1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] Killzone: Shadow Fall

Discussie in 'Games' gestart door NuclearGoat, 21 feb 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nou ja, we hoopten natuurlijk stiekem op

'OMG BESTE GAME EVER DIT KAN GEWOON NOOIT OP CURRENT GEN 10, 10, 10!'

Maar nu krijgen we een degelijke game met redelijke scores en dan valt het gewoon wat tegen

maar ja, 2 jaar is ook te kort om de beste game ever te maken

dus wat problemen kan je verwachten

Gelukkig is het altijd nog beter dan Knack :+

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik hoop dat deze 'minder' is omdat Guerilla te druk bezig is met hun mythische WRPG. :cool:

3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik kijk erg naar deze Killzone uit (voor het eerst, en dankzij de MP van Mercenary op de Vita) maar deze game-serie is nooit in de buurt van een 10 gekomen dus waarom nu wel? Dat is jezelf voor de gek houden.

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    True, Killzone is een goede exclusive FPS, maar heeft nooit iemand ergens weggeblazen (buiten de E3 trailer om destijds). Het is dat de game qua leveldesign en graphics nice is, want ik val echt binnen vijf minuten in slaap van de gameplay. :+

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De reden dat ik uitkeek/kijk naar Shadowfall was door de MP beelden. Vrijwel niks gezien van de SP en die boeit me verder niet echt wat. De MP leek heel solide te zijn; wat sneller dan eerst, 60fps, en met een fijner kleurenpalet.
    Maar toen kwam Delphiki langs en ranselde me net zo lang af totdat ik beloofde BF4 te kopen. :mad:

uhm, de klachten lijken zicht het meest te richten op de SP. Dat is jammer, maar niet wat veel mensen leuk leek aan de game. Ik wil meer over de MP weten!

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Killzone 2 heeft een 91 op metacritic, Killzone 3 (die ik persoonlijk veel beter vond , met name omdat de enorme input lag daar weg was) op 83 en Shadow Fall op 74

Weet niet wat dat zegt, maar het is volgens mij altijd wel een goed gewaardeerde serie geweest.

Ik denk dat ook meespeelt dat we nu next-gen games beoordeeld zien worden op dezelfde schaal als current gen games

Oftewel Shadow Fall heeft dezelfde Metacritic score als Medal of Honor (2010)

Wat zegt dat? De games kunnen toch nooit even goed zijn? MoH was voor current gen standaard een hele matige lineaire shooter met een kapotte en ongebalanceerde MP

Beoordelen ze next-gen games dan te streng? Rare tijd om reviews te moeten maken over 2 generaties heen

Ermm nee, want daar haal je BF4 voor :D

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Vanaf 7:10 MP mening.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    oh ja, is waar ook. :+
    Toch lijkt het me handig te weten, voor als ik em uit de budgetbakken vis!

9. Commodore 64

Commodore 64 XboxOne

Leuk Bevonden:
    0
    Geen topper zo te zien!graphics zijn wel echt mooi:9 ga hem toch spelen(killzone pack)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Meest opvallende aan de review voor mij: de touchpad werkt super en de controller is erg fijn. Zo fijn dat je auto-aim helemaal kan disablen.

Verder: die graphics! _O_

De reden dat ik KZ haal, ik vind gameplay van een FPS game praktisch altijd boring.

11. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Valt me wel op dat bij de lage reviews er helemaal niks gezegd wordt over MP?
    BF4 en COD Ghosts hebben een ruk SP campagne, maar toch krijgen die hogere cijfers door de MP, vraag me dus af of ze bij KZ uberhaubt de multiplayer wel gespeeld hebben?

Gamer.nl melde namelijk al dat ze de MP niet konden spelen, evenals InsideGamer.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Rev3 heeft het er in de review wel over. Maar is niet heel positief

Volgens mij hebben ze op de review events ook de MP gespeeld

Eurogamer zegt er volgens mij ook heel kort iets over,.. heb er gister in eider geval wel iets over gelezen (dat Warzone e.d weer terug zijn, maar verder geen nieuwe modes of opvallende dingen)

13. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jammer, vond KZ2 namelijk echt vette MP hebben. Eerst zelf maar proberen, want het wordt toch wel mijn launchgame.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vond KZ2 niet zo

maar KZ3 wel vanwege Warzone en vooral het feit dat de input lag die KZ2 had weg was.

Het is dat destijds niemand het speelde anders had ik er wel wat meer tijd aan besteed

maar ja, iedereen speelde BF en CoD en Halo en ik kon niemand vinden die KZ3 wou doen :+

Laatst bewerkt: 14 nov 2013
  15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik had KZ3 geprobeerd in de beta, en daarna nog eens in dat F2P gedoe ofzo. Beide keren pakte de MP me niet bepaald.
    KZ2 demo was veeeel te log, input lag etc. Wel een mooie game, maar als je in een warenhuis zit merk je daar niet veel van :+
    KZ1 was gewoon een matige game.

De hele serie heeft me dus nooit bevallen. Dus vanuit een persoonlijk oogpunt zijn de cijfers niet raar. Het is alleen dat de MP beelden er deze keer zo leuk uit zagen...
    ah well. Genoeg andere games (al zijn die niet zo prachtig als deze)

16. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Ik vond KZ2 destijds geniaal (zowel de SP als de MP). Kan ook komen omdat het mijn eerste PS3 games was. En KZ2 kreeg ook overal goede review scores.

KZ3 was goed, maar lang niet zo goed als KZ2.

KZ1 heb ik trouwens na 10 min uitgedaan. Kon maar niet wennen aan de verouderde graphics. Maar daar heb ik ook wel positieve dingen over gelezen.

Ben benieuwd of er nog een nieuwe Killzone op de PS4 gaat komen. Of dat ze het met een nieuwe IP gaan proberen (daar hadden ze het laatst over). Want een nieuwe Halo of COD gaat het nooit worden !

Killzone kan je als franchise denk ik vergelijken met Resistance (als schat ik de Killzone games toch iets hoger in). Goed, maar net niet top !

Best jammer !

Want ik gun het Guerrilla Games wel.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat er zeker een KZ4 komt

Shadow Fall is een spinoff die snel tussendoor gemaakt is. Ik denk dat Guerilla nog wel $$ ziet in een deeltje 4

En het is zoals je zegt toch de grootste PS exclusive shooter. Resistance is altijd net wat minder geweest (en die mannen zijn nu niet meer 2nd party van Sony maar maken nu matige multiplats toch?)

Net als we ongetwijfeld meer Halo's krijgen is een deel 4 van Killzone denk ik ook onvermijdelijk

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Misschien, maar er is net een nieuwe R&C uitgekomen, dus ze doen wel nog steeds aan Sony exclusives. :p
    En Microsoft met, ehm, wat was het. Sunset Overdrive.
    Niet alleen matige multiplats dus. :+ Al denk ik niet dat Sony nog snel behoefte heeft aan een nieuwe Resistance.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ook niet. Heb ze alle 3 wel gespeeld (uit de budgetbak) en ze barsten van de goede ideen. Leuke alternative history setting, leuke wapens etc maar de gameplay is gewoon nooit echt goed of leuk geweest

20. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Las in een review dat de gunplay beter voelt dan in welke voorgaande shooter dan ook, samen met de prachtige graphics voor mij al genoeg voor uren speelplezier.

Deel Deze Pagina