1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Race] PGR2 V.S. Sega GT 2002

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 5 mrt 2005.

1. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    PGR 2 owned Sega GT!
    Project Gotham heb ik al een jaar en heb ik gewoon veel, veel meer gespeeld!
    Sega GT heb ik voor de grap ook eens gekocht. Meer dan 3 uur heb ik het niet gespeeld.

2. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    mag ik je er ff aan herinneren dat PGR2 ook een simulator race is ;)

3. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    En mag ik dan zeggen dat PGR2 meer naar de arcade toe ging :p

4. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind arcade een totaal verkeerd woord in dit verband. PGR 2 lijkt geen BAL op een arcade game, het is niet zo dat simulatie en arcade tegenpolen van elkaar zijn...

5. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan deze spellen eigenlijk helemaal niet met elkaar vergelijken. Ik heb Sega GT 2002 met de xbox samen gekregen en ik heb me er destijds goed mee vermaakt . Qua graphics is PGR 2 een stuk mooier maar Sega GT ziet er ook niet slecht uit vind ik zelf(het is dan ook al een stuk ouder). Sega GT is ook iets makkelijker en heb je sneller uit. Ik had toen ik het uitgespeeld had niet echt veel zin meer om het spelen. Bij PGR2 ben je ten eerste super lang bezig met alles te halen , en je speelt het daarna ook meer. Maar het ligt er ook gewoon aan waar je het meest van houd(arcade of simulatie racers) Sega gt 2002 kun je een beetje een korte versie van Gran Turismo noemen. Als je live hebt zou ik PGR 2 spelen , want sega gt 2002 kan niet online(Sega gt online wel). Het Tune-gedeelte van Sega gt 2002 stelt niet zoveel voor. Je kan het niet vergelijken met bijvoorbeeld NFS:U. Ook heeft Sega GT naar mijn mening wat weinig banen maar heeft wel heel veel merken vertegenwoordigd en er zijn genoeg auto's. Ook heb je bij sega Gt een soort rally gedeelte maar dat stelt niet veel voor.

6. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dan dat sega GT 2002 tot simulatiehoort en dat PGR2 tot Semi-simulatie hoort.

7. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Echt niet te geloven dat de discussie of PGR2 een simulatieracer bij elk topic over dat spel weer oplaait, maar goed. Het is gewoon een semi-simulator. Forza is simulatie en NFSU/Burnout is arcade.

Ik heb Sega GT niet zo lang gespeeld, maar ik denk dat ik PGR2 (wat ik nu weer heel veel speel) toch echt beter vindt. Correct me if I'm wrong, maar het is toch vele malen uitbgebreider? Superuitdagend op platinum en zoveel veschillende races. Veel auto's en mooie graphics. Ik speel het nog steeds en het heeft niet voor niets al die prijzen gewonnen toch. Het zou me verbazen als uit dit topic blijkt dat de meerderheid GT beter vindt, terwijl er nog allemaal PGR2-toernooien worden gehouden enzo... Over Sega hoor je niks meer. Ik vind echt dat je je met PGR2 veel langer vermaakt.

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    nou, Sega GT ik vele malen realistischer als PGR2 (vind ik) geen gedoe met kudo's en rij tussen de pionetjes door voor Platinum.
    gewoon racen, geld verdienen auto's kopen. maar ja, de Graphics zijn wel beter van PGR2

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb ze beide. (Sega GT 2002 zat destijds bij m'n Xbox)
    En ik moet zeggen dat ik toen ongelofelijk veel plezier heb beleefd aan dit spel! Het was toen een soort Gran Turismo voor de Xbox. Maar toen PGR2 uitkwam was ik verslaafd aan dat spel. Ik kan niet echt zeggen welk spel nu het beste is. PGR2 is nieuwer en heeft betere graphics, maar Sega GT was grafisch ook niet slecht!

Ik vind ze gewoon allebei goed! :cool:

10. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Laten we het daar dan maar op houden, ze zijn allebei goed...

11. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    SEGA GT was ook de game die bij mijn xbox meekwam. 13 uur geloof ik voordat de hele game was uitgespeeld. Natuurlijk niet alle wagens gekocht of totaal getuned, maar genoeg om ook genoeg van de game te hebben gezien zeg maar...

Een tijd later zelfs zo stom geweest om de live versie te kopen, had op dat moment net live. Maar werkelijk waar SEGA GT vind ik maar een matige game. De rij-eigenschappen van de auto's, de middelmatige en weinige tracks, de stompzinnige AI en een tuning systeem wat rechstreeks van de echte GT is gekopieerd. Ik dacht dat SEGA leidinggevend wilde zijn op het moment van aanschaf (noem het jeugdsentiment, ook weer sonic gekocht nu ;)), maar dit is toch een matige game. Nietemin hebben de meeste japanse developers enkel slechtere racegames op de xbox uitgebracht dus doet sega het niet superslecht.

Project gotham vind je leuk of niet, maar niemand kan ontkennen dat de inspanning van de developers er niet vanaf spat. Het is mooi, groot en meer origineel dan legio racegames. Ook is het live deel meer dan geslaagd. Samen met motogp2 op gebied van lag en mogelijkheden ongeevenaard.

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    het Live gedeelte van Sega GT is ook niet slecht.
    auto's ruilen of verkopen via Live! vet toch. en je onderdelen worden ook steeds een beetje slechter wat je duidelijk merkt, ik had zo'n Special car en in het begin reed ie mega lekker, als je niks vernieuwd of vervangt rijd ie echt niet meer

13. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind Sega gt eigenlijk een stuk minder. Ik weet niet waarom, maar ik vind gt een stuk langzamer aanvoelen dan PGR 2. en PGR 2 is natuurlijk een stuk mooier, maar ja ieder zijn smaak.

14. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ook dat de wat "westerse-vibe" van PGR2, fijner dan de wat meer "japanse-vibe" van Sega GT, daar komt nog eens bij dat de graphics, geluid, gameplay enz. beter zijn bij PGR2 (vind ik:p)

Deel Deze Pagina