1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 vs. Xbox 2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door The FragmaN, 2 okt 2002.

1. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat mhz is gelul. Het aantal mhz is niet het enige dat de snelheid van een Processor bepaald. Dus Ik kijk een beetje met rare ogen naar die mhz hype die sony en IBM ons in de ogen willen strooien. Kijk maar naar de IBM pc cpu's die waren in mhz sneller dan amd en intel. (Zeker een hogere bus snelheid die lag op 75mhz bij hun terwijl de rest nog op 66 lag). Maar buiten de windows omgeving , presteerde hij niks. In games kon hij lang niet zo presteren als zijn tegenhangers. Dus MHZ alleen zegt niet zoveel. (Ook een voorbeeld AMD Athlon XP vs Intel P4 met hetzelfde mhz presteert de AMD beter, maar de Intel kan weer meer mhz halen dus op top modellen haalt hij dat weer in. (zie bijvoorbeeld een p4 2.4ghz vs een athlon xp 2200+).

De kracht van een xbox licht hem in de gfx chip die de hoofdprocessor heel wat berekeningen bespaard. De kracht bij de ps2 in dat hij veel dingen op de cpu versneld heeft (Bepaalde berekeningen. Zoals de beweging van haar in de wind of wielen op asfalt). Maar de GFX en Geluids chip zijn weer veel minder. (Boven bijvoorbeeld de 48 stemmen moet het software matig gebeuren.) Dit kost de ps2 processor kracht, omdat hij veel gfx en geluid software matig moet doen. Ook is de 4mb vram een bottleneck, zeker omdat hij geen texture compressie technieken bezit. Nou kan je hier wel weer omheen, maar dat kost de hoofdcpu weer kracht.

Met ps3 weet ik het nog niet, maar tegen die tijd heeft Nvidia of ATI wel weer een paar nieuwe shaders uitgevonden dus het cancelt mekaar wel weer.

Laatst bewerkt: 29 nov 2002
  2. j.la

j.la j.la pour toi

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze hem voor de ps2 uitbrengen zou echt dom zijn.
    Als ze even wachten kunnen ze de specs hoger maken
    dan de ps2 wat ik toch wel belangrijk vind

3. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat bepaalde mensen het leuk vinden om in iemand anders zijn thread in te breken en de discussie te interrumperen met nare opmerkingen. Hou het nou maar gewoon bij het discussiëren over de cube jullie mening over de xbox 2 en ps 3 hoeven we echt niet te weten.

4. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    sjezus christus wat hebben jullie in godsnaam tegen cube-bezitters.. ik zeg toch alleen maar dat de volgende generatie pas over een jaar of 4 uitkomt en dat het daarom belachelijk is om er nu al over te zeiken omdat er geen specs, behuizingen, games of developers bekend zijn! en dan begint er iemand zoals bv jij te zeuren dat ik de discussie interupteer ofzo...

jullie worden toch niet jaloers op de gamecube bezitters hier ofzo he?

5. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niks tegen bezitters van een Nintendo GameCube. Sterker nog ik verkoop ze graag.

Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de NINTENDOFANBOYS (heel iets anders dan een Gamecube Bezitter) hier behoorlijk irritant zijn. Waarom anders ga je charts posten waar je gamecube het zooooo goed doet. Dan is je missie toch om zo veel mogelijk mensen op stang te jagen?? NIET DAN?? Of om te laten zien dat jij zoooo'n goeie console gekocht hebt.

Sorry maar dat soort mensen zijn een zeer slechte reclame voor nintendo, want het bewijst tegenover andere console bezitters dat Gamecube bezitters kiddy zijn. De fan boys gedragen zich kinderachtig.

Eerlijk gezegd heb ik wat tegen dat soort fanboys van Nintendo, NIET TEGEN DE CUBE!! =( .

Laatst bewerkt: 1 dec 2002
  6. Serden

Serden Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ------------

Laatst bewerkt: 9 mei 2013
  7. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Atari terug... haha. Nee hoor, die hebben hun lesje wel geleerd toen ze zo goed als failliet waren na het jaguar avontuur. Als straks de naam Infogrames helemaal verdwenen is en alleen de Atari naam daar nog gevoerd wordt worden ze één van de grotere developers ( kijk maar eens wat een shitload aan games er van Atari uitkomt ). Maar een eigen Atari console ? Nee, dat zie ik niet meer gebeuren, jameergenoeg.

8. Serden

Serden Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ------------

Laatst bewerkt: 9 mei 2013
  9. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bwahaha, wat dacht je van 't3h c0mm0d0re r00l0rz c0ns0le' :p.

10. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is de echte commodore ook failiet.

Je hebt nog wel amiga corp, dit heeft nog wel wat van de echte mensen. (Since amiga corp altijd iegenlijk opzichzelf heeft gestaan, atari en Commodore zouden het beide opkopen in het begin.). Maar ik denk niet dat die nog veel uit gaan brengen.

Dit zeg ik niet om de amiga fanboys tegen het zere been te schoppen. Trouwens bijde merknamen zijn in Nederlandse handen geweest. Sterker nog Commodore is nog steeds in Nederlandse handen (de merknaam, niet het bedrijf.).

Maar ik denk dat als er een console word uitgebracht wat enigzins met een commodore te maken heeft, hij al van Amiga Corp moet komen. En die zijn hun avontuurtje met de CD32 nog lang niet vergeten.

(Trouwens De mensen van Atari maken nog wel dingen hoor. Alleen niet meer onder de naam atari. Ze hebben andere bedrijven gevonden, of zijn eigen bedrijfjes gestart.)

11. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niks tegen de Cube, geweldige gamekast, maar ik heb wel wat tegen mensen die hier zonder iets te zoeken hebben de boel verzieken. Terwijl hier gewoon een rustige discussie voortgaat komen mensen hun product aanprijzen alsof het marktkooplui zijn en als ik ergens de pest aan heb is het wel ongewenste reclame. Ook al hebben we het hier over de PlayboxGameSwastika666 dan hoef je dat nog niet aan te grijpen om je zegje over een heel ander onderwerp te doen.

Eigenlijk best wel, ik zou er ook wel eentje willen hebben maar het geld is op :'-(

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat de ps3 toch beter zal worden als de xbox2.

13. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik dus totaal niet,de Xbox2 lijkt me veel beter worden als de PS3

14. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    denk ook dat de xbox2 beter wordt, maar ja koop ze gewoon allebei :D

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Haha ik moet echt om jou lachen. Eerst zeg je, geheel ongegrond, "De Gamecube geeft beter geluid als de Xbox", daarna zeg je dat mensen niet zo snel een console in de grond moeten trappen en zeker NIntendo niet omdat die een gehel historie heeft en nu geef je een mening gebaseerd op, op, op wat? Op geruchten?

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    WouteR,

Waarom zeg je dit alleen tegen mij?
    Degene die zegt dat de xbox2 beter word doet hetzelfde, waarop baseerd ie dat dan? Maar ja als ik had gezegt dat ik de xbox2 beter zou vinden, dan had je dit niet gezegt.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dan nog, waarop kan je NU al baseren welke console gaat winnen? Het is ondertussen al duidelijk gebleken dat je 1 dag voor de launch van de Xbox/Gamecube niet eens kan bepalen wie er gaat winnen want vooralsnog loopt het heel anders dan werd verwacht.

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja maar waarom zeg je dat alleen tegen mij en niet tegen de anderen die zeggen dat de xbox2 de beste word?

19. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    waar heb ik die lijsten dan gepost?

20. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    ERm.... Arowana, Grow up.

Dat was tegen Somnium or whatever he was called.

Die poste overal lijsten met hoe goed de cube wel verkocht, waarom jij je dat aan gaat trekken is mij een raadsel.

Kennelijk voel jij je op je teentjes getrapt en denk je dat ik een persoonlijke vete tegen jouw aan het voeren ben.

FF voor alle duidelijkheid.
    A. Ik heb niks tegen je
    B. Je bent een Gamecube bezitter geen fanboy.
    C. Wou jij niet zeggen dat dat dan jou missie is als je lijsten gaat posten? (Dit is een vraag ik zeg niet dat je dat hebt gedaan, het is een vraag om JOU MENING!!. Dus niet boos worden of vragen waar je dat gedaan hebt.)

Deel Deze Pagina