1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Metal Gear Solid 4

Discussie in 'Games' gestart door boss, 12 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe jah boss wat je zegt klopt allemaal.

    ben benieuwd of ze het nieveau kunnen halen van mgs3 bij mgs4.
    en dat ze niet te veel op de weg weer gaan van mgs2.
    maja dat zullen we zien.

    alleen vind ik het spijtig dat er nog geen online mode al was bij mgs3 en nu ben ik dus verplicht om deze speciale versie van mgs3 te kopen.

    maar jah mgs4 is de reden om een ps3 te kopen.

    heb er zelf al over gedroomt hehe.
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    :):)die speciale editie is wel zijn geld waard hoor. Je hebt nu een volledige 3D camera(kan je de omgeving nog beter bezichtigen). Je hebt superveel extra's en de online mogelijkheid natuurlijk. En de mgs-games van vroeger natuurlijk. En mgs4 gaat naar het schijnt online heel spectaculair zijn_O_ . Maarja, ik hoop natuurlijk ook dat het, het niveau van mgs1 en mgs3 gaat hebben(vond 2 ook een superspel hoor,maar toch niet zo als 1 en 3 natuurlijk).

    En qua verhaal, ik ben zo een gevoel te krijgen dat het een cyclus gaat maken. Als je kijkt met mgs3, daarin speel je met big boss. De meester van big boss is Boss. En eigelijk was zij een supersoldaat die het alleen maar goed voor had. Dan heb je big boss(snake van vroeger), die is ooit vermoord is door solid snake(maar ik denk dat big boss ook geen slechte geworden was,maar altijd goed is gebleven zoals boss, en goede bedoelingen had voor onder andere solid snake(maarja , om 100 procent zeker te zijn moet ik natuurlijk de vroegere mgs games tegoei uitspelen,...). Dus beeld je in dat je na mgs4 met raiden(als de nieuwe snake) verder moet:D . Dan heb je terug een cyclus he, maar ik denk niet dat, dat zo gaat zijn:D. In ieder geval, Raiden gaat wel een serieuze opwachting hebben in mgs4. Hij gaat denk ik geen roekie meer zijn(iedereen is ooit een roekie geweest). Hij gaat stoerder, beter, cooler,... zijn denk ik. En Solid snake begint echt wel oud te worden, dus ik ben zooo benieuwd naar het verhaal, wat het allemaal gaat geven. Ook inverband met de patriots, want op het laatste van mgs2 kon ik even niet meer volgen. Ik vind dat mgs2 het ingewikkelste verhaal van allemaal heeft. Maar voor mgs4 uitkomt, ken ik het ganze verhaal van alle mgs games(vooral van 2, aangezien 4 daarop volgt):cool: (buiten 4 tuurlijk)...
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Wat ik dus echt niet snapte en waar ik niet tegen kon was in deeltje 2 van Metal Gear, op het einde. Dan loop je daar naakt met raiden en dan begint colonel heel raar te praten enzo. Ik vond het in het begin gewoon eng :+. Maar dat vond ik zo raar.. Het leken wel robots. Kan jij mij dit uitleggen boss? :)
     
  4. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    He boss, je hebt het hier over nes, maar is er voor de ps1 versie van mgs nog een metal gear spel?

    greetz wooly
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij is ook een AI("robot"). En ik denk dat hij zo raar begon te doen omdat de zus van Otacon toch een virus(computervirus he) ofzo iets(ik moet de game ook nog eens uitspelen:D ) in arsenal gear had gebracht.(Raiden zat in arsenal gear(waar al de ray's zijn) toen de colonel begon te flippen(en door dat virus begon de colonel ook te flippen denk ik...). En de zus van Otacon had het virus in arsenal gear gebracht om het hele gedoe te stoppen. Maarja, echt, toen begon het voor mij ook even rare shit te worden, voor mgs4 uitkomt, snap ik deze game wel volledig hoor,maar ik moet toegeven, mgs2 was qua verhaal het ingewikkelste...

    Ohja, ik heb nog een aanpassing gedaan in mijn post over de leeftijd van snake, ik was heel de tijd aan het denken, dat er iets niet klopt, ja idd, een verschil van 6 jaar(ik zei 10, maar het zijn er 4) ...:D(na mgs2). Maar zoals het er nu staat klopt het:).

    @woolyonline:
    Ja er waren vroeger al games van mgs. Wist je trouwens dat mgs games leven heeft ingeblazen in het stealth genre!!!(halulua aan Hideo Kojima!) Op de nes(en snes denk ik) waren 2 mgs games(er was ook nog een derde, of hij heette solid snake revenge denk ik,maar dat is geen goede game, in die tijd waren er maar 2 games die echt van Hideo Kojima waren:)) En die games zitten nu met mgs3:confused:ubsistence die eraan komt(ik schat dat hij in begin april uitkomt).
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2006
  6. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Er zijn 3 eerdere metal gear games uitgekomen zoals je zei, maar ze zijn eerst voor de MSX2 uitgekomen (op snake's revenge na want die is NES only) en daarna op de NES. Deel 1 en 2 zijn echte Metal gear games en Snake's revenge is niet door Hideo geproduceerd en is gewoon een westerse Metal gear game en ws. ook de minst leuke. Metal Gear 2 is nooit buiten japan verschenen (en ook niet op de NES dacht ik) dus een leuke extra voor degene die MGS3: S gaan kopen. Op de Snes is geen Metal Gear game uitgekomen, wel weer op de gameboy color (wat ook een geweldige game is).

    Het verhaal wat je vertelde over het virus klopt, daardoor gaat Cambell flippen.

    Volgens de verhalen is snake "geboren" in '72, het is wel een cloon waardoor de cellgeneratie sneller is dan die van de normale mensen (daarom is snake ook oud in MGS4). Wat ik niet snap is waarom er Solidus ouder uitziet dan Solid en Liquid. Die andere clonen zijn de genome soldaten, niet zo superieur als de 3 enfant terrible maar wel beter dan een normale soldaat (net zoiets als in Star Wars). Volgens de vele Piggyback guides die ik heb is de leeftijd van Solid Snake in de 30 dus die leeftijdsschatting van je kan kloppen.
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, die console MSX2, ik wist daar wel iets van,maarja, ik ken eigelijk dat ding niet. Dat was voor mijn tijd:D(Nes heb ik wel gehad, daarvoor een amiga enzo_O_ , waren mijn eerste consoles, amiga heb ik echt lang op gespeeld , heel lang, daarna volgde nes, en het hele boeltje;)) . Maarja, wel grappig, ik ben in 86 geboren, en Hideo Kojima is in 86 beginnen te werken voor Konami(toeval, ik dacht het niet:p :p ). En idd, er waren vroeger maar 2 echte coole mgs games van Hideo Kojima. En ja, op de gameboycollor is ook een zeer goede mgs game. Er zijn nog games zoals de remake van 1 op de gamecube, de 2 mgs games op de psp,... maar die speel ik niet...
    En ja, ik denk wel mijn redenering klopt ja(zal er toch rond zitten, ik had eerst een foutje gemaakt,maar dat is nu aangepast in die post:)). Je kan het natuurlijk ook op internet zoeken,maar zo kom je zaken tegen van mensen die denken dat solid snake in mgs1 12 jaar is, en door cloon te zijn ouder lijkt:D , dus zelf zoeken is nog het meest betrouwbare:9. En inverband met Solidus, ja dat is wel raar he. Het zal wel zoiets zijn: Solid snake is toch de beste van de 3(qua genen van Big boss,...) en eigelijk zijn het experimenten he, dus kan altijd gebeuren dat 1 ervan sneller oud begint te worden. Of heeft het te maken met Fox die? Tja, dat is voor mij ook nog een raadsel... Maar ik zie dat je er precies ook wel veel van kent, vind ik heel fijn:)...

    Greetz
    Boss
     
  8. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch wel een foutje Boss Tenchu op de Playstation 1 was iets eerder uit en de echte beginner van het stealth genre.
    Tja ik hou van metal gear solid maar Tenchu hield ik ook van de eerste Tenchu dan,maar met metal gear solid werd het stealth genre wel voor het grote publiek bekend.
    En daardoor door sommige gezien als de eerste stealthgame terwijl Tenchu 1 volgens mij er toch echt eerder was.
    http://www.gamefaqs.com/console/psx/data/197909.html

    http://www.gamefaqs.com/console/psx/data/198911.html

    Sorry voor de offtopic reactie.
    Maar is er nog nieuws over MGS4 het lijkt de laatste tijd zo stil?
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Euhm, ik heb het over de allereerste stealthgame ooit gemaakt:). Niet over de tijd van playstation,maar over de tijd van 87(de eerste mgs game)... Ik zeg toch, "vroeger". Tenchu was idd vroeger uit op de ps1(vond ik ook een superspel in die tijd_O_ ),maar ik heb het niet over de stealthgames van de ps1, ik heb het over het algemeen, van vroeger, ik denk dat je me niet begrepen had;).
     
  10. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    De eerste metal gear games waren toch gewone third person actiongames?
    Of heb ik het nou verkeerd want ik wist niet dat het stealthelement er toen al in zat.
    Zo ja dan heb ik het dus idd verkeerd ik heb die eerste metal gear's nooit gespeeld ik dacht dat het stealthelement er pas in de Playstation 1 versie in kwam.
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    In de eerste metal gear games was al stealth in verwerkt. Zo is ook het stealth genre tot leven gekomen. In die tijd was het gewoon breinloos knallen. Maar Hideo Kojima bewees toen dat door middel van stealth zonder constant brut geweld een game superspannend kon zijn(gemixd met een superverhaal)... Daarom zegt men soms ook in magazines dat Hideo Kojima het stealthgenre heeft uitgevonden;)

    Greetz
    Boss
     
  12. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok dan heb je gelijk.:)
     
  13. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Lol, coole filmpjes. Heb er maar 1 gezien van raiden die steeds wordt gezapped/teleport in scenes van deel 3. Er staat ook zo: Metal Gear Raiden: Snake Eraser. Echt té grappig die scenes.
     
  15. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    He ik wil bij MGS3 camouflage downloaden maar daarvoor moet je als het goed is een cd gebruiken om een online account aan te maken, deze heb ik niet, moet ik die kopen of kan ik die gratis ontvangen. Ik dacht namelijk dat ps2 online gratis was. Hij geeft btw het volgende aan:

    greetz wooly
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja het is volgens mij wel gratis. Maar je moet een CD hebben om dit erop te zetten en een code invoeren en opsturen ofzo. Gewoon goed de handleiding lezen, mocht je die hebben.
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Sorry dat weet ik echt niet. Ik heb nooit online gespeeld met mijn ps2(alleen met kameraden). Ik zou u echt willen helpen, maar ik weet dit echt niet...
     
  18. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Kijk ff op de playstation.nl pagina.
    Je kan daar een cd bestellen en je krijgt die cd ook gratis als je jouw ps2 aanmeld bij sony (kaartje zit in de doos). De downloads stellen niet veel voor en vreten echt geheugen op je 8MB kaartje.
     
  19. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Tnx allemaal, ik heb me inderdaad aangemeld en krijg dan als het goed is die cd thuis gestuurd

    greetz wooly
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Oké, de beginpost is aangepast, binnenkort als er meer informatie is, trailer in HD, pas ik hem nog wel eens aan. Dat laat ik jullie dan wel weten. Ps3 tread pas ik pas aan, na E3 overgewaaid is;).


    Greetz
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina