Quake IV is gewoon door veel Amerikaanse websites een beetje de grond in geboord, alsof het een game zou zijn met een uiterst slechte en bug-volle framerate... Ik vind het echt gelul van een dronken aarbei en ik vermoed dat ze de uiteindelijke versie niet goed getest hebben... Klinkt raar, maar het is waar... Quake IV draait als een tierelier... Ik ervaar geen echte problemen bij het spelen van dit spel, zowel wat de singleplayer (op een paar kleine vertraginkjes na in de singleplayer als het echt heel druk wordt in de strijd op je tv-scherm) als wat de multiplayer betreft...
Het instellen van de maps online is wat lastig gedaan ja, via Private Match kun je die wel makkelijk naar wens instellen, maar anderszins is dat wat onduidelijk hoe nu een bepaalde map te selecteren... Maar ach, het is nog altijd beter dan het joinen via Call of Duty 2, hoewel het laatstgenoemde spel echt waanzinnig goed is (ook online)... Het lastige van joinen via COD2 is dat je uitsluitend friends kunt inviten en joinen in zogeheten player matches en niet in ranked matches... Tenminste, dat is mij tot op heden nog niet gelukt... Dat is eigenlijk nog onduidelijker dan de multiplayer mapkeuze van Quake IV, maar goed... Quake IV lijkt qua multiplayer madness inderdaad tot op zekere hoogte op de Quake III Arena spelervaring... Gewoon heftig en snel fraggen en ik moet zeggen dat het allemaal erg goed is uitgewerkt... Ik heb er dus geen klachten over...
Een aanrader en een spel dat toch best veel gamers in bezit hebben ondanks het gejank van gamewebsites dat dit een onspeelbaar spel zou zijn vol met bugs... NIET waar dus... Quake IV rulezzzz
Laatst bewerkt: 14 dec 2005