Ik ben net begonnen aan MGS4, ik ben nog niets opgeschoten en vind het nu al geweldig. Dit is de eerste MGS die kwa controls echt smooth speelt, lol. En zelden heb ik een game gezien waarin je écht een gevoel van vrijheid ervaart. Er zijn altijd meerdere routes door de warzones. Bovendien is het tof dat je nu vroeg in de game al toegang hebt tot veel wapens met die Drebin shop; ik ervaar echt keuze in mijn speelstijl. Terwijl oudere MGS games toch meer voorgekauwd waren. Tof!
Ook al zullen velen het niet met mij eens zijn: ik vind MGS4 de beste van de serie. Precies om de redenen die jij aangeeft. Heb echt immens genoten van de game.
Ik vind het moeilijk kiezen.....op MGS2 na, die is en blijft kut. Deel 1, 3 en 4 zijn en hebben allemaal iets vets.
Houd ons updated. Leuk om na al die tijd weer eens een frisse reactie te zien over deze (imo) geweldige game.
Toch wel knap hoe Konami zo veel geheim heeft weten te houden door alleen maar screenshots van level 1 vrij te geven. Spoiler Nu in Shadow Moses. Damn, hoe tof! Otacon: "Snake, the door to the hangar is open. You may use it to get inside, if you wish." Ja, hey, natuurlijk niet, we gaan natuurlijk het trapje op en kruipend door de ventilatieschacht naar binnen. Ik klom al direct in die truck en ging in mijn cardboard box zitten, maar helaas, die truc werkt niet meer.
Zo, uitgespeeld! Spoiler Oh, Hideo, wat doe je me toch aan? Ik had mijn twijfels over het slot van de game en dan haal je ineens die truuk uit door Big Boss in de credits te noemen, gevolgd door dat magnifique einde. Maar goed... ik heb toch mijn twijfels MGS 1-2-3 waren kleine sneaking missies die zich ontvouwden in grootse, meeslepende drama's. MGS4 is nergens subtiel; het voelt overal groots en ietwat over-the-top. Romances overal, een overkill aan grote actiemomenten (Rex versus Ray, dafuq?) en soms is het zo Hollywood als Michael Bay. Mijn voornaamste kritiek is dat die acts op verschillende locaties het hele tempo uit de game haalt. Alle spanning die wordt opgebouwd, verdwijnt als je in de volgende act plots verzetsstrijders moet achtervolgen in de straten van een Europese stad. Daardoor had ik het gevoel in Act 5 dat de game al tot een conclusie kwam, terwijl ik nauwelijks het gevoel had wat te hebben gedaan. In de oude trilogie, waar de game één grote map is, blijft de spanningsboog heel geleidelijk opbouwen en maakt de apotheose meer indruk. Eigenlijk heb ik vooral zin om deel 3 weer te spelen!
Ik vond deel 3 al tof, maar ik ben hem nu nóg meer gaan waarderen. Wat een charme had die game zeg. Mooi om de reacties uit het begin van deze thread te lezen: Nou, het heeft 5 jaar geduurd! Ook staan er overal reacties hoe geweldig de graphics wel niet zijn. Tijd vliegt.
Die HD collection was ook awesome. Deel 3 had voor mij dezelfde impact als de eerste keer jaren geleden. Genoten van die game zeg. Die hele prologue al. Damn.
Deel 3 was idd geweldig. De hd collectie was de eerste keer dat ik em kon spelen. Meteen 3x die maand uitgespeeld Binnenkort deel 4 erin
Eindelijk bezig met Guns of the Patriots. Heb een tijdje geleden Snake Eater uitgespeeld en merk dat dit erg belangrijk voor het verhaal is. Ook de koppeling tussen uiteraard Metal Gear Solid en deel twee laat zich erg zien. Man man man wat is het genieten. Alle cutscenes maar ook info, codec calls, letterlijk alles maakt het zo tof om te spelen voor het MGS universum. Nu snel beginnen aan chapter 4. Het einde van Chapter 3 was wel echt sick pff.
Peace Walker ben ik halverwege. Ik weet wel dat dat belangrijk is voor Ground Zeroes en Phantom Pain. In hoeverre is het belangrijk voor MGS4?
MGS4 minder, vooral inderdaad FP en GZ. Moet zelf ook nog beginnen aan Peace Walker. Blijf het uitstellen omdat de gameplay zo anders is... Maar wil de game zeker nog uitspelen voordat FP er is.
Peace Walker verhaal is nog steeds het beste imo. Zelfs met het gebrek aan cutscenes. Maar had zelf meer moeite met de gameplay. Het lag me niet echt. Meer uitgespeeld voor het verhaal eigenlijk.
Ik speelde hem ook na deel 3 dus dan vallen boss battles al snel tegen haha. Als ik er weer aan denk. Wat heb ik toch genoten van die game. Zal awesome zijn als er voor next gen nog een remake komt van deel 3 en een port van deel 4 ofzo om daarna los te gaan met deel 5.