1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racegame Helpthread

Discussie in 'Algemeen' gestart door JeePee, 22 sep 2005.

  1. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie thread JPRG.

    Eens kijken of het ook resultaat heeft, want ik ben bar en bar slecht in race games, met uitzondering van Burn Out 3 :cool:

    Dat blocken probeer ik me ook altijd wel aan te houden, maar het is altijd zo velreidelijk om je auto ervoor te gooien. Slipstream, Downforce en die Bochtentecknieken waren ook allemaal wel bekend, alleen op het moment van de waarheid laten die technieken me vaak in de steek.
     
  2. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwn het probleem. Als het gaat om de theorie dan ben ik de beste racer maar als ik daadwerkelijk rondetijden wil neerzetten dan doe ik niet wat ik moet doen.

    PS heb een link naar het filmpje gemaakt. Als het goed is doet ie het.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Eigenlijk maar één oplossing. Gewoon niet inhalen. De Nurburgring heeft genoeg rechte stukken waarbij je iemand in kan halen. Het beste is toch om te wachten in de flauwe bocht, en het op een geschikt punt proberen. Waarschijnlijk verlies je meer tijd door het uitstapje dan door erachter te blijven.

    Mooie actie trouwens van die Remon.
    Ik zie net zelf dat ik nog een filmpje heb van een skyline, waarbij ik 5 mensen in één rondje inhaal. Misschien ook wel nuttig *)
     
  4. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit hoort thuis in het pats topic.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb hem een beetje aangepast, want hij was nog redelijk oud.
    Ik haal in de 1ste ronde 5 mensen in, en in de 2de ronde rijd ik gewoon door naar de finish.
    Ik rijdt met een Nissan Skyline. Zie hier :)
     
  6. Michel NL

    Michel NL Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mooi hoor, hier heb ik wat aan, dat filmpje is trouwens super, lekker laat remmen en dan ook nog eens goed uit die bocht komen, doe het niet na.
     
  7. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok, heb een tv-kaart sinds kort, dus vanaf nu kan ik ook mooi filmpjes dumpen :). De eerste die hier staat is een 8 ronden lange race op Sunset Peninsula Infield (Forza) met een Saleen S7 GT(R/S?) wagen.
    Ik moet nog een beetje uitvogelen welk programma ik het beste kan gebruiken, want het loopt nu net niet vloeiend. Het bestand zelf is 40,2 mb groot en hier (geen geluid) te vinden.

    Na de start (waar ik heer en meester ben :9) zie je me de nummer 1 inhalen in mijn favoriete bocht (uitremmen/ertussen/andere lijn :+). Daarna zie je hoe ik race. Rond 5.35 zie je mijn prachtige wagenbeheersing 8). 6.21 ligt er ook weer laagje rubber extra op het asfalt. Volgens mij waren dat de hoogtepunten wel.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2005
  8. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, het wordt hier 'de grote show your racefilmpjes' thread. Niet dat ik er iets op tegen heb, best leerzaam. Als ik filmpjes van andere vergelijk met mijn rijstijl dan zie ik dat ik 'smoother' moet gaan rijden. Maar das makkelijk gezegt dan gedaan.
     
  9. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar je kunt veel meer leren van beelden dan van droge tekst ;)
     
  10. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Eventjes heel extreem mijn rijstijl (in het blauw):

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kort samengevat:
    - te laat insturen
    - niet vloeiend
    - te weinig apex
    - soms te weinig naar buiten bij uitkomen bocht

    Maargoed, ik ben weer overnieuw begonnen met Forza, dus spoedig zal ik weer wat sneller gaan rijden.
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan iig beter te vroeg remmen dan te laat, altijd in gedachten houden.
    Gewoon vroeg remmen in het begin, rustig insturen, de auto rustig langs de curbs laten gaan en met opbouwend gas geven er rustig uitkomen, je zult zien, na verloop van tijd gaat dit goed en ga je vanzelf wel langzaam steeds harder. ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2005
  12. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    De instuurpunten is een kwestie zoeken. Na verloop van tijd merk je dat je de goede lijn te pakken hebt. Is dit niet zo, dan in free run gewoon kijken of je met een andere manier sneller kunt zijn.

    Voor het vloeiende heb ik wel een trucje: Rijd altijd met je pookje naar voren geduwd en stuur dan (nog steeds met het pookje naar voren geduwd). Sommige mensen doen dit om een hoger niveau van realisme te benaderen, maar om vloeiender te rijden is het ook ideaal.

    Deze 2 punten sluiten aan bij het eerste punt. Het lijkt erop alsof jij moeite hebt om de juiste racelijnen te vinden. Even een stomme methode (passen ze ook toe op racecursussen): pak een auto en rijd rustig je rondjes. Bepaal voor jezelf de (waarschijnlijke) rempunten en de apex(en). Heb je die gevonden en begint het vloeiender te lopen, voer dan langzaam het tempo op. Ga elke keer steeds iets harder om te kijken of je punten nog kloppen. Is dit niet het geval, zoek degene die op die snelheid wel werkt, etc, etc. Het is veel werk, maar waarschijnlijk verbeter je zo wel je racepace.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, gewoon je rondjes rijden in z'n 5 bijvoorbeeld. Zo leer je niet alleen het rijden van lijnen kennen, maar ook leer je de circuits.

    En wees niet te bang om de rem in te trappen. Sommige zeggen wel: "Racen?! Zo hard mogelijk rijden, en zo min mogelijk de rem in trappen", maar niets is minder waar. Zoals gaming 4 ever al zei: je kan beter te vroeg remmen dan te laat.
     
  14. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Tnx voor de tips. Voor de duidelijkheid, uit mezelf kies ik 'rijstijl 1' (zie beginpost). Ik zal morgen eens een rondje Tsakuba of Rio neerzetten en hem hier posten; als ik tijd heb tenminste.
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb Midnight club 3 en ik ben nu ongeveer op de 17% waneer krijg je een echt race motor ik heb nu alleen nog keuze uit 3 choppers
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    * wacht :+
     
  17. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik loop 8 uur per dag stage en ik ben niet bereid om half 7 's ochtends te racen zodat meneer ongeduld tevreden is :+ :p .
     
  18. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Geeneens! :eek: :eek: :eek: :+

    Nee hoor, ik wacht wel wat langer. O-)
     
  19. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen upload ik de filmpjes, Remon en ik hebben wat rondgescheurd.
    Auto: Nissan Skyline Raceversie
    Circuit: kombaan - infield
    Aantal rondes: Remon 2 met een uitroep + vloek tussen de 2 rondes in :eek: , Michiel 1

    Het zijn van beide de niet meest geweldige filmpjes, maar het geeft een beetje een beeld hoe we rijden :). En je ziet duidelijk de verschillen tussen rijstijlen.

    @ G4E, mijn dank voor uwer geduld die eindeloos lijkt ;) .
     
  20. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een hele rare vraag, maar welke camera gebruiken jullie eigenlijk om te racen? Gewoon de camera die er vlak achter hangt, of the onboard camera.

    JPRacegamer, misschien kun je hierover nog een stukje toevoegen :)
     

Deel Deze Pagina