1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Yellow Dog Linux 5

Discussie in 'Games' gestart door hacktic, 19 apr 2007.

1. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, wat mijn computer dus herkent als rar file is gewoon een iso? oke op die fiets!

Dan ga ik die maar branden :)

bedankt

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het staat erop, moet alleen nog uitzoeken hoe ik flash player en andere dingen geinstalleerd krijg, ben niet zo slim met linux :p

3. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Ja gaat vrij ingewikkeld daar heb je terminal voor nodig dus. En dan moet je de install instrukties lezen.

Het komt er eigenlijk op neer dat je de juiste commandos in de map van het bestand dat je wil installeren uitvoerd. Maar dan ben je der nog niet want je moet eerst allerlij andere applicaties installeren voor dat applicaties zoals flash werken :)

Ik begin het nu allemaal door te krijgen best wel gruwlijk :D

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ja het wordt gewoon dingen zoeken en proberen :D

Maar tot nu toe ben ik er wel bij mee.
    Krijg alleen pijn in me ogen ervan haha :p

5. Cybercon

Cybercon Guest

Kan iemand mij nou uitleggen wat Linux nou exact inhoud? Ik bedoel wat kun je ermee, wat is het effect etc. etc. ? :)

6. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Heel veel zoals. Media toepasingen server toepasingen allerlij aplicatsies gebruiken enzo. This gewoon een OS zoals windows(Maar een stuk ingewikkelder dat wis je al ;))

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Linux is een os net als windows. Linux is gebasseerd op Unix alleen richt zich op thuisgebruikbers in plaat van grote bedrijven. Linux is ooit bedacht door Linus Thorvalds die als 'missie' had om een gratis os te maken en die ook beschikbaar en inzichtelijk te maken voor iedereen.

Linux is dus open source, iedereen kan er aan sleutelen wat ie wil. Dit heeft geleid tot vele distributies zoals Red Hat, Open Suse, Debian en Ubuntu.

Het grootste verschil met Windows zit hem in twee dingen. Ten eerste wordt er veel gewerkt met de commandline (vanuit een terminal). Min of meer gelijk aan de dos-prompt.

Ten tweede heb je in linux een 'super-user', die werkelijk alles kan wijzigen. Dit is de kracht maar ook tegelijkertijd de zwakheid van Linux. Want als je niet weet wat je doet kan je dus je os dusdanig slopen dat niets het meer doet. Ik spreek uit ervaring ;)

Dit is dus een distro voor de ps3. Waar ik overigens niks van wist! En waardoor ik voor het eerst enigzins twijfel over de ps3 :{

8. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    De functionaliteit is inderdaad gewoon als de overige distro's Kevf.
    Je kunt gewoon alles erop gooien wat je wil.
    Aangezien Yellow Dog gewoon een afstammeling van Fedora/RedHat gebruik je dus gewoon de Anaconda installer en kun je gebruik maken van de standaard RPM's. Ik vind Gnome persoonlijk sneller draaien dan Enlightment (en prettiger werken). Verder kun je natuurlijk op een vrij simpele manier een link maken tussen je PC en PS3 en je films/muziek enz streamen naar je PS3/TV.

9. Cybercon

Cybercon Guest

Jongens bedankt voor de info, ik weet genoeg! :thumbs:

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar hoe zit het dan met drivers, codecs en meer multimedia updates?

En als linux volledige functionaliteit heeft, zou ik de ps3 dan 'gewoon' kunnen gebruiken als pc?

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    je kan geen nieuwe games games etc spelen. Omdat linux niet toegang heeft tot allle hardware van de PS3, ik weet niet precies hoe het inelkaar zit.
    Maar je kan niet alles maar wel heel veel

12. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    Games spelen kun je met de PS3 zelf natuurlijk.
    Verder kun je inderdaad het zien als PC.

Deel Deze Pagina