Ik dacht dat je het over Toca Race Driver 1 had, aangezien de PSX gewoon een opgevoerde PS2 is, in plaats van een PS1 wat jij misschien dacht. Maar Toca heb ik nooit gespeeld, DTM1 en 2 wel rete veel. Games waren niet echt super sim, maar de gameplay voelde goed aan.
Als het een arcade racer gaat worden koop ik hem zeker niet. Dan kan je gewoon beter PGR4 kopen en dat was al enorm arcade. Circuits in PGR stijl heb ik niks op tegen, maar dan wil ik wel de simulatie van Forza 2.
DTM 3 en GT5 mag je niet vergelijken DTM 3 ligt al jaren in de schappen en GT5 is nog niet eens gereleased Als GRID arcade wordt dan is dat wel een tegenvaller ja, maar vergeet 1 ding niet: In de DTM serie kon je de handling op SIMULATION en PRO SIMULATION zetten. Simulation was ook behoorlijk arcade-achtig. Pro simulation was wel redelijk realistisch en een tikkie pittiger dan Simulation. Ik vond die verscheidenheid ook een erg sterk punt in DTM 2/3 en daarnaast was een zeer groot pluspunt de grote hoeveelheid circuits. Echte toppers als Zandvoort, Donington en andere coole Britse circuits, BATHURST!!, Hockenheim, Surfers Paradise (geweldig stratencircuit) en nog veel meer zaten erin.
Naar aanleiding van deze post wordt er in deze thread bijna vanuit gegaan dat DTM/TOC/Race Driver (nog meer?) de arcade kant opgaat. Maar op welke informatie is dit gebaseerd?
Uit de eerste persberichten, dat ze de boel gingen omgooien, en uit de eerste screen(s), waarin je zag dat ze in een stad aan het racen waren, ala PGR. Edit: Zie bijv. dit bericht op tweakers.net.
O daarom. Okee maar dat zegt natuurlijk nog niets over de physics. Het weggedrag van de auto's kan wel extreem realistisch zijn, ook al rij je in steden. Ik heb geen probleem met 'arcade omgevingen' zolang het rijgedrag maar niet zo arcade is. Ik heb persoonlijk eigenlijk sowieso geen bezwaar tegen mooie omgevingen zoals in NFS, Burnout en PGR. Dat heb ik liever dan die slaapverwekkende omgevingen van FORZA, al had dat ook te maken met het matige kwaliteitsniveau van de omgevingsgraphics in dat spel. Grid zal er waarschijnlijk weer een stuk mooier uitzien dan DIRT. Dat wordt dus extreem mooi!
Wat ik niet snap is dat iedereen zich er nu al op richt dat de game arcade gaat worden alleen omdat je wat stadsbeelden ziet,nou als je een beetje racegamer bent zie je wel degelijk in de screens dat hier meer in om gaat. @ Valsspeler Um vergeet niet dat de makers van Codemaster meer ervaring hebben,Forza zal zich ook noch alleen maar meer gaan vorderen in de toekomst.
Codemasters is niet zo maar een franchise als het om racegames gaat, dus verwacht er wel wat moois van. Zelf had ik liever echte circuits ipv steden. Ze zullen wel een reden gehad hebben om de boel om te gooien qua locaties/omgevingen.
wie zegt dat er alleen maar steden inkomen, in de eerdere dtm's had je gewoon zandvoort en de norisring, maar ook races over een snelweg enzow meschien mixen ze gewoon circuit rraces met steden races
Tja.. dat hele stad circuit gedoe vindt ik prima, maar dat doet PGR4 al heel erg goed en heel erg vaak... gelukkig dat PGR de nurburgring nog bevat. Maar WEER straten circuits? hopelijk dat we veel circuits erbij krijgen, maar ik ben bang van niet... wordt wel wat eentonig op deze manier met meeste race games.
de drift acties lijken mij echt het leukst.. volgens mij moeten wij dit gaan zien als een PGR4 achtig iets.. daarbij vlieg je ook de hele wereld over en doe je allerlei races.. hopelijk maken ze het niet zo makkelijk dat driften zodat er online allemaal van die Wannabe Drifters zijn.. net als forza.. nu is dat wel moeilijker maar sommige lui snappen er gewoon geen fuck van.
Tja maar dat is nu eenmaal het online,bedoel dat ga je op een gegeven moment wel krijgen. En zelfs Gran Turismo op de Ps3 zal eraan moeten geloven,als het echt online gaat.
Wat nieuwtjes : Release: Race Driver: GRID - Q2 2008 (PS3, Xbox 360, PC) Race Driver: GRID en Operation Flashpoint 2 zullen beide draaien op de nieuwste engine van Codemasters, genaamd EGO