RACE Pro

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X360Fr33k

X360Fr33k RacePro

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk het niet hoor, denk gewoon dat ze een standaard setup voor een auto hebben, en dat je zelf toch echt aan de slag moet met de setup. Dus denk aan camber, gear ratios etc. etc.
    Maar met deze wagens/ klasses zal het sowieso wel dicht bij elkaar liggen, ook al tune je je wagen. Althans als je echt rijders hebt die aan elkaar gewaagd zijn, want je hebt toch altijd kamikaze piloten ertussen :p

2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hier wordt op het eind gezegd dat het niet nodig is om aan de setup te gaan sleutelen, om snel te zijn. Elke auto komt met een goede basissetup. Of elke auto voor elke baan een aparte setup heeft of gewoon een setup voor alle banen bij elkaar, weet ik niet.
    http://www.gametrailers.com/player/39983.html

3. JeePee

JeePee Guest

Elke auto heeft gewoon een 'stabiele' setup. Elke baan dezelfde. Je moet dus wel degelijk tweaken wil je snel zijn. Dezelfde gear ratio hanteren op Zandvoort als op Monza kan natuurlijk niet. Laat staan demper, diff en aero settings :)

4. Aerschtuner

Aerschtuner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net Forxa binnengkregen. Nog niet etest en waarschijnlijk ben ik daar nog heel wat uurtjes mee zoet. Nu ik deze game zie, wil ik ook een stuur gaan kopen, want dan wordt het race aanbod ineens alleraardigst op de Xbox.

JeePee: Als het goed is, heb je een PM gekregen.

5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Tenzij...

Laten we van het WTCC uitgaan.
    Mogelijk zal blijken dat de BMW's goed is op snelle circuits als Monza en de Seat is goed op Zandvoort en andere langzamere circuits. Door dan op de juiste tracks (lanzaam, medium, snel) de juiste auto te gebruiken is het minder noodzakelijk om steeds van setup te moeten wisselen. Alle langzame banen hebben (ongeveer!) dezelfde karakteristieken en op al die banen zal de Seat dan wel goed presteren. Ga je daarna plots naar Monza toe, dan pak je gewoon die BMW, die van nature al goed is op Monza. Maar dan nog zal zo'n 'standaard' BMW op Monza in theorie langzamer zijn dan een GOED afgestelde BMW voor Monza.

Voor een cupklasse, zoals bijvoorbeeld de Caterham of Mini cup gaat bovenstaand natuurlijk niet op, en zul je ongetwijfeld tijd laten liggen op Monza wanneer je met een setup rijdt die voor alle banen bedoeld is (dus ook voor langzame auto's)

Dit verhaaltje komt een beetje van FM2.
    Daar gebruikte ik een (dezelfde) Impreza 22B voor Mugello, Laguna Seca, Tsukuba en Suzuka East, en wanneer ik naar een snel circuit ging (nurburging nordschleife, Road America e.d.) dan pakte ik (in het uiterste geval) een Dodge Charger of Stingray.

Het prestatieverschil in bochten en rechte stukken tussen een Race Pro Seat en BMW zal waarschijnlijk wel wat kleiner zijn dan dat van een FM2 22B en Charger, omdat die Seat's en BMW's aan veel meer regels moeten voldoen waardoor ze gelijkwaardiger aan elkaar zijn.

Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar als je op Zandvoort rijdt is de Seat het beste maar daar zijn er maar een paar van en niet iedereen zal een Seat kunnen kiezen, of zullen ze dat er wel instoppen dat iedereen bijvoorbeeld met Monteiro rijdt?

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik denk dat ze dat er wel in zullen stoppen ja. Wel zo eerlijk. Weet iemand hoe dat in vorige Simbin games geregeld was, bij online races?

Het zou leuk zijn wanneer ze maken dat je je eigen GT op de plaats van die van Monteiro ziet zitten, met het vlaggetje van je land erbij.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zal wel mooi zijn, het zijn van die kleine dingen die het doen. ;)

btw dit las ik net op een ander forum.

"Dus deze game komt alleen op de 360? Ik had ook graag gezien dat dit soort spel naar de PC kwam"

WTF

9. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de PC heb je toch al GTR2 en GTR Evolution ? Waarom dan dit spel nog voor de pc uitbrengen ? Maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar dit spel. Speel nu GT5 op de PS3, maar misschien dat dit spel er weer voor kan zorgen dat ik meer de 360 ga gebruiken ;)

Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarom juist. ;)

11. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap je effe niet meer ;)

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het was een domme vraag omdat Race Pro natuurlijk afstamt van GTR en Race 07.

13. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    635
    In oudere Simbin games kon je gewoon allemaal met bijvoorbeeld de Chevrolet van Menu rijden. Dat zal ook wel niet veranderen. Race Pro is eigenlijk het zelfde als GTR Evolution alleen dan overgezet op 360 toch?

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Grotendeels wel ja. Al bevat GTR Evolution een aantal tracks die Race Pro niet heeft en omgekeerd. Ik geloof bijvoorbeeld dat Laguna Seca niet te vinden in in GTR Evolution.

Daarnaast draait Race Pro op de z.g.n. Lizard Engine, en GTR Evolution... eh... niet :) Toch?

Lizard Engine
    Simulation & Physics
    * Reality-based simulation of racing cars.
    * Takes aerodynamics, propulsion, tires, traction, wheels, brakes and suspension into account.
    * It simulates even the minute details such as weather conditions, tire wear and temperature, fuel consumption and a long list of realistic mechanical failures.
    * Included are also driving aids, such as traction control, antilock braking system, steer and stability help.
    * The AI supports different driving personalities and behaviors.

Rendering Engine
    * Support for both HDR and LDR rendering.
    * Full use of hardware shaders.
    * DX9 and Xbox 360 compatible.
    * Cascaded shadow maps with smooth edges utilizing percentage closer filtering (PCF).
    * Advanced per-pixel lighting model with support for dynamic time of day and fully dynamic shadows.
    * Real-time reflections.
    * Dynamic ambient occlusion.
    * Advanced post processing pipeline (for example; full screen motion blur and bloom).
    * Static PVS.
    * Animation with skinning.
    * Deformable meshes.
    * Undergrowth system.
    * Weather effects.

Network Engine
    * Advanced client side prediction.
    * Bandwidth-throttling.
    * Replay functionality, i.e. the recording, synchronisation, and playback of data streams and input.
    * True delta compression of data to minimize network traffic.
    * Accurate automatic time synchronization.
    * Peer to Peer as well as Client / Server connectivity.
    * Stats reporting.
    * Match-making and LAN host discovery.
    * Voice-support.
    * Only uses a single UDP port to easily pass through firewalls.

Sound Engine
    * Written in C++ and intrinsics (SSE). All sound is generated by software running in its own thread, the hardware is only needed to playback the already fully processed 2 or 6 channels (5.1).
    * The sounds are created using custom made graphs with each node acting as a (multi-) sample player, panner, low-, high-pass filter or volume envelope etc.
    * Has complete doppler support and makes use of spatial information.

Menu System
    * Layout is stored in XML files, which makes editing easy.
    * Support for Lua 5.1, a very efficient scripting language. The Lua support makes it easy to expose game functionality to the GUI system. It also makes it possible to embed Lua scripts in the XML files, in order to control the game or the GUI system itself.
    * Efficient rendering, which makes the system suitable for both in-game and front-end GUI.
    * Highly portable, only the rendering part is platform-specific and that is already abstracted by Rendering Engine.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Laguna Seca zit er volgens mij niet in alleen user created.
    Zit eigenlijk bij Race Pro de Nordschleiffe erin?

16. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Men zegt deze komt in de vorm van DLC bij de classic car pack.. voor nu zullen we het zover ik weet het moeten doen met de F1 versie van de nürburgring.

17. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zal natuurlijk weer betaalde content worden.
    Slimme strategie, Daar niet van.
    Maar het betekend wel dat ik het spel niet op de release voor 60+ euro ga halen.

Wacht wel tot ik hem voor 30,- kan krijgen, Tegen die tijd zal die content ook wel gereleased zijn.

Tot dan: af en toe lekker door de groene hell in GTR-E op de pc.

18. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat de titel 50 euro nieuw zal zijn... en veel meer dan 10 euro zullen de 2-3 toekomstige DLC packs ook niet kosten.

19. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Komt er nou ook een demo van?

Ik ga vanavond GTR evolution maar weer eens installeren.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Waar heb je dat gelezen dan want ik heb er nog nooit van gehoord? :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina