Om een voorbeeld te geven. Al die soldaten(onder leiding van Ocelot(eigelijk Liquid) worden allemaal continu gecontroleerd door Outer Heaven(denk aan mgs1, denk aan Liquid, ocelot,...). Elke soldaat heeft nanotechnologie in zich zitten. Dit is een oorlog die volledig gecontroleerd word(ook als er iemand dood is, dan weet Liquid het, door die ID weapons, en ga zo maar door...). Bij wijze van spreke zet Liquid in die hoek een soldaat, in die steeg een soldaat, laat hij daar die soldaat een rond doen, en noem maar op. Het is allemaal perfect gecontroleerd. Ook heeft Hideo Kojima ooit gezegd dat hij van plan was een oorlog tussen snake's army tegen Ocelot's army in het spel te steken. Maar met playstation 2 ging dit niet, omwille van de kracht. Ik denk dat in mgs4 een soort van gigantische oorlogszijne gaat plaatsvinden tussen Snake en Ocelot(eigelijk Liquid). Er gaat in ieder geval veel plaatsvinden. Er zijn nog dingen in de trailer waar logisch nadenken is vereist, maarja, simpel is het allemaal niet om uit te leggen. Zo zegt Myrell ook dat ze de nieuwe foxhound zijn,... En daar waar Snake aan het graf staat. Tja, ik zou denken Big Boss. Ook al heeft Snake zijn "eigen vader" vermoord, Big Boss is als Boss, en Snake is als Big Boss, snap je , Maarja, daarvoor moet je eerst mgs3 gespeeld voor hebben. En daar staat Snake dan vol respect, terwijl hij misschien nadenkt van, hij had gelijk, hij wilde me dat punt doen bewijzen, terwijl ik hem er voor moest doden(net zoals met big boss en boss). Maarja, je kan dan ook beginnen te denken dat hij aan het graf van Gray Fox staat(ninja, mgs1), tja, tuurlijk, er zijn veel mogelijke taferelen,... In ieder geval, Hideo Kojima is een man met velen vraagtekens, en zelfs voor de grootste mgs fans laat hij vraagtekens en dat is gewoon geweldig, die mysterie rondom die trailer, en noem maar op. Die man weet precies met wat hij bezig is. Ook zo, in mgs2 speel je met Raiden, en helpt Snake je op sommige momenten. Die momenten vond ik dus geweldig he. Ik haatte het bv. dat de game door Borig volledig de grond in gestampt werd in de pu toen... Maar echt, die momenten(in mgs2) koester ik. Dan heb ik zo een gevoel van, fuck, Snake is the man! The man I tell yah! . En nu ga je met Snake(Old snake) spelen. Maar nu is Raiden degene aan je zijde. En wees er maar zeker van, dat je die kerel zijn hulp gaat kunnen gebruiken. Maar dan heb ik ook zoiets van, mmmm, iedereen denkt wel dat Snake ten einde is,... Maar ik denk toch dat Snake volle actie tot de laatste ademhaal blijft gaan. Ik denk dat Snake tegen iedereens verwachting in(bedoel ik, Otacon, Myrell, Collonel), nog steeds kan laten zien, dat hij de man is. Maarja, je hebt ook gezien dat hij een geweer in zijn mond steekt,... Maar dat heeft met de bloodlines van Big Boss(Liquid,...) te maken. Maarja, ik ga eens even ophouden met typen, kan er wel blijven over doorgaan
Greetz!
Edit: Ik moet er toch nog iets aan toevoegen . Ik zei zojuist dat Snake als Big Boss is,... En dat is ook zo,maar Big Boss is op een gegeven moment echt wel fel tegen de regering getrokken, wat ik ook wel begrijp,maar op echt terroristisch vlak(maar hiervoor ga ik mgs3 subsistence kopen, en de vroegere nes games die erbij zitten, uitspelen, dan ken ik het verhaal perfect). En op dat vlak is het met Snake toch anders denk ik... Maar met Hideo Kojima weet je nooit. Beeld je in dat Big Boss nog leeft, en in mgs4 terugkomt , want Big Boss heeft ook altijd een eigen leger,... willen hebben(zoals nu in mgs4 Liquid heeft,...). Tja, met Kojima zijn de verassingen soms ver gaan hoor, maar cool, heel cool. Dus je weet nooit,maarja, denk wel niet dat Big Boss terugkomt, eigelijk onmogelijk(omdat men in mgs1 het stees over zijn stoffelijk overschot had,...)
Laatst bewerkt: 13 mei 2006