Nederland moet nog een beetje moderniseren op handheld-technologie. Het is altijd zo geweest, wanneer Japan of Korea met een nieuw mobiel komen. Bijvoorbeeld de kleurenscherm, dat men hier in NL gaat reageren van ''wat moet je met een kleurenscherm op je mobiel, nutteloos"', en na een decennia later kan je in de winkels alleen maar colored display gsm kopen, en iedereen razend erover. Dat zelfde gebeurde met camera telefoons, was ook een ''nutteloos accesoire op je gsm, telefoon is voor te bellen en voor te smsén, als ik een foto wil maken dan gebruik ik wel een camera''. Nu weer een decennia later, iedereen met gsm camera's elkaar foto's maken etc. Nu in Japan waar bijna elke telefoon uitgerust is met 5.0 Mega Pixels en directe video foon verbinding, en eventueel een uitgebreide agenda met allerlei applicaties zoals kookboek, dieetrecepten etc. ''weer in de ogen van NL allemaal nutteloos''. Een handheld in de trein, zoals gameboyadvance, wonderswan color, neogeo pocket, evt. gamepark32. in Japan is het gewoon normaal dat je dat hebt. Ik geloof dat met de komst van de PSP en imago van Sony en hun marketing. Toch wel degelijk een iets kan doorbreken aan deze starre samenleving van holbewoners .
Ook met Arcadekasten en Arcade games, in NL zijn ze echt zeldzaam. Bijna elke NL puber van 12 tot 17, kent alleen spellen van de PC en en soms toevallig enkele consolespellen Halo of Gta San Andreas of Need for Speed underground. Er is hier ook absoluut geen markt voor arcade games uit Japan zoals pop n music, gitaroo man, dance dance revolution. In de ogen van bijna elke NL is dat ''raar''. Ik kan alleen de komst van technologie uit Japan alleen maar toejuichen omdat het elke keer zorgt voor een kleine stap in de technologische ontwikkeling/samenleving. Maar het gaat hier alleen beetje erg langzaam..
Laatst bewerkt: 19 jan 2005