1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] PSP<>DS

Discussie in 'Games' gestart door Da Ni-LXL, 4 nov 2004.

1. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat sony zich moet houden bij de consoles, misschien word de psp dan wel goed volgens sommigen maar toch kun je beter een racegame als gt op een console spelen, het lijkt me niet echt supergaaf een racer te spelen op een scherm van nog geen 15 cm waarvoor je je kop er 30 cm vanaf meot houden om het goed te kunnen zien. Doe mij maar een consoleracer en laat me in mijn bank zitten (2 meter van het "grote" scherm af) met een controller waar ik niet naar hoef te kijken. Een handheld lijkt me meer voor games zoals mario en pokemon, dus ga ik voor de nintendo ds.
    Nog zo iets: "Films kijken op de psp, wtf" ga je weer op zo'n klein teringscherm een film kijken, fun fun (niet dus) dat is toch gewoon voor die mensen die er populair me willen doen, damn |:- |:- |:- , en dan moet je nog speciaal voor de psp een schijfje aanschaffen die je nog niet eens in de standaard randapparatuur van je woonkamer kan afspelen en dus de film alleen voor je psp koopt die je waarschijnlijk hooguit 2 of 3 keer kijkt, dus film "EXIT". Verder heb ik niet alleen commentaar op de psp, muziek luisteren bijvoorbeeld is wel iets gaafs wat je er mee kan. :9

@goodfella, "Wat nou touchscreen?"
    Hoezo wat nou touchscreen, jij zei toch ook niet "wat nou analoge stick" |:- :confused: het is gewoon een nieuwe manier van besturen, en volgens mijn ervaring (bij de proef ds in intertoys) een hele leuke!

greetz wooly _0/

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als je hem erop laat zitten bied het wat bescherming. Alleen als je er te vaaka aan zit laat hij vanzelf los.

Zou de accu het wel redden om een film te kunnen kijken. Die PSP accu is echt snel leeg. Persoonlijk kijk ik meer uit naar de PSP n verwachting dat er een vette RPG op uit zal komen. Verder zal ik waarschijnlijk ook wel een DS halen maar dan alleen als Animal Crossing DS of Harvest Moon DS uit is. Verder moet ik zeggen dat de graphix zowel van de DS als de PSP echt matig zijn.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Op mijn Compaq Ipaq zit nu al een paar jaar de zelfde sccreenprotector.
    Met TomTom navigator raak ik heel vaak de protector aan , maar deze heeft
    nog nooit los gelaten.

Voor mijn PSP heb ik de zelfde Brando screenprotector gekocht.
    Heb er meteen ook één besteld voor de DS.

Als ik goed naar de protector kijk die op mijn Ipaq zit , zit deze vol met krasjes.
    Ik moet er niet aan denken dat ze op het scherm zelf zitten.

4. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb effe op de DS gespeeld in de mediamarkt.
    Er zat een spel in : warioware ofzoiets
    vet makkelijk, ik speelde al meteen naar een ''Boss''
    maar dat ''tutch screen'' (of hoe het ook heet) is wel vet

PS: Toch denk ik dat de PSP beter word gezien het feit dat de PSP veel mooiere grafix levert, aleen dat grote nadeel van die korte baterij duur lijkt me f*cking zuigen. Maja we zullen zien wat de toekomst ons brengt.;)

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb vorige week eventjes een rondje meubelplein gedaan ( Hengelo ).
    Bij ToysRus was iemand bezig om mijn zijn nagels het schermpje om zeep te helpen.
    Die eikel had er veel plezier in.

Ben toen maar naar de MM gegaan , en heb eventje Wario gespeeld.
    Het is niet mijn soort game.

Ik vind de levensduur van de accu (PSP) behoorlijk meevallen.
    GTA wordt een belangrijke test voor de PSP.
    Bij GTA zal de UMD-drive continu bezig zijn om data van de UMD af te halen.
    Wat ik gelezen heb , wordt de memorystick gebruikt als opslag buffer.
    Hoe groter de MS hoe langer de accu het vol houd.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is juist het slimme eraan. Je moet dus een grote MS gaan kopen anders is de PSP te snel leeg.

7. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Zo zeg...ik heb deze reply uitgedraaid op de printer en boven m'n bed gehangen. Hij is echt ge_wel_dig! Ik wilde er eerst serieus op antwoorden, maar mijn reactie zou in het niets vallen op jouw fantastische beargumenteerde reply. Benieuwd wat je nog meer uit die hoge hoed van je kunt toveren...verras me eens! Laat me lachen, gieren en brullen...

8. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    he komen er verschillende kleuren PSP's bij de release

Laatst bewerkt: 2 mrt 2005
  9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Denk je nou echt dat Sony denkt van: "Laten we de accu kut maken zodat mensen een grote memory stick gaan kopen!". Dacht het toch even niet.

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De grootste energie vreters van de PSP zijn de LCD-scherm en UMD-drive.

De levels van bijvoorbeeld ( WRC en GTA ) zijjn zo groot dat deze niet in het interne geheugen kunnen worden opgeslagen van de PSP en PS2.
    Daarom worden deze games door de PS2 en PSP rechtstreeks van de disc gespeeld.
    Daarbij komt het probleempje dat de PSP een accu heeft en geen netvoeding zoals bij de PS2.
    Om de levensduur te verlengen bied de PSP de mogelijkheid om de Memorystick te gebruiken als opslagbuffer.

Ik denk dat er maar een kleine gedeelte van de MS gebruikt wordt als opslag.

11. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja maar ik doel erop dat Sony echt niet zo heeft nagedacht en zo ontwikkeld heeft. Ik denk dat het gewoon niet mogelijk was om een betere batterij erin te stoppen zonder dat dat ding te groot werd of te duur.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De nieuwe accu die Sony aan het ontwikkelen is , is maar 30% groter dan de huidige.
    Ik ga er vanuit dat de nieuwe accu een capaciteit heeft van rond de 2500mAh.
    Meer mAh in de huidige formaat accu proppen is niet mogelijk.

Een externe accu zie ik niet zitten dan gebruik ik liever de adapter.

13. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel nu al een paar dagen met de Nintendo DS en de Sony PSP en ik snap de hele Nintendo DS vs Sony PSP discussie (welke de beste is!) niet, omdat ze niet met elkaar te vergelijken zijn. De Nintendo DS = is een Volvo Stationwagon, de Sony PSP = een Lamborghini Diablo. Voordat je nu direct roept: "dan wil ik natuurlijk die Lamborghini!" (wat de algemene reactie is van mensen op de PSP), moet je je eerst afvragen of deze wel zo praktisch is.

Mijn Bevindingen:

Nintendo DS
    *Nadruk games ligt op innovativiteit en gameplay
    -Geen enkel spel (tot nu toe) BENUT VOLLEDIG de "dual screen" mogelijkheid. Het blijft bij (GBA ports van) spellen met allerlei mini-games maar dan met touchscreen
    -Je kan als je in een spel zit niet terug naar het DS hoofdmenu, je moet hem uitzetten, wat leidt tot oneindig veel aan- en uitzetten. STOM!
    -De wekker functie werkt alleen in standbye mode. Als je hem vergeet daarin te zetten gaat je wekker dus NIET af. (dat ding heeft toch niets voor niets een interne klok!) STOM!
    -Nintendo gaat die NDS uitmelken met "limited editions" - Japan krijgt nu al 4 nieuwe kleurtjes, van Nintendogz verschijnen 3 verschillende versies. IRRITANT!
    +Backward compatible met de GBA
    +Batterij gaat 20+ uur mee
    +Touchscreen / Microphone
    +Veel en goedkope accesoires beschikbaar
    +Hij is heel stevig! Ik ben niet bang dat hij het niet meer zou doen als ik hem per ongeluk van de trap zou laten vallen!
    +Zoals ik regelmatig mijn OUDE Gameboy nog van stal haal om Tetris te spelen, voorspel ik dat ik over 10 jaar mijn NDS (die het dan nog doet!) af en toe pak om een of andere mini-game te spelen.
    *Prijs hardware: 149 euro
    *Prijs spel: 29-39 euro
    *Gewicht 300 gr

Sony PSP
    *Nadruk games ligt op mooie graphics en multi-functionaliteit (ondersteuning films, muziek, foto's)
    -Lange laadtijden
    -Accesoires (vooral officiele van Sony) zijn heel duur. TIP: De meerprijs voor de Value Pack is het NIET waard!
    -Batterij gaat <5 uur mee
    -Hij ziet er heel fragiele uit. Ik denk elke keer weer "YES!" als hij aangaat, want hij straalt het echt uit dat hij op een dag het ineens niet meer doet.
    -De PSP knopjes:
    -Net als de PS2 controller verwacht ik dat die PSP knopjes binnen een jaar gaan vastzitten.
    -Die Trigger knopper R1/L1 voelen heel cheap aan.
    -De HOLD knop (om hem te LOCKEN) zit op zo'n stomme plek, dat je in 50% van de gevallen dat je hem wilt unlocken hem per ongeluk UITZET
    -Het PSP menu:
    -Je moet eindeloos dingen bevestigen "are you sure you which to cancel playback?" met als standaard antwoord NEE, waardoor het je regelmatig 3-4 acties kost om 1 simpel iets te bevestigen/ cancellen. STOM!
    -Het menu is eindeloos met cruciale informatie als "hoelang gaat de batterij nog mee?" dusdanig verstopt dat het je 9-10 acties kan kosten om deze op te roepen.
    -PS2 gebruikers die gewend zijn aan driehoekje = cancel, kruisje = action, mogen op de PSP gaan wennen aan kruisje = cancel, vierkantje = action: onbegrijpelijk waarom ze niet hetzelfde als de PS2 hebben aangehouden. De PSP heeft er genoeg knopjes voor!
    -UMD (film) en MP3's afspelen:
    -Memory Stick DUO geheugen, dat je nodig hebt als je de PSP als "mediacenter" wilt gebruiken (o.a. voor mp3's) is duur. (Een iPod Shuffle / Mini is goedkoper dan alleen al die geheugen stick!)
    -De Memory Stick is beveiligd door Sony. Je kan er wel films opzetten, maar deze niet in de hoogste resolutie afspelen.
    -Films op UMD kopen die ik al op DVD heb? (of die ik ook op DVD kan kopen) Ik ben niet gek!
    -UMD films zijn REGIO gebonden. Amerika = Regio 1, Europa = Regio 2.
    +Heel gelikt uiterlijk met heel mooi scherm
    *Prijs hardware: 199 euro
    *Prijs spel: 49-59 euro
    *Gewicht 300 gr

Film/MP3/TV programma's die je hebt gedownload kijken op je PSP: koop een 1 GB Memory Stick DUO converteer de video, etc. Extra kosten 110 euro.
    Op je NDS: Een GBA/NDS Movieplayer (speelt ook MP3 & video af) kost je 20 euro en 1 GB CompactFlash 70 euro. Extra kosten totaal 90 euro. Dat ontloopt elkaar niet veel.

Conclusie:

Nintendo DS vs Sony PSP, nee! het is juist Nintendo DS + Sony PSP. Het zijn elkaars concurrenten helemaal niet!

De Nintendo DS is een "handheld" zoals de Gameboy dat was. De Gameboy was geen "portable NES", en de NDS is geen portable Nintendo 64! Het draait bij de Nintendo DS om innovativiteit en gameplay, wat helaas in de spellen (ook de toekomstige spellen) nog niet volledig benut wordt. De touchscreen (en soms microphone) wordt wel benut, maar het had ook allemaal met 1 schermpje gekund. Het wachten is op de Tetris / Pokemon killer-application. Maar Nintendo staat erom bekend dat er meestal maar 2-3 van zulke spellen PER console uitkomen.

De Sony PSP is gewoon een "portable PS2". Niets meer, en niets minder. Laat je niet verleiden door de UMD / audio playback mogelijkheden. Die zijn onpraktisch en duur. Het spellen aanbod op de PSP dat eraan komt is indrukwekkend Gran Turismo 4, Metal Gear Acid, Grand Theft Auto, Fifa 2005, allerlei (Squaresoft) RPG's. Als jij 59 euro wilt betalen voor precies hetzelfde spel dat je al op de PS2 hebt, dan is de PSP wat voor jou!

Advies:

Koop een Nintendo DS bij de launch in maart met Yoshi Touch & Go. En wacht vervolgens tot die flashkaartjes gekraakt worden en je NET ALS BIJ de GBA gewoon een LEGE cartridge kan kopen en ELK spel daar op kan zetten. (zal binnen 8 maanden te koop zijn)

PSP.... vooral voor degenen die al een PS2 hebben. WACHT! WACHT op een betere batterij!, WACHT tot de prijs daalt, WACHT tot de memorystick prijs daalt, WACHT tot die stick gekraakt wordt en je er wel films op kan afspelen in de hoogste resolutie, WACHT tot er een spel uitkomt dat niet simpelweg een PS2 port is, en WACHT vooral tot de UMD schijfjes gekraakt worden en je gewoon een re-writable UMD kan kopen met een UMD-lezer waarna je elk film/spel erop kan zetten. (en hopelijk kan het startmenu van BEIDEN worden verbeterd met een soort van biosflash)
    Ik heb er in ieder geval spijt van dat ik de PSP nu al gekocht hebt. En ik ben er deze week achtergekomen dat ik als Lamborghini fan (wat is die PSP toch mooi!!) toch liever gewoon in een Volvo Stationwagon rijdt.

14. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Mooi stukje text :) Alleen wel beetje dom dat je zegt dat je DENKT dat die knoppen vast blijven zitten, daar hebben we niks aan want je hebt altijd weer mensen die dit verkeerd opvatten en dan iedereen gaat lopen zeggen dat die knoppen blijven vast zitten. Dus dit kan je niet als een - punt aangeven zolang er geen bewijs is. Ben het ook met je eens dat het mediacenter achtige op de PSP niet goed is gedaan, echt grote teleurstelling. Maar voor mij en veel anderen is het toch makkelijk om een keus te maken, je kiest namelijk voor de games. Als je een prachtige handheld hebt met weet ik veel wat maar met games die je gewoon niks kunnen intereseren, dan koop je die niet. Voor mij wordt het dan ook de PSP omdat ik de Nintendo games niet leuk vind. De PSP spellen mogen dan wel niet origineel zijn tot nu toe maar ik heb geen Playstation dus voor mij valt het dan weer mee.

Ik vind het jammer dat Sony de PSP lijkt te zien als iets om even snel te verdienen en er wat mij betreft te weinig aandacht wordt besteed aan verschillende punten.

15. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de knopjes indrukt is het duidelijk dat er dezelfde soort "veertjes" achterzitten die de PS2 controller ook heeft. En gezien sommige knopjes (L2/L2) op mijn PS2 controllers om de 6 maanden gaan vast zitten.....

Het verbaaste me ook niets toen de Japanse gamers begonnen te klagen over "vierkantje" op de PSP die al snel ging vastzitten: een productie fout die in de nieuwe PSP hersteld is. En dat 2 weken na de launch. Hebben ze die dingen niet getest!? (lees: getest over een periode van een paar maanden)

Ik vind mijn vierpunts controller in ieder geval erg "kraken" (van die krakende veertjes) Ik loop natuurlijk op de zaak vooruit door te "voorspellen" dat die knopjes het binnen een jaar zullen begeven. Zullen we een weddenschap afsluiten? :)

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Kben al zo'n arme sloeber, maak me nu niet dakloos ;) Als je het zo verteld komt het wel goed over ja, kgeloof je wel. Ik heb geen ervaring met Playstation maar ik weet wel dat het vaak erg fragiel is. Maar je leek geruchten in de wereld te helpen maar nu met je uitleg klopt het helemaal :)

Ik vind het altijd jammer als er bespaard wordt op materiaal. Ik heb liever goed spul voor veel geld dan een goedkoop ding wat slechte dingen in zijn verwerkt en erg op is bespaard.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nintendo gaat sowieso 35-40% van zijn marktaandeel inleveren aan Sony. Ik denk dat het alleen maar goed is want nu moet Nintendo ook aandacht aan de games gaan leveren.

18. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ach, hij zegt het zelf al. Waarom een Volvo rijden als je ook in een Lamborghini kunt toeren? Stel deze vraag eens aan 100 autoliefhebbers...

nintendo innovatie en gameplay? Leg dat eens nader uit? Beargumenteer dat eens patvs. Snap namelijk niet wat je ermee bedoelt.

Wat is er zo vernieuwend aan de DS? De games zijn simpelweg allemaal poorts, voelen gedateerd aan en zien er gedateerd uit. Games van het kaliber SNES. Dan speel ik liever op de PSP games van het kaliber PS2.

19. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Poorts? noem een een paar poorts op dan.. behalve Mario 64 en Rayman DS..

20. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo legt de nadruk op "innovatie en gameplay": d.m.v. touchscreen, dual-screen, microfoon, etc., maar Nintendo (en de gamedevelopers die geen BENUL hebben wat ze daar allemaal mee moeten doen) maken er (nog) geen goed gebruik van in de GAMES, want ik vind ook dat er bijna alleen maar GBA (en N64) ports uitkomen voor de NDS.

Die microfoon is op twee "party" games na niet praktisch, de dual-screen is in 99% van alle spellen nutteloos (en kijk je tijdens het spelen van het spel de HELE tijd maar naar 1 schermpje!), alleen die touchscreen is leuk...

Maar ja... je zegt het al, jij wil liever vette graphics op een portable PS2. Ik speel liever "cute" SNES achtige games met touchscreen. Beide twee UITERSTEN van elkaar.

--

ports:
    Andere NDS games die ports zijn: Bomberman DS, Bubble Bobble Revolution, Final Fantasy III, Harvest Moon DS, Advance Wars, Mario Kart DS, Metroid Prime, Need for Speed Underground, Ridge Racers, Sonic DS, Tetris, Warioware DS....

En wel originele titels: Polarium, Pac-Pix, Yoshi Touch & Go, Nintendogz (Puppy Times)

Laatst bewerkt: 3 mrt 2005

Deel Deze Pagina