1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Yellow Dog Linux

Discussie in 'Games' gestart door WiseWish NL, 23 sep 2007.

  1. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed ik ben er inmiddels uit; ik hoef he-le-maal GEEN linux op mijn ps3 :)
    Heb het er wel op gehad maar het switchen tussen Linux en PS3 XMB gaat mij niet soepel genoeg.
    Voor de mensen die het wel willen hieronder een Tutorial, het installeren stelt in principe weinig voor.
    Met dank aan Micheal_T en PS3 Media

    Tutorial hoe je Yellow Dog Linux (YDL) moet installeren op je Playstation3.

    !Let op: neem zeker een backup van al je foto's, muziek, savegames etc!


    Benodigdheden


    Yellow Dog Linux ISO : http://www.ps3-media.nl/download-9.html
    Sony bootloader : http://www.playstation.com/ps3-openplatform/manual.html
    Otheros installer : http://www.ps3-media.nl/download-8.html
    Downloads Toegevoegt aan database door MaxBentum13
    USB toetsenbord
    USB muis


    Eerste stappen


    1. Ga naar Settings menu > System Settings > Format Utility > Format Hard Disk > Yes > Yes.

    2. Selecteer partition setting. Kies vervolgens custom.

    3. Daar zie je de optie "Allot 10GB to the Other OS" ofwel "Allot 10GB to the PS3 System". Kies vervolgens voor "Allot 10GB to the Other OS". Door dit te kiezen kan linux tot 10gb gebruiken van de PS3 harde schijf.

    4. Daarna kan je kiezen of je een volledige (full format) of een snelle format (quick format) doet. De verschillen tussen beide formatteer opties zijn niet eht groot, het voornaamste verschil is de tijdsduur. Kies voor een snelle format (quick format) aangezien een volledige format tot zo'n 2 uur kan duren

    5. De harde schijf van de PS3 wordt nu volledig geformatteerd.

    6. Wanneer dit voltooid is druk je op X en de PS3 zal rebooten.



    Geheugenkaart klaarmaken voor gebruik


    !Let op: Je hebt een Memory Stick Pro Duo, SD card, Compact Flash, USB of ander optisch opslagmedium nodig om de bootloader te installeren op de PS3. De bootloader kan je bovenaan deze tutorial vinden bij Denodigdheden.!

    1. Je opslagmedium moet minstens 10mb vrije ruimte hebben.

    2. Maak een nieuwe map aan op je opslagmedium en noem deze PS3.

    3. In de map PS3 maak je een nieuwe map aan en deze noem je otheros vb.F:pS3otheros (de letter F kan verschillen van computer tot computer)

    4. Sla de Otheros installer (otheros.self) op in de otheros map.

    5. Sla de bootloader (otheros.bld) ook op in de otheros map.

    6. Sluit dit opslag medium aan op de PS3

    7. Ga naar Settings > System Settings > Install Other OS

    8. De PS3 zal nu op zoek gaan op de memory card, USB drive, of optische media naar de bootloader en de bootloader installer.

    9. Bevestig dat de PS3 het bestand /PS3/otheros/otheros.self gevonden heeft

    10. Druk X om de installatiei te starten.

    11. Je zal nu het volgende te zien krijgen: "Other OS Installer Version x.y.z"
    Kies vervolgens start.
    Vervolgens krijg je de melding dat je de sixaxis controller aan de usb kabel moet hangen, doe dit.
    Accepteer de gebruikersovereenkomst en volg dan de installatie.
    Wanneer de installatie voltooid is hetstart je de PS3.



    YDL installeren




    1. Zet de PS3 aan.

    2. Steek de YDL dvd in de blu-ray lezer van je PS3.

    3. Je zal nu de bootloader zien op je scherm.

    4. Druk TAB op je toetsenbord enkele malen na elkaar om te navigeren door de 4 opties op het scherm: install, installtext, rescue,en rescuetext

    5. Druk Enter op de optie die je wilt kiezen. Als je 10 seconden niks doet zal de bootloader automatisch de installer nemen van YDL.

    6. Volg de installatie.

    7. Wanneer de install je vraag om een root paswoord in te voeren kies je je eigen paswoord. Zorg zeker dat je dit niet vergeet! (Het root paswoord dient om je later aan te melden als root == hoofdgebruiker)



    Na de installatie


    Volg gewoon de instructies die op het scherm komen, dit zou moeten lijken op een windows installatie waar je nadien nog enkele gegevens moet invullen.

    Wanneer dit alles gedaan is zal de PS3 zichzelf opnieuw opstarten. De PS3 zal de bootloader opnieuw opstarten omdat de YDL dvd nog steeds in de PS3 zit. Daarstraks kozen we voor de optie install, nu druk je TAB op het toetsenbord tot je de optie ydl ziet. Druk vervolgens op ENTER.

    Wanneer dit ook achter de rug is krijg je eventjes een zwart scherm, herstart de PS3 en kies nu voor de optie ydl1080i (hi-def tv) of ydl480i (standaard tv).

    Link naar originele post :http://www.ps3-media.nl/tutorials/24...en-op-ps3.html
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2007
  2. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar het loopt voor geen meter ;)
     
  3. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    Meen je dat nou?
    Ik lees juist dat het vrij stabiel is op diverse site's en forums..

    Welke versie heb jij draaien dan?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    heb laatst een netwerkbeheerder gesproken met een ps3 en die had er toch met zeer veel plezier en gemak er een linuxdistributie op gezet. Echter niet yellowdog maar madriva oid. Ik geloof dat elke pc-distro op de ps3 kan.
     
  5. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb Yellow Dog geprobeerd, en daarna Ubuntu.
    Linux is niet helemaal mijn ding, om alles goed te laten werken ben je een tijdje bezig, O.a Wifi etc.

    Ik kan in ieder geval aanraden om Yellodog niet erop te gooien, maar liever ubuntu.

    De meeste linux versies kun je inderdaad installeren.
    Maar er zijn er een aantal geoptimaliseerd voor de PS3.
     
  6. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    *)
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Neem geen yellowdog! Neem dan Xubuntu, de lichte versie van Ubuntu. Deze heeft een veel grotere userbase/infobase en heeft ook een ps3 versie. Ik heb er overigens voor gekozen om eerst geen linux te installeren.

    a) Het kost me 10 gig van de 40
    b) je kan geen hd content afspelen omdat de ps3 niet genoeg ram beschikbaar stelt.
     
  8. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb zelf Yellowdog en Ubuntu erop gehad.
    Yellowdog is vrij groot terwijl ubuntu stukken kleiner is.
    Ik vond ze allebei niet echt je van het..
    Heb in ieder geval een Tutorial toegevoegd aan de startpost!
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar wat beviel er niet aan dan?
     
  10. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vind het hele principe Ps3 als PC gewoon niet goed.

    De Ps3 is niet echt snel te noemen omdat niet alle processorkracht gebruikt schijnt te kunnen worden door Linux.
    Verder vind ik het niets om met een draad vast te zitten aan mijn 107 cm tv op anderhalve meter afstand..
    Weinig trek om straks een bril te gaan moeten dragen :cool:
    De meeste Bluetooth keyboards en muizen worden niet standaard door Linux ondersteund namelijk.
    Verder verkies ik Windows boven Linux omdat het meer Plug&Play is.
    Nou ben ik niet echt een Windows fanboy te noemen maar makkelijk is het wel wanneer dingen snel aan de praat te krijgen zijn..

    Maar waar ik het verreweg het meest over viel;
    Switchen tussen PS3 XMB en Linux.. gaat totaaaaaal niet zoals het in mijn ogen zou moeten kunnen.
    Gehannes met knoppen ingedrukt houden etcetera, dit moet toch beter/simpeler kunnen?

    Mischien is er inmiddels een betere manier.
    Maar lekker met mijn laptop op de bank bevalt beter..
    Die PS3 zet ik wel aan om te gamen, daar is ie uiteindelijk voor O-)
     
  11. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben ik bij het formateer gedeelte niet al mijn savegames, demo's en die andere dingen kwijt? :{
     
  12. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dus maak eerst een back-up .
     

Deel Deze Pagina