Hideo medewerkers onder de wapenen

    Hideo Kojima heeft zijn team van developers in het Japanse leger gedumpt. Niet om een aanval uit te voeren op de rest van de wereld, alhoewel aan de andere kant weer wel. Nee Hideo en zijn staf zijn in trainingskamp gegaan bij het Japanse leger met maar een doel. Metal Gear Solid 4.

    Hideo wil gewoon dat zijn devs "voelen" hoe het is om soldaat te zijn in het heetst van de strijd, hoe het is om een oorlog te voeren in een stad. Met maar een doel, om dat "gevoel' zo realistisch mogelijk over te brengen in MGS4.

    Guerrila ging hun hierbij al voor.

    De devs leren ook hoe ze met wapens moeten omgaan, hoe te herladen en hoe te schieten.
    Met losse flodders uiteraard anders zou het Hideo team wel erg uitgedund worden en konden we nog langer wachten op MGS4.

    Foto's van het gebeuren:
    http://www.ownage.nl/images/content/25774.jpg




    Blu-Ray (PS:cool: vs (Xbox360) 12X DVD : read speed

    Iemand van Gamespot heeft een kleine studie verricht op de verschillende DVD lezing snelheden tussen Blu-Ray (PS:cool: en een normale DVD drive (Xbox360). De resultaten zijn
    heel interessant en bewijzen dat de Xbox360 niet zozeer in het nadeel staat.

    Eigenlijk zal een 1x of 2x speed Blu-Ray drive langzamer dan de Xbox360 12x speed DVD drive zijn. Aan een 4x speed echter (en voorbij) kan het gegevens sneller dan een normale DVD drive gemakkelijk lezen.
    Terwijl Blu-Ray een onderscheiden voordeel in de toekomst heeft, wordt de vraag welke snelheid Blu-Ray drive Sony in de PS3 stopt.
    De 1x of 2x speed zou meer waarschijnlijker zijn, omdat de kosten van een 4x speed drive reusachtig zouden zijn.
    Zou de Next-Gen Blu-Ray drive van de PlayStation3 langzamer dan de Xbox 12x speed DVD drive van de 360 kunnen zijn? Het hangt er echter vanaf wat Sony in de prachtige PS3 gaat plaatsen, en of Cell er invloed op zal hebben.


    Hier volgt een korte uitleg



    Het eerste verschil dat in een DVD tegen Blu-Ray vergelijking zou moeten opgemerkt worden is dat de DVD een Voortdurende Hoekige Snelheid (CAV) heeft, en bij Blu-Ray is dat Voortdurende Lineaire Snelheid (CLV).

    CAV: De gelezen overdrachtsnelheid is veranderlijk. Informatie over de binnenste wegen
    van de schijf aan, worden ongeveer helft de snelheid gelezen als de informatie over de buitenkant van de schijf.

    CLV: De gelezen overdracht snelheid is lineair of voortdurend constant. Niet bekommerend of de informatie nu op de binnenstewegen van de schijf of de buitenkant is.

    Dit is belangrijk op te merken omdat elk van de X notering van DVD een minimum en een maximum lees snelheid heeft. En de geadverteerde lezing snelheid is van het maximum, het
    gevolg daarvan is dat een DVD drive aan maximum lees snelheid bijna nooit is te realiseren.
    Aan de andere kant het enige van Blu-Ray is dat hij maar één constante lees snelheid heeft.

    [​IMG]

    Nog een belangrijke aantekening over CAV drives (DVD) is dat informatie op een schijf die gelezen word van zoal binnen als buiten de X notering nooit haalbaar is tenzij de schijf volledig vol is.

    Het voorbeeld

    Het maximum lees snelheid van een schijf die enkel half volledig is op een 12x drive, is enkel 12MBps vergeleken
    naar zijn maximum van 16.5MBps.

    De vergelijking

    Mb = megabits
    MB =megabytes

    Blu-ray 1x: 36Mbps / 4.5MBps
    12x DVD: 66 - 132Mbps / 8.2 - 16.5MBps

    Blu-ray 2x: 72Mbp / 8MBps
    12x DVD: 66 - 132Mbps / 8.2 - 16.5MBps

    Blu-ray 3x: 108Mbps / 13.5MBps
    12x DVD: 66 - 132Mbps / 8.2 - 16.5MBps

    Blu-ray 4x: 144MBps / 18MBps
    12x DVD: 66 - 132Mbps / 8.2 - 16.5MBps

    [​IMG]


    2x Blu-Ray kan net zo snel lezen als 12x DVD's minimum lees snelheid.En slechts een 3x Blu-Ray is vergelijkbaar met een DVD van 12x.
    Door het eerste helft van de schijf is 3x Blu-Ray sneller.
    Door de volgende helft van de schijf is 12x DVD weer sneller.
    En enkel 4x Blu-Ray is in staat om een 12x maximum DVD te kloppen, met een kleine 9% lees snelheid.

    Nu klinkt dit vrij ingewikkeld voor de meeste onder ons, maar of dit redene is voor paniek?! ik denk van niet!
    Laten we rustig afwachten wat voor specs Sony naar buiten brengt.
    Maar dit was zeker een interessant artikel.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  18. Het zijn inderdaad allemaal speculaties van die gasten hoe Sony eventueel XboxLive zoukunnen overtreffen. Ze moeten het dan alleen allemaal nog waar zien te maken:)


    Ga der ook maar niet vanuit dat Xboxlive er geen fucties er meer bij zal krijgen.
    Ik denk dat ze bij MS hard bezig is met een nog betere en veel uitgebreidere versie van XboxLive met MSN erin, muziek downloaden en nog tal van andere functies..

    Deze versie zal waarschijnlijk vlak voor dat de PS3 komt het levenslicht zien om te voorkomen dat die jappies weer alles snel na- gaan proberen te apen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2006
  19. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    en waar zijn je bronnen?
     


  20. Dit zeggen ze aan het begin van he artikel


    'Until we see everything up and running, it’s easy to deflect the comments as yet another hyped-up claim by Sony, but what if it happens to be true?'
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina