1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat ook
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, het moet hoger, sony maakt alleen winst met de games, en een gemiddelde koper koopt 1 a 2 games bij de launch, en nog maar enkele andere spellen erbij voor het volle jaar, ga dus uit van 5 spellen per jaar, uit die 5 spellen moeten ze proberen het verlies al te coveren, dat lukt niet, dusmoet de verkoopprijs omhoog, zodat je in iedergeval iets minder verlies maakt per ps3, kijk naar de x360, daar wordt een zelfde strategie toegepast en wordt er maar ongeveer 200 euri verlies gemaakt per console.
     
  3. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar je hebt ook nog assecoires enz
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Productiekosten van de xbox 360 kosten ook 715 euro hoor...
    ( @Jordo! ... )
    En trouwens, ook al zou die ps3 600 euro kosten, er zit wel blu-ray in he. Koop je een externe high definition speler bij een xbox 360(binnekort als de films er zijn, wil je het waarschijnlijk), dan ben je misschien ook nog eens 200 euro kwijt. Ook al zou de ps3 100 euro duurder zijn dan xbox 360 in vergelijking(met HDD,...totaal iets van een 700 euro pakt, en xbox 360 zo'n 600 euro(met HD dvd speler), tja als men dan daar nog een drama over gaat maken, amai zulle...
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2006
  5. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar mensen die geen HD tv hebben zullen nooit die HD DVD speler kopen omdat ze er toch niks aan hebben terwijl je bij de PS 3 verplicht wordt om geld uit te geven aan een BR speler. Ik denk dat Sony het zich niet kan veroorloven om een PS3 onder de 700 euro te verkopen en dan heb je waarschijnlijk nog geen HDD.
     
  6. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ze dat wel kunnen want sony is groter dan je denkt
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ze maken winst op games en accesoires (denk je werkelijk dat de productiekosten van een stuurwiel 150,- zijn :confused:), en later misschien ook nog op de console. Verder kan Sony ook nog extra winst maken, als BR de grote winnaar wordt.
     
  8. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou jonge, omdat jij het leuk vind, dan komen we na een mooi rekensommetjuh op 500 euri uit, alsnog veel verlies (pff het gaat om de marketing techniek wijsneus! @Boss), verlies dat je binnen 2 jr niet terugverdient aan de accesiores en games, en wat voor de gemiddelde consument veel geld is, daarbij, de ps3 is een gameconsole, maar veel mensen zullen hem kopen als blu ray speler (ik), en aan die mensen maken ze helemaal geen winst, zelfs verlies.

    Btw, je moet de hd dvd speler bij de x360 nooit meerekenen, de hd dvd speler is niet genoodzaakt, bij de ps3 is een blu ray speler wel genoodzaakt, het gaat niet om het medium die gebruikt wordt in beide consoles, juist vanwege dit punt zit er een dvd speler in de 360 en geen hd dvd speler, een x360 is zonder hd dvd al compleet, een ps3 zonder blu ray niet...

    Dus dan komt het rekensommetjuh toch positiever uit voor MS, tel daarbij de te late launch van de ps3 op vanwege Nvidea, en je weet dat sony het zich nu wel erg moeilijk maakt...
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja, we zullen zien of Jij (Jordo) daadwerkelijk gelijk gaat hebben. Ik zeg nog steeds dat Sony Marketingleider gaat blijven(maar zo denk ik ook dat xbox 360 dubbel(minstens!) zo goed gaat doen als xbox 1) . En kom nu aub niet meer af van fanboy enzo, want ik heb de laatste tijd al genoeg **** moeten aanhoren... Het is gewoon mijn denken wat ik juist zei he...
     
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Sony blijft marktleider, maar het maakt zich ongelooflijk moeilijk voor zichzelf, wat te bedenken als de hd dvd spelers eerder dan de ps3 op de markt kunnen komen? Ze roepen alleen maar meer vragen op en ze maken het moeilijk voor zichzelf.

    Maar ind. marktleider zullen ze wel blijven, maar ik vind het gewoon heerlijk dat als een bedrijf als sony dat eigenlijk amper concurentie had op de console devisie (dreamcast simpel van de markt verdrongen, de n64 met marketing uit de markt gedreven) eindelijk eens een koekje van eigen deeg krijgt, en zoals eerder gezegt, ze moeten nu maar voorelkaar krijgen dat die ps3 voor de kerst in de winkel ligd in de US anders wordt het echt een leuke concurentieslag.

    Het is gewoon leuk om te zien dat ze nu niet meer met elke fout gewoon verder kunnen, fouten worden niet meer gepermiteerd, want geloof mij, hun vinden het echt niet leuk de ps3 later te moeten launchen, nu krijgen ze zelfs te maken met de concurentie van de revolution, die ongeveer op hetzelfde tijdstip uit zal komen, tja, het aankomend jaar wordt nog leuk zo, time will tell....
     
  11. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komen de HD DVD spelers op de markt?
     
  12. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    maar wat is er van nintendo bekent niks behalve de controller en dat is echt niet veel

    jaspero dat is nog niet bekent
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het was vooralsnog de intentie dat ze eind april in de winkel zouden liggen.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het zou wat zijn als die ineens de 360 en de ps3 van de markt gaat knallen :9
    (gelijke graphics, vernieuwende gameplay en goedkopere hard en software :+ )
     
  15. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ja nou zou toch kunnen:p
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
  17. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dit stond op ps3focus echt een coole site. En heeft hij dit met een programma gedaan?
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Wat denk je zelf...
     
  19. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    |:- weet ik veel ik vraag het toch|:- :{
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Hoe wil je anders een montage maken :{
    Uit een hoopje stof? Natuurlijk heeft hij een programma daarvoor gebruikt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina