Zit er nu een uurtje of 30 in. Doe alle sidequests en verken de eilanden ook op mijn gemak. Blijf het een leuk spel vinden maar er zijn toch een paar dingetjes waar ik me aan begin te irriteren:
- Als ik wissel van familiar in een gevecht verspringt mijn focus op de enemy. WTF? Het is niet alsof ik bij wisselen opeens ook een andere enemy wil aanvallen.
- De Heatbroken quests beginnen zo langzamerhand mijn neus uit te komen... Echt een overkill en zeer repetitief.
- De AI is bijzonder achterlijk te noemen. Had er dan het systeem van Tales of Vesperia ingegooid waar je allemaal shit kon aanpassen naar jouw liking. Nu is het soms alsof je in je eentje vecht... Ik bedoel als ik "all out" ga wil ik niet dat je met een magic familiar aan komt zetten die 1 damagepoint per mep doet
Als een enemy zo goed als dood is heb ik liever niet dat je een skill gebruikt van 33mp ipv gewoon het laatste tikkie uit te delen etc.
- Allemaal leuk en aardig die gouden bollen die je een magic attack laten doen, maar ten eerst is het soms lastig te zien waar dat kutding zich bevindt en ten tweede nakken mijn teammates familiars ze veelal voor mijn neus weg waardoor ze bijvoorbeeld een massive heal spell doen terwijl ik zo goed als full health heb
- Het verhaal komt allemaal wel erg langzaam op gang imo. Iets meer vaart was niet verkeerd geweest.
- MEER ingesproken stemmen. Ben nu wel erg veel geschreven tekst aan het doordrukken... Stemmen zijn erg tof gedaan (vooral Drippy) doe er dan je voordeel mee.
- Meer stukjes anime. Ik bedoel Studio Ghibli werkt er aan mee dan verwacht ik ook een halve anime film aan filmpjes.
Begrijp me niet verkeerd, ik geniet nog steeds van de game maar dit zijn toch wel echt punten die het spel weerhouden van een game die ik me over 5 jaar nog herinner. Zijn ook allemaal dingen die met iets meer liefde en moeite gemakkelijk verbeterd hadden kunnen worden... My two cents though
Klik om te vergroten...