- USA PSN account (aanmaken via amerikaanse website van Sony)
- Amazon account (je inlog van amazon geldt trouwens voor alle amazon sites)
- creditcard waarmee je bv al bij amazon dingen koopt.
Het aanmaken van een USA PSN account is niet zo moeilijk, google er even op en je hebt het zo gedaan.
Het probleem bij Amazon.com is dat je geen digitale codes zou mogen kopen omdat je niet in de USA woont. Dit is makkelijk te omzeilen door een amerikaans billing adress toe te voegen aan je account. Ik heb een Borderlinx USA adres die ik daarvoor gebruikt heb (Borderlinx geeft je een USA & UK adres,
www.borderlinx.com). Met deze billing adres kon ik gewoon de digital download code aanschaffen met mijn NL-se Credit Card. Hier is het goed omschreven wat je moet doen:
http://cdkeyprices.com/guides/buy-am...mes-outside-us
Ik kreeg na betaling mijn code voor de game meteen te zien.
Wat je wel vantevoren moet doen is op je USA PSN account inloggen op je PS4 en je PS4 de Primary PS4 maken van de USA account. Dit betekent concreet dat de amerikaanse downloads ook gespeeld kunnen worden als je ingelogged bent op je NL-account op je PS4.
Ik heb in mijn amerikaanse account de code ingevoerd in de USA store en de game gisterennacht gedownload.
Ik weet dat ik gebonden ben aan de USA DLC voor deze game, maar ook dat is in verhouding goedkoper.
Dus wat je op de XBoxOne kan doen qua USA games goedkoper kopen en spelen kan ook op de PS4.
Klik om te vergroten...