Ik ken de serie totaal niet, nooit een game gespeeld, wel ervan gehoord. Kan iemand mij in een beknopte omschrijving uitleggen wat voor game dit is en welke gameplay elementen het heeft?
Overdag ben je een doodgewone student die naar school moet (dus lessen en toetsen), matties moet maken, sporten, chillen, relaties moet onderhouden en allemaal van dat soort dingen met vette minigames. In de avond verlaat je dat allemaal en stap je in de underworld wat uit grote dungeons bestaat. Hierin vecht je met je squad tegen monsters en bosses. Deze monsters (oftewel Personas) kun je vangen, trainen, evolueren maar ook fuseren. Het vechten is turn based en in P5 kun je nu zelf ook aanvallen met wapens. Check anders deze video
Hij was sarcastisch. http://www.eurogamer.net/articles/2017-03-29-persona-5-review Maximale score van Eurogamer! Totaal verrast door deze positieve reviews! Gewoon een snoei goede diepe (J)RPG, zoals het hoort. Geen oppervlakkige zooi hier. Ook fijn: Persona is gewoon lekker Persona gebleven. Erg verfrissend in een tijd waarin elke RPG een open world game / shooter probeert na te bootsen.
Japan. Damn, wat heb ik zin in deze game! Hopelijk heb ik Andromeda uit tegen die tijd, want die maak ik wel eerst effe af (althans 1ste pt).
Is het een game waar je een beetje redelijk in kan komen als het de eerste x Persona voor je is? De artstyle en omschrijving van @Lijpe Mocro zijn erg aantrekkelijk maar de laatste games die ik gespeeld heb die turn based waren zijn FFVII en FFVIII back in the days en recentelijk DA:I. De laatstgenoemde was niet echt een topper en vond het turnbased systeem okay maar saai. Sta wel erg open voor unieke en diepgaande games en ik weet dat dit een unieke ervaring gaat bieden. Vooral na Yakuza 0 wil ik mij wat meer gaan richten op Japanse rpgs maar ben bang dat deze titel een te grote sprong in het diepe is Is er een demo of iets dergelijks? Of kan ik binnenkort even bij een van jullie mee kijken/spelen via shareplay?