Zit in vertwijfeling of ik een PS3 ga aanschaffen. Ik heb al een 360 en probeer mijzelf te overtuigen van de meerwaarde van een PS3. Momenteel zie ik alleen de Blu-Ray speler als leuke extra, echter is dit voor mij niet voldoende.
Qua games trekt alleen Motorstorm mij aan, als tegenhanger kunnen we op de 360 (en PS
in juni vermoedelijk Colin Mcrae Dirt verwachten, welke misschien nog wel beter uitgewerkt is.
Het spelaanbod op de PS3 is gewoon nog erg karig en games, zoals CoD3 en Spinter Cell: Double Agent, zijn reeds in mijn bezit op de 360.
In grafisch opzicht weet de PS3 zich ook niet te onderscheiden en vraag ik mij af of dit ook wel gaat gebeuren. Natuurlijk gaan ontwikkelaars de hardware steeds beter benutten, alleen denk ik dat dit niet op kort termijn het geval gaat zijn. Medegezien het feit dat veel games niet alleen voor de PS3 worden gemaakt, maar voor meerdere platformen. Ik denk ook dat de 360 en PS3 elkaar qua maximale beeldweergaven niet veel zullen ontlopen.
De exclusieve games worden ook steeds schaarser, hoewel Killzone 2, Lair en Drake’s Fortune vermoedelijk top games worden. Daarin tegen heeft de 360 ook nog een paar goede games in het verschiet.
Het Home concept staat ook nog in de kinderschoenen en kan in de toekomst een leuke tijdsbesteding worden. Alleen zal dat voor mij van korte duur zijn, daar ik niet echt een liefhebber ben van een veredelde chatbox met wat extras, maar online games wil spelen, natuurlijk is dit puur persoonlijk.
Als ik reëel ben heeft de PS3 voor mij momenteel niet echt veel meer te bieden dan de 360 (wellicht minder) en is het raadzaam nog even te wachten. Toch is het dan vreemd dat de PS3 mij op enige manier wel blijft boeien.
Klik om te vergroten...