Eerst een 5/10? Dat kan niet he spawn
De besturing is inderdaad wat los. Maar ik zie dat je de game vergelijkt met COD4. Dat kan op zich wel, maar het zijn wel totaal verschillende games wat FPS betreft. COD4 is een hele snelle shooter en dat komt vooral door de auto-aim die dat spel heeft. Je wordt simpelweg gelocked op de tegenstander. Dat heeft Killzone niet en dat is het losse wat je ervaart.
Killzone is een langzamere shooter (Langzame reloadtijd, online niet belachelijk veel ammo, zoomen vereist dat je 2x op het knopje moet drukken ipv vasthouden). Ik heb zelf ook gelijk de sensitivity naar benenden gegooid. Maar om de game nu hierop af te branden vind ik wel wat overdreven. Wie maandenlang Halo 3, Gears, COD4, Warhawk etc etc speelt vind de besturing bij iedere nieuwe shooter tegenvallen. Ik vond Warhawk eerst een ongelooflijk klotespel. Ik kreeg de besturing maar niet onder de knie, ook veel te los. Uiteindelijk dat spel toch de kans gegeven en maar blijven spelen. Controls zijn voor mij inmiddels perfect. Het is gewoon een kwestie van gewenning. Hetzelfde had ik met Halo 3. Alleen COD4 had dat niet, maar dat komt dus vooral omdat ze het laagdrempelig hebben gemaakt door die auto-aim, killen gaat haast vanzelf.
Ik heb vandeweek voor de gein Killzone 1 nog eens gespeeld. Ook daar had ik gelijk problemen met de controls, maar wanneer je een uurtje onderweg bent, is die frustratie helemaal verdwenen. En dat voor een spel dat echt als matig mag worden gezien.
Mijn idee, even door de zure appel bijten en gewenning komt vanzelf, het zou zonde zijn om deze game na een uurtje spelen te laten liggen.
-edit, nou vertel ik volgens mij hetzelfde als in de bericht van BigKabuto. Had het niet gelezen, grappig dat ze tot dezelfde conclusie komen.
Ik bekijk overigens net wat fora, die 'delay' schijnt nogal een issue te zijn. Ik heb er niets van gemerkt en vraag me ook af of al die zeurende kinders er ook 'last' van hadden gehad wanneer 1 iemand hier niet over was gaan klagen.
Heeft vast te maken met het feit dat dit een 360 forum is . Nou weet ik wel dat er een hoop mensen hier eerlijk en kritisch zijn, maar dat is nooit iedereen. Op een PS3 site vice versa.
Ik vind de negativiteit op dit forum wel wat overdreven. Geklaag over een enkele lelijke texture, komop nou. Ik ben anti dat Geruilla gegeil (ze komen uit Nederland!111!!!... urgh), maar deze game steekt volgens mij gewoon enorm goed in elkaar. Ik vraag me af wat er dan echt gewenst wordt van een game als je hier negatief over bent.
Waar een game normaal wordt afgekraakt dat hij te makkelijk is, krijg je nu weer dat hij te moeilijk is ivm het ontbreken van de auto-aim. Mjah, ik zou zeggen, geniet van dit spel, zo vaak komen er niet van die megatoppers uit.
Laatst bewerkt: 7 feb 2009