1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Killzone 2

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 1 nov 2007.

1. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst een 5/10? Dat kan niet he spawn ;)

De besturing is inderdaad wat los. Maar ik zie dat je de game vergelijkt met COD4. Dat kan op zich wel, maar het zijn wel totaal verschillende games wat FPS betreft. COD4 is een hele snelle shooter en dat komt vooral door de auto-aim die dat spel heeft. Je wordt simpelweg gelocked op de tegenstander. Dat heeft Killzone niet en dat is het losse wat je ervaart.

Killzone is een langzamere shooter (Langzame reloadtijd, online niet belachelijk veel ammo, zoomen vereist dat je 2x op het knopje moet drukken ipv vasthouden). Ik heb zelf ook gelijk de sensitivity naar benenden gegooid. Maar om de game nu hierop af te branden vind ik wel wat overdreven. Wie maandenlang Halo 3, Gears, COD4, Warhawk etc etc speelt vind de besturing bij iedere nieuwe shooter tegenvallen. Ik vond Warhawk eerst een ongelooflijk klotespel. Ik kreeg de besturing maar niet onder de knie, ook veel te los. Uiteindelijk dat spel toch de kans gegeven en maar blijven spelen. Controls zijn voor mij inmiddels perfect. Het is gewoon een kwestie van gewenning. Hetzelfde had ik met Halo 3. Alleen COD4 had dat niet, maar dat komt dus vooral omdat ze het laagdrempelig hebben gemaakt door die auto-aim, killen gaat haast vanzelf.

Ik heb vandeweek voor de gein Killzone 1 nog eens gespeeld. Ook daar had ik gelijk problemen met de controls, maar wanneer je een uurtje onderweg bent, is die frustratie helemaal verdwenen. En dat voor een spel dat echt als matig mag worden gezien.

Mijn idee, even door de zure appel bijten en gewenning komt vanzelf, het zou zonde zijn om deze game na een uurtje spelen te laten liggen.

-edit, nou vertel ik volgens mij hetzelfde als in de bericht van BigKabuto. Had het niet gelezen, grappig dat ze tot dezelfde conclusie komen.

Ik bekijk overigens net wat fora, die 'delay' schijnt nogal een issue te zijn. Ik heb er niets van gemerkt en vraag me ook af of al die zeurende kinders er ook 'last' van hadden gehad wanneer 1 iemand hier niet over was gaan klagen.

Heeft vast te maken met het feit dat dit een 360 forum is ;). Nou weet ik wel dat er een hoop mensen hier eerlijk en kritisch zijn, maar dat is nooit iedereen. Op een PS3 site vice versa.

Ik vind de negativiteit op dit forum wel wat overdreven. Geklaag over een enkele lelijke texture, komop nou. Ik ben anti dat Geruilla gegeil (ze komen uit Nederland!111!!!... urgh), maar deze game steekt volgens mij gewoon enorm goed in elkaar. Ik vraag me af wat er dan echt gewenst wordt van een game als je hier negatief over bent.

Waar een game normaal wordt afgekraakt dat hij te makkelijk is, krijg je nu weer dat hij te moeilijk is ivm het ontbreken van de auto-aim. Mjah, ik zou zeggen, geniet van dit spel, zo vaak komen er niet van die megatoppers uit.

Laatst bewerkt: 7 feb 2009
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het toch best wel op CoD4 lijken, alleen dan met meer 'Modern' erin :+

Direct de besturing op alternate 2 gezet en zo gaan spelen. Speelt lekker weg, alleen je moet vanuit cover eerst 'los' schieten alvorens je kan inzoomen, beetje vaag?

Verder gave graphics, heftig actie en een razend tempo.

Blij met mijn pre-order voor de LE van 40,- :)

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    De besturing is gewoon hardstikke nice, en dat veranderd ook niet meer. Het was puur gewenning. Het leuk is ook dat toen ik gisteren zombies ging afknallen in COD5's zombie mode, ik helemaal niet hoefde te wennen ofzo. En daarna weer even KZ2 ging ook prima...kortom, het is puur gewenning. Ik heb juist die sensitivity volop omhoog gegooid..echt helemaal naar rechts, anders vond ik het echt te stroef gaan.

Ik heb het by the way gewoon op standaard staan, want Alternate 2 word hem niet voor mij...coveren met L2 en zoomen met L1, werkt voor geen meter bij mij, echt kramp in m'n pootjes krijg ik dan ;)

Zoals ik eerder ook zei...hoe tof dit allemaal eruit ziet, er zitten levels in die game die echt ongelooflijk mooi zijn (je hoeft alleen maar wat gameplay videos te checken) , die gewoon duidelijk mooier dan dit zijn. Maar gooi het geluid lekker hoog...lichten uit...dan is het echt geweldig. En met die Helghast is ook niet te sollen...run&gunning kan je wel vergeten, en dat is nice.

Check trouwens dit

http://forums.gametrailers.com/thread/725179

Erg cool wat mensen allemaal vinden wanneer ze gaan rotzooien in die demo, echt te hilarisch. Onder andere...shootouts met je eigen teamleden, een nieuwe gun , glitches..etc.

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat zoomen kan je ook instellen ;).

Heb de demo gisteren gespeeld en heb er een goede indruk van over gehouden. Controls vond ik goed (standaard 2) al heb ik wel de sensitivity naar boven gegooid (moet ik bijna doen bij iedere shooter). Gameplay vond ik standaard, maar ik vind eigenlijk iedere shooter tegenwoordig standaard :+. Grafisch is het het mooiste wat ik ooit op een console gezien heb.

Oh ja, ik maak geen vergelijking met GoW2 omdat ik die game nooit gespeeld. Ik vergelijk het met Halo 3, Resistance 2 en COD 4.

5. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal gesproken kijk ik er niet naar, maar zo'n blad als Edge probeert hier toch duidelijk meer blaadjes bij te verkopen.

http://www.vg247.com/2009/02/07/edge-gives-killzone-2-710/

Een 7/10. Het blad is naar eigen zeggen op zoek naar inovativiteit. Die zit er in de multiplayer absoluut, de singleplayer doet misschien qua gameplay niets nieuws, maar een 7/10? Iedereen heeft een persoonlijke mening, maar zo'n blad moet aantonen of de game goed is of niet, niet gaan mierenneuken bij elk tegenvallend stukje spel.

Wat maakt F.E.A.R. 2 dan zo vernieuwend en beter dat het een 8/10 krijgt?

Het is een beetje loos, ze meten met verschillende maten. Killzone 2 krijgt dikke puntaftrek vanwege de hype heb ik het idee. Vind ik een slechte zaak.

Nou ben ik hier Killzone 2 aardig aan het verdedigen, maar moet er bij zeggen dat dit spel mijn aandacht pas heeft getrokken na het spelen van de Beta. Hetzelfde met COD4. Ik had nog nooit iets COD4 gezien tot een week voor de Beta. Perks leek me onzin en zag er moeilijk uit (dat was mijn eerste blik he). Ik was na 1 minuut Beta gelijk verkocht. Die game zat goed in mekaar.

Precies hetzelfde bij Killzone 2. Ik heb die game totaal genegeerd en kan niet zeggen dat ik er voor de Beta naar uit heb gekeken, de game kon in mijn ogen alleen maar tegenvallen. Totdat ik de Beta speelde, hetzelfde idee als bij COD4, dit was iets heel erg vets.

6. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap EGDE wel, alleen snap ik dan niet dat ze alleen killzone afbranden. Waar is de innovativiteit tegenwoordig? Racegames, shooters, rts, het ijkt wel of alle genres zo erg blijven stilstaan. De vernieuwingen van vroeger zijn er amper meer. En het is dan lullig te zeggen, maar wat geeft killzone 2 dan als innovatie voor het FPS genre ten opzichte van andere games die al eerder zijn verschenen, een nieuwe optie in de multiplayer? Een rankingsysteem, clansysteem, nieuwe ervaring singleplayer. Ik snap ze wel, alleen dit probleem komt bij eigenlijk bijna alle hedendaagse games voor en dan geven ze die games wel een 8 8)

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Edge wil altijd opvallen.
    Als een game slecht is dan geven ze een hoog cijfer en als het een goede game geven ze een laag cijfer.

8. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bekijk net wat andere scores van EDGE, een 6/10 voor Resistance 2, een 9/10 voor Forza 2, een 7/10 voor Mass Effect. Ik hoor veel mensen die enthousiast zijn over Resistance 2 en Mass Effect. Forza 2 ben ik dan zelf niet zo over te spreken (heeft vooral met de menu's te maken).

Ik begrijp best dat je games kritisch bekijkt, maar wees dan consequent wanneer je cijfers geeft. R2 een 6/10, K2 een 7/10, FEAR2 een 8/10, Prey 8/10.

Tja, als ik dan kijk naar de release van Prey, dan was die game niet zo heel erg goed op dat moment. K2 scoort een punt lager, maar legt de lat veel hoger..

9. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Je moet niet te blind staren op innovatie. Voor mij hoeft een spel niet innovatief te zijn als dat niet nodig is, want dat werkt soms averechts.
    Bijna alles is al gedaan, ik heb liever een solide game die niks nieuws doet, maar wat het doet heel erg goed doet. Dan een game die slap innovatief is.
    Een goed voorbeeld voor mij is Mirrors edge, zeer innovatief, maar ik vind het geen zak aan.

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Precies, Edge heeft altijd een mooie cover en ziet er ook goed uit...maar in het magazine zelf vind je veel te veel onnodige reclames terug en overdreven kritische reviews die soms ook totaal gestoord zijn.

FEAR 2 een 8 geven en KZ2 een 7....als kritiekpunt van KZ2 geven ze dat het geen humor bevat, goh wat een ramp zeg. In een shooter die zich afspeelt in een sci-fi setting tijdens een oorlog...en die moet humor hebben? Yeah right....nee triest hoor.

11. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik trouwens ook een prachtig detail vind is hoe gasflessen reageren op jouw kogels. Als je op de huls schiet ontploft dat ding gelijk, maar als je op de aansluiting schiet dan schiet dat ding achteruit door de druk en ontploft na enkele seconden pas. Volgens mij kun je hier leuke explosies mee creeren met een beetje creatief gebruik :).

12. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de demo volledig gespeeld en moet zeggen dat dit een leuke shooter is. De controls zijn flink wennen en de controller zelf ligt me niet, maar het ziet er allemaal wel leuk uit en de animaties en gameplay zijn in orde.

Die superhype eromheen snap ik echter niet, zo SUPERDELUXEBAANBREKEND vind ik de game ook weer niet. Grafisch is het in orde hoor, maar dat mag ook wel voor een game die zolang in ontwikkeling is.

Ik heb COD4 en COD5 ook al redelijk gespeeld en vind niet dat KZ2 er echt met kop en schouders bovenuit steekt. Misschien dat de full-version me meer kan overtuigen.

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik heb hem maar ge-preordered bij blahdvd (overigens steelcase editie).

De controls vind ik juist prima zo. Als ik het op settings 2 zet , waarbij de trigger dan r2 is ,glijdt iedere keer mijn vinger ervan af en heb ik last van besturen van de 2e analoog stick.

14. Beyond The Grave

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, waar vind jij em zo goedkoop? Ik heb nog niet goedkoper dan 65 gezien..

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    blahdvd.com

16. Beyond The Grave

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat een betrouwbare site? Ik vertrouw internet bestelling niet zo gauw als ik er nog geen ervaring mee heb gehad.

En krijg ik hem dan ook zo'n beetje precies op de release dag of is dat dan enkele dagen later?

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dacht dat Bol.com duur was, maar de prijzen bij dvdoutlet.nl zijn schandalig duur.

Killzone2
    adviesprijs € 88,99 -6% korting = € 82,99

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    2x wat besteld en het was 2 dagen later binnen. Weet niet of het precies op de release binnen is maar als het 2-3 dagen later is het ik er voor deze prijs geen last van:) Is trouwens wel creditcard only. Play.com is zelfs nog wat goedkoper maar daar duurt het verzenden meestal een dag of 8-10

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
  20. Mr. Dekkers

Mr. Dekkers Guest

Vanwaar die hoge prijs? :x

Deel Deze Pagina