Hmmm, ik had al aardige verwachtingen van deze game maar nu kan ie regelrecht naar mn wishlist! Precies t soort game waar ik hou van hou met ook eens een andere, dope sfeer!
The Order 1886 Preview - Echt Next Gen Artikel | 21 oktober 2013 - Aan het begin van een nieuwe consolegeneratie zijn de games in vergelijking met de voorgaande altijd een klein stapje beter, mooier en grootser. Daarom is het altijd wachten op de eerste game die écht het startschot geeft van de nieuwe generatie, een game die vanuit technisch oogpunt compleet onmogelijk is op de vorige spelcomputers. Wij hebben goede hoop dat The Order: 1886 dat schot zomaar eens kan lossen. Tijdens een preview-evenement krijgen we eerst een introductieles van één van de oprichters van de studio. Ru Weerasuriya vertelt dat de Order uit de game niet in de negentiende, maar in de zevende en achtste eeuw ontstaan is. Rond deze periode begint de mensheid zich te splitsen in twee groepen. Eén groep bestaat uit mensen zoals wij deze nu kennen, de andere groep is een ras met enkele genetische afwijkingen. Zij staan bekend als het ‘halfras’ en er ontstaat een conflict tussen beide partijen met een oorlog als gevolg. Deze oorlog verandert de wereldgeschiedenis zoals wij die leren op school en in eerste instantie is het halfras de bovenliggende partij. Koning Arthur en de Order Eeuwen later zien we (Koning) Arthur de ronde tafel oprichten, maar door de gebeurtenissen in deze alternatieve geschiedenis staat de groep niet bekend als de ridders van de ronde tafel, maar als The Order. Deze orde gaat nu niet op zoek naar de heilige graal, maar de strijd aan met het halfras. Arthur begrijpt al snel dat deze strijd nutteloos is en de Order is net als de mensheid aan de verliezende hand. Desondanks vindt de groep een mysterieuze substantie genaamd Black water waarmee ze langzamer ouder worden dan alle andere mensen. Dit zorgt ervoor dat de ridders langer de tijd hebben om de mensheid te beschermen. Een nadeel van het wondermiddel: de helden zien wel al hun geliefden sterven terwijl zij zelf blijven leven. Tegen het einde van de negentiende eeuw begint het tij eindelijk te keren. De industriële revolutie vindt plaats en geeft de Order een voordeel ten opzichte van deze mysterieuze wezens. Nieuwe wapens, draadloze communicatiemiddelen en andere uitvindingen zorgen voor een ommekeer waar de mensheid een millennium op gewacht heeft. Zodra The Order: 1886 begint zijn de mensen de baas en zoeken de “monsters” haastig naar overlevingsmogelijkheden. De leden binnen de Order zijn in de loop van de eeuwen ondanks het zwarte water flink veranderd en gebruiken nu vaste namen voor posities binnen de partij. Als iemand sneuvelt in de strijd zal de volgende krijger klaarstaan en zijn naam vervolgens overnemen. Ridders, rebellen en monsters In The Order: 1886 speel je met de derde ridder van het gezelschap, onder de naam Sir Galahad. Grayson – zijn echte naam – heeft de mantel van Galahad honderden jaren geleden overgenomen en is één van de veteranen binnen de organisatie. Zijn verleden wordt omschreven als legendarisch en hij is één van de allerbeste ridders onder zijn collega’s. Rond deze tijdsperiode heeft de Order echter niet alleen te maken met het verzwakte halfras, ook de mensen zelf komen in opstand. De regering stelt zware eisen aan de bevolking, en een groep rebellen komt in opstand en gaat daarmee de strijd aan met de ridders. Aan het begin van de demo zien we dan eindelijk dat The Order: 1886 een third-person actiegame is vergelijkbaar met de Mass Effect-serie. Galahad wordt in een steegje aangevallen door de rebellen en wat opvalt is niet de spectaculaire actie of de briljante lichteffecten. Nee, het zijn de verschillende kledingstukken die hangen te drogen. Het is niet dat de kledij fantastisch mooi is waardoor het opvalt, maar de wijze waarop het reageert op de omgeving: wind die voorbij blaast, kogels die de kleding aan stukken rijten en mensen die het stof aan de kant slaan om zich door de steeg te manoeuvreren. Het klinkt misschien stom, maar technische verbeteringen op dit vlak laten zien dat een game als The Order niet mogelijk zou zijn op de huidige spelcomputers. Ratchet & Clank-achtige wapens Naarmate Galahad verder door het steegje loopt krijgt zijn wapentuig alle aandacht. Deze creatieve maar toch ook realistische wapens hebben bij tijd en wijle het gevoel rechtstreeks uit een Ratchet & Clank- of Resistance-game te komen. We zien onder meer een oplaadbaar stroompistool en een wapen waarmee rook wordt afgeschoten om de rebellen te laten hoesten en stikken. Niet veel later schiet Galahad een vuurpijl richting de rookwolk waardoor het hele zooitje in vlammen opgaat. Na dit spektakel zijn de hoofdpersoon en zijn kompanen in een rebellenbasis waar ze erachterkomen dat verschillende wapenkisten gestolen zijn door de rebellen. In de basis wordt gelijk een emotionele snaar geraakt. Eén van de ridders wordt neergeschoten en ondanks de pogingen van Galahad om de helende krachten van het zwarte water te gebruiken is het te laat voor de beste man. Wat volgt is een groots vuurgevecht waarbij Galahad en zijn drie teamgenoten (Sir Percival, Lady Ingraine en Marquis de Lafayette) rap proberen te vluchten van een groot aantal rebellen. Tussen alle heisa geeft de ontwikkelaar aan dat het zwarte water de levensduur vergroot terwijl je onder vuur bent en ook wonden kan genezen, maar dat de ridders allesbehalve onsterfelijk zijn. Zodra het viertal buiten aankomt treedt het volgende obstakel alweer aan. De mysterieuze wezensverschijnen in de stad waardoor iedereen – inclusief de rebellen – op de vlucht slaat. We zien Galahad om versterking vragen, maar daar houdt de demo helaas op. Helaas, want nu we meer weten over The Order: 1886 en we eindelijk hebben mogen proeven aan de échte next-gen, willen we meer. Nog meer info:
Binnenkort denk ik een trailer en dan op de E3 eens echte gameplay en daarna rond September/Oktober de release.