Zo zo Arjan toe maar weer hoor Gefeliciteerd met je aankoop en ik verwacht op z'n minst je eerste impressies van de PS3
Hehe, ik had hem natuurlijk al bij m'n broertje gezien. Wat me direct opvalt is de lage geluidsproductie t.o.v. de Xbox 360. Geen luidruchtige fans of drive! Blu-ray films klinken echt aanzienlijk veel beter in ongecomprimeerd surround geluid vergeleken met m'n Xbox 360 HD DVD speler (gecomprimeerd DD 5.1). Moet wel zeggen dat door een ontwerpfout van Microsoft in de software de zogenaamde 'nacht-mode' permanent aanstaat, waardoor de dynamiek van het geluid wordt afgeknepen. Op het AVS forum loopt er al een topic vanaf de november '06 release van de HD DVD add-on omtrent dit probleem, en nog steeds is het niet opgelost. Elke keer wordt er door ene Amir (MS Corporate Vice President, Consumer Media Technology Group) belooft dat de update bijna klaar is en spoedig uitkomt, maar we zijn inmiddels 7 maanden verder . Maar goed, zelfs met die update is het gewoon gecomprimeerd geluid zoals te vinden op DVD's. Super Audio CD's klinken ook super, net iets mooier dan m'n stand-alone speler van Sony. Oblivion loopt -zoals ik al eerder opmerkte- aanzienlijk beter dan de Xbox 360 versie. Stabielere framerate, kortere laadtijden, scherper beeld, textures zijn iets mooier, draw distance is groter, zo goed als geen pop-up te bespeuren enz... Kortom de extra tijd die Bethesda heeft gestopt in het porten naar de PS3 is niet voor niks geweest. Klasse! (zo kan het ook Ubisoft...SC: DA iemand? )
Via welke aansluiting gaat het SACD-signaal bij de PS3 ??? Mijn huidige SACD speler van Sony werkt alleen via de 5.1 cinch-aansluiting.
Daar was ik al bang voor Eerst volgende maand de PS3 maar halen en dan na de vakantie maar opzoek gaan naar een nieuwe versterker van Yamaha. Bij mijn Sony SACD-speler heb ik het zelfde. Het optische-signaal is ineens spoorloos verdwenen als ik een SACD-schijfje in de speler stop.
De nieuwe RX-V661 (opvolger van de RX-V659) beschikt over twee HDMI 1.2a ingangen, en kan overweg met SACD signalen. Zo te zien gaan ze nu de gehele lijn vernieuwen! Bij mij ook, meen me te herinneren dat het te maken had met de kopieerbeveiliging? Mja, nu heb je voor elk kanaal een analoog tulp kabeltje lopen. Kortom, elk kanaal apart opnemen en m.b.v. software een DTS of Dolby mix maken.
Van de speler naar versterker lopen nu 6 analoge tulp-kabels voor SACD (5.1) en 1 Analoge tulp-kabel voor DVD (bijv DTS ES 6.1). Kabels kosten nog een vermogen ook. Ben heel blij met de komst van HDMI \o/
Ik heb 'm ook vandaag gehaald. Met motorstorm. Kon het niet laten. Vond veel gejat (gamerpics bijv). Maar idd. ding maakt weinig geluid. Beeld via HDMI is super. Alles instellen was kinderspel, alleen was wel een tijd bezig met updaten. Zal ik nog ff twee foto's erbij zetten:
Echt gaaf en heel erg mooi. Voor mij de reden om de PS3 nu (al) te halen. Lekkere modderige tracks, met afsnijmogelijkheden, lekker beuken af en toe, hoge jumps (met boost). Ook leuk dat je soms met een vrachtwagen, motor of buggy moet. Nog weinig minpunten gevonden. Heb nog niet online gespeeld. Wil eerst wat meer auto's unlocken. Klassieker hé?
@Shcaap: Alleen het eerste heb je goed. @Melbuuln: precies, jij snapt 'm. Verder is niet iedereen hier 16 hé.
Hehe, dat is en blijft het nadeel van al die apparaten. Heb het zelf aardig weg weten te werken. Alleen op de foto hangen de Wii kabels nog los, maar die heb ik inmiddels aangesloten. Echter, je moet alleen niet achter de kastjes kijken, een en al kabels.
De meeste kabels (audio) heb ik nu netjes weggewerkt in een kabelgoot. De kabels van de consoles liggen gewoon los achter het meubel , ik wil de consoles natuurlijk wel verplaatsbaar houden. Nu ik een LCD heb kan ik de meubel zo strak mogelijk tegen de muur drukken. Bij de beeldbuis tv stond de meubel altijd >20cm van de muur.
Dat zijn alle positieve kenmerken die de pc versie ook al had, dus ik denk dat Bethesda er ook geen seconde aan heeft besteedt