1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] PSP<>DS

Discussie in 'Games' gestart door Da Ni-LXL, 4 nov 2004.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet dan wel zorgen dat je de goede papieren erbij hebt. Als hij kapot gaat heb je misschien wel recht op garantie maar dat duurt dan heel lang. Dat is het nadeel van import. Je moet sowieso eerst ff kijken of hij geen deadpixels ofzo heeft wat dan kun je hem beter meteen niet kopen.

    Een vriend had een import DS en daar was ook iets mee. Hij kreeg wel garantie maar na 2 maanden heeft hij zijn DS nog steeds niet terug :mad:
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2005
  2. Da Ni-LXL

    Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er al goede of slechte ervaringen van de ds
     
  3. Da Ni-LXL

    Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    en van de psp?
     
  4. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    De DS is voor nieuwe games, de PSP voor multimedia. maak je keuze. verder niet moeilijk doen.
     
  5. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    DS nieuwe games? Ik denk dat de psp toch wel wat nieuwere games heeft, die mario rip offs ben ik ondertussen al 10 jaar beu en het feit dat je nu die games met touchscreen kunt spelen voegt imo ook erg weinig toe aan de gameplay, nee geef mij de psp maar, ik heb een poosje geleden ff een half uurtje met die lompe kist van Nintendo gespeeld en ik zou hem alleen kopen als ik met slaapproblemen zou zitten, dan ben ik er gelijk van af :)
     
  6. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    welke nieuwe games ..??
     
  7. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg jammer die laatste opmerking. Je eerste opmerking baseer je puur op de gba. Nou zal de ds dit ook hebben, maar vergeet niet dat de PSP een "playstation portable" is. M.a.w. je kan al die spelletjes van de playstation 1 en 2 ook lekker op de PSP verwachten.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2005
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Verwacht eerder "ripp-offs" van de ps2 naar de psp dan "ripp-offs" van psx naar psp. Voor de rest lijkt mij de NDS een zeer leuk apparaat. Met het touch-screen en het geheel van 2 schermpjes kan Nintendo zeker lueke dingen gaan doen. Veel meer dan alleen maar "play-screen" boven en "map-screen" onder. Heb daar helaas nog geen echte interessante dingen mee gezien, maar ze gaan zeker komen.

    Toch ga ik voor de psp. Mede omdat ie krachtiger is, en omdat mijn broeder er al stiekem 1 heeft gekocht :'-( Ik wacht even totdat de examens erop zitten en dan koop ik de GT PSP :)
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Effe wario touched gespeelt in de mediamarkt.. vond er helemaal niks aan, maar ben wel benieuwd naar mario 64 ds, maar toch ga ik voor de psp. Pennetje stuff hoeft van mij niet zo, en ben ook niet bang voor ps2 ports.. mogen ze best doen, heb toch geen ps2 :D Moet gewoon Lumines hebben en metal gear acid etc :) en andere leuke adventure games :cool:
     
  10. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komt wel iets heel intresants aan, advance wars 2. lekker strategie met de stylus _O_
     
  11. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een PS2 dus hoef ik geen PSP.
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Eh.. wat voor vergelijking is dat?

    Zelfde als ik heb een pc waarom zou ik een xbox willen..?
    Onzin toch? ja vind ik ook. Een console is 100% anders dan een PC.
    Goedkoper,niet installeren etc etc..

    Een handheld is dus ook iets anders:)
     
  13. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb snes & n64 dus hoef ik geen DS.
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kijk maar eens op de lijst van games op bv gamespot. Dan zal je er genoeg vinden. _0/
     
  15. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    wooowww doe dat zelfde maar by de psp lijst
    _0/
     
  16. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    PSP krijgt ongeveer de zelfde games als PS2 al die EA crap,GT4 vast wel een Tekken en een Devil May Cry vast ook wel maar die kan ik ook wel spelen op m'n PS2...
    En de DS lijkt niet op een N64 of snes jah mischien qua graphics maar niet qua speelervaring..
    En zoveel ben ik niet in een bus of trein whateverdus ik speel het meeste thuis dus dan kan ik net zogoed op m'n PS2 spelen..
     
  17. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    blijk baar vol met fanboys, ok.

    Inderdaad, Warioware touched is een nieuw spel er speelt een bekend karakter in. de manier van spelen is nog nooit eerder gebruikt in de console/games scene. Het is een first generation game en dus meer bedoelt als "kijk ons eens nieuw zijn".
    Het komt alleen niet zo goed uit de verf. Project Rub daar in tegen is wel goed gekomen, stylus en voice. minimaal maar toch prima besturing.
    Op lange termijn als de DS wat bekender word bij de developer er nieuwe ideeen komen en moeten worden bedacht zullen de games steeds vernieuwender worden, Another Code, Polarium, yoshi touch and go. zijn alleen nog maar first gen, deze zijn toch heel wat nieuwer dan de first gen op de PSP.

    Het enige wat een beetje in de buurt komt van de PSP is lumines en mga. voor de rest alleen maar spellen die wel al eens hebben gespeeld, alleen nu kan het in je broek zak, begrijp me niet verkeerd. het is machtig mooi hoor die PSP. Maar als je alleen maar gaat beoordelen op hardware, tja, dan is er zeker iets mis met je. Dus als je niet kan beslissen, kijk naar de game die zijn aangekondigd en de games die je wil. Wil je graag verrast worden, nieuwe manieren van besturen en vernieuwende games, neem dan een DS. Wil je graag al die vette spellen die je op de TV speelt ook in de bus/trein spelen en films kijken en muziek luisteren, neem dan een PSP.

    Nintendo weet dat de DS lang zo mooi niet is als de PSP e de beeld kwaliteit minder is. Sony weet ook weer dat hun portable een uitgeklede ps2 is met een lcd tje. En alleen daarmee red je het niet, dus hun hebben duurdere designers i ngehuurd en een film optie er ingepleurd. Wat ook een erg goeie stunt is, Dit is ook een van de redenen waar door ik uit eindelijk ook een PSP ga halen. Een voor de games, en een om het massa publiek te laten zien.

    en voor de luie mensen: http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=142
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2005
  18. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou wat je zegt kan waar zijn maar reken er maar niet op.
    Nintendo heeft juist last van een slechte 3rd party support. Sony heeft dit juist niet. Sony heeft echt een super grote achterban waar zeer veel spellen gemaakt worden.
    Ik denk dat op de langere termijn gamemakers afvallen (van de DS) omdat het teveel moeite is om iets te verzinnen en dit dan ook nog uit te werken... Vooral door het tuch screen etc..

    Het gaat nu niet super met de PSP, maar gebeurde dat ook niet met de xbox? en kijk nu eens waar de xbox staat! Het heeft z'n tijd nodig.
     
  19. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar wat een stelletje mierenneukers zie ik hier in deze thread 8) ! Ikzelf zit ook nog te denken welke van de 2 ik ga kopen. Maar jullie mogen best wel wat minder partijdig reageren!
    Ik zie 9 van de 10 keer maar Nintendo lovers die de PSP afzeiken met geruchten en assumpties, en PSP lovers die de NINTENDO DS afzeiken met geruchten en assumpties.

    De reactie van 'Patvs' De Nintendo DS = is een Volvo Stationwagon, de Sony PSP = een Lamborghini Diablo vind ik zowat de enigste bruikbare zinvolle reactie_O_ . En hij schrijft het tenminste ook lekker onpartijdig en uit eigen ervaring.
    En ik snap precies wat hij hij met die uitdrukking wil zeggen (t.o.v. sommige mensen).

    Maarjah het lijkt mij zowiezo verstandig om 17 t/m 20 mei de E3 in de gaten te houden. Dan zal er meer bekend gemaakt worden over de toekomst van de PSP en NDS, en krijgen we een beter beeld welke kant Nintendo en Sony op wil gaan met hun nieuwe handhelds.
    Ook komen er vaker tijdens de E3 nog verassingen naar buiten, zoals een onaangekondigde prijs verlaging, functies die nog niet besproken waren (had de NDS niet een ingebouwde thermometer?) en andere verassingen.

    En hopelijk zal ik dan op deze thread meer reacties zien die onderbouwd zijn op feiten/ervaringen, i.p.v. dat fanboy gedoe van: IK HEB EN PSP DUS NDS ZUIGT!/IK HEB EEN DS DUS PSP ZUIGT!

    En voorlopig voel ik er meer voor om een DS te kopen. Niet omdat die beter is dan de PSP (het omgekeerde wil ik ook niet beweren) maar omdat ik vindt dat die beter bij mij past!

    Mensen kunnen zich beter afvragen welke van de 2 beter bij hun past i.p.v. welke van de 2 beter is aangezien ze voor 2 totaal verschillende doelgroepen gemaakt zijn.

    Zo, dat moest ik ff kwijt O-)
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2005
  20. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ben blij dat het van je hart is, dat heb ik ook vaak genoeg gezegd maar ja, ze hebben allemaal het IQ van een stuk steen, dus het helpt alleen bij jou en mij :)
     

Deel Deze Pagina