Ik heb voor 1100 euro ongv een game pc bij alternate gebouwd met losse onderdelen. duurste was de GTS en het uitstekende overclock mainboard en geheugen. ik had voor iets meer geld en betere specs voor intel kunnen gaan maar ik haat intel uit de grond van mijn hart AMD x2 5200 cpu overclock @ 3.3GHz (F3 Stepping!) Asus M2N32-SLI Premium Vista Edition Asus EN 8800 GTS 640MB 2 GB G.E.I.L PC8000 DDR2 500MHz @ 4-4-4-12 2x Seagate 7200.10 320GB in raid 0 1x Seagate 7200.10 500GB Alle games vliegen in de hoogste settings over mijn scherm. CounterStrike Source met alles op max. aa 8x max hdr aan en aniso 16x nog steeds 120 a 150 fps, 3dmark 06 11000 punten 3dmark 2001 SE 50.000 punten. Later dit jaar goedkoper een 2e EN 8800 GTS 640 MB erbij
Een E6600 (of Q6600) presteert even goed als een X2 cpu op 3.0GHz. Als dan bedenkt dat die dingen echt super overclocken (zo ook de E6750, die maar iets maar dan de X2 6000+ kost en nog iets sneller is), dan weet ik wel voor wat ik zou gaan. Vanaf de E6550 (kost evenveel als de X2 6000+ en is maar 77 MHz trager dan de E6600, maar je hebt wel winst door de hogere FSB) zou ik dus sowieso optereren voor een C2D. Een quasi even goede performance voor quasi dezelfde prijs en je hebt veel meer overclock potentieel.
Klopt helemaal ! c2d presteren een stuk beter en zou ik voor gegaan zijn als ik niet zon bloedhekel aan alles intel had! Ik heb de FSB (HT) ook vrij hoog staan voor AM2 begrippen @ 300 Mhz
Tja, ik zou ook niet zo snel kiezen voor nVidia. Kwestie dat ik ze te aggressief vind. Maarja, ATi mag niet verdwijnen van de markt, anders gaan de prijzen zo de hoogte in. En ik heb geen zin in een grafische kaart van 1000 euro. Desondanks, ik zou veel eerder voor een HD2900XT Crossfire gaan en 200 euro opleggen dan 1 GTX, die 2 XT's presteren toch beter dan 2 GTXn. Wel hou ik nu geen rekening met de voeding enz.
Mja, ben eerder iets Intel getint wegens de over het algemeen betere overclockbaarheid van hun cpu's. Maar wat zat er in m'n vorige pc? Een AMD 64 3500+, gewoonweg omdat die stock al veel beter presteerden dan hun Intel variant. En ik heb liever iets dat op stock wat beter is, dan iets dat minder goed is maar beter overclocked. Qua videokaarten neig ik eerder naar Nvidia, geen idee waarom. Maar hier geldt wederom hetzelfde als bij de cpu's: moest AMD (Ati dus) een betere kaart hebben, dan ga ik gewoon voor AMD/Ati. Daarom dat ik dus nu met een Radeon X1900 XT in m'n pc zit . Het stomme dan is dat ik eigenlijk nooit een pc heb gehad waar een Intel cpu én een Nvidia gpu inzat . Dat komt ervan als ik altijd naar het beste kijk, i.p.v. naar de fabrikant xD. @ Eman: En wat zou je zeggen van 2x 8800 GTS 640MB ? Kost quasi hetzelfde als een XT en is eigenlijk even goed. Ik vind dat Ati eigenlijks sinds de X800 reeks in een dalletje zit. De X800 reeks die geen SM3.0 ondersteunt, de X1800 die veel te laat uit kwam, de X1900 (1950) is dan waar een kleine poging om terug wat naar boven te klimmen maar ze vallen weeral met de imo ietswat teleurstellende X2900. Hun mid-range producten zitten ook in dalletje sinds de X600 reeks (alhoewel deze generatie mid-range kaarten van zowel Nvidia als Ati in een dalletje zitten). Ach ja, de reden dat ik dat vind is waarschijnlijk omdat ze zoveel indruk maakten met hun 9x00 reeks die waarschijnlijk zoveel indruk maakte om dat de kaarten van Nvidia toen echt bagger waren (de FX reeks) .
kijk dat vind ik nou van Intel...google maar eens wat over wat Intel allemaal heeft uitgespookt tot en met bedreiging, afpersing en verdrukking aan toe. Concurrentie is goed voor de prijzen maar een bedrijf dat er zulke praktijken op na houd wil ik niet ondersteunen door hun producten te kopen.
Hmm, verscheidene tests tonen aan dat 2 x XT beter is dan 2 x GTS, maar dat de XT apart trager is. In sommige gevallen is 2 x XT zelfs sneller dan 2 x GTX. (wel niet veel, maar het gebeurt). Ook kan de XT nog veel stijgen/is gestegen dmv drivers, terwijl de tests nu al vrij oud zijn.