1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zoals gezegd zijn de defenitieve specs bekend gemaakt
    Van wat ik begrijp zit er dus standaard geen harde schijf in.

    Er staat namelijk: Detachable 2.5'' HDD slot x 1.

    Geen standaard HDD dus, maar een slot, netzoals bij de PS2. Als de prijs van de PS3 rond de 400 euro word, dan heb je dus nog geen HDD. Laten we voor het gemak uitgaan dat deze minimaal 100 euro kost, dan kom je al op 500 euro. Als de PS3 en de HDD niet meer gaan kosten, dan word het verhaal nog iets duurder.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  2. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar je hebt wel bleu-ray


    nog meer nieuws?

    Ps3 future proof?

    De PS3 kan een framerate van 120FPS aan?

    Schijnbaar is de PS3 toch futureproof, het blijkt zo te zijn dat de PS3, dus de Cellprocessor, een framerate van 120FPS aankan, zo heeft Ken Kutaragi op de Tokyo International Digital Conference donderdag laten weten. Wat het begrip Frames Per Second inhoud, en wat een dergelijke hoge framerate voor een effect heeft vind je hier uitgelegd:

    Klik hier om 'm te bekijken

    Kijk dan bij : FRAMERATE ( Frames Per Second.)

    Nu zijn er nog geen tv's die deze framerate aankunnen, maar die gaan in de nabije toekomst wel op de markt komen. In de toekomst worden zelf resoluties op zowel tv's als ook PC monitors van 2160p (4kx2k) bereikt. Voor de PC's wordt dat nu rond 2007-2008 verwacht en voor TV''s rond 2009 2010. ook rond die tijd zijn FPS te verwachten van 240FPS.

    En de PS3 er klaar voor om deze dubbele framerate van het huidige aan te kunnen.

    Zat Sony er dan toch niet ver naast met hun voorspelling dat de PS3 tien jaar meekan?

    Wat de Cell processor betreft, de PS3 is niet zijn eindstation, Sony heeft een development laboratorium opgezet wat de verdere mogelijkheden en toepassingen van de Cell is aan het onderzoeken.
    Daaruit blijkt nu dat als de Cell gebruik wordt in High Definition TV's de Cell processor het bv mogelijk maakt:
    Het tonen van kranten, terwijl gelijktijdig meerdere HDTV-zenders en Video Chats getoond kunnen worden.




    Hij benadrukte dat de Cell kan worden gebruikt om meer dan 10 HDTV kanalen te decoderen gelijktijdig, en het kan ook worden gebruikt om voor andere toepassingen zoals inzomen van het beeld en met een soort camera vieuw op een freeze frame 360 graden om het stilstaande object in het beeldscherm heen te draaien ( The Matrix)

    Ook is een van de mogelijkheden van de Cell een clusterserver van Cell procesoren bestaande uit 16 units met elk 8 Cellprocessoren die ieder draaien op 2,5GHZ te maken. (In totaal dus 128 Cell processoren)
    Dat zou een totale verwerkingscapaciteit van deze clusterserver van van 25,6 teraflops opleveren.
    Om je even te doen duizelen..Met 40 clusters ligt de verwerkingscapaciteit op 1 PFLOPS!! (petaFlops).

    Verder onderzoek gaf aan dat de Cell processors ook geproduceerd kunnen worden naast de nu gebruikte
    90-nanometer in de toekomst ook Cell processoren kunnen worden gemaakt van 65-nanometer, en later zelf tot 45 nanometer. Of dat de Cell de zelfde capaciteiten levert als de huidige 90 nanometer Cell processor werdt uit het stukje niet duidelijk, maar is wel denkbaar.

    Verdere toepassingen van de Cell processor zullen in de loop van de tijd wel uit het onderzoekslaboratorium komen rollen.

    Maar de Cell processor in de PS3 is gewoon 90 nanometer, dat even ter zijde



    Playstation 3 misschien niet backwards compatible.

    Reiko Sakamoto, een woordvoerder van Sony, heeft tegenover de pers aangegeven dat het moeilijk is om te zeggen dat de PlayStation 3 '100 procent' zeker backwards compatible word. Backwards compatible betekend dat er andere systeem games op de PS3 kunen draaien, dus het gaat dan om playstation 1 en 2 games. Eerder beloofde sony dat er wel ps1 en ps2 games op de ps3 kunnen worden afgespeeld.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ze zeiden dat een blu-ray speler in het begin 1800 euro gaat kosten, dat blijkt dus niet te zijn, het is 1000 euro. Als je dan een ps3 kan hebben(die technisch een betere blu-ray speler heeft door de berekingen van de cell) die 500 euro kost, tja, dan vind ik dat niet zo duur hoor... Trouwens, als mensen beginnen te zeggen dat de ps3 veel te duur gaat worden, tja de xbox 360 kost 400 euro,met harde schijf(oke...) maar koop je een externe hd speler erbij, ben je 200 a 300 euro kwijt. Laten we zeggen 200 euro, dat is dus:
    600 euro.
    Pak dat de ps3 500 euro kost, je hoeft er alleen een HDD bij te kopen, pak 100 euro:
    600 euro, of pak zelfs 700 euro...
    Tja, veel verschil lijkt het me niet. Als het zo gaat zijn, gaat het zeker zijn geld waart zijn zou ik zo zeggen...Maarja, dat is mijn persoonlijke mening...
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Het mooiste wat ik lees dat er waarschijnlijk ook een betaald netwerk komt, en al houdt sony zich dan niet aan hun beloftes (mar ach, daar zijn we nu eigenlijk wel aan gewend) van een gratis netwerk, wordt het nu pas interresant, kunne ze eindelijk goede servers en content gaan bieden, misschien nog niet zo als xbox live, maar beter dan het ps2 netwerk zal het iniedergeval wel zijn :)
     
  5. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dude, jij volgt Sony toch ook niet zo goed hoor...:{ . Sony heeft ooit gezegd dat ze vlak na ps2 netwerk aan ps3 netwerk zijn begonnen. Achteraf(nog niet lang geleden) zijn er zaken gezegd dat ps3 net hetzelfde als ps2 online ging zijn. De meeste mensen geloven dit natuurlijk(ook jij, heb je zelf nog gezegd, zelfs nog een theoretisch uitleg voor gegeven,...:{ ). Ik heb altijd gezegd dat ze vlak na ps2 online met ps3 online begonnen zijn,maar zo goed als xbox 360, zou toch normaal niet kunnen(normaal gezien he). Dan denk je echt dat Sony gezegd heeft dat het met de ps3 ook gratis ging zijn???? Terwijl ze er al zoooo lang aan werken, dude, ze moeten er ook nog iets op verdienen he, ik zal eens zeggen wat Sony echt gezegd heeft:
    Dat ze het zooo goedkoop mogelijk willen houden,maar gratis,nooo way, dat is nooit gezegd geweest..._0/
     
  7. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een PS2 gehad... omdat Gta III en vice city hier op te spelen waren, de reden was dat ik als ik ze op de pc speelde ik mijn ouders in de weg zat en dus een ps heb gekocht.... maarja toen kwamen ze ook op de xbox.... zo ook met gta SA... de rest van de games die je opnoemt... idd mijn spellen niet maar ik beoordeel spellen niet op een genre maar op het spel als individueel spel... ik heb zeker meer spellen dan ik leuk vind.. ik zeg niet dat ik alle xbox games goed vind... maar ps heeft !!!voor mij!!! geen overwicht qua spelaanbod... gta is de enige serie die ik op de ps leuk vond.. en de reden dat ik het op mijn ps speelde heb ik ook al vermeld..
     
  8. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    mooi stukje tekst
    k!ll$R

     
  9. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    tnx;)


    Technische presentatie van de PS3 in London.

    Sony Computer Entertainment Europe zal deelnemen aan de IGDA in London op 22.02.06
    George Bain, Developer Support Manager van de SCEE Technology Group, zal daar een technische presentatie geven aan developers over de systeemarcitectuur, de Cell processor, de RSX en het Blu Ray medium. Ook zal gesproken worden over hoe de games voor de PS3 ontwikkeld moeten worden en over de tools die Sony beschikbaar heeft voor developers.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Het zal eens tijd worden dat ze niet zo veel lullen maar gewoon iets laten ZIEN.....|:-
     


  11. Ik hoop voor ze dat ze die devs een beetje kunnen overtuigen, anders gaan er nog meer over op de 360.
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha boss, ga jij me even vertellen of ik wel of niet het nieuws van sony goed volg, ja ik volg het goed, maar nee, het is volkomen logisch dat de mensen die aan het ps3 netwerk zijn begonnen direct na het opstarten van het ps2 netwerk aan de slag zijn gegaan, als ik ergens anders iets beweer zou ik dat graag terugzien (wat ik betwijfel).

    Verder weten we denk ik beide dat Sony een gratis netwerk voor ogen heeft, nu en voor de toekomst, en ook in het verleden, dat ze dit nooit hebben verwoord is alleen omdat het praktisch onmogelijk is om dit zonder financiele middelen van derden te doen, daar zijn ze na het valen van het ps2 netwerk wel achter gekomen.

    Ik denk dat ik daar me goede redenen voor had, aangezien zoveel handen in dezelfde richting aanwijzen, en feitelijk denk ik dit nog steeds voor de duidelijkheid!, als devolepers de uitleg krijgen dat ze feitelijk nog steeds grotendeels voor de online mogelijkheden moeten zorgen lijkt dit me ook wel betrouwbaar, daarbij komt dat Sony nog niets feitelijk bekend heeft gemaakt over het ps3 netwerk, alleen marketing praat (het ps3 netwerk rocked en blaast xbox live weg etc.), heb jij al een ps3 game (ja haha die zijn trouwens nog niet af) al met goede online opties gezien?, zolang er nog niets bekend is blijf ik bij mijn mening dat xbox live de hoogste ogen gooit op online gebied, alleen denk ik wel dat stel dat sony een betaalbare service lanceert dat de kwaliteit aanzienlijk wordt verhoogd ten opzichte van het eerste netwerk, ervaring en deskundigheid op dit gebied hebben ze gewoon nog niet zo veel als MS, dat weten ze daar ook heus wel, maar gewoon een degelijk potje gt5 zonder lag maakt meniggeen (ja ik ook) erg blij :)
     
  13. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Jordo, ik bedoelde alleen maar dat Sony nooooit gezegd heeft dat het zowizo gratis ging zijn(ps3 online)! En dat is echt waar wat ik nu zeg. Ze hebben echt gezegd, zo goedkoop mogelijk(maar ik vind xbox live ook goedkoop, dus ...) En ik zeg toch, ik geloof niet dat ps3 online beter gaat zijn dan xbox live, het zou gewoon te komisch zijn(en een dikke asskick voor Microsoft)!
    Nog wat nieuws:
    Nog niet officieel,dus we weten niet of het waar is he...
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Productie PlayStation 3 kost ongeveer $900

    [​IMG]
     
  16. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    neeeeeeeee!!!!


    Ik hoop dat ze er 400 a 500 van maken
     
  17. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Was te verwachten natuurlijk, nu kijken hoeveel ze de prijs omlaag willen gaan gooien en dus hoeveel verlies ze per ps3'tje gaan maken, verwacht 600 euri launchprijs
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Sjakie, 't is de productieprijs.
    Geen verkoopprijs.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    753 euro aan productiekosten, ik gok dat Sonu ongeveer naar de 550 euro gaat.
    Mij gewoon simpelweg te duur :)
     
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik gok op een €400,-.
    Als ze veel hoger gaan zitten, bedenkt de consument zich wel 2 keer.
    Zeker omdat er nog een memory card / HDD bijgekocht moet worden.

    Ik betaal iig niet meer als €400,- voor een Ps3.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina