1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Metal Gear Solid 4 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

1. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Die database is echt super! \o/

Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  2. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Act 1: tof
    Act 2: tof
    Act 3: wtf!!!

de balans tussen gameplay en cutscene was hier wel heeeeel erg zoek, hoe tof die scenes ook waren...

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wacht dan maar tot je bij act 5 bent (geweldige act though) :+.

4. Argonath

Argonath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed ik wil niet dingen voor mensen verpesten dus daarom alles maar tussen de spoiler tags.

Punt 1:
    Zoals jullie weten heb je in MGS4 de mogelijkheid om de codec weer te gebruiken en Otacon en Rosemary staan dan ook gezellig in je codec rijtje op je te wachten. Nu was het altijd zo dat je bij MGS tenminste 5 of 6 mensen in je codec had staan die je ten alle tijden kon oproepen om de meest nutteloze of lollige conversaties mee te houden.
    Ik kan nergens op het internet details vinden over meer codec contacten in MGS4. Het zouden er maar 2 zijn in dit spel. Otacon en Rosemary. Maar bekijk dit eens:

http://i76.photobucket.com/albums/j29/tripandfox/DSC01550.jpg

Ik heb de foto gemaakt van de officiele strategy guide van piggyback/konami. In de tekst wordt toch duidelijk gehint naar MEER codec contacten.

Iemand hier een update over misschien?

Punt 2:
    Camouflage.
    Net zoals Snake Eater bevat Guns of the Patriots ook een geweldig camouflage systeem. Het is erg leuk om te zien etc. Maar nu komt mijn vraag: WAT moet ik met al die camouflage als je Octocammo Automatic hebt geselecteerd? Ik heb het op diverse plekken getest, maar wanneer zouden de anderen outfits/camouflages procentueel gezien MEER cammo geven dan de nagenoeg superieure Octocammo?

Punt 3:
    In deel 2: Sons of Liberty kon je DOGTAGS verzamelen.
    In deel 3: Snake Eater kon je FROGS schieten.

Is er een ook 'sub game' in deel 4? Ik kan er niets over vinden namelijk.

Punt 4:
    Kojima heeft zelf een keer gezegd dat het onrealistisch was om een soldaat meer dan 5 missies van dit caliber toe te dienen en daarom wilde hij een einde maken aan de Solid Snake reeks. Ook heeft hij een keer gezegd dat de spellen die voor Metal Gear Solid zijn gemaakt eigenlijk niet in de reeks passen.

Maar nu is mijn vraag: Waarom zouden we eigenlijk moeten stoppen met Solid Snake? Ik bedoel, in weze hebben we alleen in Metal Gear Solid en in Guns of the Patriots met hem kunnen spelen. Snake Eater werd gespeeld met Big Boss / Naked Snake en Sons of Liberty...nou ja, dat was nog net een cameo van Solid Snake. Laten we die laatste voor de helft meetellen, dan zijn er nog steeds maar 2,5 missies gespeeld met Solid. Er kan nog best een nieuw deel komen wat mij betreft.
    Daarom was ik ook niet zo diep geroerd aan het einde van het spel misschien. Aangezien we niet eens zo heel veel met snake hebben gedaan. Maar goed, dit is eigenlijk meer een aantekening van mijn kant dan een vraag :thumbs:

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Punt 1:
    Geen idee, weet alleen dat men bewust beslist heeft om minder codec gesprekken in MGS4 te steken.

Punt 2:
    Voor mensen die niet met het automatische willen spelen?

Punt 3:
    Geen idee.

Punt 4:
    Je vergeet Metal Gear 1 en 2, daar speelde je ook met Snake. En alhoewel we in MGS2 niet echt met Snake konden spelen was het nog altijd een missies die Snake uitvoerde dus hij heeft eigenlijk 5 missies gedaan.

6. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Zit nu in act 4. Die is weer helemaal super!

Crying Wolf gevecht, geweldig. Opening spelen als de ps1 versie, geweldig. Alle oude lokaties weer zien met de geluidsfragmenten, geweldig. Nu even Vamp afslachten! Er MOET gewoon iets met die injectienaald te doen zijn, kan niet anders, maar ik weet ff niet hoe... Ik *denk* dat ik hem vast moet pakken maar dat lukt me steeds niet, hij is zo snel!

Laatst bewerkt: 29 jun 2008
  7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nog een stukje over Act 4:

Zoals jullie weten komt hier de nu al beruchte codec call in voor die over de disc change praat. Veel mensen zeggen dat het een bash richting de 360 is, maar is er hier nou niemand die het MGS 1 heeft gespeeld en weet dat je op dat exacte punt ook van Disc moest verwisselen? Ik vond het wel mooi bedacht.

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Je moet hem eerst doodschieten, er dan achter lopen en van zodra hij rechtstaat hem vastpakken en op het driehoekje drukken (moet je wel de syringe geƫquiped hebben).

Jah, weet ik nog. Is trouwens ook zo bij The Twin Snakes en die heb ik van de week nog eens uitgespeeld :+.

Maar ik bezie het ook als wat "pr" voor de PS3, net zoals dat er word vermeld dat dat robotje een Cell processor gebruikt.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    of zou het hier wat mee te maken hebben?

http://kotaku.com/5020582/is-that-a-360-devkit-on-kojimas-desk

de geruchten blijven maar komen,. zal allemaal wel wishful thinking blijven. Ik zie zie m$ niet met een grote zak geld komen om mgs4 naar de 360 te halen, dan hadden ze dat al veel eerder geprobeerd. Als hij over een jaar ofzo zou komen is er geen winst meer mee te behalen omdat iedereen alweer uitkijkt naar de volgende grote exclusives

10. Argonath

Argonath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MGS4 zal NOOIT naar de 360 komen. Jemig wanneer snappen mensen dat toch eens. Je hebt 5 dual layered dvd's nodig om het spel te porten. Dat gaan ze niet doen en ten 2e is MGS4 domweg exclusive en ten 3e wil Kojima zijn spel niet uitbrengen op een console die hij 'minder' vind.

Koop een PS3 als je het spel wilt spelen.
    Ze hebben daar toevallig een x360 staan, so what. Ik heb hier ook een NES/SNES/Atari/PS1/PS2/PS3/ en een Wii staan. Dat zegt helemaal niets. Misschien spelen ze grag een potje GOW daar. Je kan altijd leren van spellen van anderen toch?

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    En ten tweede is het geen devkit die daar staat. De 360 devkits zijn zwart ;)

12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    over punt1: Het is een onoficiele missie. Het is een huurmoord die snake doet. Dus niemand maar dan ook echt niemand weet ervanaf. De overheid weet er ook niks vanaf. Dus vandaar dat er ook zo weinig contacts zijn.

Wisten jullie trouwens dat je fotos kan maken van de beauty and the beast squad. Je moet dan eerst de camera vinden in de nomad. Die zit tegenover het bureau verstopt. Activeer de markII om hem te zoeken. Als je dan een baas hebt verslagen loopt ze op je af nadat ze haar pak heeft uitgedaan. Schiet een paar keer op haar en laat je pakken, maar maak haar niet dood. Op een gegeven moment kom je in een witte lege ruimte terecht waar je drie minuten lang fotos van haar kan maken in sexy poses:eek:

Schiet met een gericht schot door zn kop als hij op je af komt rennen. Hij is dan meteen dood. Dan moet je jezelf verstoppen. Hij zal je dan zoeken. Dit is het moment dat hem van achter kan besluipen en de syringe toedienen.

Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  13. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Net voor het eerst een stukje gespeeld en ik kan echt alleen maar WOW!! Uitkramen! Zoiets als dit heb ik nog nooit gezien in een game! Ik ben 2 weken bezig geweest om deel 1 t/m 3 te spelen en dan is de overgang helemaal gigantisch te noemen! }:]

14. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb net act 3 uit gespeeld! Echt geweldig! ongelovenlijk!

15. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Of je wacht gewoon achter hem, en zodra die opstaat druk je de CQC knop. ;)

16. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0

waar en wanneer heeft Kojima dit gezegd?

Ja, maar jij bent geen ontwikkelaar toch?

Ik neem van jou niks meer aan, meneer "ik zie jullie rond april wel weer want GTA gaat niks anders dan slechte reviews krijgen" \o/

Al met al, de kans is er, en waar geld is, is een weg... zou de kans niet al te snel afschrijven.

17. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    oh ok kan ook, maar dat lukte mij niet want hij sloeg me altijd meteen neer als ik hem wilde pakken wanneer hij opstond

18. Argonath

Argonath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En jij denkt dat Konami na ....10 jaar ineens Sony voor schut zet door een spel op te delen in 5 discs en dan naar de x360 te porten? Denk het niet. Maar jij droomt maar lekker verder.

_0/

19. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Neuh.. er zijn zoveel interviews met Kojima, dat zal moeilijk worden om zomaar op te zoeken... jij hebt het ergens gelezen, dus is het wat makkelijker voor jou om het op te zoeken... zo gedaan en ik ga echt niet kinderachtig doen als je de link eenmaal hebt gevonden... ik wil gewoon wel weten of Hideo dat echt heeft gezegd, want dat is dan niet zo'n hele slimme zet van KoJimmy.

Is dat de quote? er staat niet dat hij de 360 minder vindt, en daarom ervoor niet wil ontwikkelen.. dus ik neem aan van niet.

ik counter je met deze:

http://www.joystiq.com/2007/01/22/kojima-hopes-to-develop-for-everything-ever/

Hij wil graag voor ALLE consoles ontwikkelen.. PC, Wii, en de 360.

Nogmaals, zoek de quote SVP even op en dan kunnen we dit uit de wereld helpen.

Ik denk dat het (tijdelijke) exclusiviteits-contract dat hij heeft getekend, ook inhoudt dat hij geen woord mag reppen over een eventuele MGS4 port.. zij het voor de PC of de 360.
    Mischien dat we over 12 maand wel ander nieuws krijgen wat dat betreft.

het 5 discs verhaal... lost odessy bestaat uit 4 discs, en er is altijd nog compressie.

Ik droom weer lekker verder inderdaad.. heb MGS4 al gespeeld en ik heb er geen belang bij dat hij naar een ander platform wordt geport.. dus mij maakt het niet zoveel uit... eerlijk gezegd denk ik dat de kans niet zo groot is, maar je weet het maar nooit.

Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  20. Argonath

Argonath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hij kan niet wachten om MGS4 te porten naar de dvd schijfjes van de 360....8)

Deel Deze Pagina