1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] Until Dawn

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 1 sep 2014.

  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Zo dan, ik heb jou hier al een tijdje niet meer gezien ;) Ik heb hem vandaag binnengekregen. Ben benieuwd :D
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Gisteren ook even begonnen. Ziet er erg goed uit. Sfeertje is tot nu toe ook prima. Tof hoe die personages aan je worden voorgesteld. Vanavond weer verder.
     
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik zit inmiddels in chapter 8, beste game in dit genre!
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Iedere keer als ik een nieuwe console kocht had ik altijd een magisch momentje als je voor het eerst een game opstartte. Met de Playstation 4 was het de eerste keer dat ik dat magische moment niet had. De console is vet, maar er was simpelweg geen game die me echt aansprak. Until Dawn stond al een tijdje op de radar, die game heeft me ook voor 100% overgehaald om een PS4 te kopen.

    Maar het was toch even afwachten hoe die game zou uitpakken. Dus ik was zeer content met de nette reviews, al had ik de game toch op dag 1 willen hebben. Maar ik heb de game nu 2 dagen, en het magische momentje is geweest hoor!! De eerste keer dat ik mocht beginnen met spelen, dat voelde heel speciaal en ik zit echt van top tot teen te genieten. Ik heb nu 4 uur in de game zitten en heb het geluid best hard staan. Ik ben me dus al een aantal keer de pleuris geschrokken. Dat hebben ze echt heel vet gedaan.

    Echt alles klopt aan deze game: de graphics, de sfeer, de characters, de keuzes, de cheesy momenten etc. Deze game verdient veel meer aandacht. De afgelopen maanden hoorde je weinig over de game en volgens mij is dit ook wel een geruisloze release. Zonde, want ik wil veel meer van dit soort games zien. Dat is ook het grote plus van de Playstation, veel meer diversiteit aan genres. Heavy Rain en Beyond Two Souls waren ook geweldig, maar Until Dawn spreekt me nog meer aan.
     
    Kevf en Daz vinden dit leuk.
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Eens! Aangezien de laatste 3 afleveringen van de serie die we nu aan het kijken zijn nog moeten verschijnen, heb ik mijn vrouw overgehaald om nou gewoon een keer samen met mij een game te spelen. Heb aangegeven dat het een interactieve film is en ze ging een beetje mokkend zitten. Ik laat haar ook af en toe keuzes maken bijv. bij de Psych. Ze zei gisteravond, zullen we morgenavond verder gaan? Ze heeft helemaal niets met games, maar op een of andere manier spreekt dit haar wel aan. Het filmische, de keuzes, de dialogen, de karakters. Ze leeft ook een beetje mee... "Nee niet schieten op dat [ga niet spoilen]". Maar toch, het feit dat je het wel kan doen is gaaf en nodigt uit om het nog een keer te spelen.

    Haha, ik belde haar net, ik zei "Ik ga zo verder met Until Dawn...". "Nee! Samen!" :p
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2015
    iMark 007 en AnubisNefer vinden dit leuk.
  6. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Bij mij keek gisteravond een vriend mee via Shareplay, heeft uiteindelijk 2 uur lang zitten kijken (moest Shareplay opnieuw starten) en wilde eigenlijk niet dat ik stopte. :D
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Gisteren uitgespeeld.
    Hele game met headset gespeeld en was wel tof vind de audio wel goed gedaan.
    Me paar keer echt de pleuris geschrokken maar was wel erg leuk.
     
  8. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    Same here. Wie had je nog over?
     
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Matt en Sam en Jess geloof ik.
    Daarna laatste chapter nog keer gedaan en toen had ik er iets meer over.
    Toen liet ik Josh ook nog leven en wat andere.
     
  10. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik had Mike, Emily en Chris over.. ben weer opnieuw begonnen, ga proberen ze nu allemaal levend te houden..
    Merk nu wel heel erg dat sommige keuzes echt bs zijn.
     
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ja ik wou ze ook allemaal keer dood laten gaan.
    Denk dat dat mij volgende playtrough word.
    En je bedoelt keuze als

    tweeling in begin gaan zoiezo beide dood maakt niet uit welke keuze je maakt?
     
  12. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    Die snap ik nog wel, zou een compleet ander verhaal worden als dat niet zo was. Maar heb bij bijna alles nu andere keuze gemaakt en merk nauwelijks verschil in hoe het verloopt. Misschien later wel meer hoor, ben nog niet zo heel ver.
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Klinkt als de Telltale games dus :) Mooi. Wacht ik lekker tot een mooie prijsverlaging voordat ik het ga proberen.
     
  14. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Zojuist uitgespeeld, alle karakters in leven gehouden (behalve diegene die scripted zijn, uiteraard).
    Vermakelijke game, maar ga 'm niet weer uitspelen.
    De bovennatuurlijke invalshoek met de indianen-vloek en de mijnenramp was overbodig,
    wat mij betreft was enkel een geschifte slasher-in-het-bos leuker geweest.
    Zou 't een 3.5* uit 5* geven.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  15. dannygielen

    dannygielen Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    137
    heb zelf (nog) geen ps4... Maar erg benieuwd naar deze game..is dit er 1 waarvoor je een ps4 aanschaft?!?
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat kunnen wij toch niet bepalen? Ik kan alleen zeggen dat 't een filmische ervaring is met enorm goede graphics. Als je Heavy Rain goed vond, zul je dit ook kunnen waarderen.

    Of je hier een PS4 voor moet aanschaffen? Ik heb de PS4 niet aangeschaft voor een specifieke game ofzo.
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind het wel een grove belediging voor deze game om de vergelijking te maken met een Telltale game. Met die games maken je keuzes echt geen bal uit. In Until Dawn zitten veel meer nuances. Sommige klein, sommige groot. Maar ik ben nu 2 uur 'Until dawn', net zoals mijn broertje, maar wij hebben wel andere dingen meegemaakt. De verschillen worden ook groter naarmate je verder komt in de game. In alle facetten is dit een betere game dan welke Telltale game dan ook.

    Voor de rest blijf ik op en top genieten van de game. Oh man, de spanning wordt me soms bijna te veel, er zitten zó veel schrikmomenten in deze game. Af en toe kijk ik even het bonusmateriaal om mijn hartslag naar beneden te krijgen :D
     
  18. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Net gefinisht!! Waanzinnige ervaring, QD kan hiervan leren. HR was super maar lang niet constant boeiend. B:2S ook imo. Deze blijft zowaar overal boeiend en spannend.

    Waar kan ik de uur extra gameplay vinden van de extended edition?
     
  19. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Als je de DLC al had gedownload voordat je aan 't spel begon heb je 'm al gespeeld.
    Matt en Emily ie teruggaan voor Emily's verloren bagage
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hey, rustaaag he! Ik vond het zo klinken met die verhalen hier. Speel het zelf nog niet. Ik weet wel dat ik er goed aan heb gedaan om te wachten :) 30 euro en niets meer voor een game die ik 1 keer ga spelen. The Order vond ik ook een prima game, maar niet voor 60. Ik heb twee consoles en genoeg om te spelen, ik ga dan geen 60 euro games kopen voor hooguit 10 uur speeltijd.
     

Deel Deze Pagina