Dat denk ik juist niet...
Kijk naar de KotOR 2 review, overal de hemel in geprezen, bij ons niet. Kijk naar Star Wars: Battlefront, zelfde verhaal. Zo zijn er nog meer voorbeelden. Je moet niet vergeten dat een review simpelweg iemand's mening en min of meer deskundige kijk op een spel is. Het is een standaard. Dus dat is okay dat dat jouw mening is, maar zo zie ik 't niet.
Als je denkt dat wij bewust spellen expres hoog gaan geven, dan zit je ook fout. Ik begrijp dat als je voor een magazine schrijft het belangrijker is hoe uitgevers je blad zien, daar zijn ze veel meer mee bezig. Maar in het geval van websites, althans, ons geval, website in Nederland, is dat niet zo. Uitgevers lezen onze reviews in de meeste gevallen niet en er staat geen druk op ons what-so-ever om cijfers kunstmatig hoog te praten of te houden. Over mening valt niet te twisten, het is natuurlijk je goed recht verder om het er niet mee eens te zijn.
Maar welke single-platform site is dan volgens jou objectief in zijn reviews? Iedereen heeft zijn voorkeuren en favoriete genres, etc. Is nogal moeilijk om heen te stappen en zo heeft iedereen zijn eigen mening over een review en spel. Jij hebt blijkbaar over het algemeen een meer kritischere kijk op de Xbox games die je speelt, that's okay.. Het zijn reviews, meningen en besprekingen, geen bijbels die iedereen moet opvolgen uiteraard, vandaag dat er altijd zat mensen zijn die 't er niet mee eens zijn, en zat die het wel vinden kloppen...
That's how it works, maar om te zeggen dat wij bewust de boel lopen op te hypen, dat is onzin. Wij zijn gewoon jongens die games spelen en van games houden, en doen dit omdat we een passie hebben, niet omdat we wie dan ook voor de gek willen houden voor welke reden dan ook!
Maar goed, het is natuurlijk je goed recht om het niet met ons eens te zijn of ons niet te geloven, hehe.
maar please, voel je geroepen om concrete voorbeelden te geven, daar kan ik wat mee..
Laatst bewerkt: 17 mrt 2005