Mooie thread JPRG. Eens kijken of het ook resultaat heeft, want ik ben bar en bar slecht in race games, met uitzondering van Burn Out 3 Dat blocken probeer ik me ook altijd wel aan te houden, maar het is altijd zo velreidelijk om je auto ervoor te gooien. Slipstream, Downforce en die Bochtentecknieken waren ook allemaal wel bekend, alleen op het moment van de waarheid laten die technieken me vaak in de steek.
Ik kwn het probleem. Als het gaat om de theorie dan ben ik de beste racer maar als ik daadwerkelijk rondetijden wil neerzetten dan doe ik niet wat ik moet doen. PS heb een link naar het filmpje gemaakt. Als het goed is doet ie het.
Eigenlijk maar één oplossing. Gewoon niet inhalen. De Nurburgring heeft genoeg rechte stukken waarbij je iemand in kan halen. Het beste is toch om te wachten in de flauwe bocht, en het op een geschikt punt proberen. Waarschijnlijk verlies je meer tijd door het uitstapje dan door erachter te blijven. Mooie actie trouwens van die Remon. Ik zie net zelf dat ik nog een filmpje heb van een skyline, waarbij ik 5 mensen in één rondje inhaal. Misschien ook wel nuttig *)
Ik heb hem een beetje aangepast, want hij was nog redelijk oud. Ik haal in de 1ste ronde 5 mensen in, en in de 2de ronde rijd ik gewoon door naar de finish. Ik rijdt met een Nissan Skyline. Zie hier
Hey mooi hoor, hier heb ik wat aan, dat filmpje is trouwens super, lekker laat remmen en dan ook nog eens goed uit die bocht komen, doe het niet na.
Ok, heb een tv-kaart sinds kort, dus vanaf nu kan ik ook mooi filmpjes dumpen . De eerste die hier staat is een 8 ronden lange race op Sunset Peninsula Infield (Forza) met een Saleen S7 GT(R/S?) wagen. Ik moet nog een beetje uitvogelen welk programma ik het beste kan gebruiken, want het loopt nu net niet vloeiend. Het bestand zelf is 40,2 mb groot en hier (geen geluid) te vinden. Na de start (waar ik heer en meester ben ) zie je me de nummer 1 inhalen in mijn favoriete bocht (uitremmen/ertussen/andere lijn ). Daarna zie je hoe ik race. Rond 5.35 zie je mijn prachtige wagenbeheersing . 6.21 ligt er ook weer laagje rubber extra op het asfalt. Volgens mij waren dat de hoogtepunten wel.
Hehe, het wordt hier 'de grote show your racefilmpjes' thread. Niet dat ik er iets op tegen heb, best leerzaam. Als ik filmpjes van andere vergelijk met mijn rijstijl dan zie ik dat ik 'smoother' moet gaan rijden. Maar das makkelijk gezegt dan gedaan.
Eventjes heel extreem mijn rijstijl (in het blauw): Kort samengevat: - te laat insturen - niet vloeiend - te weinig apex - soms te weinig naar buiten bij uitkomen bocht Maargoed, ik ben weer overnieuw begonnen met Forza, dus spoedig zal ik weer wat sneller gaan rijden.
Je kan iig beter te vroeg remmen dan te laat, altijd in gedachten houden. Gewoon vroeg remmen in het begin, rustig insturen, de auto rustig langs de curbs laten gaan en met opbouwend gas geven er rustig uitkomen, je zult zien, na verloop van tijd gaat dit goed en ga je vanzelf wel langzaam steeds harder.
De instuurpunten is een kwestie zoeken. Na verloop van tijd merk je dat je de goede lijn te pakken hebt. Is dit niet zo, dan in free run gewoon kijken of je met een andere manier sneller kunt zijn. Voor het vloeiende heb ik wel een trucje: Rijd altijd met je pookje naar voren geduwd en stuur dan (nog steeds met het pookje naar voren geduwd). Sommige mensen doen dit om een hoger niveau van realisme te benaderen, maar om vloeiender te rijden is het ook ideaal. Deze 2 punten sluiten aan bij het eerste punt. Het lijkt erop alsof jij moeite hebt om de juiste racelijnen te vinden. Even een stomme methode (passen ze ook toe op racecursussen): pak een auto en rijd rustig je rondjes. Bepaal voor jezelf de (waarschijnlijke) rempunten en de apex(en). Heb je die gevonden en begint het vloeiender te lopen, voer dan langzaam het tempo op. Ga elke keer steeds iets harder om te kijken of je punten nog kloppen. Is dit niet het geval, zoek degene die op die snelheid wel werkt, etc, etc. Het is veel werk, maar waarschijnlijk verbeter je zo wel je racepace.
Ja, gewoon je rondjes rijden in z'n 5 bijvoorbeeld. Zo leer je niet alleen het rijden van lijnen kennen, maar ook leer je de circuits. En wees niet te bang om de rem in te trappen. Sommige zeggen wel: "Racen?! Zo hard mogelijk rijden, en zo min mogelijk de rem in trappen", maar niets is minder waar. Zoals gaming 4 ever al zei: je kan beter te vroeg remmen dan te laat.
Tnx voor de tips. Voor de duidelijkheid, uit mezelf kies ik 'rijstijl 1' (zie beginpost). Ik zal morgen eens een rondje Tsakuba of Rio neerzetten en hem hier posten; als ik tijd heb tenminste.
Ik heb Midnight club 3 en ik ben nu ongeveer op de 17% waneer krijg je een echt race motor ik heb nu alleen nog keuze uit 3 choppers
Ik loop 8 uur per dag stage en ik ben niet bereid om half 7 's ochtends te racen zodat meneer ongeduld tevreden is .
Morgen upload ik de filmpjes, Remon en ik hebben wat rondgescheurd. Auto: Nissan Skyline Raceversie Circuit: kombaan - infield Aantal rondes: Remon 2 met een uitroep + vloek tussen de 2 rondes in , Michiel 1 Het zijn van beide de niet meest geweldige filmpjes, maar het geeft een beetje een beeld hoe we rijden . En je ziet duidelijk de verschillen tussen rijstijlen. @ G4E, mijn dank voor uwer geduld die eindeloos lijkt .
Misschien een hele rare vraag, maar welke camera gebruiken jullie eigenlijk om te racen? Gewoon de camera die er vlak achter hangt, of the onboard camera. JPRacegamer, misschien kun je hierover nog een stukje toevoegen