1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Race Driver: GRID

Discussie in 'Algemeen' gestart door Drogba, 30 nov 2007.

1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Nou dat ziet er wel zwaar heftig uit,wat mijn interesse wel heeft is of het ook hier kan om je auto te bestickeren in lagen zoals in Forza kan?

2. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga daar maar niet van uit... codemasters heeft een geschiedenis die zich steeds herhaald wanneer het op handling/physics aankomt.

Het komt erop neer dat ze steeds weer terugkomen op een physics systeem waarin de auto maar steeds contact maakt op 1 punt van de auto.. in het midden in dit geval, dus als jij stuurt, pivoteert de hele auto om dat ene punt heen... ook de DTM series had dit.

Maar tegenwoordig hebben bijna alle race games (zelfs NFS pro-street bijvoorbeeld) een 4 punts systeem in gebruik... dat betekend dat elk wiel contact maakt met de grond en zo krijg je betere en realistische physics.

En als ik zo kijk naar DIRT... nieuwe engine, maar nog steeds pivoteren om 1 punt, EN als je de laatste GRID videos bekijkt, is het gewoon nog steeds hetzelfde.. zelfs met 2 nieuwe engines (NEON en EGO engine) lukt het ze nog steeds om met de tijd mee te gaan en om gewoon ouderwets vol te houden.

Diegene de physics engine doet bij codemasters mogen ze wel ontslaan... kun je je voorstellen hoe veel beter deze game zou zijn met handling zoals GT5P, PGR3/4 of Forza 2?

3. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Die track met die berg ziet er wel fantastisch uit, laat alsjeblieft de gameplay goed zijn en de auto's realistisch besturen en klinken.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Wat ik gehoord heb is dat je een beetje kan stickeren, maar ze willen een echte racegame maken waar het gaat om het racen en niet op het opleuken van je auto.

5. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Zoals ik me herinner had DTM 2 echt geen last van pivotatie.. En ik heb dat spel helemaal kapot gespeeld :9 Ik zal binnenkort eens kijken :+

6. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Aah, Dtm... goeie ouwe tijd!
    Toen je Hockenheim nog kon rijden zoals het hoort... :'-(

7. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Conclusie: In een volgend deel van Race Driver krijgen we misschien ooit WEL de handling die iedereen zo graag wil. Aangezien dit spel al in juni/juli komt, verwacht ik echt niet dat ze er nu nog al te veel aan gaan fixen. Jammer, maar toch wacht ik nog ff de reviews en filmpjes af om te checken of het alsnog de moeite waard is om aan te schaffen..

8. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil het niet te veel afkraken omdat op het moment alles wat we hebben gezien van de 60% versie van game is... maar ik vermoed dat de handling gewoon hetzelfde zal blijven zoals het was in DIRT en DTM race driver, als ik de laatste GRID filmpjes zo bekijk.

Het waren allemaal toffe games, dus deze zal ongetwijfeld weer goed worden, veel races, variate, toffe graphics a la DIRT, en online racen zal weer dikke pret worden! het is alleen jammer dat de handling wat achterblijft.

9. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Met de handling in DTM was niets mis hoor:) Die vond ik stukken fijner dan in DIRT. Wat de online-opties betreft, zelf speel ik geen multiplayer, die scheen in DIRT onwijs bagger te zijn btw.

Maja...als de gameplay maar redelijk in de buurt komt van de oude DTM serie ben ik al blij! En draaiden die auto's dan ook maar om 1 punt ipv 4? Ik vond dat altijd wel lekker wegrijden dat spel!

10. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat eerlijk gezegd niet meer.. ik kan me wel herinneren dat ik de handling nooit zo sterk vondt in DTM, maar ik vondt het niet zo erg als in DIRT.. waar het me echt meteen opviel hoe die autos gleden over de weg.

Kan mischien iemand eens een DTM titel op de console uit de kast trekken? \o/

11. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    DTM 2 pivoteert niet! Zal het morgen nog even concluderen, maar ik heb die game helemaal kapot gespeeld (en speelde altijd behind the car).

Dat je de handling toedertijd ivm andere racegames iets minder vond lijken, was misschien omdat de rumble érg licht was. Dit was iig altijd wat mij opviel als ik weer DTM 2 speelde na een andere racegame!

edit: nogmaals, DTM 2 roeleert (:+). En inderdaad Lequero, Hockenheim zoals Hockenheim altijd was :'-(

Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  12. chaoswolf360

chaoswolf360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt het precies uit?

13. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    => Hier te vinden en specifieker gezegd half juni.

14. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Als het in de richting blijft van ToCA 3 dan is het voor mij wel oke! Ben nu Toca 3 ook aan het spelen en vermaak me er heel goed mee. Als er nu ook V8 en Formule 1000 in zit ben ik helemaal blij :D Alleen dat is niet zo :'-(

15. JeePee

JeePee Guest

Wat moet je met de F1000 8) ?

16. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Hahah, ik vind die zo vet rijden. Ik weet niet waarom, maar ik hou van die wagen :+ Toca 3 blijft toch heel uitgebreid in wagens, niet officiele namen licenties enzo maar toch veel auto's erin al hadden ze wat meer aan de handling mogen doen in plaats van Monster Trucks erin stoppen.

Op sommige banen met 10 á 12 bochten hoef je maar 2x te remmen de rest kan je vol door planken. Maar toch blijft het verslavend.

17. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    F3000 zit er wel in he...

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Is ook goed :) en de BMW WTCC voor de rest toch van die soort wagens uit GTR en like PGR?

19. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Als ik nou goed keek in het racedagboek zag ik toch echt Formule 3 en LMS auto's :) Ik vind de handling er niet echt slecht uitzien eigenlijk._O_

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Deel Deze Pagina