1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Top Games Charts

Discussie in 'Games' gestart door Rickk, 26 sep 2013.

  1. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Hey allemaal,

    De Playstation 3 nadert zijn einde want de PS4 gaat het stokje bijna overnemen. Er staan nog een aantal goeie titels op de planning zoals bijvoorbeeld Beyond Two Souls maar de meeste interessante games zijn toch wel gespeeld door iedereen.

    Nu leek het me leuk om een XboxWorld ALL TIME CHARTLIST te maken.
    De bedoeling is dat je een top 10 maakt van games die voor jou vernieuwend, verslavend waren. Games waar je mond van open viel. Games die voor jou als 'best' voor de dag zijn gekomen.

    De huidige top 10: 26/09/2013

    1. Uncharted 2: 180p
    2. The Last Of Us: 148p
    3. Heavy Rain: 147p
    4. Demon's Souls: 80p
    5. Metal Gear Solid IV: 67p
    6. Dark Souls: 61p
    7. Infamous: 50p
    8. GTA V: 47p
    9. Journey: 43p
    10. Uncharted: 32p

    11. God of War 3: 31p
    12. Red Dead Redemption: 31p
    13. Call of Duty: Modern Warfare 2: 29p
    14. Final Fantasy XIII: 26p
    15. Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction: 26p
    16. Uncharted 3: 25p
    17. Infamous 2: 24p
    18. Ni No Kuni: 24p
    19. Assassins Creed 2: 20p
    20. Beyond Two Souls: 20p

    21. Just Cause 2: 20p
    22. Street Fighter IV: 20p
    23. Killzone 3: 19p
    24. Need for Speed: Most Wanted: 15p
    25. Catherine: 14p
    26. WipeOut HD: 14p
    27. Flower: 13p
    28. The Elder Scrolls: Skyrim 13p
    29. Hitman Absolution: 10p
    30. Sleeping Dogs: 10p

    31. Tomb Raider Trilogy: 10p
    32. Heavenly Sword: 9p
    33. Killzone 2: 9p
    34. Shadow of the Colossus: 9p
    35. Batman: Arkham Asylum: 8p
    36. Eternal Sonata: 8p
    37. Fallout 3: 8p
    38. Tales of Xillia: 8p
    39. Little Big Planet: 7p
    40. Gran Turismo 5: 6p

    41. Ico: 6p
    42. Ratchet & Clank Future: Crack in Time: 6p
    43. The Walking Dead: 6p
    44. L.A. Noire: 5p
    45. Resident Evil 5: 5p
    46. Tales of Xillia: 5p
    47. Yakuza 3: 5p
    48. Call of Duty: Modern Warfare: 4p
    49. Dead Space 2: 4p
    50. Fat Princess: 4p

    51. GRID: 4p
    52. Tomb Raider: 4p
    53. Bioshock: 3p
    54. Bleach: Soul Resurrection: 3p
    55. Fight Night Champion: 3p
    56. Sega Mega Drive Ultimate Collection: 3p
    57. Call of Duty: Black Ops: 2p
    58. Dead Space: 2p
    59. Deus Ex: 2p
    60. GTA IV: 2p

    61. Rayman Legends: 2p
    62. Tales of Grace F: 2p
    63. Call of Duty: Modern Warfare 3: 1p
    64. Limbo: 1p
    65. Nier: 1p
    66. Ratchet & Clank: Quest for Booty: 1p
    67. Resistance 1: 1p
    68. Sly Racoon Thieves in Time: 1p

    Het puntensysteem is als volgt:

    1. 20 punten
    2. 15 punten
    3. 10 punten
    4. 8 punten
    5. 6 punten
    6. 5 punten
    7. 4 punten
    8. 3 punten
    9. 2 punten
    10. 1 punt

    Ik zal proberen het topic zo vaak mogelijk te updaten.
    Mocht je je lijstje updaten, dit graag via PM doorgeven.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2013
  2. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Mijn top 10:

    1. Call of Duty: Modern Warfare 2 (sorry, maar die MP heeft me zooooo lang vast gehouden)
    2. Heavy Rain: Zo vernieuwend, zo vet dat je het gevoel kreeg echt je eigen verhaal te maken.
    3. Dark Souls: Sommige games frustreren als ze moeilijk zijn, deze niet
    4. Ni No Kuni: Eindelijk weer eens wat anders, jammer van her repetitieve, anders had deze wellicht hoger geëindigd.
    5. Final Fantasy XIII: door het lineare juist WEL aan mij besteed, ik ben niet zo van de Open World games
    6. Resident Evil 5: 1e next gen horror ervaring, veel kritiek gekregen, ik vond het dope!
    7. Assassins Creed 2: Platinum gehaald, need to say more? Nu wel klaar met de serie though.
    8. God of War 3: Ik wilde gewoon door blijven hakken!
    9. Red Dead Redemption: Niet uitgespeeld maar het sfeertje was echt super!
    10. Call of Duty: Modern Warfare 3: Omdat ik een fan ben van def serie krijgt deze 1 puntje...

    Eigenlijk is er nog te veel wat ik moet spelen dat sowieso in deze lijst zou gaan. The Last of Us, The Walking Dead, Tomb Raider, Uncharted serie wellicht... Maarja, alleen games posten die je ook daadwerkelijk gespeeld hebt dus :)
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Mijn top 10:

    1. Heavy Rain - Een ervaring die ik niet eerder heb meegemaakt.
    2. Uncharted 2 - Vele shootouts, prachtige omgevingen en een meeslepende verhaal.
    3. Journey - Arthouse in je playstation.... prachtig.
    4. Flower - Laat je meevoeren op reis.... erg kalmerend.
    5. Uncharted 1 - Wow, kleuren spatten toen uit mijn tv zeg!
    6. WipeOut HD - Lekker classic gameplay van de game die ik vroeger helemaal kapot heb gespeeld.
    7. Last of Us - Ondanks dat ik het niet heb uitgespeeld, kan je om de kwaliteit heen.
    8. God of War 3 - De beste openingslevel ooit! Wat was dat bombastisch epic op een 92 inch scherm + 5.1!!!!!!!
    9. Call of Duty Black Ops - vond zelf de maps hierin leuk en heb deze het meest gespeeld online.
    10. Limbo - Uniek, rustig, heerlijk om de ''stress'' van de dag weg te spelen.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Kan nog geen top 10 maken, moet ik eerst meer games spelen. Maar de Uncharted serie komt er sowieso in, net zoals Nino Kuni en MGS4.
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    1. Demon's Souls: Dark Souls is gepolijster en verbeterd een aantal zaken ten goede maar het begon allemaal met deze game. Wat een ervaring!
    2. Dark Souls: Voortbordurend op Demon's Souls is Dark Souls een soort 2.0 versie die alles wat de voorganger deed doet maar dan nog beter.
    3. The Last of Us: Briljante ervaring.
    4. Journey: Mooie (doch korte) reis door een inspirerende wereld met een leuke onlinecomponent.
    5. Infamous: Kreeg ik gratis na die PSN storing en voor de grap eens aangezet. 30+ uur later pas weer uitgezet.
    6. Uncharted 2: Ondanks dat de vele shootouts mij niet lagen een fantastische game in zowel verhalend als grafisch opzicht.
    7. God of War III: Bruut hakken was nog nooit zo leuk.
    8. Ratchet & Clank Future: Quest for Booty en Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction: Heerlijke platformer met fantastische graphics.
    9. Infamous 2: Verhaal was minder dan deel 1 maar de gameplay beter. Wederom met volle teugen van genoten.
    10. Heavy Rain: Gameplay wise niet altijd even sterk maar het verhaal en graphics maakten enorm veel goed.

    Pfff, moeilijk hoor :p Zou er zo een top 20 van kunnen maken.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ^Hey, geen 2 games op 1 positie zetten! :+

    _____

    Dit is lastig. 99% van de multiplatform games heb ik op de 360 gespeeld, dus een groot gedeelte valt dan al af. Dus ben ik door mijn lijst met games gaan scrollen @ PSN Profiles.com en kom ik erachter dat ik maar 13 games wilde nomineren voor op de lijst.
    Waarvan een aantal op de 360 niet eens in de buurt van mijn top 25 zou zijn gekomen. :+

    Maar goed. Dit is het. Min of meer. Volgordes zijn altijd lastig, haha.

    1. Just Cause 2: De ultieme sandbox game. Chaos veroorzaken op een tropisch eiland is gewoon heerlijk.
    2. Need for Speed: Most Wanted: Burnout Paradise. Maar dan wel leuk. Een van de weinige games waar ik volledig zelf ben gaan zoeken naar de laatste gates, billboards, speed cams etc. En daarna nog teleurgesteld zijn dat er dus niks meer te doen was.
    3. inFamous: Ik kwam in eerste instantie niet goed in de game. Maar als het eenmaal klikt dan is het een heerlijke super'held' game.
    4. Journey: Het is geen levensveranderende ervaring zoals zo veel mensen beweren. Maar leuk is het zeker.
    5. Catherine: Wat een aparte game. Uniek verhaal voor een game. Leuke gameplay (alleen wel veel te moeilijk voor mij, zelfs op Easy).
    6. Shadow of the Colossus: Die monsters zijn best indrukwekkend in 3D.
    7. ICO: Fuck de controls, maar hoera voor Yorda. Ook hier voegt 3D zeker wat toe.
    8. God of War III: Spectaculair begin, maar te veel middelmatige stukken in het midden weerhouden deze game van een hogere positie.
    9. Uncharted 2: Vermakelijk. Mooi.
    10. Ratchet & Clank: Tools of Destruction: Deze heb ik wel uitgespeeld. A Crack in Time niet. Dus deze was beter denk ik.
    Eervolle vermelding voor LittleBigPlanet 2. Story mode was heel erg verbeterd tov de eerste, maar die physics he...

    TLoU en Beyond Two Souls wil ik nog wel spelen.
     
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Sorry :+ Fucking moeilijk man... Waar moet ik titels als The Unfinished Swan, Killzone, Little Big Planet, Heavenly Sword, Ni No Kuni, The Ico & Shadow of the Colossus Collection, Folklore en Dead Nation laten 8) En dat zijn dus alleen nog de PS3 exclusives die ik reken. Multiplatform reken ik niet eens mee..
     
  8. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Haha ja, tis lastig! Dat is ook wel een beetje de bedoeling ;)

    Vanavond ga ik updaten :) Wel leuk om de verschillen nu al te zien!!

    @Killamonkey: Folklore!! Dat was ook vet inderdaad ja, dat is echt heeeel ver terug!!
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
  9. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik zal vanavond even een lijstje maken. Nu baal ik wel dat ik nog niet door The Last of Us heen ben en geen Ni No Kuni gespeeld heb. Dus er komt helaas ook een stel multiplats in mijn top 10 te staan en dat vind ik eigenlijk niet leuk in een PS3 games chart.. :mad:
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    The Last of Us kan je zonder problemen blind ergens in je top 10 zetten hoor :+
     
  11. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    1 ) Uncharted 2
    2 ) Heavy Rain
    3 ) The Last of Us
    4 ) Batman Arkham Asylum
    5 ) Assassin's Creed 2
    6 ) inFamous 1
    7 ) Journey
    8 ) Killzone 2
    9 ) Dead Space 1
    10 ) Call of Duty Modern Warfare 2
     
  12. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Voor mij is het eigenlijk een beetje te vroeg om een top 10 te maken, omdat Beyond Two Souls en Final Fantasy X HD er sowieso in thuis horen. Echter heb ik ze nog niet gespeeld, dus dan zet ik ze er ook niet in.

    1. Final Fantasy XIII: Ik houd van RPG's, vooral met turn-based gevechten. Echter speel ik er zelden één uit, maar Final Fantasy XIII was een plezier om uit te spelen. Dat het rechtlijnig was vond ik helemaal niet erg, want open wereld games spreken me niet zo aan (buiten MMO's om dan). Goed gevechtssysteem, mooie graphics, verhaal was okay.

    2. Heavy Rain: Misschien meer een interactieve film dan een game, maar wel een hele mooie belevenis. Goed verhaal en zeker naar het einde toe zijn je keuzes van groot belang. De personages werden realistisch neergezet zodat je wel een band met ze kreeg.

    3. Tomb Raider Trilogy: Een compilatie van drie ijzersterke Tomb Raider games (Legend, Anniversary en Underworld). Ik vind het heerlijke games. Klimmen, klauteren, exploren, puzzelen. Geen nadruk op de actie zoals de laatste Tomb Raider.

    4. Eternal Sonata: Erg leuk verhaal en het gevechtssysteem zat prima in elkaar. De grafische stijl van het spel is echt prachtig. Het spel ademt gewoon sfeer en ik vond het ook leuk om meer te weten te komen achter Chopin.

    5. Catherine: Origineel spel met leuke, maar pittige puzzel gameplay. Erg uitdagend, maar ik vond het wel verslavend. Het verhaal was zeker de moeite waard om door te spelen. Je bent toch benieuwd hoe het geheel in elkaar steekt.

    6. Journey: Bijzonder spel. Aparte manier van communiceren in co-op, maar daardoor word je niet uit de game gehaald. Het is ook dé game om in één sitting te doorlopen. Niet tussendoor stoppen, gewoon van begin tot eind spelen.

    7. The Walking Dead: Eigenlijk een beetje hetzelfde als Heavy Rain. Het is een interactieve film waarin je keuzes een beetje invloed hebben op het verhaal. Zo'n spel staat of valt met de kwaliteit van het verhaal. Dat is meer dan in orde met dit spel.

    8. Sega Mega Drive Ultimate Collection: De beste bundel games die je maar kunt kopen. Het staat vol met klassiekers zoals Sonic, Streets of Rage, Golden Axe, Altered Beast etc. Eigenlijk een must voor je collectie. Je koopt niet één game, maar 40. Een mooi stukje geschiedenis.

    9. Uncharted 2: Ben niet zo'n fan van het personage Nathan Drake, maar deel 2 was gewoon echt goed. Qua verhaal boeide het me niet zo, maar de gameplay was goed. De SP was een toffe achtbaanrit en ik heb tientallen uren gestoken in de MP (Elimination). Verheugde me daarom op deel 3, maar die viel me tegen.

    10. Red Dead Redemption: Houd niet van open wereld games, met uitzondering van deze. De setting in het Wilde Westen is erg tof, het verhaal is ijzersterk. John Marshton is één van de hoofdpersonages waarmee ik echt een band kreeg tijdens het spelen. Daarnaast kon je online nog lekker pokeren, daar heb ik me ook de nodige uurtjes mee vermaakt.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    1. Heavy Rain: De game van deze generatie voor mij. Geweldige ervaring.

    2. GTA V: Nog mee bezig maar nu al een geweldige topper. Wat een genot is deze game, zo uitgebreid, heerlijke humor en wrede missies.

    3. Hitman Absolution: voor velen een tegenvaller, ik vond het gruwelijk vet. Ik hou dan ook gewoon van die kale knakker en de missiestructuur vond ik juist vet

    4. Uncharted 2: Gameplay en graphics, ook deze game liet dingen zien die niet eerder zo goed waren uitgewerkt.

    5. God of War 3: Eindelijk deze goddelijke game in dikke HD. Wat een rit zeg.

    6. Assassins Creed 2: De enige AC die ik kon pruimen, alles wat in deel 1 zoog, was in deel 2 geweldig. Alleen het vechten vond ik wat easy, maar ik geloof dat dat nog steeds hetzelfde werkt.

    7. The Last of Us: Heerlijke game, helaas met heel veel pijn moeite uitgespeeld. Dat lag meer aan mij en mijn dip in het gamen an sich. Dit weerhoudt de game van een hogere positie wat mij betreft, terwijl hij eigenlijk in de top 3 zou moeten staan. Maar ik zit ff in een dip, hoewel GTA V mij er behoorlijk uit trekt op dit moment en ik heb weer zin om te gamen.

    8. Fight Night Champion: Hulde aan deze boksgame, deze speel ik nog steeds en als ik begin dan wordt het altijd nachtwerk. Zegt genoeg. Wrede shit en veel beter dan al die UFC en MMA meuk van tegenwoordig

    9. Rayman Legends: Wauw, een platformer die alles goed doet. Wat een dikke game zeg, daar kan die besnorde timmerman niet meer overheen.

    10. Sly Racoon Thieves in Time: Prachtige platformer, echt heerlijk spelen en goed voor mijn controllers. Wel was de moeilijkheidsgraad een tikkie te laag en daarom komt deze game niet hoger.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik beperk me even tot games die ik ook echt op de PS3 gespeeld heb (anders word het een waslijst aan 360 shooters :+)

    1. Demon's Souls: Samen met zijn opvolger de beste actie RPG die ik ooit gespeeld heb. Staat op eenzame hoogte
    ..
    ...
    ....
    ....
    ..
    .
    .

    2. Uncharted 2

    3. The Last of Us

    4. Journey

    5. Infamous 2

    6. Killzone 3

    7. The Ico & Shadow of the Colossus Collection

    8. Ratchet & Clank Future (serie)

    9. Ni No Kuni

    10. God of War III


    Tegenvaller van deze Playstation generatie: GT5
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Alleen maar exclusives op mijn PS3 gespeeld, dus hou het kort. Zowat alle exclusives wel gespeeld, maar meer dan dit kom ik niet echt. Beyond Two Souls verwacht ik zeker in mijn top vijf, dus pleurt LBP weg.

    1: The Last of Us
    2: Heavy Rain
    3: Uncharted Among Thieves
    4: Metal Gear Solid IV
    5: LittleBigPlanet
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    1 multiplatform titel in m'n lijstje omdat ik geen andere titel meer wist :+

    1. The Last of Us (Tof verhaal, dikke graphics en speelde fantastisch)
    2. Heavy Rain (Was het wel een echte game? Care, ik vond het episch)
    3. Uncharted 2: Among Thieves (Beste uit de reeks, qua actie en graphics op dat moment in ieder geval _O_ )
    4. inFamous (Duurde lang voor ik 't tof vond, maar daarna echt super goed mee vermaakt. Heerlijke superhelden game!)
    5. KillZone 2 (M'n eerste FPS op de PS3. Grafisch toen indrukwekkend, verhaal verder niet echt boeiend imo. Multiplayer ook heel veel gespeeld)
    6. Uncharted 3: Drake's Deception (Zelfde formule als de vorige delen maar maakte toch iets minder indruk)
    7. Tomb Raider (Enigste multiplatform titel in dit lijstje. Achtbaan van actie!)
    8. inFamous 2 (Zelfde als deeltje 1 maar dan mooier)
    9. Ni No Kuni (Schitterende game maar toch na een uur of 8 afgehaakt, teveel tekstballontjes in beeld. Snap wel waarom men dit tof vindt.)
    10. Uncharted (Dit was de reden voor mij om een PS3 te kopen. Verder niks over te melden :+)
     
  17. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Lijst is bijgewerkt tot bovenstaande post.

    Ico & Shadow of the Colossus heb ik los van elkaar gezet. De Ratchet & Clank games staan wel bij elkaar.

    Voor de rest wel grappig om te zien dat veel mensen God of War hebben genoemd maar omdat hij steeds laag op het lijstje stond heeft deze game maar 20 puntjes bij elkaar gesprokkeld.
     
  18. arma22

    arma22 Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    10
    1. Heavy Rain
    2. Uncharted 2
    3. Killzone 3
    4. Metal Gear Solid 4
    5. Infamous
    6. Yakuza 3
    7. Fat Princess
    8. Bleach: Soul Resurreccion
    9. Catherine
    10. God of War 3
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    1. Uncharted 2
    2. GTA V
    3. Heavy Rain
    4. Modern Warfare 2
    5. Gran Turismo 5
    6. Assassins Creed 2
    7. GRID
    8. Sleeping Dogs
    9. GTA IV
    10. Uncharted

    Last of Us heb ik nog niet gespeeld :+
     
  20. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    1. Dark Souls
    2. Demon's Souls
    3. Ni No Kuni
    4. Tales of Xillia
    5. Metal Gear Solid IV
    6. God of War 3
    7. Last of Us
    8. Infamous 2
    9. Tales of Graces F
    10. Ratchet & Clank: Crack in Time
     

Deel Deze Pagina