1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] PSP<>DS

Discussie in 'Games' gestart door Da Ni-LXL, 4 nov 2004.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er mooi uit vind zien, de graphics van de Nintendo DS. Nou weet ik ook wel dat de graphics van de PSP nog een stukkie mooier zullen zijn, maar ik vind die van de DS gewoon hartstikke mooi. Het ding is volgens mij gewoon 64 bit (voor zover ik dat kan zien op mijn DS) en Mario DS ziet er imo mooi uit. Zelf heb ik geen N64 gehad dus ik kan daar niet over oordelen, ik heb het spel alleen een paar x gezien. Mijn zus heeft het spel wel gehad in vindt het op de DS beter zeker net zo mooi.

    Ik ben dus uitermate tevreden met mijn DS en ik zal misschien ook ooit nog eens de PSP aanschaffen als hij een stuk goedkoper is over een tijdje. Mijn DS voldoet prima aan de verwachtingen die ik PERSOONLIJK heb van een handheld..... Boven verwachting zelfs...
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb hem ongeveer 25 minuten gespeeld, en ja ik heb mario 64 op de N64.
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zag em gisteren ofzo, Damn, als je kijkt naar die fotos(die skie fotos of dat gezicht), dan word ik er wel warm van:+
     
  4. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een site waar de Ds OF PSP kunt importeren vanuit Amerika???
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
  6. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De DS is zeker een apparaat met potentie, maar ik vind het grafische niveau op het moment zeer laag (kijk maar eens naar een filmpje van Ridge Racer Ds op de DS en naar een filmpje van Ridge Racer op de PSP, een wereld van verschil) en ik vind de besturing niet lekker. Ik hoop dat ze dit nog verbeteren.
    Ook vind ik zoals ik al eerder heb gezegd, de DS er speelgoedachtig uitzien en aanvoelen.
    Maar op het moment ben ik nog niet echt onder de indruk van de DS.
    Wanneer komt de DS hier eigenlijk uit? Eerder of later dan de PSP?
     
  8. little_muppet

    little_muppet Kirby!!!

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    kvind dat de Power unlimited maar eens een DS VS. PSP moet doen, kwil eens wat duidelijkheid welke nou gewoon beter is
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dat is het vergelijken van een appel met een peer. Psp grafisch heel goed, Ds aparte met dubbel scherm en besturing. Tis maar net wat je wil. Je kan ze niet gaan vergelijken.
     
  10. Da Ni-LXL

    Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Check deze thread zou ik zeggen. De Ds'fans zwijgen grotendeels omdat ze het op grafics moeten afleggen aan de PSP. Het is alleen wel klote dat de accu van de PSP het moet afleggen aan die van de DS.
     
  11. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Owja, want alles draait om de graphics..

    Je kan de DS en PSP best met elkaar vergelijken, het zijn toch beide handhelds. Maar je kan onmogelijk kijken welke nou echt beter is. Je moet voor je zelf kijken wat jouw het meeste aanspreek. De twee apparaatjes zijn beide prachtig, maar beide ook erg verschillend.
     
  12. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Net als de games die erop uitkomen!

    In de veronica gids stond ook een vergelijking.

    Kwam erop neer dat de PSP zo portable is dat je een extra rugzak nodig hebt.

    Smaken verschillen, de 1 gaat voor de graphics de ander voor de gameplay.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Beetje kortzichtig van je. Ik heb zelf een DS gekocht en ik wist al ver voordat ik mijn DS had gekocht dat de PSP grafisch beter zou zijn. En zo what? Ik hou van de Mario-achtige games en ik ben erg tevreden over mijn handheld. Het ligt er gewoon aan waar je voor gaat. Het draait niet alleen om graphics vriend. De PS2 verkoopt zelfs nu nog het beste ondanks dat er twee consoles al een tijdje op de markt zijn die technisch een stuk beter zijn. Het gaat niet alleen om de hardware maar vooral om de software. De software gaat de hardware verkopen geloof me maar. Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Dus al die mannekes die als argument gebruiken dat de PSP technisch veel beter is en daarom de DS zal "verslaan", die kunnen beter nog even nadenken over wat ze zelf zeggen. De verkoopcijfers van de PS2 zeggen namelijk iets heel anders.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Waarom moet je als je voor de psp kiest voor de graphics gaan en als je voor de DS kiest voor gameplay? Want dat slaat dus nergens op. Alsof psp geen gameplay zou hebben en alsof de DS grafisch helemaal niks voorsteld :confused:

    Tuurlijk er zijn veel mensen die psp kiezen om de graphics, maar zijn genoeg mensen die dat niet doen. Ikzelf kies waarschijnlijk voor de psp omdat de ds een te klein scherm heeft. Vond ik ook irritant aan m'n gba, daarom em ook weggegeven :{ Dat is DE reden dat ik voor de psp ga waarschijnlijk. Want Ds lijkt me verder heel erg leuk, alleen heb ik slechte ervaring met het scherm formaat van de gba en dus waarschijnlijk ook de DS.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2004
  15. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zeg nergens dat de 1 beter is dan de ander.

    De 1 kiest een PSP de ander een DS
    De 1 kiest een Xbox de ander een PS2
    De 1 kiest een Audi de ander een toyota

    Smaken verschillen gewoon.
     
  16. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen verschillen ook qua intelligentie.
     
  17. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    En met een post die helemaal off-topic is laat je zien aan welke kant jij zit!

    Met een handheld moet je dezelfde keuze maken als met een console!
    Wat heeft jou overtuigd om een Xbox of PS2 te kopen, dat is toch ook een gevoelskwestie geweest en gebasseerd op jouw eigen keuzes, en niet op de keuzes van iemand anders!

    Iedereen heeft bij een bepaalde console of handheld een eigen gevoel.
     
  18. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Het heeft gewoon deels te maken met techniek, en deels met Naamsbekend heid.
    Nike is bijvoorbeeld acht niet beter dan een scapino schoen hoor...
    Er staat een woordje en een tekentje op en opeens vind iedereen het beter dan andere dingen, PS2 is ook zogoed verkocht puur en alleen omdat het de naam had van een console die mateloospopulair was.
    En dan nog marketing. neem bijvoorbeeld the getaway, ontiegelijk kut spel, mar verkocht wel goed, tja, als je iets vaakgenoeg laatzien dan gaan mensen het vanzelf mooie en leuk vinden.
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Jouw argument geldt vooral voor de massa, niet voor vele gamers hier. Ik koop een console wanneer de software mij aanspreekt of bepaalde mogelijkheden. Ik heb gekozen voor de DS vanwege de Nintendogames en het touchscreen. Ik denk dat meerdere mensen die hier zitten wel wat beter hun keuze kunnen maken en niet alleen maar meegaan met de waan van de dag. En ik denk dat qua naamsbekendheid Sony en Nintendo elkaar weinig tot niets ontlopen.

    En een schoen van Nike heeft echt wel iets meer kwaliteit dan een Scapino schoenenmerk. Sorry, maar dat is gewoon een feit. Je betaalt een groot deel voor een merknaam, maar ook voor kwaliteit, zonder kwaliteit zal het merk ook echt geen grote naamsbekendheid werven.
     
  20. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Mwa, die prijs neem ik niet serieus.. en ze komen met kleine beetjes weer binnen (vooral dsjes) |:-

    Niet tegen jou bedoeld hoor, maar de psp is bijna even groot dan de DS.
    De Psp is ongeveer het zelfde als de xbox in 2002. Toen werd ie als lelijk eendje beschout, uitgescholden door Nintendo fans e.d..
    Maar 2,5 jaar later weten deze fans wel beter... :D
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2004

Deel Deze Pagina