1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Race Driver: GRID

Discussie in 'Algemeen' gestart door Drogba, 30 nov 2007.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tijd niet gespeeld en net weer opgepakt. I suck zwaar maar snap het daarnaast ook niet meer helemaal. Ik kan uit ARL Rookie, Euro R Licence, J-speed Rookie kiezen en daar weer allemaal races in. Op 1 race staat een beker. Hoe kom ik verder in dit spel 8)
     
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Uhm door races te doen? :+
    Maar het is volgens mij ingedeeld in Aziatische, Europese en Amerikaanse regios waarin je per regio 2 secties (amateur, pro) hebt met daarin races. Als je dus alle races uit de amateur sectie van Amerika hebt voltooid mag je races doen in de pro sectie van Amerika. Als je de amateur en pro sectie van elke regio hebt gehaald kom je uiteindelijk weer uit tegen een of andere "Elite eindbaas" en hierna heb je het dus uitgespeeld.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ok en een race heb je gehaald als je goud hebt?

    het zal wel aan mij liggen, maar vind de hele menustructuur echt onduidelijk.
     
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja volgens mij wel, maar ik zou gewoon meteen zorgen dat je alles goud krijgt dan krijg je ook bepaalde achievements en het meeste geld natuurlijk. Eventueel moeilijkheidsgraad toepassen als je met een onderdeel moeite hebt (driften bijvoorbeeld).
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb alle assists on en speel op basic en dan nog wordt ik zelden eerste 8)
     
  6. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt dan echt aan jou :p
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb dit spel nu ook en in het begin is het echt wennen zeg, niet normaal meer.
    Voelt enorm arcade aan, camerapunt is wennen, besturing, hele race gebeuren. Zal wel even tijd nodig hebben om gewend te raken en er een positief beeld van te krijgen.
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Zo te horen veel mensen hier die hem ook bij play.com besteld hebben voor 13 euro, gezien de beginners ;)

    Ik zelf ook gisteren ofzo even voor het eerst gedaan. Eerste wedstrijd in Chicago nog wel eerste geworden, maar in Japan werd het al een stuk lastiger.
    Wat ik wel kut vond in Chicago is dat je 'advies' krijgt van je coach ofzo, dus die waarschuwt je dan om gigantisch voorzichtig te doen bij een bepaalde bocht, dus flink afremmen, en dan blijkt het een vrij makkelijk bocht te zijn waar ik met gemak doorheen had kunnen rossen.

    ...en dan 3 bochten later knal je je auto bijna te pletter omdat er een lastige bocht inzit waar je totaal niets over hoort...(!)

    Het is IDD even wennen. Ben ook wel benieuwd of er genoeg auto's en banen inzitten om het lang boeiend te houden. Gameplay vind ik op zich wel lekker.
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zelf via Bazar gekocht.

    Die coach luister ik niet eens naar. Wat scripted zinnetjes waar je vaak weinig aan hebt. Is je wagen bijna onbestuurbaar geworden: "You've some damage, but you'll be fine" oid. Heb je amper schade, hoor je hetzelfde.

    Het voelt gewoon zo overdreven geforceerd actiegericht aan. Het moet spetteren, schitteren, de actie moet van het scherm knallen, racen is pure sensatie. Daardoor wordt het spel gewoon veel te arcade en voelt alles zo nep en geforceerd aan. Je hoeft niet netjes te rijden, want het is beuken of weggebeukt worden. Zelf in de formula class beuken ze als zotten op je in. Zelfs in een game als NfS of Desctruction Derby / Burnout is nog netter te rijden.

    Zal nog wel flink wat races kosten voor ik er aan gewend ben en de game ga waarderen.
     
  10. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    weetje wat echt een aanrader is; Destruction Derby races.
     
  11. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Meh, krijg nu weer zin in deze game dankzij deze topic. Heb de pc versie zelfs gepreordered en daar heb ik nooit spijt van gehad. Ik ben bang dat het rijden wel weer erg wennen wordt mocht ik hem kopen voor de xbox, het is toch wel wat anders dan Forza 2 :D. Heb echt zin in een fatsoenlijke racegame, aangezien september nog wel een maand weg is, toch maar eens over nadenken :p (gezien NFS/Dirt2 en oktober Forza 3 natuurlijk!)
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2009
  12. mikeVermeule

    mikeVermeule Active Member

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies ja dat is geweldig, ben er ook wel goed in. Zolang je de eerste bocht knijpt en ontwijkt eindig je zoiezo in de top 3.\o/
     
  13. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speelde altijd online europa touring cars met schade aan , geweldig.

    Komen af en toe beste klappers voor:D
     
  14. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    jaa he, die crashes kunnen vaak behoorlijk vet zijn!
     
  15. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Daar heb ik me de laatste tijd dat ik het spel speelde vooral mee bezig gehouden, gewoon genieten van de schade in singleplayer. Tegen het verkeer in en met 200+ tegen de A.I aan, vervolgens de rewind optie gebruiken en maar doorgaan \o/ het had wel wat :D
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Damn, wat is Grid gewoon frustrerend zeg. Dat heb ik niet snel met een racespel, maar dit is gewoon te nep. Rijd je op de eerste positie, rem je voor een bocht, komt er een halve zot vol op je inbeuken en rijd het halve veld je weer voorbij. De AI is gewoon tergend slecht, puur omdat het zo overdreven actiegericht moet zijn. Met Dirt gingen ze bij Codemasters als de arcadekant op, maar Grid is nog 10x erger. Waarom konden ze niet verder met die goede oude Toca tijd. Nu kan je gewoon amper fatsoenlijk racen, omdat je steeds weer weg gebeukt wordt en je jezelf maar een weg terug beukt.
     
  17. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik vaker bij racegames. Het ergste vind ik nog het opvangen zoals je in Burnout hebt en het heel snel kunnen racen als je zelf eerste bent. Met GRID heb ik dit idee ook een beetje. Als je een bocht mist kom je snel weer bij, inhalen wordt dan opeens lastig en als je eerste bent, lijken ze sneller te willen en gaan dan wanneer je een inhaalrace doet.

    Ik heb geen idee of een dergelijk systeem als in veel arcaderacers zit in GRID zit, maar voor mij zou dit wel veel verklaren waarom het soms zo onrealistisch gaat.
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Rubberband of catch-up systeem zit er ook wat in inderdaad. Wellicht om het wat 'spectaculairder' te maken. Zo lig je een paar seconden voor op P1, dan rem je net wat harder dan misschien nodig is en zit het hele rijtje ineens alweer achter je.
     
  19. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij overdrijf je wel een beetje. Maar het is wel dat Grid een arcade game is en dat deze dus gemaakt is dat er veel actie in komt. Wat ik toch wel tof vind. Maar dat is iedereen zijn smaak. Het is een arcade racegame. Als je meer sim wil zul je moeten wachten tot Forza Motorsport 3. AI is zo slecht toch niet. Oke ze kunnen u wel eens een tik geven en zo. Maar dat doe ik ook wel eens }:] Op serious kan ik vaak winnen. Extreem is een andere zaakje :9
     
  20. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Mwah, ik vind GRID echt een supergame, maar wat 2k zegt klopt helemaal. Ik heb momenten gehad dat je bij de Le Man races in de laatste bocht gewoon van de baan afgebeukt werd, dat kan echt zwaar irritant zijn, zelfde met de catch-up die er duidelijk in zit :mad:. Maargoed, ik heb hem voor de 2e keer aangeschaft (1e keer was pc) en hoop hem morgen binnen te krijgen :)

    Ik zou en moest op de PC alles zonder assists + moeilijkste diffuclty doen maar denk dat ik de XBOX versie iets makkelijker ga zetten, ik hoef tenslotte maar een maandje te wachten op Shift/Dirt :p
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009

Deel Deze Pagina