1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] DriveClub

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 24 feb 2013.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Gaat Sony die shit nog 's fixen. Lekkere speelervaring zo dan. Ik hoorde ook dat dingen nog missen in de game waaronder weersomstandigheden/cyclussen en Japanse auto's. Beetje half werk allemaal.
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Kun je wel gaan klagen over Sony, maar die kunnen hier niet veel aan doen....dit is aan de studio, niet aan Sony.
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Bedoelde het online gebeuren/PSN...
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ook online ligt het aan de studio.....die hebben duidelijk veel te weinig servers voor deze game.
    PSN sluist de zooi maar door.

    Zie Destiny; loopt over het algemeen prima op PSN....althans niet slechter dan op de Xbone, waar ook errors (met de meest wazige namen) voorkomen.
    Dat ligt dan ook aan Bungie, niet aan MS/Sony.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Krijg hier nog altijd disconnected from server meldingen..
    Matchmaking gaat nog altijd sloom (als het al werkt)

    Het is een leuke racer, maar dat wachten op die servers maakt het soms echt een linksliggertje
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het is een 1st party game... Sony geeft hem zelf uit en is ook zelf verantwoordlijk voor de infrastructuur. Je kan niet alleen de developer de schuld geven van deze faal launch
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Precies. Gewoon slecht voorelkaar helaas.
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lijkt mij er niets mee te maken hebben. Dan zou Sony ervaring ermee moeten hebben via Gran Turismo, dus lijkt me sterk dat ze die ervaring niet meenemen naar DC.


    Er valt genoeg te verbeteren aan PSN, maar tenzij er echt duidelijk aangegeven wordt dat het aan Sony ligt, is het imo nogal kortzichtelijk om PSN van elke hik de schuld te geven.
     
  9. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het is geen kwestie van te weinig servers, dat hebben ze al meerdere keren gezegd en als dat het probleem was kon het nu allang opgelost zijn natuurlijk.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hoezo lijkt je dat sterk? Je ziet toch hoe de launch gegaan is?

    Ik geef PSN ook niet de schuld. Het feit dat PSN er de afgelopen maand vrij vaak uit heeft gelegen is gewoon toevallig.

    Ik houd Sony verantwoordelijk voor deze slechte launch , niet omdat zij platformhouder zijn en verantwoordelijk zijn voor PSN, maar omdat Sony Computer Entertainment de uitgevers van deze game zijn

    Evolution studios is de maker maar Sony als uitgever is verantwoordelijk voor

    - ontwikkelingsbudget
    - bepalen van milestones
    - kwaliteitscontrole
    - zetten van een release date
    - groen licht geven voor release (wel of geen uitstel)
    - marketing

    En op al deze fronten hebben ze gefaald. We weten uit het verleden dat Evolution studios prima in staat is om een leuke offline racer te maken. Maar alle problemen met de inefficiente server code die nu naar boven komen toont aan dat ze daar niet echt sterk in zijn.

    Dat gebrek aan kunde kun je de developer aanrekenen

    maar dat daar vervolgens niet goed op geanticipeerd is is helemaal aan de uitgever

    Deze faal launch kan niet als een verassing gekomen zijn, en als dat wel zo is dan is dat nog erger want dan is er blijkbaar helemaal geen kwaliteitscontrole of stresstest geweest pre-launch

    Sony 1st party games hebben over het algemeen een prima reputatie en ik snap echt niet hoe het kan dat ze een game die ze zelf ook nog eens behoorlijk promoten als belangrijk onderdeel van de IGC zo voor de wolven gooien.

    Ze hadden deze problemen eerder moeten onderkennen, OF gewoon nog een keer de game uit moeten stellen.

    Nu is de belangrijkste exclusive voor dit kwartaal voor Sony gewoon onder de trein gegooid.

    Stel je voor dat Halo :MCC bij launch gewoon niet online te spelen is,.. dat de servers maar berekend zijn op een fractie van het aantal spelers .. Dan zou je dat Microsoft als uitgever ook aanrekenen. Waarom is er niet gezorgd dat je product gewoon werkt voordat je het verkoopt? En als daar meer tijd voor nodig is, neem dan gewoon die tijd..

    Want nu devalueert de IGC voor oktober omdat Driveclub er niet in zit, is de ontvangst van een veelbelovend nieuw IP gewoon slecht door alle problemen, en draai je misschien de developer wel de nek om.

    Dat dit dan ook nog gebeurt in een maand waarin de stabiliteit van PSN niet geweldig is een jammerlijke bijkomstigheid.. Vorige gen zagen we met zijn allen de stabiliteitsprobleempjes door de vingers omdat de waarde van de IGC gewoon geweldig was en het online gamen voor iedereen gratis was. Nu betalen we voor online gamen dus moet het ook betrouwbaar zijn, je verwacht er terecht meer van want je betaald ervoor.

    Maar dat zijn issues van Sony als platformhouder en niet van Sony als uitgever van Driveclub
     
    Sen, MAD 1976 en Hybrid vinden dit leuk.
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Goede punten Delphiki.:thumbs:
     
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    volgens PXS-sense kunnen mensen met de digitale versie hun geld terug krijgen van Sony.
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Serieus? En het spel houden?
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb het stuk niet gelezen, maar het lijkt me niet dat je het spel mag houden. Dat is een vrijbrief voor iedereen om zijn geld terug te vragen, dus het lijkt me niet.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    De licentie van je spel word dan natuurlijk ingetrokken
     
  16. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.820
    Leuk Bevonden:
    843
    Dat wil ik wel doen misschien :+.
    Heb de tour allang uit en de MP is maar erg saai en verschrikkelijk irritant met al die retards die je constant beuken..
    Vanavond maar contact met Sony klantenservice opnemen dan, heb liever 40 euro in mijn PSN wallet dan DC.
     
  17. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Ja alleen vaag dat er dan niks met de klanten van de fysieke versies gebeurt
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Laat het even weten hier want heb de tour ook uit en als hij dus terug kan doe ik het ook. Spaar ik ook weer extra geld omdat ik dan sowieso niet de DLC koop :+
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    De nieuwe locatie wordt Japan, zie filmpje:



    De game weg doen, daar gaan jullie spijt van krijgen! :+
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    niet als het voor het volle pond kan, je kan hem altijd over een maand of wat voor minder weer terug kopen (als alles werkt en dat dynamische weer er in zit)
     

Deel Deze Pagina