1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] PSP<>DS

Discussie in 'Games' gestart door Da Ni-LXL, 4 nov 2004.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Even Hordo's Situatieschets gepakt.

    Nu mijne:

    -S'ochtends speel ik een gamepje voordat ik naar school ga, lekker vanaf het lichtnet in mijn bed zodat ik als ik de deur uit ga een volle batterij heb.
    -Op de fiets en in de trein heb ik lekker de oordopjes in met afstandsbediening die in de value pack zit, zodat ik geen batterijniveau verspil aan het starten van het scherm. Reistijd is voor mij 45minuten
    -In de pauze ff gamen en gadget showen :p (dit soort dingen gaan voor een HBO student eigenlijk al niet meer op) Pauze (als ik dat al heb) is 30minuten
    -Op de terugweg ook nog een gamepje doen of een simpsons aflevering kijken en op de fiets muziek Weer 30 minuten trein 15 minuten fietsen
    -Thuisgekomen sluit ik het apperaatje weer rustig op het lichtnet aan.. netzoals ik ook altijd met de GBA heb gedaan. Om weer te gaan gamen maar veel waarschijnlijker Mijn andere next gen console xbox 2 aan te zetten of een film kijken. Je moet niet vergenten dat PSP maar een leuke travel gadget is en niet iets wat je vaak thuis gebruikt.

    E.T.D.U.T (Estimated Total Day Use Time) exclusief thuis op het lichtnet:
    3uur, en in de begindagen natuurlijk veel ouwehoeren met het ding dus zeg maar 4uur.


    Met vakanties e.d. zou ik dan een extra batterij mee nemen.. netzoals ik dat voor mijn videocamera heb.
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Je onderschat waarschijnlijk je eigen gebruik Han.

    Het komt mij echt vreemd over dat er zo makkelijk wordt gedaan over een korte batterijduur.. het is pvd een handheld, die moet je niet constant aan het lichtnet hebben hangen, daar moet je mee rond kunnen banjeren. Als je aan het lichtnet zit, daar heb je een ps2/xbox/gamecube voor.

    GameSpot heeft gestest met Ridge Racer. Constant spelen resulteert al na minder dan 3 uur in een lege batterij.. dat is toch onacceptabel als je het mij vraagt. In het slechtste geval zelfs al na 90(!!!!) minuten!!. Waar gaat dat over weet je... dat is gewoon fout. Het is PORTABLE, dus je moet het ook mee kunnen nemen en er een dag mee kunnen gamen. Zo'n dynamische batterijduur is gewoon een fors minpunt. Wellicht valt het nu nog mee, maar straks als er echt intensieve games uitkomen moet op het doosje worden vermeld hoelang je op een charge kunt spelen. Stel je voor... 3 uur kunnen spelen Ridge Racer.. zonder WiFi.. 4 extra accu's mee. Succes.

    Ik vind het zeer slordig en vind ook echt dat sony dit niet kan maken, maarja niemand speelt uren achter elkaar toch? We zullen zien.
     
  3. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    20 uur nonstop gamen is een vereiste!!!! gamers verenig u en demonstreer!
     
  4. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Er valt weinig te demonsteren:

    Gamers willen aan de ene kant de rekenkracht voor mooie graphics + extra's als WiFi. Aan de andere kant moet de batterij ook urenlang meekunnen. En aangezien de capaciteit en kracht van een batterij beperkt is loop je als fabrikant tegen problemen op....
     
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Je hebt ook wel gelijk hoor Jordi, maar wat hadden ze dan moeten doen? Kleiner scherm nemen, catridges gebruiken, zonnecellen gebruiken voor zomerdagspelen? Allemaal opties die het speelcomfort (vooral het grote heldere scherm) stukken minder maken.

    Ik denk dat de techniek het gewoon verder nog niet toelaat, draaiende schijven slurpen energie.
    Zou ook het liefst 10uur zien als speeltijd maar zelfs mijn GBA hield het met AA batterijen (oplaadbaar) niet zo gek lang vol.
    Als ik het echt hinderlijk vind verkoop ik het apparaat wel weer en koop een Gmini 400 ;)

    Want eigenlijk is mijn grootste PSP klacht dat het weinig opslagcapaciteit heeft, ik zou er het liefst een Gig of 4 aan Mp3's of Filmpjes willen opslaan.
    En memorysticks van 1GB> zijn (nog) niet te betalen.
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik snap ook wel dat het raar is dat een handheld maar 3 a 4 uur meegaat, want dat lijkt me nou juist niet de bedoeling van zo'n ding.

    Maar de consument neemt er geen genoegen mee als er een nieuwe handheld uitkomt die qua graphics en speelcomfort die niet zo gek veel verbeterd is t.o.v. zijn voorganger. Dus moet er wat worden ingeleverd, aangezien de techniek het idd nog niet toelaat. Dus is de batterijduur relatief kort. Is jammer, maar dat is de prijs die ervoor moet worden betaald........
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Komt vast ooit wel eens een betere batterij. Probleem opgelost ;)
     
  8. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Is lastig.... batterijen en accu's zijn tamelijk uitontwikkelt met de bestaande technologie. Bovendien moet de batterij ook precies passen qua formaat en aansluitingen in de PSP.
     
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Maar kan wel, want bij Iaudio's M3 is het ook gelukt, daar hebben ze een L versie uitgebracht waarmee je 35uur!! muziek kunt afspelen
     
  10. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    maar ja ,dat is alleen maar muziek, dat werkt ook wel op een simpel aaa batterijtje
     
  11. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik... :cool:
     
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Idd. er gaat maar een maximum aan batterijkracht per batterij.
    En het WiFi, beeldscherm, backlite en UMD-disc system van de PSP vreten veel meer stroom dan de MP3 speler....

    Maareh.... Iaudio maakt wel vette Mp3 spelers _O_
     
  13. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    een jappanner had een kleine review gemaakt, en zei dat bij volledige opgeladen en non stop ridge racer speelde in 3 uurtjes leeg was. en dan moet je eigenlijk ook nog voorstellen dat de batterij fresh nieuw is. Dus als je n paar keer heb opgeladen wordt dat procentueel steeds minder..en uit eindelijk kan je zelf tot 70% ofzoiets van de batterij krijgen als je hem vol opgeladen hebt. Dus dat is wel erg kort....
     
  14. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    dat was volgens mij iets uit de jaren tachtig. volgens mij is dat al lang niet meer.
     
  15. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor dit heb je nog steeds... Ik heb ergens een tijdje terug gelezen dat het beter is om bij 66 of 60% vol je accu weer op te laden en na 15 keer helemaal leeg te laten lopen en weer op te laden. Dit schijnt beter voor je accu te zijn.
     
  16. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    als je weet hoe een oplaadbare batterij/accu werkt lukt dat dus nooit
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    1) Hmm, en een DS gebruik je wel veel thuis? omdat er een chat programma op zit ofzo? Mwa, beetje rare opmerking, aangezien je met de psp ook wireless kan gamen, Dat ding ga je dus echt wel gebruiken thuis maar zeker op school/ ergens bij je vrienden om samen te gamen.
    Tevens kan je nu via het internet (tunnelidee) met je psp online gamen(zal ook wel met de ds gebeuren maar dat boeit nu even niet).
    Dus dat ding ga je juist thuis gebruiken, de ds ook wel hoor daar niet van.

    2) Helemaal mee eens, alsof het veel moeite is om een heel klein blokje mee te nemen.

    Mooie prijzen voor dat value pack, ben toch van plan om een grotere stick te kopen (wat is nou 32 mb:confused:). Tevens haal ik hem uit Amerika aangezien ik denk dat hij daar (Bij de 2de levering) voldoende op voorraad zal zijn en dat er meer leuke spellen bij zitten.. Gran Turismo heeft mij nooit echt geboeit, maar vond het er wel goed uitzien, en ben nu toch wel erg benieuwt hoe het spel speelt.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2004
  18. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    DS heb ik het nieteens over want dat apparaat interesseert me een stuk minder dan de PSP.
    Ik doelde hiermee op het feit dat je thuis waarschijnlijk liever achter Xbox L!VE kruipt voor je online game ervaring of achter een van de nieuwe next gen consoles die dan uitkomen.
    Op het moment dat je thuis op je portable gaat spelen gooi je het gewoon op het lichtnet, geen probleem vind ik.

    Ik vind het ook idd geen ramp om een extra accu te hebben, mijn Sony videocamera heeft ook 2 Accus want die gaan ook maar 2,5 uur mee.
     
  19. Da Ni-LXL

    Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat Hordo gelijk heeft. Jullie doen er best wel gemakkelijk over, maar zo makkelijk is het niet om een betere accu te maken.
    En het is tenslotte een handheld, en dan verwacht je dat deze wel lang meegaat.
     
  20. Erikprogamer

    Erikprogamer Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand als ik bijv op vakantie ga (op spanje bijv en als ik dan een PSP heb, En als de batterij na 3 uur op is ofzo, kan ik dan in die 12 volt ding in de auto. De batterij weer opladen? en hoelang duurt dat ongeveer voordat ik weer kan spele).En moet ik iets speciaals hebbe om het weer op te hale of zit dat erbij als ik de PSP koop?

    alvast bedankt
    __________________
     

Deel Deze Pagina