1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Metal Gear Solid 4 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nee hoor, is gewoon te zien in een trailer die getoond was op een evenement. Tenminste als ik het mij goed herinner :+. Heb trouwens ook niet gezegd dat ie werkelijk dood gaat want dat zag je niet.

Oh ja, heb die beelden trouwens nooit meer terug gevonden maar heb dan ook niet elke trailer terug herbekeken (enkel de grootte trailers).

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ja, maar toch. Ik heb juist geen trailers gekeken (op 1 gameplaystuk en de aankondigingstrailer na)... :'-(

Volgende keer spoilers gebruiken voor dat soort informatie, ok? Anders geef ik je een weekban :+

3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    In het vorige deel werd dat gewoon open besproken hoor :+. Maar goed, zal in het vervolg informatie uit de trailers in een spoiler zetten ;).

4. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game al 6 uur gespeeld en hij is geweldig!!!!!!!!!!!. een parel. en hilarisch want de soldaten met diarree komen veelvodig terug:D:+

qua graphics is het ook heel mooi, niet supermooi maar toch.:b:

5. AgentSmith

AgentSmith Guest

Via UPS kan ik mijn MGS4 traceren, hij ligt nu in Dubai. LOL

/Mod
    En laten weten hoe de de verzendstatus is noem ik niet echt inhoudelijk - Pegas

Ik bied mijn nederig excuus aan zijne modheid aan.....

/Mod Nou voor deze keer dan ;)~Kevf

/Mod En nog dubbelposten ook 8) - Pegas

6. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Yay heb em te pakken, snel even naar de MM hier in Utrecht gerent.
    Zit verpakt met een mooi kartonnen hoesje om het plastic :D
    Geen CE helaas maar kan niet wachten om hem thuis in de PS3 te leggen.

/Mod en vervolgens post een redactielid een net zo nutteloze post 8). On-topic mensen~Kevf :)

Je moet begrijpen dat ik surrounded was met mensen die niets van Metal Gear begrijpen... dus ik heb mijn uitlaatklep nodig :'-( sorry Kevf ;)

7. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil deze game ook erg graag spelen... Stond vandaag bijna op het punt om de Limited Edition te kopen, maar ik heb nog geen PS3 :mad: Daar stond ik vervolgens bijna mee buiten, maar dan zou mijn vriendin me vermoorden... Ik wacht maar op een MGS4 pak, en hoop op een prijsdaling :)

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    MGS4 pack komt er (gaat waarschijnlijk €439 kosten) kosten maar op die prijsdaling hoef je niet direct te hopen.

9. snake88

snake88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat weer wat offtopic (imo niet), sorry voor diegenen die zich daar aan ergeren, maar als je de game nog niet hebt gaat het toch ook over dit soort zaken.

Ikzelf zit ook te denken aan dat pack, als ik de LE niet krijg. Mijn order bij consoleshop is helaas gecanceld en ze krijgen hem ook niet meer binnen. Nu dus bij BS besteld, was de laatste denk ik, want zie de LE daar nu niet meer terug. Morgen maar een verzendbevestiging afwachten en een mooi PS3 pack ergens halen.

Dan kan ik zaterdag eindelijk gaan genieten van dit geweldige spel. En als ik psonly moet geloven is de game wel heel goed. Al lijkt me zo'n rating weer wat te veel van het goede.

10. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Ik heb alleen deel 2 en 3 voor een gedeelte gespeeld en inderdaad de 7 pagina's gelezen, de retrospectives gekeken en de hele openingspost gelezen op neogaf omdat ik gewoon te nieuwsgierig ben en me er morgen maar aan ga wagen. Dan zal blijken hoe goed voorbereid ik ben.

Het is flink wat om te lezen maar ik heb het idee dat ik in grote lijnen in ieder geval het verhaal nu wel ken.

11. Tinuva

Tinuva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Super zalig om terug met Snake te spelen! Je wordt direct in het verhaal meegezogen en alles ziet er echt vetjes uit. Ook qua geluid mag het tellen, in 5.1 is het echt genieten geblazen :D
    Nieuwe moves zijn leuk om te doen, een lekkere camera die volledig om zijn as draait, octocamo is nu perfect, MK.II is echt een superhandig item ... .
    Momenteel ben ik echt onder de indruk van MGS4 :)

12. badname

badname Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag bij een vriend 5 uur lang mgs4 gespeeld..

Erg lange filmpjes, soms beetje irritant... wel leuk dat er missies zijn waar sneaken niet nodig is.

Verder beetje tegenvallende ingame graphics, maja wel heel mooi gebruik van normalmaps bij kleren, iets waar andere devs nog geen goede resultaten op boeken.

MAAR NU DE GROTE VRAAG.... betreft begin filmpje

WTF zijn die vage 'realworld' filmpjes in het begin, Gebakken ei wtf???en die vrouw in die gameshow???

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game al een paar dagen thuis liggen, maar wegens de vele aanwezigheid van het fenomeen vriendin ben ik er expres nog maar niet aan begonnen. Wilde bij het starten van deze game perse een 'ik zit in m'n hok, laat me met rust' sfeertje creeren :+

Nja goed, kreeg ik dus vandaag de kans voor. De game in de PS3 gestopt, installeren (heb inmiddels nog maar 8 GB over van de 40 GB maar dat terzijde 8)). Snake gaat op z'n gemakkie een peuk roken. Goed idee denk ik, ik doe mee. Allerlei waarschuwingen over te lang spelen en moeheid, pauze nemen, roken is slecht voor je blablabla. Wel grappig opzich. Dan eindelijk spelen ! Oh nee, hoofdmenu ff bekijken. Wauw. Wat zijn er voor opties. Standaard dingen, het meeste heb ik gelaten voor wat het was. Heb alleen de Subtitles aangegooid, de functie van de Selectknop veranderd in de Codec aangezien de controls ook in het boekje staan, en heb het switchen tussen Auto-Aim (Lock-On) en Manual Aim mogelijk gemaakt. Wat opzich best handig is. Je kunt handmatig aimen, vanuit derde of eerste persoon, maar met een druk op vierkantje kun je dus ook voor een Lock-On systeem kiezen als je snel gasten moet afknallen om vervolgens weg te kunnen komen.

Afijn, ik loop wat op de zaken vooruit. Na een paar erg indrukwekkende intro filmpjes is het dan echt spelen. Gelijk paniek want je zit middenin een Warzone en ik had de controls nog niet bekeken. Dus pauze, boekje erbij, controls inprenten en aan de gang. Wat is de game mooi ! De sfeer druipt er vanaf en mede dankzij de DS3 wordt je er constant aan herinnerd dat er flink oorlog wordt gevoerd want iedere explosie die je hoort voel je ook. Heerlijk. Ik wist wel dat MGS4 een game zou worden waarbij ik de Rumble functie zou gaan missen, en denk dat ik gelijk gekregen heb ook. Lucky for me was m'n DS3 deze week net op tijd binnengekomen.

Maar ff terug naar de game. Hij is echt mooi. En ja....weet je, eigenlijk ben ik gewoon sprakeloos. Plus heb ik nog niet zoveel inhoudelijks te melden aangezien ik nog maar een relatief klein stukje gespeeld heb. Bovendien moet je de game gewoon zelf ervaren wil je snappen wat ik, en andere MGS fans, proberen te zeggen. De controls voelen in elk geval goed aan, de besturing is zo goed als hetzelfde gebleven op een paar nieuwe mogelijkheden na. Grafisch heeft de game me echt overrompeld, ik had wel wat moois verwacht maar zo mooi als dat ik nu voorgeschoteld kreeg ook weer niet. Misschien is dit het voordeel van niet van te voren tig trailers etc. bekijken, maar gewoon de game kopen en je laten overdonderen. Nou, dat is Kojima gelukt bij me. Al na een uurtje spelen.

Ik sluit af met de gewaagde stelling dat je als je dit als PS3 bezitter links laat liggen, je echt wat gaat missen. Dat durf ik nu al te beweren. Ook als je de vorige delen niet of niet allemaal gespeeld hebt zou het je er eigenlijk niet van moeten weerhouden om hieraan te beginnen. Tuurlijk, voor het totaalplaatje is het het mooist (en vooral het duidelijkst) als je volledig bekend bent met de geschiedenis van MGS door de vorige delen allemaal grijs gespeeld te hebben. Of in elk geval allemaal minstens een keer uitgespeeld te hebben. Ik behoor tot de groep die deel 1 en 2 heeft uitgespeeld, deel 3 helaas niet. Gelukkig heb ik vandaag nog een exemplaar van de MGS Saga pre-order DVD kunnen scoren, binnenkort maar eens bekijken. En anders zijn er nog genoeg bronnen op het internet te vinden die je volledig kunnen inlichten over wat je eventueel hebt gemist. Zo heb ik deel 3 niet uitgespeeld, ben er zelfs niet eens echt ver in gekomen simpelweg omdat het er nooit van gekomen is, maar heb er toendertijd wel het hele script van gelezen.

Oh ja, ik zou afsluiten. Nja het moet maar dan. Mijn eerste uurtje met MGS4 heeft mij in elk geval al duidelijk gemaakt waar de serie ook alweer voor staat : kwaliteit. In verhaal, personages, betrokkenheid bij de personages, presentatie. Het is een game, maar eigenlijk ook een film. Nee, het is wel degelijk een game maar wat het teweeg kan brengen staat gelijk aan de kwaliteit van een AAA film. En nu ga ik ophouden met reclame maken voor iets waarvan we allemaal wisten dat het een parel zou worden. MGS4 is hier, en ik ben weer terug naar m'n hok ! :D

Laatst bewerkt: 13 jun 2008
  14. Buddha

Buddha Ohm Mani Padme Hum

Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf ook erg onder de indruk van deze game, inmiddels zo'n twee uur gespeeld op moeilijkheid 3 (normal met actie ervaring).
    Toch ga ik een nieuwe game aanmaken op moeilijkheid 2 (normal), wat dus ook helemaal geen straf is :cool:

Hier en daar is de game vrij pittig, zeker als je totaal geen geweld wilt gebruiken (alleen sneaken).

Vandaag ff werken, vanavond voetbal kijken en gehele weekend MGS4'en :);)

Wat kunnen wij gamers toch een mooi leven hebben:)

15. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    We krijgen hem straks binnen op mn werk, dus halen en vanavond lekker spelen :D

Heel mischien dat ik even tijd vrij maak voor het EK, maar ik ga vanavond zeker aan de slag ermee.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zijn er al mensen die de tut hebben doorlopen? Is die de moeite waard? Of is het leuker om gewoon direct in de actie gedropt te worden?

17. Narcosis

Narcosis PSN Tag: Narcosis8

Leuk Bevonden:
    0
    heb em gisteren ook meegenomen bij de FRS, maar wat een game man, de game ziet er grafish prachtig uit(en dan heb ik nog maar een gewone tv) de game speelt lekker(sneaken is af en toe wat lastig bij een grote groep soldiers, maar zeker niet onmogelijk) ik ben gewoon echt onder de indruk

ik ben gewoon begonnen, de controls die wennen zo er zijn miss nog wat extra functies waar ik nog niet van op de hoogte ben maar dat zal dan nog wel komen, ik heb het iig goed volgehouden zonder de tut

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Vanmorgend kijk ik m'n UPS status na en ik zag dat het pakketje als in Brussel was dus ik was er dan al zeker van dat ik het vandaag nog ging hebben en dan nog wel in de vroege middag. Echter ging 5 minuten later de bel en jawel hoor UPS met MGS4 \o/.

Alleen heeft de Japanse versie blijkbaar de lelijke boxart :mad::

De acterkant van het doosje is deels in Engels en Japans en gelukkig is de handleiding volledig in het Engels. Stemmen zijn ook in het Engels.

Zo meteen eens MGO proberen.

EDIT: Oh dear, moet al direct een update voor MGO downloaden *denkt terug aan de miserie met de bèta* :'-(.

19. Notice

Notice Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Kevf & Narcosis

Is er een tutorial dan? Ik heb tot nu toe alleen die weapon practise mode kunnen ontdekken...

Laatst bewerkt: 13 jun 2008
  20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    In het boekje staat een tutorial (maar echt dan) :+. Ook kan je in de game zelf de controls zien door op SELECT te drukken, tenzij je dat al veranderd hebt naar de codec.

Lol, zie nu op de verpakking van UPS de volgende beschrijving staan: "ORIGINAL MICROSOFT GAMES" :+.

Deel Deze Pagina