PvdA en CDA denken na over heffing internetabonnement

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XiroKe, 26 jan 2007.

1. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    http://www.nu.nl/news/957277/52/PvdA_en_CDA_denken_na_over_heffing_internetabonnement.html

Oftewel iedereen die niet illegaal [muziek] download wordt de dupe van een dergelijke regeling. In plaats van dat de mensen die de wet overtreden worden aangepakt wordt iedereen 'bestraft' omdat dat makkelijker is.

Creatief zijn ze niet echt. Alles lijkt met een heffing te kunnen worden opgelost als het aan de Nederlandse politici ligt.

2. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    OMG straks gaan ze nog een heving op leven heffen ofzo :x
    achja internet kost niks meer tegenwoord.
    een tientje meer of minder in de maand doet ook geen auw*)

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Echt weer PvdA, wordt zo misselijk van die linkse fratsen van die gasten.

4. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Al is het maar tien cent per maand, het gaat om het principe. Je krijgt een boete opgelegd zonder dat er bewezen is dat je de wet hebt overtreden en dat noemen ze dan een "heffing". Je betaalt voor de illegale muziek die je buurman download. Je wordt bestraft omdat je je aan de wet houdt, want alleen als je daadwerkelijk illegale muziek download heb je hier 'baat' bij. Het hele voorstel deugt van geen kant.

Stel je eens voor dat ze geen boetes meer gingen uitdelen in het verkeer, maar dat iedereen met een auto standaard 100 euro per jaar moet overmaken voor de verkeersovertredingen die mogelijk hebben plaatsgevonden. Dat laat je toch ook niet gebeuren?

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En CDA vergeet je dan ff?

Sjeezus wat een onzin. Tuurlijk, het klinkt allemaal logisch. Maar het gaat om het principe.
    En op deze manier wil ik alleen maar meer uit mijn abonnement halen. :+

6. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    LUL toch niet. Je reageert als een stier op de rode lap a.k.a Je denkt niet na en raaskalt volledig ongefundeerde zooi uit

Anyway, belachelijk. Lijkt me stug dat ze het er zomaar door krijgen

7. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    uhh uhh, alleen ik raaskal:lol: 24/7

8. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    hehe ik snap je punt. :)

9. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    goed standpunt.

Ik zelf zou er geen problemen mee hebben, aangezien ik muziek en films download.
    Maar ik download eigenlijk alleen livesets, cd's of singles in de winkel oid koop ik nooit en download ik zelden. Net toevallig dat ik een dvd van armin van buuren besteld heb.

Films koop ik toch wel als ik ze erg leuk vind, maar sinds ik een HD speler heb koop ik liever (HD) dvd's omdat de kwaliteit gewoon beter is.

Maar je zou op snellere verbindingen meer heffing kunnen leggen, mensen die niet downloaden of hoge snelheden niet nodig hebben ontlast je met die heffing. Helaas zal ik met deze optie wel de dupe worden, want hier hebben wij standaard 100/100 mbit lijn.

10. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    hahhaa t is wat kort door de bocht maar ik ben t natuurlijk met je eens\o/
    net als dat ik nog een x aantal kwartjes van kok krijg:9 (vvd had er nix mee te maken toen der tijd;) )

11. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ongefundeerd? zeker :)! Maar dan vraag ik jou: heb je het artikel al gelezen? Ik wil je best uitleggen waarom veel weldenkende (waaronder jij blijkbaar) mensen hier niets in zien. Moet je het wel netjes vragen en niet zo lopen 'raaskallen' zoals je het zo mooi kan zeggen. Ben je zelf trouwens een PvdA'er? Ik denk het wel :lol:

haha: en dan die zwaar gefundeerde opmerking van jou!! :p "Anyway, belachelijk". Priceless.

Laatst bewerkt: 26 jan 2007
  12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik ben geen pvda'er. Maar het enige wat je schijnt te doen tijdens politiek getinte discussies, of discussies waar de politiek aan ten grondslag ligt is zo snel mogelijk alle hands aan dek om links af te kraken. Fundering van dat is verspreid over een groot deel van de discussie`s waar jij aan hebt deelgenomen op dit forum.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedenken ze in Den Haag toch van de achterlijke ideeën

Om de muzikanten en auteurs tegemoet te komen, ziet Van Dam een mogelijkheid om heffingen te leggen op internetverkeer

Dit wordt een nieuwe melkkoe van onze regering.

14. basovich

basovich Guest

ummm, wie doet dat? echt 0,00001% van de bevolking download legaal..

15. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal je nog best eens tegen kunnen vallen..

16. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    We gaan lekker kort door de bocht, of niet? Ten eerste is er absoluut een groot aantal mensen dat zich niet schuldig maakt aan het downloaden van muziek, ten tweede is het sowieso vreemd en niet de bedoeling om onschuldige mensen te laten opdraaien voor de overtredingen van anderen en ten derde is het de vraag of het downloaden van bijvoorbeeld muziek überhaupt illegaal is. Gisteren nog las ik dat een rechter in Italië heeft geoordeelt dat dat inderdaad niet illegaal is en verder heb ik altijd begrepen dat niet het downloaden illegaal is, maar het verspreiden (oftewel uploaden).

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het momenteel in Nederland ook voorzover mijn kennis rijkt

18. basovich

basovich Guest

waarom zet je dan in de startpost dat mensen die niet illegale muziek downloaden de dupe ervan worden, terwijl je hier zegt dat muziek downloaden niet illegaal is (wat ook is en het verspreiden ervan wel illegaal is, zoals je daarnet zegt (en ja ik had het fout net dat ik zeg dat 0,00001% van de bevolking ontbetaald download, het zijn er gewoon heel weinig)).

Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2007
  19. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Moet ik werkelijk alles woord voor woord gaan uitleggen? Ik zeg dat het vreemd is om een belasting te heffen op een internet abonnement omdat daarmee 'illegale' muziek kan gedownload worden. Er zijn dus twee elementen, het is ten eerste nog altijd de vraag of het downloaden van muziek werkelijk illegaal is (en of dat zo vanzelfsprekend is als jij doet voorkomen laat ik in het midden) en ten tweede is het nog vreemder om onschuldige mensen te laten opdraaien voor de kosten die anderen maken simpelweg omdat het makkelijker en lucratiever is voor de overheid om iedereen maar direct een boete op te leggen. Ik draag slechts een extra argument aan waarom dit wetsvoorstel in de prullenmand thuis hoort. Mijn excuses dat ik er niet eerder aan had gedacht en het niet direct in m'n startpost heb opgenomen. Over mierenneuken gesproken..

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er zo onbegrijpelijk aan mijn betoog is.

20. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    als ze helemaal eerlijk zouden zijn zouden ze belasting op legale muziek moeten verlagen of er van af moeten halen om de legale gebruikers tegemoet te komen, wat nooit gaat gebeuren. Maar dan blijf je nog steeds mensen duperen die geen fuck met muziek of films te maken willen hebben via het internet en internet alleen gebruiken voor andere doeleinden.

Er is geen makkelijke oplossing, maar dit is iig een foute imo. En zolang Marco Borsato zijn villa in het gooi niet kwijtraakt vanwege betalingsachterstanden dan denk ik dat er best nog een gezonde markt voor ze is ;).

Deel Deze Pagina