Ik heb Psychonauts inmiddels een paar dagen in huis... Ik heb het spel nu een uurtje of 3 gespeeld... Aanvankelijk leek het een huis-tuin-en-keuken platformer te zijn, iets voor kids of zo... Maar niets is minder waar... Vanuit de gewone wereld betreed je inderdaad de wereld van de hersens/geest van andere personages... Het is een fantastisch spel, mits je het de tijd geeft om zich aan je te ontvouwen...
De besturing is uitstekend en de graphics ook... Meer dan uitstekend is het geluid en de voice-acting... Psychonauts is inderdaad een unieke game die je slechts in zeldzame gevallen tegenkomt in de gameswereld... Qua platformgedeelte/besturing biedt het niet echt veel nieuws, maar de waanzinnige spelomgevingen, het avontuur en de dialoog (met veel humor) zijn fantastisch in elkaar gezet... Je komt steeds opnieuw voor verrassingen te staan... En psychedelische situaties? Daar zit het spel vol mee... Hulde aan de makers er van... Normaliter ben ik niet zo'n platformheld, maar in deze game gedraag ik me echt als een Psychonaut... Echt lol, deze game...
Ik vermoed dat niet iedere gamer dit spel kan waarderen, maar dat is logisch... We kunnen eenmaal niet alles maar altijd even leuk vinden... Maar als je een apart en weirdo avontuur leuk vindt en gek bent op cartoonachtige spellen, dan is dit je game...
Laatst bewerkt: 5 feb 2006