[PS4] [PS3] Heavy Rain

Discussie in 'Games' gestart door egelhunter, 27 mei 2009.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    kan me trouwens niet voorstellen dat ik hem snel nog een keer zal spelen, het komt niet echt op skills neer. Je doet gewoon wat je wordt opgedragen, is niks mis mee in een eerste run, maar als de verrassing van het verhaal eraf is lijkt het me een stuk minder leuk.

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Dat lijkt me ook, een 2e run komt het beste tot zijn recht na een aantal weken (maanden) wanneer het verhaal vervaagd is.

3. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem een aantal dagen terug al uitgespeeld, maar ben niet over alles even enthousiast

Het verhaal is weliswaar een stuk beter dan dat van Fahrenheit, maar er zitten toch wel weer een aantal aparte dingen in:

Waarom kan Madison naar Jayden bellen terwijl ze, iig tijdens mij playthrough, de beste man nog nooit heeft ontmoet?

Waarom vind Shelby het (in zijn gedachten) zo erg dat de eigenaar van de typmachinewinkel dood is terwijl hij hem zelf heeft vermoord? Dat is een omslachtige constructie om het onthullen van de identiteit van de origamikiller uit te stellen.

Waarom krijgt Ethan aan het begin twee keer een blackout, maar wordt er vervolgens helemaal niets mee gedaan en wordt er ook niet uitgelegd waarom hij de blackouts krijgt.

Verder nog een tip voor de heer Cage: als een game zich afspeelt in de VS, zorg dan ook voor fatsoenlijke Amerikaanse voice-actors in plaats van Fransen die Allo Allo Engels spreken.

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Code is ook voor de DLC :) De DLC is er alleen voor bezitters van de LE en komt wat later gewoon in de PS Store

Kan me in al je punten wel vinden.

Hoop dat de blackouts van Ethan in de DLC worden uitgelegd al had zoiets natuurlijk gewoon in het verhaal zelf moeten zitten.

Uit de eerste DLC (die bij de LE van Heavy Rain zat) blijkt dat Madison al geruime tijd bezig was met het opsporen van de Origamikiller en ik neem aan dat hetzelfde voor Jayden geldt dus het is best mogelijk dat ze elkaar al kennen. Maar net zoals bij de blackouts van Ethan moet zoiets gewoon in de game zelf worden uitgelegd...

Laatst bewerkt: 7 mrt 2010
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    voor mij dus al wel aanwezig?

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ja met die code van je LE krijg je in een keer de theme, de DLC en als het goed is nu ook de Soundtrack

7. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    weet iemand waar je de soundtrack kan kopen/downloaden? Ik heb niet de special edition.

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Yep, ik heb hem gisteren verzilverd. De dyn. Theme rocks ! Soudtrack is geweldig en de dlc scène ben ik nog niet aan toe gekomen.

--->
    nadat ik de update heb geïnstalleerd, is mijn savegame corrupt geraakt.Helaas heb ik opnieuw moeten beginnen, nu ben ik bij de crimescene rn preies als die agent tegen mijn aanlult, loop ik dwars door het hek naar de zwarte landschap. Ik kan niet terug en mijn savegame is preies op die punt gedaan.

Ik ben maar opnieuw begonnen met die level, toch wat slordigheidjes bij heavy rain.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2010
  9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Waar ik nou benieuwd naar ben, hebben jullie nu ook die Origami zitten vouwen tijdens de installatie van het spel? Ik wel :D Vond het wel een grappige bezigheid tijdens het wachten.

En ik wacht denk maar even met een 2e playthrough. Het spel leunt heel erg op het verhaal. En na 1 keer, hoe vet ook, heb je het eigenlijk wel weer gezien.

10. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Weet iemand wanneer je de soundtrack kan downloaden wanneer je je code al gebruikt had maar de soundtrack er nog niet bij zat? Bij de release was er een digitaal formuliertje om je PSN id en je originele code achter te laten maar ik heb er nog niks van gehoord.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nee vond ik zonde van het papiertje :+

die ost is geinstalleerd, maar elke keer als ik hem wil starten wil ie hem nog een keer installeren.

12. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Ja ik ook, ik vind het ook wel leuk voor de verandering. :9

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb de game vorig weekend voor het eerst uitgespeeld en vind hem echt geweldig! Vind het echt de meeste bijzondere game ervaring die ik de afgelopen jaren mee heb gemaakt! Ik heb nu FF13, dus laat deze game weer even een tijdje liggen, maar ik ga daarna wel snel verder met deze topper om de andere eindes te ontdekken!

14. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Vandaag van 18:00 tot 22:30 gespeeld en ik heb hem nu ook uitgespeeld. Het einde was zoo goed gedaan, echt niet verwacht dat
    Scott
    de Origami Killer was.

Ook al die flashbacks van Scott en zijn tweelingsbroer en hoe je er dus achter komt hoe dit aan Scott heeft gevreten en dit allemaal de aanleiding was tot het moorden van al die kinderen, simpelweg _O_.

Een van de beste, meest meesleppende games die ik ooit heb gespeeld.

Ik zit ook nog met een aantal vragen zoals deze ook al op de vorige pagina's gesteld zijn en ik hoop dan ook dat deze in de aankomende DLC beantwoordt worden.
    Zoals:
    Waarom word die rijke vader, Kramer verdacht?

Waarom kan Madison naar Jayden bellen terwijl ze, iig tijdens mij playthrough, de beste man nog nooit heeft ontmoet?

Waarom vind Shelby het (in zijn gedachten) zo erg dat de eigenaar van de typmachinewinkel dood is terwijl hij hem zelf heeft vermoord? Dat is een omslachtige constructie om het onthullen van de identiteit van de origamikiller uit te stellen.

Waarom krijgt Ethan aan het begin twee keer een blackout, maar wordt er vervolgens helemaal niets mee gedaan en wordt er ook niet uitgelegd waarom hij de blackouts krijgt.

15. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Hier gingen allerlei characters dood....

Madison en Norman

Ik wilde dit niet dus probeerde na afloop van die chapter de vorige chapter te restarten en dat kon dus niet?

En tja het einde....ik was er juistniet zo tevreden mee.

Jonge Scott kon zijn broer niet redden, dat dit een trauma voor hem is...is begrijpelijk,maar dan ga je maar kinderen kidnappen en vermoorden? Kom op zeg....niks wees er echt verder op dat hij het was vond ik.

16. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Hij had een trauma richting zn vader he, niet omdat hij zn broer niet kon redden.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ok dat is zo,maar kom op....

Wat wijst er nou echt op dat Scott de killer is? En waarom?

En dan nog veel meer...

Wie is
    die rare oude man waar je naar toe gaat als Madison voor pillen? En die blijkt dan helemaal gestoord te zijn?

Wie is
    die vrouw die tegen Ethan praat via dat beeldschermpje voordat ie zijn vinger wel of niet eraf gaat hakken? Een handlanger van Shelby dan?Want qua tijd kan Shelby nooit die kids kidnappen....al die dingen doen
    .

En dan Lauren....
    Die sterft gewoon in de auto en thats it?

Ethan op
    politieburuea die zegt dat ie zijn zoon gekidnapt heeft...wtf? hoezo? En zijn blackouts worden niet echt verklaard

18. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    De laatste heb ik geen antwoord op.

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Je hebt zeker elke playthrough gedaan om dat allemaal te weten dan? :)
    Dan moet ik dat ook maar eens gaan doen :D

20. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Niet elke playtrough hoor, maar wel een andere dan jij.

Deel Deze Pagina